ljeskanje

petak, 19.08.2005.

Ništa drugo

" Postoji jedna jedina riječ koja bez ostatka označuje i može označiti žensku psihu i žensko biće, a ta je riječ: žena. "
( Bela Hamvas )

I to jako lijepo zvuči. Bilo bi takođe prekrasno kada bi svi muškarci gledali na ženu onako kako me gledao jedan jedini muškarac pored kojeg sam bila najviše što mogu biti - ono što jesam.
To znam, jer iskusila sam i pogled onog koji je u meni tražio samo sliku žene koju je želio vidjeti i u ovisnosti od toga da li mu se ona sviđala ili nije, uzimao sebi za pravo preglasno govoriti što nisam i kakva bih trebala biti.
Žena je tako u očima muškarca, zapravo njegov vlastiti pogled, njegove oči, on sam. I to sam uvijek pokušavala reći, u situacijama kada nisam znala kako obraniti se - pogledaj sebe, i pomozi sebi.
No, da li sam to ipak najprije trebala reći sebi? Pogledaj sebe i pomozi sebi. Otkrij svoje želje i svoja nezadovoljstva sobom koja pažljivo svakog dana glačaš poput rublja, i brišeš kao prašinu s polica na koje potom opet vraćaš sve iste stvari i slažeš istim redom kako su i stajale... Kad bih pisala samoj sebi danas, ondašnjoj, to bi bilo takvo pismo, i netko bi ga nazvao ženskim. Ženskom prozom. No, ja bih ga ipak nazvala samo duboko intimnim, ljudskim, jer moj spol nije nešto odvojeno od mene, nego je u meni, poput svega ostalog.

Zato ni o ženskom pitanju, pitanju stanja ženske populacije naše civilizacije i svih onih strašnih stvari kojima su žene zbog svog spola izložene... ne bi trebalo govoriti kao o ženskom, nego kao ljudskom. To je ponajprije, pitanje čovječnosti.

Poznajem također, i nekolicinu žena iz moje šire obitelji koje su trpjele sve i svašta samo da bi sačuvale privid života, nemoćne da se suprotstave tradiciji koja je od njih zahtijevala da trpe, i u kojoj su upravo žene igrale najznačajniju ulogu u održanju takvog privida, ni ne smijući misliti kako bi taj život mogao biti sretniji i stvaran... negdje drugdje. Žena ženi u takvim okolnostima nije bila podrška u ohrabrenju da se ipak usudi raskinuti s tradicijskim regulama i takvim načinom življenja, nego naprotiv. O tome se šutjelo ili govorilo ispod glasa. Prašina bi svakog dana bila pažljivo brisana sa svih stvari, a potom bi one opet bile uredno vraćane na police, kako su i stajale... Zato vjerujem kako je upravo žena ona koja je potrebna drugoj kao podrška, kao ono osjećanje sigurnosti koje pronalazi u samoj sebi a oslanja se na odobravanje i ohrabrenje druge žene... poticaj da vjeruje u sebe i svoje želje, da nema straha, da ne srami se, da usudi se sve jer i može sve... Biti to što jeste.
" Ništa drugo ", kaže Hamvas... To je ta riječ.

v.

- 08:40 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Travanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (1)
Lipanj 2007 (1)
Travanj 2007 (1)
Ožujak 2007 (2)
Veljača 2007 (1)
Studeni 2006 (1)
Svibanj 2006 (1)
Travanj 2006 (1)
Ožujak 2006 (1)
Veljača 2006 (5)
Siječanj 2006 (6)
Studeni 2005 (1)
Listopad 2005 (6)
Rujan 2005 (7)
Kolovoz 2005 (20)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Blog u dvoje, viviana i davor. Dvije duše u virtualnom prostoru traže svoje mjesto, zasnivaju svoju malu virtualnu kuću. Goste rado primamo, navratite! Ona je srdačna spisateljica, on je preozbiljni filozof...pa dobro, pričat ćete s njom. :)

    ljeskanje@yahoo.co.uk

vivianine priče

davorov uvod

naše preporuke

  • - prevrtanja dolores haze
    - bosim nogama po zrnima divlje riže plejadablue
    - Blueville
    - Staklena pepeljara puna ugašenih dimovitih psihofarmaka armin
    - ..:: ZaRaTuSTRa ::..
    - sanjarenje francesca johnson
    - vivias
    - sanjati otvorenih očiju ;-) mistika
    - Oshun u čarobnom vrtu
    - greenblossom
    - Naše priče Eduard Pranger
    - Tivki pesni od vozdishki ilijana
    - creativa
    - revelation
    - cyb3r_soap studena°°
    - paučina mojih misli
    - balkanska krcma krcmarica
    - beyond postmodernism kierkegaard
    - georg
    - celeste
    - jesam Ida
    - mare ibrium Moon i Dust
    ...
    (...popis je tek u izradi...ne brinite, i vas ćemo staviti :) )


    Blog.hr
    Forum.hr
    Free Web Counter
    Free Web Counter

    započeli smo brojati 16. rujna od broja 222 :)