< | travanj, 2009 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Dragi Bože, da je ovo biblijski film sad bih ti žrtvovala jednog tustog jarića, pri klanju bi manje drečao nego šta se derala ona. (upozorenje! sadomazo link) Dragibože štajesi nanebesi - hvalati hvalati hvalati hvalati hvalati hvalati hvalati.... Vječno zahvalna Mod |
poklonici lika i djela Vratio se seljačina na farmu, znam da mi pošteni i marljivi hrvatski seljaci neće zamjeriti na korištenju ovog izraza jer biti seljak znači biti čovjek ali biti seljačina to znači biti Ante Gotovac, ljigava nepismena frfljajuća sirova sirovina, dakle vrsta niža od ličkoga krumpira (oprosti mi krumpiru, ništa osobno, volim te brate papat na sto iljada načina samo se u afektu nisam sjetila niže vrste.. ne znam, možda glista?) Vratio mi se doručak iz 86te, smučija mi se život, a brate i ono leglo ušiju, krpelja i moralnih horizontala zvano Farma. Aj kvragu ća, i moja čaša tolerancije upravo je prekipila, taman kad misliš da si ih se riješio eto krpelja opet natrag ko Simonicinoj lulici stidne uši. E hebote život Sjećam se još tamo mračnih 90ih i živih razgovora sa prijateljem kad smo u nevjerici promatrali što se događa u Silovanoj Našoj, jedan mračan scenarij tako fenomenalno otpjevan u Herojima TBFa, i našeg zaključka da će neke mračne tajne ratne i postratne Hrvatske zauvijek ostati zakopane, a neke još godinama u budućnosti na zgađenost malih ljudi isplivavati iz zemlje kao raspadajuća trupla u jezivim filmovima strave. I tako je taj jezivi film strave ovih dana dobio frišku nadopunu u liku jednog psa rata iliti lovca na ratove, stranog plaćenika, neprovjerenog atentatora, svjetskog avanturiste sa neutaživom glađu za opasnošću, filmske face, pjesnika i pisca, sve u svemu živopisno-opskurnog kontroveznog lika te kao šećer na kraju - odlikovanog ratnog hrvatskog heroja. Ne, ne mislim na legionara i generala Antu Gotovinu iako mu ovaj sažeti psihološki profil sasma lijepo (gotovo knap) pristaje, već mislim na bolivijsku likvidaciju Eduarda Rosze Flores - Chica. Čovjeka kojega će suborci, njegova braća po oružju s kojima je dijelio krv i željezo slaviti kao heroja (što je razumljivo), dok će promatrači i promišljači malo šire slike zabilježiti još jednu gorku priču o mehanizmima i posljedicama mašine za mljevenje zvane rat (što je objektivno). Čovjeka za koga se slobodno može reći da je umro kao što je i živio, neki će reći kao - Che, idealizirani revolucionar čiji je samodestruktivni put očito slijedio; a neki će reći kao – pas, smaknut bez truna žaljenja i milosti, na podu kakve smradne rupe, smrću nedostojnom čovjeka. Tko može ući u um čovjeka koji lunja svijetom i traži tuđe ratove po tuđim zemljama, a tko može ući u um ljudi koji takve ljude/strane plaćenike zovu? U Hrvatsku su kako se sad vidi i bez poziva dolazili i sami (a poziva je bilo) i bili itekako dobrodošli, a u Bosni su to recimo bili fanatični mudžahedini, na Palama čak i priznati ruski pjesnici koji po Sarajevu nisu pucali poezijom već mecima – i o čemu onda pričamo? Mnogi su iz rata bježali, mnogi su bježali u rat, svakojaki domaći ološ je odlazio i svakojaki svjetski ološ je dolazio, baljezgao, eksperimentirao, i haračio ovim prostorima (što ratni, što politički, što diplomatski, što lažno-humanitarni) kojima je oduvijek cirkuliralo i smeća i gamadi i od svega toga iskreno da vam kažem - diže mi se želudac. Diže mi se želudac na sve te chicovske-antejelavićevske-tutine -glavaševske-ratnoprofiterske-likvidatorske- mafijaške-prevarantske face. Ćutim taj nesnosan smrad koji se uzdiže do nebesa i kojeg po meni nikakve zasluge ne mogu oprati. Rat je krvava i blatna kaljuža, koju je naš Krleža itekako maestralno opisao i na tu temu već sve rekao. Meni se samo potvrđuje onaj zaključak iz 90ih da sam ponekad vještica i prorok i da se koliko ponavljam toliko i ježim same sebe jer - zaklela se zemlja raju da se sve tajne saznaju. Mišo (naknadno Mate) Kovač nije karizmatik. I dajte oladite s tim. Nije to usput rečeno ni Zlatko Sudac, ali neću o njemu jer o njemu tema nije. Mišo nije karizmatik. Mišo je na tabletama. Čovjek periodično duhovit i nekoć češće danas rjeđe lucidan, čak mi osobno i simpatičan (kao što simpatičan može biti i onaj poslovični stric koji se na svadbama uvijek debelo podnapije pa nakon niza neugodno-urnebesnih scena lijepo nacvrckan i uljuljan bude otpeljan u nepoznatom pravcu uz riječi – boguhvala, odvelo ga!), no Ovo da je ´karizmatični Mišo održao još jedan ludilo koncert´ stvarno mi je postala dosada živa, nešto kao lonac i poklopac, govno i njegov priljepak. U nedostatku prosto proširenijeg vokabulara naši se mediji uhvate jednog krivo i podilazečki uvredljivog nakalemljenog izraza i onda ga se drže kao pijan plota. Karizmatik ovo, karizmatik ono, karizmatik je jeo kupus, karizmatik je sadio salatu. Mlataraju karizmom i karizmati-tematikom kao DrIvo obećanjima i onom stvari na sletovima HDZove mladeži - e pa šta je previše previše je! U povijesti svjetske civilizacije karizmatika je prijatelji dragi bilo možda za nabrojati na prste jedne ruke. Možda. Osobno nisam upoznala nijednog. Još. Ne isključujem da neću. I nisam sigurna da bih se tomu trebala radovati. Pravi karizmatici su uvijek prolazili loše, a i oni koji bi ih čistog srca slijedili nisu prolazili ništa bolje. Isus je recimo bio takva faca, faca sa nadnaravnom duševnom moći pojedinca dobivenom božanskom milošću, kako već riječnik stranih riječi definira karizmatika. A ja bih još laički dodala - koji posjeduje mudrost, unutrašnju snagu i dobrotu. Dakle faca koja je bila faca i zato što je bio faca zato su ga i razapeli. Ovo sve ostalo su budale. Ili budale ili pijanci ili prolupali redikuli ili ozbiljni duševni bolesnici ili izvorno zlonamjerne i izopačene osobe sa zlim namjerama koje je nažalost uvijek netko (čitaj: zabludjela masa) iz kojekakvih interesa spreman slijediti. Pa vi sad iz ovog izbora/izloga po vlastitom nahođenju izaberite kojem tipu pripadaju svi ovi suvremeni samo ili samo-medijski proglašeni karizmatici. Eto opandračila sam jezičinom, nisam dugo pa se uželih, živila ja, živili mi, živila Susan Boyle i dobrojutro dobardan lakunoć kukuriko kokoda olala malo san pukla ja svi skupa zapjevajmo... |
Ovih dana netom potpuno zasluženo hara jedna na prvi pogled neugledna britanska seoska žena imenom Susan Boyle koja je ovogodišnje senzacionalno otkriće prvog tjedna Britanskog Idola (priznajem, baš sam osjetljivka, žena me dirnula do suza), Susan Boyle - Singer - Britains Got Talent 2009 no da ne ostane sve na Susan, jer taj je show s vremenom postao pravi rasadnik talenata, pogledajte molim vas ovaj dinamični duo, pogledajte što je jedan otac spreman napraviti za svoga sina... grčki plesači tata Dimitri i sin Legi ponosni tata i još sretniji sin ...dečki su naprosto urnebesni i dragi do neba moja čaša optimizma danas je puna Bravo tata! Klanjam se! Tako se voli svoje dijete! |
Pišući nedavno o američkim Indijancima rekoh da ću drugi put o samurajima, mojoj drugoj fascinaciji iz djetinjstva. Dakle da ne ostanem dužna, a i da oslobodim tu ideju koja mi se mota po zakucima uma, danas ću o tom simbolu dalekog Japana to jest o još jednom zapadnjačkom fetišu kojeg ne možete zaobići. Za razliku od Indijanaca na samuraje se kao djeca nikad nismo igrali. Ne zato što biti samuraj nije bilo dovoljno zanimljivo već upravo zato jer je bilo više od zanimljivog, nekako uzvišenije i kompleksnije od razine dječje igre. Taj mistični pojam samuraj u našim je umovima uvijek odzvanjao neviđenom tajanstvenošću, egzotikom, čak i nedodirljivošću. Gejše, samuraji, legenda o 47 ronina, harakiri, sepuku, kabuki itd, sva ta egzotična terminologija opčinjavala nas je jednako kao i cijela kultura Japana. Samuraji ili još nam draži tajanstveni ubojiti ninđe nisu bili za igru zahvalni likovi, likovi koji kao kaubojci i indijanci zaigrano urlaju niz ulicu, pucaju iz coltova i veru se po drveću, u našim dječjim umovima to su bile smrtno ozbiljne gotovo nijeme face minimalnih pokreta i riječi, ali pune dostojanstva, časti i hladne ubojitosti. Nema sumnje, redateljski genij Akira Kurosawa svojim je filmskim remek-djelima gotovo vlastoručno upisao neke stereotipne obrasce o samurajima u kolektivnu memoriju svijeta. A njegov ´kućni glumac´ Toshiro Mifune svojim je glavnim ulogama u tim filmovima zauvijek postavio onu nenadmašivu letvicu, gotovo kao neku šablonu ili obrazac, kako treba glumiti samuraja i kako samuraj treba izgledati. Dakle, preko malih ekrana, Mifune svojim ulogama, a Kurosawa svojim filmovima, apsolutno su uobličili naša prva poimanja samuraja. Njegovi stari crno-bijeli filmovi, snažni i jezivi, nadahnuti zamislite Shakespearovim dramama, Sedam samuraja, Rashomon, The Hidden Fortress, Krvavo prijestolje(Macbeth), Yojimbo, te kasnije obojani Kagemusha te Ran/kralj Lear (kojeg na YouTube-u možete pogledati u 15 dijelova), diktirali su tadašnjem Hollywoodu kako se filmovi trebaju snimati i nadahnuli cijelu novu generaciju američkih filmova i redatelja (npr. 7 Samuraja - Sedmorica veličanstvenih). Još jedan ozbiljan pod-fetiš zapadne civilizacije a vezan uz samuraje je fenomen opčinjenosti samurajskim mačem, katanom, po mnogima kultnim ultimativno ubojitim oružjem. Ako je mogao u scenarij biti uguran, nema gdje samurajski mač i nije bio uguran, nekad s ukusom i smislom, a puno puta i bez jednog a i drugog. Pa se tako katana mogla naći svugdje, od crtića Ninja-kornjače ili SF saga kao što je npr. Highlander pa sve do romantičnih ljubića, za što bi najbolji primjer recimo bio Tjelohranitelj, u kojem K.Costner pored svih svojih ubojitih i zavodničkih oružja naravski posjeduje i samurajski mač toliko oštar da se na njemu u slobodnom padu i dvosmislenoj erotskoj predigri rasiječe svileni šal Whitney Houston No vrhunac opčinjenosti samurajskim mačevima po meni je najljepše prikazan u Tarantinovu Kill Billu, u kojem je Q. s velikim poštovanjem i divljenjem snimio prelijepu odu vrhunskoj umjetnosti izrade tog oružja i oružju samom. a ako želite znati o čemu majstor mača Hatori Hanzo priča evo na engleskom Kod nas je u približavanju te daleke civilizacije ogromnu ulogu imalo i djelovanje velikog zaljubljenika u Japan Vladimira Devidea koji je svojim prijevodima, publikacijama, haiku-poezijom, pričama isl, mnogima otkrio nepoznate ljepote japanske kulture – hvala šjor Devide (a za one koji o Japanu žele znati i više - više na blogu Chieko a također i u krasnom osmodijelnom dokumentarcu BBCa Way of the warrior-Way of the Samurai)! No pored Kurosawinih filmova i Devideovih publikacija u našoj opčinjenosti samurajima veliku ulogu odigrala je jedna kultna serija. Jedna cijela generacija odrasla je na toj kultnoj seriji, a ta serija zvala se Shogun/Šogun! Šogun sa Richardom Chamberlainom u glavnoj ulozi, stariji će vrlo dobro znati o čemu pričam, serija o zapadnjačkim brodolomcima koji se nađu nasukani na obalama dalekog srednjovjekovnog i nepoznatog Japana usred međuklanovskih (klanja) borbi samuraja. Znam frendove kojima se i danas na spomen te serije ledi krv u žilama, a jedini komentar je ono odobravajuće klimanje glavom uz uzdah - Aaaaaa Šogun! Čovječe Šogun! Gledanje te serije mnogima je priuštilo prvo upoznavanje sa kulturom toliko različitom od naše da se o nekim scenama pričalo još danima poslije prikazivanja, pogotovo kad bi se u njima odsijecale glave, a u Šogunu su glave letile i to nemilice. Oni koji su do tada i gajili neke romantične predožbe o tom dalekom svijetu ubrzo su se u tim potocima krvi, političkim spletkama i zakulisnim igrama, vrlo lako mogli otrijezniti. Moje osobno sjećanje na tu seriju je s godinama uvelike izbljedjelo, ali urezani u pamćenje ostali su mi pojedini prizori, npr. prizor velikog japanskog potresa, jezivo rascijepljivanje zemlje dok u nju upadaju kuće i ljudi, pa zatim krasna Japanka koja teško ozlijedi nogu ali se čudom japanske medicine na kapetanovo (Chamberlain) čuđenje potpuno oporavi no kako je tamo gola ženska noga istinski fetiš ona se njemu posramljeno ispričava, a onda nekom tipu odsjeku glavu samo zato jer je kapetan ne znajući posljedice dao neku bezazlenu primjedbu na doručak ili nešto tako bezveze a ovaj je bio dužan umrijeti, ma mislim šta da vam kažem - serija je bila ludilo! Poslije Šoguna na našim malim a i velikim ekranima dugo nije bilo filmova sličnih sadržaja (iako je u Japanu uvijek postojala hiperprodukcija samurajskog žanra ponekad i na uštrb kvalitete), spomenimo samo neke ne-Kurosawine samurajske filmove: Seppuku/Harakiri – redatelja Kobayashia, Samurai Rebellion, svi filmovi iz serije filmova Zatoichi, The Thirteen Assassins, Sword of Doom, The Betrayal, Samurai I: Musashi Miyamoto, Samurai II: Duel at Ichijoji Temple, Samurai III: Duel at Ganryu Island, 47 Ronina – Mizoguchia, Chushingura – Inagakia, The Last Samurai – Misumia, Tenchu – Gosha, serija filmova Lone Wolf & Cub, The Yagyu Conspiracy, Samurai Assassin, Swords of Vengeance (Chiba i Mifune), ali se od 90tih naovamo (Heaven and Earth) hvala bogu desio jedan čudesan preporod samurajskih filmova, kako u Japanu tako i u Hollywoodu. Snimljen je meni iznimno drag poetski Posljednji samuraj, u cijelosti nadahnut Bushidom-samurajskim kodeksom časti, film u kojem su gle čuda dva odijeljenja svijeta dvaju odijeljenih kontinenata i civilizacija (Indijanci i samuraji) maštom scenarista i čudom modernog filma našla poveznicu. A u Japanu je nastao cijeli niz krasnih, možda manje spektakularnih i romantičnih, ali zato vrlo gorko-slatkih i životnih filmova kao što su Yoji Yamadin Sumrak samuraja i The Hidden Blade, zatim When the Last Sword Is Drawn, Good Soil ili novi i nekonvencionalni Kitanov - Zatoichi zasnovan na legendama o slijepom samuraju, dakle cijeli niz kvalitetnih filmova koji na kapaljku utažuju našu silnu nepresušnu žeđ za tom temom. Na kraju samo mogu reći - dajte nam filmove o samurajima, dajte da se pojimo ljepotom! |
Kaže naš DrIvo da u slavlju zbog ulaska Hrvatske u NATO razvijemo zastave - pridružujem se toj hvalevrijednoj inicijativi našeg vrlog Premijera (a da sam mrvu bezobraznija, ne bih namečila lubanju i kosti nego obrnula šahovnicu naopačke... no ima vremena, možemo mi i niže od nižega) I da, još se jednom desila sramota! Dok su se naši dečki mirno alkoholizirali, drogirali, huliganizirali, premlaćivali murju, bacali bengalke, psovali, mjerili andorsku kukuruzu i svima hebali mater - dotle su oni divlji igrači koji se usuđuju nazivati hrvatskom reprezentacijom nekulturno trčali po tuđem terenu, pljuckali po andorskoj travi, nabijali i krali im loptu, te čak dva puta ljudima dali gol. Sram ih bilo! Izmišljeni Svjedok: ´I tako smo mi krenuli u Andoru cugnuti koju pivu šalabrcnut ćevap-dva smuljat kakvu Andorku kužiš ne sve štima sve za 5 našli mi tam neki kioskić sa burecima kraj one ogradice ne naredali se na zidić kad jebote pazi sad ovo - ono brale u kiosku naš čovjek Hizet čoeče striko onog Amira šta drži ćevabdžinicu kraj Maksimira jebate Hizet čoeče naš čoek Hizet ma znaš ga stoposto on ti je i ujko onog Hasana šta drži burekdžinicu kod Poljuda a bureci da ti ne pričam a bureci mila majko naši čoeče da kakvi nego naši i krenuli ti mi u spiku da kako si Hizete kućo stara kako žene kako dica velim ti sve štima sve 5 kad ono jebate neki kreteni s drugu stranu ograde deru se i deru i jebate ne daju nam mira i ništa ne jebemo mi njih pet posto zajebavamo se mi i dalje pivica ekipa ne može bolje ova Andora totalno kul čaršija nama dobro ej pita jedan da koliko je sati jebiga ne vidim kuaca tebe pripalili bengu već je mrak pao kuiš kad ono oni kreteni s drugu stranu opet se deru pa koji im je kuac jebate ometaju nam ugodno druženje kad sine meni jebate ne vide ni oni kuac tebe već je mrak pao kuiš daj im upali i njima jednu bengu kuiš baci da dečki vide kad opet oni se deru jebate prekidaju naše međudržavne komunikacije gledamo mi ko se to dere kad ono jebate naši - naši mamu im našu i to ko fol oni igraju nogomet jebate da nogomet ej u tu uru kad pošteni Andorac spava i to ljudima gaze travu pljuju po svetoj andorskoj zemlji kreteni jedni nekulturni kuiš ti mene ma zamisli kako nas debili sramote šta se dereš debilu zar ne vidiš da ljudi spavaju jebate živi led dođeš u Andoru na pivu i ćevapu a ono te vlastiti debili sramote pred svitom gaze ljudima travu idiotima ništa nije sveto e svašta!´ Ti naši nekulturni igrači trče i uništavaju tuđe travnjake, pljuju po tuđoj zemlji, kradu ljudima lopte i još im zabijaju golove a mi to cijelo vrijeme trpimo dok nas oni pred očima svijeta doslovno sramote!? Hrvatska nacijo pa kad ćeš tomu konačno stati na kraj?!? |