Mikitarije

11.06.2021., petak

Jacques - Yves Cousteau (rođen na današnji dan)

Na hrvatskoj wikipediji o njemu piše samo ovo:
"Jacques-Yves Cousteau (Saint-André-de-Cubzac kraj Bordeauxa, 11. lipnja 1910. - Pariz, 25. lipnja 1997.), francuski istraživač mora i redatelj dokumentarnih filmova.
U suradnji s Emile Gegnanom konstruirao je ronilački aparat "vodena pluća", uređaje za podvodno snimanje i lake podmornice. Redatelj je popularnih dokumentarnih filmova o podmorju. Najpoznatiji svjetski istraživač i filmski dokumentarist podmorja.
Godine 1967. primljen je u Kuću slavnih vodenih športova kao doprinositelj.
2016. o njemu je snimljen pustolovno-biografski film Odiseja."

Vjerojatno među vama ima onih koji su, kao i ja, s nestrpljenjem očekivali svaku novu epizodu njegovog dokumentarnog serijala koji se osamdesetih prikazivao na televiziji. Trudila sam se ne propustiti niti jednu epizodu i žarko sam željela biti s njima i istraživati nepoznato, iznenaditi se novim otkrićima, svladavati nevolje, nadvladati vlastita ograničenja...
Ne moram ni reći s koliko sam iščekivanja čekala film Odiseja (L'ODYSSÉE / THE ODYSSEY, 2016., Francuska) kojeg sam zaista u jednom dahu pogledala i preporučujem ga svima. (dio je snimljen i na hrvatskim otocima)

Evo i poveznice na najavu filma NAJAVA
Plakat filma jednostavno je predivan:

Znakovito mi je to što na plakatu ronilac uranja u more i to mi je izrazito simbolično te šalje sasvim drugu poruku nego kad bi ronilac plivao prema površini.

Zaštitni znak mu je bila crvena kapa i povremeno lula. (foto: internet)


Bezbroj je njegovih citata u kojima je očita njegova neraskidiva povezanost s morem, a izabrala sam dva:
“More, kad jednom baci svoje čini, pojedinca zauvijek zarobljava u svojoj mreži divljenja.”
“Od rođenja čovjek nosi težinu gravitacije na ramenima. Prikovan je za Zemlju. No, treba samo zaroniti ispod površine kako bi se oslobodio.”

Premda s morem nemam neku očitu vezu, privlači me gotovo jednako snažno kao i svemir - možda zbog boje, možda zbog mašte, možda zbog nepoznanica, možda zbog istraživanja, možda zbog toga što smo svi mi i more i zvijezde i svemir.



<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.