Mikitarije

16.10.2020., petak

Kako ugibaju rode?


Svi mi često na nogostupu, negdje u parku ili na cesti ponekad ugledamo uginulu životinju.
Kad ih vidim, nadam se da su uginule na mjestu. Nekako mi je najteže kad vidim u prometu stradalog ježa, a među stradalim životinjama najviše je ptica (čak i lastavica, što me pomalo iznenađuje). Prije nekoliko mjeseci ugledala sam jazavca pokraj ceste. Nisam bila sigurna je li mu udarac automobila u potpunosti presudio te sam sišla s bicikla i odlučila provjeriti. Bila sam izuzetno oprezna jer znam da su jazavci pomalo agresivna stvorenja. Polako sam prilazila, ali ne i tiho jer sam htjela što prije saznati je li još živ pa da mogu pozvati pomoć. Automobili su prolazili, a vozači/vozačice su me iznenađeno i zbunjeno gledali jer je vjerojatno izgledalo kao da se šuljam ili prikradam nečemu nevidljivom. Jazavac je, dakako, već bio uginuo, a mene je zaista obuzela neka žalost i ljutnja. Nakon nekog vremena sjetila bih se tog događaja samo kad bih prolazila tom cestom. Sjetila sam ga se i danas, ali zbog sasvim drugog razloga.
Vraćajući se s posla, ugledala sam rodu u polju. Spazila sam ju izdaleka, prometa nije bilo te sam usporila i dobro pogledala i ono zaista roda. Sama je, vjerojatno i usamljena, nasred polja. Djeluje isprano, glava joj je malo klonula, vjerojatno je bolesna ili stara, ali uspravno stoji pored kanala u kojem vjerojatno ima žaba. Pomislila sam kako zapravo nikad nisam vidjela uginulu rodu. Kako li one i od čega ugibaju?
Neke vjerojatno od lovačke puške, neke od grabežljivaca, a čini se da neke ipak od starosti ugibaju. Kako li se ona osjećala dok je jato odlazilo u toplije krajeve? Je li znala da ostaje zauvijek? Je li imala koga za ispratiti i poželjeti mu/joj sretan put? Nada li se možda čudu? Zašto ne odustane i tako si ubrza kraj? Zašto za nju ne zna nitko, a za Malenu i Klepetana znaju svi?
Pomislila sam da bi bilo lijepo vidjeti ju i u ponedjeljak, ili možda ipak ne bi.

(roda, sama i vjerojatno usamljena, usred jesenskog polja, foto: Mikitarije)


(roda u cvijeću, čini se zadovoljna, foto: Mikitarije)


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.