kod nas u Splitu u centar grada se jednostavno ne ide autom-ne pamtim kad sam zadnji put našla parking na Rivi koji je najskuplji u gradu a možeš misliti kako je strancima koji doslovno nemaju gdje ostaviti autu. Mi nemamo ni nadzemne ni podzemne garaže, mi smo ostali velik selo
06.07.2023. (23:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Puno je tu aspekata, a po meni najvažniji je taj - čiji je zapravo javni prostor i može li postojati zajednica koja bi ga smisleno koristila tako da ga ne uništava. Negdje sam gledao dokumentarac u kojemu vele da je kada se strateški promišljala ova država devedesete, bio iznesen plan da se šezdeset posto svega novca za promet upuca u željeznice, jer je netko pronašao čini mi se Keynesov ili čiji već navod da nema, jednostavno nema dobre privrede bez željeznice. No, došao je rat, Unska pruga je postala nemoguća stvar, i mi smo devedesetpet posto para upucali (mnoge, kako veli legenda - i dvaput, je li) u ceste. E sad, što su ceste i automobili u smislu socijalne kulture, to mislim da ne moram posebno naglašavati: koliko je to odgovaralo za društvenu stratifikaciju, segregaciju, polarizaciju, za otuđenje ljudi... Čovjek kada se vozi u automoiblu sam je sebi prepušten, ima osjećaj da je zajednica tek puka kulisa, drugi ljudi su protivnici, kreteni, konkurencija... sve je to obrnuto ako forsiraš javni prijevoz. Parking je tako tek naličje te čitave priče. Slovenci su još od Kardelja, valjda i popa Korošca razvijali svoju zemlju tako da čovjek iz Škofje Loke ne mora nego jednom godišnje otići u Ljubljanu. Svagdje imaju nešto, neku industriju, trgovinu, obrte, usluge, glavni grad im je niti desetina stanovništva... mi smo kao mali papagali sve radili obrnuto, opustošili sela i prirodu, napravili Zagreb i još tri grada u koja se ujutro slijevaju milijuni, a zašto? Zato što je nekome dolazak u Zagreb bio životni cilj; Zagreb je simbol hrvatstva i zemlje dembelije. Eto, to su sada posljedice te i takve politike, zapravo - ne toliko politike koliko sustava vrijednosti kojeg je narod usvojio, i bojim se da tu lijeka nema.
07.07.2023. (08:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ j. kompletno si i totalno u pravu. Nije ovo s cestama loše (osim dijela o dvostrukom upucavanju novaca), ali daleko bi bolje bilo da su se radile pruge. Pa lijepo sjedneš u kvalitetan vlak i bez brige putuješ. Komotno. I ja se bojim da tu lijeka nema. A strategija bolesna.
10.07.2023. (22:25)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Annabonni
kod nas u Splitu u centar grada se jednostavno ne ide autom-ne pamtim kad sam zadnji put našla parking na Rivi koji je najskuplji u gradu a možeš misliti kako je strancima koji doslovno nemaju gdje ostaviti autu. Mi nemamo ni nadzemne ni podzemne garaže, mi smo ostali velik selo
06.07.2023. (23:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
luki2
Bravo!!! Želim sreću sa parkingom. Treba se snaći u toj gunguli....A još samo fali - naplata zraka koji dišemo...:(((( Ljubim!
07.07.2023. (00:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
Puno je tu aspekata, a po meni najvažniji je taj - čiji je zapravo javni prostor i može li postojati zajednica koja bi ga smisleno koristila tako da ga ne uništava. Negdje sam gledao dokumentarac u kojemu vele da je kada se strateški promišljala ova država devedesete, bio iznesen plan da se šezdeset posto svega novca za promet upuca u željeznice, jer je netko pronašao čini mi se Keynesov ili čiji već navod da nema, jednostavno nema dobre privrede bez željeznice. No, došao je rat, Unska pruga je postala nemoguća stvar, i mi smo devedesetpet posto para upucali (mnoge, kako veli legenda - i dvaput, je li) u ceste. E sad, što su ceste i automobili u smislu socijalne kulture, to mislim da ne moram posebno naglašavati: koliko je to odgovaralo za društvenu stratifikaciju, segregaciju, polarizaciju, za otuđenje ljudi... Čovjek kada se vozi u automoiblu sam je sebi prepušten, ima osjećaj da je zajednica tek puka kulisa, drugi ljudi su protivnici, kreteni, konkurencija... sve je to obrnuto ako forsiraš javni prijevoz.
Parking je tako tek naličje te čitave priče. Slovenci su još od Kardelja, valjda i popa Korošca razvijali svoju zemlju tako da čovjek iz Škofje Loke ne mora nego jednom godišnje otići u Ljubljanu. Svagdje imaju nešto, neku industriju, trgovinu, obrte, usluge, glavni grad im je niti desetina stanovništva... mi smo kao mali papagali sve radili obrnuto, opustošili sela i prirodu, napravili Zagreb i još tri grada u koja se ujutro slijevaju milijuni, a zašto? Zato što je nekome dolazak u Zagreb bio životni cilj; Zagreb je simbol hrvatstva i zemlje dembelije.
Eto, to su sada posljedice te i takve politike, zapravo - ne toliko politike koliko sustava vrijednosti kojeg je narod usvojio, i bojim se da tu lijeka nema.
07.07.2023. (08:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Galaksija
BJ kriminalan što se tiče parkinga. Prekriminalan.
10.07.2023. (17:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
konobarica
@ anna - pa stvarno ne znam šta reć - nije Split tako mali i čudi me ovo da nemate garaža. Mi imamo, nekoliko, al brzo se popune, vjeruj.
10.07.2023. (22:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
konobarica
@ luki2 - p< kako je krenulo, ne bih se čudila ni sekunde
10.07.2023. (22:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
konobarica
@ j. kompletno si i totalno u pravu. Nije ovo s cestama loše (osim dijela o dvostrukom upucavanju novaca), ali daleko bi bolje bilo da su se radile pruge. Pa lijepo sjedneš u kvalitetan vlak i bez brige putuješ. Komotno.
I ja se bojim da tu lijeka nema. A strategija bolesna.
10.07.2023. (22:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
konobarica
@ Galaksija - Bjelovar? Pa eto nikad ne bih rekla. Meni to idiličan mali gradić u mojoj glavi...
10.07.2023. (22:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...