< | siječanj, 2017 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Sat sudnjeg dana pomaknut na dvije i pol minute do ponoći U pjesmi čujem seriju, u seriji vidim pjesmu. Čujem viđeno, vidim poslušano. Podudarnost i u jednako furioznom završetku (drugog dijela / sezone). I tako, kazaljka sustiže kazaljku, a stvarnost distopiju (paralelnih stvarnosti). I na koncu sigurnosno pitanje Koje je boje nebo? Sing it brother, sing it... |
Viktor Ivančić: Who the fuck is Anne Frank? "Poricanjem genocida koji je počinjen u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj bave se zadnje ideološke protuhe i mračnjaci. Manja je nesreća, međutim, kada to na svoju ruku čini jedan fanatizirani ravnatelj škole, a mnogo veća kada ga u tome podupire izvršna politička vlast..." Svojim sramotnim činom ravnatelj je zapravo ispao lucidan sebi unatoč. Jer u zemlji koja dopušta ustaški pozdrav u Jasenovcu (i ostale filoustaške ispade), izložba o Anni Frank u školskom holu zaista djeluje deplasirano. Uz takve ravnatelje i političku vlast, za nju se traži sasvim drugačije mjesto. Simbolično, Anna opet (završila) na tavanu. |
Što se dogodilo s "Taboo"? Tom Hardy izgubio milijune na seriji o kojoj priča cijeli svijet Cijeli svijet, a evo i ja o tome kako cijeli svijet priča. Dakle, što se to toliko naslovno pompozno dogodilo s "Taboo"? Ništa. Čo(vj)ek se upustio u rekonstrukciju jednog perioda, bavi se ozbiljnom glumom u najboljoj tradiciji izvanrednih BBC-evih kostimiranih drama (historical period drama), a navodno neki "gledatelji su se počeli buniti na nerazumne dijaloge i mrmljanje glumaca" (u jednoj sam raspravi čula zamjerku čak i na Hardyev šešir). Ti su valjda očekivali Marisol. Leptiriće, José Andrésa i cvijeće. Ne brinem ja za Hardya, u naponu je snage i kreativnosti, uz ovakvu reklamu oporavit će se njegov račun i od tog "gubitka". |
Ante Radić: I TO JE MOGUĆE: Kako je Kolinda Grabar-Kitarović ostvarila fantastičnu političku karijeru Itekako je moguće. I nije riječ o nikakvoj ezoteriji, već o nečemu sasvim konkretnom. Ono što Radić u članku naziva "srećom" zapravo je oportunističko okružje, toksična društvena klima koja ne jednom u povijesti omogućuje neometan uspon zloćudno bezličnih i ispraznih. U takvom okolišu, okolnost "bivanja na pravom mjestu u pravo vrijeme" (svakog profesionalno-ambicioznog i beskrupuloznog oportunista-trgovca) nije pitanje sreće i/li slučajnosti, već matematički očekivan rezultat izvitoperenog društvenog konstrukta."Borut Pahor nedavno se prilikom posjete Egiptu slikao kao da pozira za naslovnicu nekog petparačkog ljubavnog romana. U svojoj privremenoj rezidenciji glavu je, s neopisivo tužnim izrazom lica, naslonio na ogradu stepeništa, netko ga je u tom trenutku fotografirao, a Pahor je to odmah stavio na Facebook uz opasku – „domotožje v Kairu“. Pahorova poza kojom je želio iskazati neizmjernu nostalgiju prema Sloveniji nazvana je „boruting“. Na društvenim mrežama Pahor se zna pohvaliti i svojom novom tetovažom, a na Božić sa školskom djecom peče kolače. "Dobro sam upoznao Boruta, vjerujte mi, on nema pojma ni o čemu", rekao nam je prije mjesec dana jedan hrvatski političar. Pahor je predsjednik Slovenije, a prije toga bio je premijer, predsjednik parlamenta i zastupnik u Europskom parlamentu. I sa svim tim mogao se pohvaliti dok još nije napunio niti 50 godina. Sasvim je, dakle, moguće da netko tako banalan u politici postigne nevjerojatno puno. To valja imati na umu kada se analizira uistinu impresivnu biografiju hrvatske predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović. Ona je na tu dužnost izabrana u 47. godini života, a ranije je bila ministrica vanjskih poslova, veleposlanica u Washingtonu i pomoćnica glavnog tajnika NATO-a. Ta politička karijera sugerira da je riječ o izuzetnoj osobi. I doista, Kolinda Grabar-Kitarović jest izuzetna, ali ne po svojem kapacitetu na osnovu kojeg važne dužnosti mijenja poput čarapa. Predsjednica Republike je, kao i Pahor, primjer kako dozlaboga isprazan političar može strelovito napredovati, a da ga se pritom putem uopće ništa ne primi. Predsjednica danas djeluje kao da je tek na početku karijere i da dosad nije nigdje bila niti je išta naučila. Zapanjujuća je to spoznaja. Kako se to moglo dogoditi? Pratila ju je sreća. Drukčije objašnjenje, koliko god ovo zvučalo neuvjerljivo, jednostavno nije moguće." |
Bojite li se raka dojke ovo je slika koju morate proučiti - poručuje žena kojoj je baš ona spasila život! "INTERNETOM je jutros proletjela fotografija limuna u kutiji od jaja koja na jednostavan način prikazuje kako sve može izgledati rak dojke i kakve sve vidljive promjene na dojkama rak ostavlja." "Jer simptom raka dojka nije samo prikrivena kvržica. Daleko od toga. I zato je neznanje jedan od razloga tolike smrtnosti žena diljem svijeta, s obzirom na to da je već odavno poznato da je rano otkrivanje raka najbolje jamstvo njegovog izlječenja." "Fotografija je inače dio kampanje Know Your Lemons pokrenuta od strane Worldwide Breast Cancer Organization-a, a brzinom munje na Facebooku ju je proširila stanovita Erin Smith Chieze..." "Zato (...) ponavljamo istu fotografiju i za sve one koji ne znaju engleski nižemo sve što trebate znati o vašim dojkama i simptomima raka. Jer svaka promjena, posebna ona vidljiva, MORA biti znak za UZBUNU svako zadebljanje, uvučena dojka, neobjašnjiva oštećenja na koži, crvenilo i toplina kože, iscjedak iz bradavice, namreškana koža, kvržica, uvučene bradavice, nabubrene žile na dojkama, neki novi oblik dojke, nevidljive, ali pod prstima očite rupe u dojci te oštećena, namreškana koža koja se ljušti - sve to mogu biti simptomi raka. Kod žena i muškaraca." Dodatak hrvatskog prijevoda na fotografiji neka bude moj mali doprinos boljem informiranju žena i muškaraca o ovoj opakoj bolesti (za veću rezoluciju kliknuti na fotografiju). |
Žensko pismo Suptilna genijalnost loših korica knjiga Elene Ferrante "Američka izdanja romana Elene Ferrante izgledaju poznato zato što izgledaju kao gotovo bilo koja druga knjiga koju je napisala žena u posljednjih nekoliko godina. Zbog korica su njezini vjerni čitatelji izgubili živce i opisuju ih kao 'odvratne' i 'krajnje ružne' te tvrde da rade 'protuuslugu' njezinim romanima. Radi se o dugogodišnjoj stigmi 'ženske književnosti', o tome da će visoka književnost Ferrante biti kontaminirana sličnošću niskobudžetne literature s kioska", analizira The Atlantic pitanje "ženskog pisma" te visoke i niske književnosti." U sceni tako dragog mi Gospodara i ratnika, filma punog duhom, engleski kapetan Aubrey kojeg glumi Russell Crowe zbunjeno gleda u grančicu koju mu je pružio najbolji prijatelj brodski doktor ujedno i pasionirani biolog, dok mu mali od palube objašnjava da se radi o fazmidu, kukcu koji izgleda kao grančica da zbuni predatore. Ne treba ni reći da je to lukavom kapetanu, koji se cijelo vrijeme nadmudruje i naganja sa suparničkim kapetanom francuskog broda Acheron, dalo ideju. Mimikrijom do plijena. "If we caught up with her (Acheron) and mean to take her, we`ll have to be bloody invisible!", kako reče prvi časnik Mr. Allen. U hrvatskoj terminologiji fazmidi se nazivaju nakaznici, a etimologiju riječi se može pretpostaviti. Tako se eto i ružne korice kvalitetnog sadržaja pravovjernicima (u ovom slučaju književnosti) redovito čine lošim i nakaznim (iliti vrijeđanjem „svetinja“), dok slobodniji duhom čitaju da je zapravo riječ o nečemu - upravo suprotnom. Naveliko podvaliti kvalitetan sadržaj pod loše, šund? I genijalno i duhovito i subverzivno. |
Svijet šokiran izborom Miss Helsinki. "Ovo je rasizam, pobijedila samo jer je crna" A ona da je ljepota u oku promatrača? "FINCI su odabrali Miss Helsinki, a svijet je ostao u šoku"? Koji svijet je ostao u šoku? Onaj kojemu inače nije sporno ocjenjivati žene kao na stočnom sajmu u Gudovcu? Seksizam bi dijelio moralne lekcije o rasizmu? Dajte najte. |
Znanstvenik koji proučava širenje neznanja: "Neznanje je moć, a megakorporacije to dobro znaju" BBC future: The man who studies the spread of ignorance "Agnotologija je proučavanje namjernih djelovanja širenja neznanja i prevare, obično da se proda neki proizvod ili dobije naklonost. "Istraživao sam kako moćne industrije neznanjem prodaju svoje proizvode. Neznanje je moć... a agnotologija je namjerno stvaranje neznanja. Otkrio sam tajni svijet povjerljive znanosti te smatram da bi povjesničari na ovo morali obratiti više pozornosti", kaže Proctor." "Proctor objašnjava da se neznanje može širiti pod krinkom uravnotežene debate. Ideja da će uvijek biti dva suprotna pogleda ne rezultira racionalnim zaključkom. Tako su duhanske kompanije uz pomoć znanosti učinile da njihov proizvod izgleda bezopasno, a danas to koriste oni koji ne vjeruju u klimatske promjene" ""Živimo u doba radikalnog neznanja te je čudno da ikakva istina dolazi do nas", smatra Proctor. Upozorava da iako je znanje dostupno, to ne znači da mu se pristupa. Proctor je otkrio da se neznanje prvo širi kad ljudi ne razumiju koncept ili činjenicu, a zatim kad interesne skupine naporno rade da oko određene teme stvore zbrku. Znanstveno nepismeno će društvo biti ranjivije na takve taktike." I ponovo Orao: "Budući da se informacije u informatičkom dobu više ne mogu skriti, zagušivanje znanja sada se vrši suviškom informacija, njihovim gomilanjem i obezvređivanjem, potkopavanjem njihova kredibiliteta, utapanjem korisnih informacija u oceanu nekorisnih i neprovjerenih, nevjerodostojnih, krivih, lažnih, falsificiranih i nerijetko štetnih podataka (ali čak ni ne trebaju biti da počine štetu). Verbalne manipulacije kao način komunikacije. Preplavljivanjem masa ogromnom i praktički neprobavljivom količinom informacija, uzgojem slijepaca pored zdravih očiju, postiže se jednak efekt zatupljivanja odnosno prevođenja žednih preko vode. Onih koji redovito tovljeni serviranim informacijama, fino timareni, siti, napojeni i uninani, zatvoreni u svoje male štalske odjeljke ne znaju i nemaju više potrebe (o činjenicama) misliti. Od razmišljanja se dragovoljno bježi. Kritička misao je u svakom preživanju već serviranog - suvišna (ta što imaju misliti kad drugi misli umjesto njih). Nuspojava tomu je dosada. A rezultat je procvat manipulacije i paradoksalan porast nove vrste praznovjerja i neznanja. Koliko god nevjerojatno zvučalo, pored nikad u povijesti pristupljivijih izvora znanja, događa se - porast praznovjerja i neznanja!" I dodatak: Neznanje je moć, a megakorporacije to dobro znaju. A koliko tek dobro to znaju megakorporacije sa višestisućljetnim stažom. |