Mikitarije

10.01.2021., nedjelja

(G)astronomija

To će biti naziv nove, recimo, kategorije kojoj ću povremeno nedjeljom posvetiti jednu objavu (a možda i svake nedjelje). Sasvim slučajno sam danas uočila da samo jedno slovo čini razliku između ova dva toliko različita, a ipak povezana svijeta.
Kad sam nakon osnovne škole razmišljala o daljnjem školovanju uzimala sam u obzir dva zanimanja: slastičarka ili astronomkinja (konkretnije astrofizičarka). Obožavala sam i kolače i seriju Cosmos. :-) (o tome detaljnije drugom prilikom)
Kako to već biva, život je sasvim drugačije to sve posložio pa sam završila srednju ekonomsku školu (tako da imam neko zanimanje ako ne budem mogla na fakultet). Gimnazija, zbog mogućnosti da mi roditelji neće moći priuštiti odlazak na fakultet, nije dolazila u obzir. Nekako sam dobila studentski kredit (uredno sam ga vratila) koji je jedva pokrivao trošak prijevoza pa sam eto završila i fakultet, ali ne onaj kojem su me srce i um vukli. Sve je to dobro završilo, zaposlila sam se još kao apsolvent i još uvijek sam (pune 24 godine za dva dana) na istom radnom mjestu.
Dakle (G)astronomija mi je pala na pamet prije doslovno 25 minuta, a blogokutak je savršen za takvo nešto. Obožavam SF književnost, filmove, serije i zapravo već neko dulje vrijeme razmišljam pokrenuti nekakav projektić u tom smislu, a možda uspijem i SF nekako u to ugurati jer često su pisci sf književnosti (npr. Jules Verne i njegov Put na Mjesec) bili inspiracija mnogim astronomima.
Uglavnom, razradit ću detalje u tjednima koji dolaze, a evo definicija ove dvije riječi (preuzeto s enciklopedija.hr).

Astronomija (grč. ýĂÄÁż˝żĽŻ±: zvjezdoznanstvo), znanost o svemirskim tijelima i pojavama u svemiru te o njegovu ustroju; jedna od najstarijih ljudskih djelatnosti. Astronomija se razvila iz praktičnih potreba i zadržala je i dalje taj svoj praktični značaj (izradba kalendara, određivanje točnog vremena, točnog položaja, orijentacija pri putovanju, osobito na moru i u zraku).
(foto: Mikitarije)


Gastronomija (gastro- + -nomija), vještina priređivanja jela, stručno poznavanje različitih jela i načina njihova pripremanja razvijeno do umijeća; kult birane hrane i kulinarskoga znanja. Umijeće pripravljanja hrane može se pratiti od čovjekova otkrića vatre, što je pružilo mogućnost prvih primitivnih tehnika pripreme. O kulturi hrane može se govoriti tek izumom juhe i kruha, te dodavanjem povrća mesu i ribi.
(foto: Mikitarije)

(ove buhtlice iz lonca pekla sam za one koji još smiju uživati u slatkom, a sa svojom bivšom ljubavi nisam se družila :-) )



<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.