Zanimljivo o učenju i neučenju, i o onima koji ne žele učiti, a ne znam je li namjerno dvaput napisano '3+3+3+3+3 je isto što i 4x3. To je 12', a ustvari je 5x3.
23.11.2017. (21:27)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Strpljenje i blagost, ljubav za djecu - male osnovnoškolce koje se podučava, razumijevanje i podrška, trud naći pristup (to je ono što čini razliku od učitelja do učitelja iako je nastavni program isti, pa su jedni uspješniji u prenošenju znanja učenicima od drugih; kao i omiljeniji) koji je prilagođen djeci i njihovom uzrastu a ne zahtijevati od njih da se prilagode pod pritiscima i nametanjima i jedinicama, osnovno je čega bi trebalo biti. Kako rekoh: strpljenje i blagost, ljubav.... ničim od toga ne odiše vaš post, naprotiv. Škola nije vojska.
"-Gospođo, nema se tu što razumjeti, to treba zapamtiti. Naučiti napamet, Razumijete? Napamet se uči tako da se puno puta ponovi dok se ne nauči tako da se o tome ne mora više razmišljati jer se to zna napamet. -Kakva ste vi to učiteljica kad tražite od učenika da nauči napamet bez razumijevanja! Strašno!"
I majka je u pravu. Čini se da vi ne možete razumjeti o čemu to ona.
"Mali broj onih roditelja koji znaju o čemu je riječ, natjerat će svoju djecu da nauče napamet tablicu i sve formule, da vježbaju dodatne zadatke a ne samo one za zadaću, da pročitaju još koju knjigu a ne samo lektiru, da nauče napamet gramatiku i pravopis i sve formule iz fizike i kemije.I Hasanaginicu napamet."
Pitam se, ima li smisla uputiti vas na literaturu i neka od predavanja na internetu - mogu se naći, kvalitetna - pa da po pitanju pristupa učenju, možda promijenite ovakav način razmišljanja kao gornji. Jer nije cilj stvarati automate koji će znati točno reproducirati podatke ne misleći svojom glavom, jer to nije znanje u pravom smislu riječi, nije ništa - takvo učenje napamet jednostavno ispari, ne ostaje od njega puno, malo što. Uglavnom, ne slažem se s vašim pristupom 'učenju' iznesenom u postu i bilo bi divno kad biste ga sami preispitali i nešto promijenili, makar kao pokus. Djeca nisu glupa; nisu glupa samo zato što im ne ide nešto naučiti napamet niti su pametna samo zato što im ide. I nije ovaj moj komentar nikakav 'napad' na vas, već je u obranu djece.
24.11.2017. (15:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
y
@vivianin komentar je dobar pokazatelj što je pošlo po krivu. Sve u njezinom komentaru je na mjestu, očigledno je da ga je pisala topla, pametna i obrazovana osoba. Ono što ljudima promakne jest da postoje stvari u našim (kao i u dječjim) životima koje iziskuju napor. Objašnjavati djeci treba sve, čitam kako je djetetu logikom objašnjena tablica, he sad je treba i naučiti napamet, a to stvara napor. Čini se kako ljudi u potrebi da zaštite djecu pokušavaju ih zaštititi svih teskoća. Na krivom svijetu su ih stvorili. Posljedično takva ponašanja stvaraju djecu, kasnije odrasle ljude, koji su nedorasli životnim izazovima. Majke djecu oblače do 6 god, na sve aktivnosti ih se vozi jer nemaju noge ili noge nemaju funkciju (bez obzira što je trening udaljem 700m od kuće) i sve u tom smislu. Na kraju imamo 12 godišnjake koji umiru od gladi kraj punog frižidera jer ne znaju odrezati šnitu kruha i ispeći jaje na oko. ( i da s razlogom se pitaju jesam li sposoban za život?) A sve je u startu krenulo od pomoći, podrške i zaštite djeteta. Dok se ljude educiralo nije ih se uputilo da činjenje umjesto djeteta, uskraćivanje pogrešaka i posljedica djetetu dugoročno čini štetu iako trenutno djeluje kao izraz ljubavi. Djeca nisu lutkice od stakla oni su mali ljudi i tako ih treba i tretirati. Preniska očekivanja, minimalan napor i trud oduzimanje odgovornosti djetetu vodi nesamopouzdanom i izgubljenom pojedincu. Ne bi bilo loše da se ljudi malo educiraju po pitanju odgoja. Postoje danas studije koje su kroz dvadeset godina pratile djecu do odrasle dobi i ukazale kako je najgori oblik roditeljstva popustljivi odgoj. Čak je i autokratski (koji je loš jer je nehuman i nasilan) stvorio produktivnije i sretnije i "bolje" odrasle ljude.
24.11.2017. (16:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hvala Bogu, napredovali smo, nitko se više ne ruga ćoravcima, šepavcima i tupavcima. Sada smo humaniji. Da, baš tvoja humanost ovdje upada u oči. I samo takvo izražavanje je neprihvatljivo za tebe, predstavnicu odgojno obrazovnog sustava.
Metodologija koju zastupaš, a koja glasi 'nek nauči', je upravo zoran primjer kakav učitelj ne smije biti, kakav školski sustav ne smije biti. K tome je tvoj superioran stav bezobrazan, naročito uzevši u obzir strašnu neizbalansiranost i nesavršenost hrvatskog obrazovnog sustava.
Naravno da dijete treba uložiti trud, do znanja se ne dolazi lako. Nitko pri zdravoj pameti ne misli da zaista možeš spavati s knjigom pod glavom i pri tome štogod naučiti. No, daj mi, recimo, objasni sustav učenja slova u prvom razredu. Besmisleni raspored kojim se slova uče, te brzinu koja se od dijeteta traži da usvoji pisanje i čitanje. Ili , recimo, objasni silne greške u fantastičnim radnim bilježnicama do četvrtog razreda (sve su nam na tavanu, i ne budem sad izvlačila knjige da tražim primjere).... Vi, učitelji, žalite li se nadređenima da je toga svega previše i prebrzo, ili ste konstatirali da su djeca jednostavno glupa ukoliko njihovo sudjelovanje nije onakvo kakvo ste vi zadali. Ili nevezano-vezani primjer vaših dvostrukih mjerila: Mobiteli koje djeca ne smiju imati i stalno su hajke i propovijedi na tu temu (naravno da ih ne smiju imati) dok istovremeno učitelji svaki sat cijelo vrijeme skrolaju po ekranu, svako malo provjeravajući statuse, poneki zivkajući doma djecu (koja ne smiju imati mobitele na nastavi)? Molim?
@Viviana je ovo sjajno rekla: 'Djeca nisu glupa; nisu glupa samo zato što im ne ide nešto naučiti napamet niti su pametna samo zato što im ide. '
24.11.2017. (18:16)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bože, daj mi snage za ovako duge postove. Ne, nije mi dao snage, pa ću se dotaknuti samo ove teze postavljene na početku: "Svijet ide naprijed, civilizacija napreduje, samo djeca nazaduju. Današnjoj je djeci teško ono što je njihovim roditeljima bilo normalno i lako. Je li to napredak?"
Teza je promašena. Samo ti se čini da svijet ide naprijed, da civilizacija napreduje. Samo ti se čini, sve ide, da ti sad ne kažem kuda. A djeca i njihovo ponašanje, želja za znanjem.... oni su samo odraz tog divnog razvoja civilizacije i napretka svijeta. Ne može biti drukčije. Djeca su došla na svijet čista kao suza. A ta civilizacija, ona ih je već nakon 15 minuta počela uništavati. I onda ovakvo čuđenje kakvo vidimo i kod tebe i kod brojnih drugih, silno zgražanje, djeca su loša... bez veze. Nisu djeca glupa, odrasli su glupi. I kakvo je to umijeće nabubati tablicu množenja, kakvo je to znanje? To dresirani majmun može.
24.11.2017. (19:29)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Djeca koja ne nauče tablicu množenja napamet i koja ne automatiziraju ono što treba automatizirati, kasnije naiđu na nepremostive probleme. Neke stvari se jednostavno mora usvojiti jer su uvjet za svladavanje nečeg drugog.Svima je jasno da nogometaš mora savršeno dobro znati voditi loptu i da mora imati kondiciju za trčanje, to je uvjet da bi igrao nogomet. Da šahist mora točno znati kako se koja figura zove i koje poteze smije vući to je jasno. Ali da se mora znati napamet zbrajati i oduzimati do dvadeset i da se mora znati napamet tablica da bi se moglo napredovati u matematici, to nam je teško za svahvatiti. Pomoći djetetu da nauči tablicu, to nam se čini nehumano. Stali bismo u obranu, zabranili tablicu ako treba, samo da ne moramo dokazivati djetetu kojem se ne da učiti da mora malo zapeti, da mora pobijediti vlasiti optor, natjerati sam sebe, malo potrpit i da to mora za svoje dobro. Život je takav. Moraš zapet, moraš potrpit, moraš natjerati sam sebe...Teško je djetetu dokazati da će kasnije ubirati plodove ako se sada potrudi. Teško je, ali to treba postići. Ali, neki misle da je bolje ratovati protiv sistema matematike, zabraniti tablicu, zar ne? I pri tome vjerovati za sebe kako smo dobri, kako volimo djecu. Kako smo demokratični. Vrlo je mudro smišljena filozofija o popustljivom odgoju. Vrlo podmuklo je to servirano narodu ta vrlo opasna ali prvilačna filozofija popuštanja i ne-vođena djeteta. I ubire svoje žrtve. Djeca ne mogu odnijeti male napore i male neugodnosti. Onda se na prvoj ozbiljnijoj teškoći slome. Štitimo ih od svakog napora. Sve im serviramo. Pospremamo za njima igračke, s puno puno strpljenja podnosimo njihove male grubosti i nepritojnosti i čekamo da sami od sebe shvate što je dobro a što nije, što je za njih korisno a što nije. Čekamo da sazriju umjesto da im pokažemo put. Previše djece poznajem koja su zahvaljujći takvom (ne)odgoju loše završila. Previše je gluposti ali ne u djece. Ako niste sigurni tko vam je servirao tu tezu da ne treba od djece tražiti da rade ono što je njima naporno, da se ne treba truditi, zapitajte se tko ima koristi od toga da djeca-budući ljudi ne znaju zbrajati i da ne znaju matematiku-Kome to koristi? Taj vam je prodao tu foru i okrenuo vas protiv nastavnika i škole.
24.11.2017. (21:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Djeca napreduju, svijet ide naprijed. Nikad u povijesti čovječanstva nije ovakva briga posvećivala djeci. Sva ta briga mora donijeti plodove. Nikad nije bilo ovako pametne, dobro odgojene, sposobne djece. Nikad djeca nisu bila ovako lijepa, ovako čista, uredna , samopouzdana. Nikad nije bilo ovako puno sposobne djece. Manji je broje broj ljudi koji ne razumiju da djeci treba pomoći da nauče tu tablicu od onih koji ne razumiju, ali je šteta da ne vide kamo to vodi.
24.11.2017. (21:39)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Gle @Lagana; Ovo '......Ako niste sigurni tko vam je servirao tu tezu da ne treba od djece tražiti da rade ono što je njima naporno, da se ne treba truditi.....' , ma od kud ti pomisao da to mislim(o), da se ne treba truditi, da treba izbjegavati napor? Pa ima roditelja koji ulažu puno truda oko svoje djece i puno djece koja se trude. (Iako prebrzo uviđaju da gradiva ima toliko da valja brisati memoriju da bi se dalje mogla puniti, a to je prava šteta i pravi promašaj struke.) Tako je tvoja generalizacija netočna i nepravedna. Jasno da ima i onih koji su ultrapopustljivi, te djece kojoj se svašta tolerira. U primjeru kojeg si ti navela (i svakom drugom u stvari), i roditelji i učitelji jednako snose odgovornost nad djetetom. Učitelj bi trebo osjećati osobnu odgovornost da nauči svakog učenika gradivu. Ako nije uspio, metoda mu ne valja. Jer kad bi to bilo jednostavno - uzmeš knjigu, repetiraš sto put i izvolite zapamtiti - onda bi svaka šuša mogla predavati bilo što.
25.11.2017. (00:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
....ne postoje djeca s posebnim potrebama, sva djeca imaju iste potrebe, postoje samo djeca s poteškoćama u razvoju, to biste kao djelatnica u obrazovnom sustavu trebali znati... a termine koje ste uporabili u rečenici koju citira @coprnjica uistinu su sramotni za jednu djelatnicu u tom istom sustavu...
...što se tiče samog osnovno školskog obrazovanja ali i cijelog školskog sustava smatram da je jedan od najlošijih u Europi, još uvijek tretiramo svoju djecu kao robote, strojeve koji su programirani da "moraju" nešto naučiti... moj osobni stav je da škola ne smije biti obavezna (niti osnovna) a kad već postoji kao takva da bi ocjene trebalo ukinuti i da bi pristup učenicima trebao biti individualan, odnosno da djeca ne bi trebala ići u školu zato što to moraju i zato da bi ih se ocjenjivalo, već isključivo zato što žele nešto naučiti... eto, to je moje "nazadno" mišljenje...
25.11.2017. (00:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Lagana, vidim iz vaših replika da niste razumjeli na što vas se upućuje niti ste spremni dovesti u pitanje svoje utvrđene stavove i preispitivati ih, pa utoliko raspravljati dalje nema smisla. Ali samo bih dometnula još da vidim - očito, da uopće ne poznajete psihologiju djeteta. Također, nigdje nije bilo riječi da djeca ne trebaju naučiti tablicu već ne na način na koji vi inzistirate, i ne samo što se tiče tablice nego i ostalog školskog gradiva, pa je nepotrebno ovakvo izokretanje smisla: "Stali bismo u obranu, zabranili tablicu ako treba, samo da ne moramo dokazivati djetetu kojem se ne da učiti da mora malo zapeti, da mora pobijediti vlastiti otpor, natjerati sam sebe, malo potrpit i da to mora za svoje dobro." Djecu treba znati potaknuti na učenje, motivirati, zainteresirati, što su posve druge kvalitete od ovog gornjeg što navodite.
Isto tako, moram vam reći da ne podcjenjujete samo inteligenciju djece već i odraslih:
"Vrlo je mudro smišljena filozofija o popustljivom odgoju. Vrlo podmuklo je to servirano narodu ta vrlo opasna ali privlačna filozofija popuštanja i ne-vođena djeteta."
Vaša retorika podsjeća na onu iz nekih autoritarnih režima. I pri tom izokrećete smisao rečenog u prethodnim odgovorima na post, ne čitajući s razumijevanjem. Ne bih ovome dodavala ništa više, iako bih imala puno toga - jasno mi je da niste otvoreni za mišljenja drugačija od vašeg, što i ne bi bilo uopće važno i ticalo bi se samo vas osobno, da nije tog jednog detalja, naime, vi predajete djeci.
25.11.2017. (02:03)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Lagana, ti si bome jako Teška. Stara škola, stari mentalitet, mentalitet inkvizitora, zatvorskog čuvara, suludog desetara, redikul. Nema s tobom smisla ni raspravljati. Ali srećom, među komentatorima ima dovoljno onih koji puno bolje razumiju stvari od tebe. Ja sam mislio da su dinosauri izumrli, ali...oni još šeću po planeti i trude se iz petnih žila zajebavati druge i soliti im o tome kako je tlačenje prirodna i dobrodošla stvar.
25.11.2017. (06:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dvoumim se dal sta kazem ili ne?...obzirom da tu na blogu ima jos nastavnika i odgajatelja(...a ja nisam iz struke)..prepustio bi strucno misljenje njima...
26.11.2017. (08:58)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Umorna
Ovaj post je napisan u afektu i to nije dobro. Ljudi te odmah popljuvaju. Sada ću i ja u afektu napisati sljedeći komentar. Pa nek me pljuvaju do mile volje. U integraciji djece s poteškoćama u razvoju i djece s posebnim potrebama u osnovne škole omogućilo se takvoj djeci da pohađaju redovni program, a ne tzv. specijalne škole. Time se humano dozvolilo toj djeci da rastu i obrazuju se u sustavu u kojem će se socijalizirati i u kojem će napredovati prema svojim sposobnostima. Međutim plan i program za sve je isti. Ostala djeca uče se humanosti: pomaganju, empatiji, prihvaćanju i suživotu. Djeca koja imaju izražene poteškoće u učenju i svladavanju gradiva šalju se na dodatne preglede kako bi im se na osnovu mišljenja više stručnjaka (učitelja, logopeda, psihologa, defektologa) dala mogućnost individualizirane nastave ili prilagođeni program. Učenici na taj način, s individualiziranim pristupom i olakšanim programom prate nastavu i doživljavaju uspjeh. Kasnije se upisuju u strukovne škole i većina završi određeno zanimanje. No neki od njih, završit će i na fakultetu, jer ne razvijamo se i ne napredujemo svi jednako. Uvijek postoje izuzeci. Svoj talent i vjeru u sebe neki dožive znatno kasnije. Što se tiče tablice množenja koja se uči u 2. razredu osnovne škole, za one koji ne znaju, ne uči se cijela tablica množenja napamet odjednom. Za to je predviđeno cijelo 2. polugodište. Tablica se uči postupno, od lakših brojeva prema težim. Djeci se pojasni što znači 3x4 (4+4+4), i zatim umnožak moraju naučiti napamet. Djeci koja pohađaju prilagođeni program dozvoljena je upotreba kalkulatora. U 7. i 8. r. kalkulator znaju koristiti i svi učenici radi bržeg rješavanja složenijih matematičkih problema. Na kraju 2. razreda svi bi učenici trebali automatizirati tablicu tj. trebali bi je znati napamet. Za one kojima ne ide, uči se tablica uz pomoć prstiju (potražite na Internetu) ili im se jednostavno da na papiru dok ne dobiju svoj prilagođeni program. U svim ostalim razredima tablica se ponavlja i preduvjet je za napredovanje u matematici. U postupku od prepoznavanja problema do dobivanja prilagođenog programa nažalost prođu dvije šk. godine. U mojoj dosadašnjoj praksi tek su učenici u 3. r. dobili prilagođeni program što je uvjetovalo veliki raskorak u usvajanju znanja u odnosu na ostale učenike. Današnje generacije, nove generacije, proizvod us novih generacija roditelja. Prevelika brižnost ili nebriga dva su različita kolosijeka koja vode u provaliju. Najbolji je roditelj koji zna izvagati svoj nadzor i ostaviti prostora samostalnom istraživanju djeteta. Roditelj koji previše pomaže, samo odmaže. Nove generacije roditelja dozvoljavaju da im tableti, televizija, mobiteli i računala dadiljaju djecu jer nemaju vremena pa su sretni kad su tihi i dobri. (Ta sam i sama.) Nove generacije roditelja ne dozvoljavaju djeci da padnu, da se porežu, opeku i djeca su im ispod staklenog zvona. (Djelomično sam i tu.) Nove generacije odgajaju se anti autoritativno jer je to IN, pa sjede roditeljima na glavi, imaju glavnu riječ u kući, deru se za svaku sitnicu kad nije po njihovome… a u školi rade što ih volja jer im učitelj nije nikakav autoritet. (To ne dozvoljavam.) Nove generacije roditelja drže pravo svojoj djeci i kad nisu u pravu pa ih uče laganju, neodgovornosti, lakodjelstvu, nepoštovanju… Nove generacije roditelja pričaju svojoj djeci koje su gluposti oni radili u školi kako bi ih potakli da i djeca rade isto ili još gore. (Bože sačuvaj.) Nove generacije roditelja uče svoju djecu da bježe iz škole jer ima opravdavaju neopravdane sate. (Meni moji nisu htjeli.) Nove generacije roditelja ne poštuju nikoga, vole prijetiti, tužiti, klevetati po medijima i portalima. (Ne bavim se time.) Nove generacije roditelja uče djecu velikom domoljublju pa ih uče kako se potkrada domovina. (Učim prvenstveno poštenju, odgovornosti i poštivanju starijeg…) Nove gene racije roditelja stvorili su nove generacije djece… Nisu djeca ništa kriva!!! Kad sam ja bila mala znala sam oguliti jabuku, krumpir… Danas djeca u školi mole učiteljicu da im oguli bananu. A majmun zna oguliti bananu, i neće nikad naučiti tablicu množenja!!! Dalje ne bih. Još samo želim odbaciti jednu predrasudu, a to je da dijete koje se snalazi na mobitelu, tabletu, računalu, televizoru … nadareno dijete. Dijete koje zanima tehnika brzo će naučiti tisuće različitih koraka na različitom uređaju kako bi došlo do željene aplikacije, programa ili sadržaja. To rade putem pokušaja-pogreške. Njihovi djedovi i bake čudom se čude nadarenosti svojih unuka. Neki od tih „nadarenih“ muke muče s tablicom množenja jer im roditelji žive u 21. st. Mi ostali smo u kamenom dobu. A kad se izbaci 10 umnožaka s nulom i 10 umnožaka s brojem 1 (za to postoje pravila) djeca trebaju napamet naučiti svega 45 brojeva (uvažavajući zamjenu mjesta faktora). U čemu je problem?! Roditeljica i prosvjetna djelatnica
NOVE GENERACIJE RODITELJA odnosi se na one koji se tu prepoznaju.
26.11.2017. (21:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@umorna..nije ovo ni najmanje u afektu napisano. Vjeruj, znam što pišem. Ništa tu nije napamet izrečeno. Tko ima uši da čuje, ćut će, a tko nema, neće. Svatko odabire svoj put, samo je šteta što svatko tko ima dijete odabire i tom djetetu put i misli da neopravdanom popustljivošću čini nešto dobro. Popustljivost treba dozirati i treba dobro odmjeriti gdje će se i gdje se neće primjenjivati. Npr. nećemo biti popustljivi kad dijete srlja preko ceste a nije pogledalo lijevo i desno. Tu ćemo sigurno biti nepopustljivi. Jednako treba i sa svim drugim detaljima koji su neugodni ali su za djetetovo dobro. Ali, ako mi sami nismo sigurni što je za dijete dobro a što nije, e..onda imamo problem. ..Naše školstvo je u tranziciji jednako kao i privreda, od socijalizma prema kapitalizmu. U socijalizmu su svi lijekovi bili na recept, pa i kapi za nos. Pa se ukidalo malo po malo dok se nije svelo na nužno. U školstvu je sve bilo na sličan način svima dostupno. Dva sata dopunske, dva sata posebne za djecu s teškoćama, dva sata dodatne za napredne. Već je dugo sve to prepolovljeno. Da se djeci olakša. Da ranije idu doma iz škole. A roditelji s posla sve kasnije, tako da djeca mogu biti sama doma, da mogu sami sebe odgajati. Sportske aktivnosti, sve aktivnosti.Pa se počelo smannjivati. Još se nije smanjilo ali hoće , a mi ćemo tome pljeskati i oduševljeno kliktati jer nam je stalo da djeci olakšamo. Kad već ne možemo sebi..Ali ima jedna priča o čovjeku koji je gledao leptira kako se muči da iz izađe iz čahure. Bilo mu je žao gledati ga kako se kopra. Pa mu je pomogao.tako to je jako pažljivo razbio čahuru da lepti lakše izađe. Leptir nikad nije poletio jer nije uspio ojačati razbijajući čahuru vlastitim snagama
28.11.2017. (16:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
viviana, vidim a se niste potrudili pročitati pažljivije i razumjeti moje stavove. Vidim da ste vi ta koja se utvrdila u svojoj utvrdi, ali, to je Vaš izbor, ne osporavam ga ničime. Vi nemojte tražiti da Vaša djeca dobro uvježbaju temeljna znanja kao što je tablica i kao što je čitanje ili pravopis. Vi nemojte, to je vaš izbor.Ja svoje jesam. Nisam ih tjerala nego sam ih navela da sami prihvate odraditi nužno. Nužno zlo, reklo bi se. I isplatilo se. Ne morate mi vjerovati, ali je.Po djelima tvojim prepoznat ćete ljudi, ne po riječima. (Piše u nekoj debeloj knjizi). Ne morate s sa mnom složiti.
28.11.2017. (16:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gogoo
Zanimljivo o učenju i neučenju, i o onima koji ne žele učiti, a ne znam je li namjerno dvaput napisano '3+3+3+3+3 je isto što i 4x3. To je 12', a ustvari je 5x3.
23.11.2017. (21:27) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lagana - Vermieterin
Nije najmerno...treba maknuti jednu trojku...Nisam primijetila, Hvala
23.11.2017. (22:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gogoo
Može i ovako, ali to ne znaju oni koji ne uče: 3+3x3+3 = 3x5.
24.11.2017. (12:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
viviana
Strpljenje i blagost, ljubav za djecu - male osnovnoškolce koje se podučava, razumijevanje i podrška, trud naći pristup (to je ono što čini razliku od učitelja do učitelja iako je nastavni program isti, pa su jedni uspješniji u prenošenju znanja učenicima od drugih; kao i omiljeniji) koji je prilagođen djeci i njihovom uzrastu a ne zahtijevati od njih da se prilagode pod pritiscima i nametanjima i jedinicama, osnovno je čega bi trebalo biti.
Kako rekoh: strpljenje i blagost, ljubav.... ničim od toga ne odiše vaš post, naprotiv.
Škola nije vojska.
"-Gospođo, nema se tu što razumjeti, to treba zapamtiti. Naučiti napamet, Razumijete? Napamet se uči tako da se puno puta ponovi dok se ne nauči tako da se o tome ne mora više razmišljati jer se to zna napamet.
-Kakva ste vi to učiteljica kad tražite od učenika da nauči napamet bez razumijevanja! Strašno!"
I majka je u pravu. Čini se da vi ne možete razumjeti o čemu to ona.
"Mali broj onih roditelja koji znaju o čemu je riječ, natjerat će svoju djecu da nauče napamet tablicu i sve formule, da vježbaju dodatne zadatke a ne samo one za zadaću, da pročitaju još koju knjigu a ne samo lektiru, da nauče napamet gramatiku i pravopis i sve formule iz fizike i kemije.I Hasanaginicu napamet."
Pitam se, ima li smisla uputiti vas na literaturu i neka od predavanja na internetu - mogu se naći, kvalitetna - pa da po pitanju pristupa učenju, možda promijenite ovakav način razmišljanja kao gornji. Jer nije cilj stvarati automate koji će znati točno reproducirati podatke ne misleći svojom glavom, jer to nije znanje u pravom smislu riječi, nije ništa - takvo učenje napamet jednostavno ispari, ne ostaje od njega puno, malo što.
Uglavnom, ne slažem se s vašim pristupom 'učenju' iznesenom u postu i bilo bi divno kad biste ga sami preispitali i nešto promijenili, makar kao pokus.
Djeca nisu glupa; nisu glupa samo zato što im ne ide nešto naučiti napamet niti su pametna samo zato što im ide.
I nije ovaj moj komentar nikakav 'napad' na vas, već je u obranu djece.
24.11.2017. (15:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
y
@vivianin komentar je dobar pokazatelj što je pošlo po krivu. Sve u njezinom komentaru je na mjestu, očigledno je da ga je pisala topla, pametna i obrazovana osoba. Ono što ljudima promakne jest da postoje stvari u našim (kao i u dječjim) životima koje iziskuju napor. Objašnjavati djeci treba sve, čitam kako je djetetu logikom objašnjena tablica, he sad je treba i naučiti napamet, a to stvara napor. Čini se kako ljudi u potrebi da zaštite djecu pokušavaju ih zaštititi svih teskoća. Na krivom svijetu su ih stvorili. Posljedično takva ponašanja stvaraju djecu, kasnije odrasle ljude, koji su nedorasli životnim izazovima. Majke djecu oblače do 6 god, na sve aktivnosti ih se vozi jer nemaju noge ili noge nemaju funkciju (bez obzira što je trening udaljem 700m od kuće) i sve u tom smislu. Na kraju imamo 12 godišnjake koji umiru od gladi kraj punog frižidera jer ne znaju odrezati šnitu kruha i ispeći jaje na oko. ( i da s razlogom se pitaju jesam li sposoban za život?) A sve je u startu krenulo od pomoći, podrške i zaštite djeteta. Dok se ljude educiralo nije ih se uputilo da činjenje umjesto djeteta, uskraćivanje pogrešaka i posljedica djetetu dugoročno čini štetu iako trenutno djeluje kao izraz ljubavi. Djeca nisu lutkice od stakla oni su mali ljudi i tako ih treba i tretirati. Preniska očekivanja, minimalan napor i trud oduzimanje odgovornosti djetetu vodi nesamopouzdanom i izgubljenom pojedincu. Ne bi bilo loše da se ljudi malo educiraju po pitanju odgoja. Postoje danas studije koje su kroz dvadeset godina pratile djecu do odrasle dobi i ukazale kako je najgori oblik roditeljstva popustljivi odgoj. Čak je i autokratski (koji je loš jer je nehuman i nasilan) stvorio produktivnije i sretnije i "bolje" odrasle ljude.
24.11.2017. (16:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lilianke
Hvala Bogu, napredovali smo, nitko se više ne ruga ćoravcima, šepavcima i tupavcima. Sada smo humaniji. Da, baš tvoja humanost ovdje upada u oči.
I samo takvo izražavanje je neprihvatljivo za tebe, predstavnicu odgojno obrazovnog sustava.
Metodologija koju zastupaš, a koja glasi 'nek nauči', je upravo zoran primjer kakav učitelj ne smije biti, kakav školski sustav ne smije biti.
K tome je tvoj superioran stav bezobrazan, naročito uzevši u obzir strašnu neizbalansiranost i nesavršenost hrvatskog obrazovnog sustava.
Naravno da dijete treba uložiti trud, do znanja se ne dolazi lako. Nitko pri zdravoj pameti ne misli da zaista možeš spavati s knjigom pod glavom i pri tome štogod naučiti.
No, daj mi, recimo, objasni sustav učenja slova u prvom razredu.
Besmisleni raspored kojim se slova uče, te brzinu koja se od dijeteta traži da usvoji pisanje i čitanje.
Ili , recimo, objasni silne greške u fantastičnim radnim bilježnicama do četvrtog razreda (sve su nam na tavanu, i ne budem sad izvlačila knjige da tražim primjere)....
Vi, učitelji, žalite li se nadređenima da je toga svega previše i prebrzo, ili ste konstatirali da su djeca jednostavno glupa ukoliko njihovo sudjelovanje nije onakvo kakvo ste vi zadali.
Ili nevezano-vezani primjer vaših dvostrukih mjerila:
Mobiteli koje djeca ne smiju imati i stalno su hajke i propovijedi na tu temu (naravno da ih ne smiju imati) dok istovremeno učitelji svaki sat cijelo vrijeme skrolaju po ekranu, svako malo provjeravajući statuse, poneki zivkajući doma djecu (koja ne smiju imati mobitele na nastavi)? Molim?
@Viviana je ovo sjajno rekla:
'Djeca nisu glupa; nisu glupa samo zato što im ne ide nešto naučiti napamet niti su pametna samo zato što im ide. '
24.11.2017. (18:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Goga i Mario
Apsolutno me je ista rečenica ubola u oči koju je i @Coprnjica istakla u svom komentaru. Dakle stvarno smo napredovali.
24.11.2017. (18:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
The Art Of Being Yourself
Bože, daj mi snage za ovako duge postove.
Ne, nije mi dao snage, pa ću se dotaknuti samo ove teze postavljene na početku: "Svijet ide naprijed, civilizacija napreduje, samo djeca nazaduju. Današnjoj je djeci teško ono što je njihovim roditeljima bilo normalno i lako. Je li to napredak?"
Teza je promašena. Samo ti se čini da svijet ide naprijed, da civilizacija napreduje. Samo ti se čini, sve ide, da ti sad ne kažem kuda. A djeca i njihovo ponašanje, želja za znanjem.... oni su samo odraz tog divnog razvoja civilizacije i napretka svijeta. Ne može biti drukčije. Djeca su došla na svijet čista kao suza. A ta civilizacija, ona ih je već nakon 15 minuta počela uništavati. I onda ovakvo čuđenje kakvo vidimo i kod tebe i kod brojnih drugih, silno zgražanje, djeca su loša... bez veze. Nisu djeca glupa, odrasli su glupi. I kakvo je to umijeće nabubati tablicu množenja, kakvo je to znanje? To dresirani majmun može.
24.11.2017. (19:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lagana - Vermieterin
Djeca koja ne nauče tablicu množenja napamet i koja ne automatiziraju ono što treba automatizirati, kasnije naiđu na nepremostive probleme. Neke stvari se jednostavno mora usvojiti jer su uvjet za svladavanje nečeg drugog.Svima je jasno da nogometaš mora savršeno dobro znati voditi loptu i da mora imati kondiciju za trčanje, to je uvjet da bi igrao nogomet. Da šahist mora točno znati kako se koja figura zove i koje poteze smije vući to je jasno. Ali da se mora znati napamet zbrajati i oduzimati do dvadeset i da se mora znati napamet tablica da bi se moglo napredovati u matematici, to nam je teško za svahvatiti. Pomoći djetetu da nauči tablicu, to nam se čini nehumano. Stali bismo u obranu, zabranili tablicu ako treba, samo da ne moramo dokazivati djetetu kojem se ne da učiti da mora malo zapeti, da mora pobijediti vlasiti optor, natjerati sam sebe, malo potrpit i da to mora za svoje dobro. Život je takav. Moraš zapet, moraš potrpit, moraš natjerati sam sebe...Teško je djetetu dokazati da će kasnije ubirati plodove ako se sada potrudi. Teško je, ali to treba postići. Ali, neki misle da je bolje ratovati protiv sistema matematike, zabraniti tablicu, zar ne? I pri tome vjerovati za sebe kako smo dobri, kako volimo djecu. Kako smo demokratični. Vrlo je mudro smišljena filozofija o popustljivom odgoju. Vrlo podmuklo je to servirano narodu ta vrlo opasna ali prvilačna filozofija popuštanja i ne-vođena djeteta. I ubire svoje žrtve. Djeca ne mogu odnijeti male napore i male neugodnosti. Onda se na prvoj ozbiljnijoj teškoći slome. Štitimo ih od svakog napora. Sve im serviramo. Pospremamo za njima igračke, s puno puno strpljenja podnosimo njihove male grubosti i nepritojnosti i čekamo da sami od sebe shvate što je dobro a što nije, što je za njih korisno a što nije. Čekamo da sazriju umjesto da im pokažemo put. Previše djece poznajem koja su zahvaljujći takvom (ne)odgoju loše završila. Previše je gluposti ali ne u djece.
Ako niste sigurni tko vam je servirao tu tezu da ne treba od djece tražiti da rade ono što je njima naporno, da se ne treba truditi, zapitajte se tko ima koristi od toga da djeca-budući ljudi ne znaju zbrajati i da ne znaju matematiku-Kome to koristi? Taj vam je prodao tu foru i okrenuo vas protiv nastavnika i škole.
24.11.2017. (21:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lagana - Vermieterin
Djeca napreduju, svijet ide naprijed. Nikad u povijesti čovječanstva nije ovakva briga posvećivala djeci. Sva ta briga mora donijeti plodove. Nikad nije bilo ovako pametne, dobro odgojene, sposobne djece. Nikad djeca nisu bila ovako lijepa, ovako čista, uredna , samopouzdana. Nikad nije bilo ovako puno sposobne djece. Manji je broje broj ljudi koji ne razumiju da djeci treba pomoći da nauče tu tablicu od onih koji ne razumiju, ali je šteta da ne vide kamo to vodi.
24.11.2017. (21:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lilianke
Gle @Lagana;
Ovo '......Ako niste sigurni tko vam je servirao tu tezu da ne treba od djece tražiti da rade ono što je njima naporno, da se ne treba truditi.....' , ma od kud ti pomisao da to mislim(o), da se ne treba truditi, da treba izbjegavati napor? Pa ima roditelja koji ulažu puno truda oko svoje djece i puno djece koja se trude. (Iako prebrzo uviđaju da gradiva ima toliko da valja brisati memoriju da bi se dalje mogla puniti, a to je prava šteta i pravi promašaj struke.)
Tako je tvoja generalizacija netočna i nepravedna.
Jasno da ima i onih koji su ultrapopustljivi, te djece kojoj se svašta tolerira.
U primjeru kojeg si ti navela (i svakom drugom u stvari), i roditelji i učitelji jednako snose odgovornost nad djetetom.
Učitelj bi trebo osjećati osobnu odgovornost da nauči svakog učenika gradivu. Ako nije uspio, metoda mu ne valja.
Jer kad bi to bilo jednostavno - uzmeš knjigu, repetiraš sto put i izvolite zapamtiti - onda bi svaka šuša mogla predavati bilo što.
25.11.2017. (00:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Smisao Života
....ne postoje djeca s posebnim potrebama, sva djeca imaju iste potrebe, postoje samo djeca s poteškoćama u razvoju, to biste kao djelatnica u obrazovnom sustavu trebali znati... a termine koje ste uporabili u rečenici koju citira @coprnjica uistinu su sramotni za jednu djelatnicu u tom istom sustavu...
...što se tiče samog osnovno školskog obrazovanja ali i cijelog školskog sustava smatram da je jedan od najlošijih u Europi, još uvijek tretiramo svoju djecu kao robote, strojeve koji su programirani da "moraju" nešto naučiti... moj osobni stav je da škola ne smije biti obavezna (niti osnovna) a kad već postoji kao takva da bi ocjene trebalo ukinuti i da bi pristup učenicima trebao biti individualan, odnosno da djeca ne bi trebala ići u školu zato što to moraju i zato da bi ih se ocjenjivalo, već isključivo zato što žele nešto naučiti... eto, to je moje "nazadno" mišljenje...
25.11.2017. (00:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
viviana
@Lagana, vidim iz vaših replika da niste razumjeli na što vas se upućuje niti ste spremni dovesti u pitanje svoje utvrđene stavove i preispitivati ih, pa utoliko raspravljati dalje nema smisla. Ali samo bih dometnula još da vidim - očito, da uopće ne poznajete psihologiju djeteta. Također, nigdje nije bilo riječi da djeca ne trebaju naučiti tablicu već ne na način na koji vi inzistirate, i ne samo što se tiče tablice nego i ostalog školskog gradiva, pa je nepotrebno ovakvo izokretanje smisla:
"Stali bismo u obranu, zabranili tablicu ako treba, samo da ne moramo dokazivati djetetu kojem se ne da učiti da mora malo zapeti, da mora pobijediti vlastiti otpor, natjerati sam sebe, malo potrpit i da to mora za svoje dobro."
Djecu treba znati potaknuti na učenje, motivirati, zainteresirati, što su posve druge kvalitete od ovog gornjeg što navodite.
Isto tako, moram vam reći da ne podcjenjujete samo inteligenciju djece već i odraslih:
"Vrlo je mudro smišljena filozofija o popustljivom odgoju. Vrlo podmuklo je to servirano narodu ta vrlo opasna ali privlačna filozofija popuštanja i ne-vođena djeteta."
Vaša retorika podsjeća na onu iz nekih autoritarnih režima.
I pri tom izokrećete smisao rečenog u prethodnim odgovorima na post, ne čitajući s razumijevanjem.
Ne bih ovome dodavala ništa više, iako bih imala puno toga - jasno mi je da niste otvoreni za mišljenja drugačija od vašeg, što i ne bi bilo uopće važno i ticalo bi se samo vas osobno, da nije tog jednog detalja, naime, vi predajete djeci.
25.11.2017. (02:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
The Art Of Being Yourself
@Lagana, ti si bome jako Teška. Stara škola, stari mentalitet, mentalitet inkvizitora, zatvorskog čuvara, suludog desetara, redikul. Nema s tobom smisla ni raspravljati. Ali srećom, među komentatorima ima dovoljno onih koji puno bolje razumiju stvari od tebe. Ja sam mislio da su dinosauri izumrli, ali...oni još šeću po planeti i trude se iz petnih žila zajebavati druge i soliti im o tome kako je tlačenje prirodna i dobrodošla stvar.
25.11.2017. (06:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Afro Dita
Osnovna je laganini naspram gimnazije, a ova pak naspram nekog težeg faksa. -.-
26.11.2017. (06:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bellarte
Dvoumim se dal sta kazem ili ne?...obzirom da tu na blogu ima jos nastavnika i odgajatelja(...a ja nisam iz struke)..prepustio bi strucno misljenje njima...
26.11.2017. (08:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Umorna
Ovaj post je napisan u afektu i to nije dobro. Ljudi te odmah popljuvaju.
Sada ću i ja u afektu napisati sljedeći komentar. Pa nek me pljuvaju do mile volje.
U integraciji djece s poteškoćama u razvoju i djece s posebnim potrebama u osnovne škole omogućilo se takvoj djeci da pohađaju redovni program, a ne tzv. specijalne škole. Time se humano dozvolilo toj djeci da rastu i obrazuju se u sustavu u kojem će se socijalizirati i u kojem će napredovati prema svojim sposobnostima. Međutim plan i program za sve je isti. Ostala djeca uče se humanosti: pomaganju, empatiji, prihvaćanju i suživotu. Djeca koja imaju izražene poteškoće u učenju i svladavanju gradiva šalju se na dodatne preglede kako bi im se na osnovu mišljenja više stručnjaka (učitelja, logopeda, psihologa, defektologa) dala mogućnost individualizirane nastave ili prilagođeni program. Učenici na taj način, s individualiziranim pristupom i olakšanim programom prate nastavu i doživljavaju uspjeh. Kasnije se upisuju u strukovne škole i većina završi određeno zanimanje. No neki od njih, završit će i na fakultetu, jer ne razvijamo se i ne napredujemo svi jednako. Uvijek postoje izuzeci. Svoj talent i vjeru u sebe neki dožive znatno kasnije.
Što se tiče tablice množenja koja se uči u 2. razredu osnovne škole, za one koji ne znaju, ne uči se cijela tablica množenja napamet odjednom. Za to je predviđeno cijelo 2. polugodište. Tablica se uči postupno, od lakših brojeva prema težim. Djeci se pojasni što znači 3x4 (4+4+4), i zatim umnožak moraju naučiti napamet. Djeci koja pohađaju prilagođeni program dozvoljena je upotreba kalkulatora. U 7. i 8. r. kalkulator znaju koristiti i svi učenici radi bržeg rješavanja složenijih matematičkih problema. Na kraju 2. razreda svi bi učenici trebali automatizirati tablicu tj. trebali bi je znati napamet. Za one kojima ne ide, uči se tablica uz pomoć prstiju (potražite na Internetu) ili im se jednostavno da na papiru dok ne dobiju svoj prilagođeni program.
U svim ostalim razredima tablica se ponavlja i preduvjet je za napredovanje u matematici.
U postupku od prepoznavanja problema do dobivanja prilagođenog programa nažalost prođu dvije šk. godine. U mojoj dosadašnjoj praksi tek su učenici u 3. r. dobili prilagođeni program što je uvjetovalo veliki raskorak u usvajanju znanja u odnosu na ostale učenike.
Današnje generacije, nove generacije, proizvod us novih generacija roditelja. Prevelika brižnost ili nebriga dva su različita kolosijeka koja vode u provaliju. Najbolji je roditelj koji zna izvagati svoj nadzor i ostaviti prostora samostalnom istraživanju djeteta. Roditelj koji previše pomaže, samo odmaže. Nove generacije roditelja dozvoljavaju da im tableti, televizija, mobiteli i računala dadiljaju djecu jer nemaju vremena pa su sretni kad su tihi i dobri. (Ta sam i sama.) Nove generacije roditelja ne dozvoljavaju djeci da padnu, da se porežu, opeku i djeca su im ispod staklenog zvona. (Djelomično sam i tu.) Nove generacije odgajaju se anti autoritativno jer je to IN, pa sjede roditeljima na glavi, imaju glavnu riječ u kući, deru se za svaku sitnicu kad nije po njihovome… a u školi rade što ih volja jer im učitelj nije nikakav autoritet. (To ne dozvoljavam.) Nove generacije roditelja drže pravo svojoj djeci i kad nisu u pravu pa ih uče laganju, neodgovornosti, lakodjelstvu, nepoštovanju… Nove generacije roditelja pričaju svojoj djeci koje su gluposti oni radili u školi kako bi ih potakli da i djeca rade isto ili još gore. (Bože sačuvaj.) Nove generacije roditelja uče svoju djecu da bježe iz škole jer ima opravdavaju neopravdane sate. (Meni moji nisu htjeli.) Nove generacije roditelja ne poštuju nikoga, vole prijetiti, tužiti, klevetati po medijima i portalima. (Ne bavim se time.) Nove generacije roditelja uče djecu velikom domoljublju pa ih uče kako se potkrada domovina. (Učim prvenstveno poštenju, odgovornosti i poštivanju starijeg…)
Nove gene racije roditelja stvorili su nove generacije djece…
Nisu djeca ništa kriva!!!
Kad sam ja bila mala znala sam oguliti jabuku, krumpir… Danas djeca u školi mole učiteljicu da im oguli bananu. A majmun zna oguliti bananu, i neće nikad naučiti tablicu množenja!!!
Dalje ne bih.
Još samo želim odbaciti jednu predrasudu, a to je da dijete koje se snalazi na mobitelu, tabletu, računalu, televizoru … nadareno dijete. Dijete koje zanima tehnika brzo će naučiti tisuće različitih koraka na različitom uređaju kako bi došlo do željene aplikacije, programa ili sadržaja. To rade putem pokušaja-pogreške. Njihovi djedovi i bake čudom se čude nadarenosti svojih unuka. Neki od tih „nadarenih“ muke muče s tablicom množenja jer im roditelji žive u 21. st. Mi ostali smo u kamenom dobu.
A kad se izbaci 10 umnožaka s nulom i 10 umnožaka s brojem 1 (za to postoje pravila) djeca trebaju napamet naučiti svega 45 brojeva (uvažavajući zamjenu mjesta faktora).
U čemu je problem?!
Roditeljica i prosvjetna djelatnica
NOVE GENERACIJE RODITELJA odnosi se na one koji se tu prepoznaju.
26.11.2017. (21:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lagana - Vermieterin
@umorna..nije ovo ni najmanje u afektu napisano. Vjeruj, znam što pišem. Ništa tu nije napamet izrečeno. Tko ima uši da čuje, ćut će, a tko nema, neće. Svatko odabire svoj put, samo je šteta što svatko tko ima dijete odabire i tom djetetu put i misli da neopravdanom popustljivošću čini nešto dobro. Popustljivost treba dozirati i treba dobro odmjeriti gdje će se i gdje se neće primjenjivati. Npr. nećemo biti popustljivi kad dijete srlja preko ceste a nije pogledalo lijevo i desno. Tu ćemo sigurno biti nepopustljivi. Jednako treba i sa svim drugim detaljima koji su neugodni ali su za djetetovo dobro. Ali, ako mi sami nismo sigurni što je za dijete dobro a što nije, e..onda imamo problem. ..Naše školstvo je u tranziciji jednako kao i privreda, od socijalizma prema kapitalizmu. U socijalizmu su svi lijekovi bili na recept, pa i kapi za nos. Pa se ukidalo malo po malo dok se nije svelo na nužno. U školstvu je sve bilo na sličan način svima dostupno. Dva sata dopunske, dva sata posebne za djecu s teškoćama, dva sata dodatne za napredne. Već je dugo sve to prepolovljeno. Da se djeci olakša. Da ranije idu doma iz škole. A roditelji s posla sve kasnije, tako da djeca mogu biti sama doma, da mogu sami sebe odgajati. Sportske aktivnosti, sve aktivnosti.Pa se počelo smannjivati. Još se nije smanjilo ali hoće , a mi ćemo tome pljeskati i oduševljeno kliktati jer nam je stalo da djeci olakšamo. Kad već ne možemo sebi..Ali ima jedna priča o čovjeku koji je gledao leptira kako se muči da iz izađe iz čahure. Bilo mu je žao gledati ga kako se kopra. Pa mu je pomogao.tako to je jako pažljivo razbio čahuru da lepti lakše izađe. Leptir nikad nije poletio jer nije uspio ojačati razbijajući čahuru vlastitim snagama
28.11.2017. (16:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lagana - Vermieterin
viviana, vidim a se niste potrudili pročitati pažljivije i razumjeti moje stavove. Vidim da ste vi ta koja se utvrdila u svojoj utvrdi, ali, to je Vaš izbor, ne osporavam ga ničime. Vi nemojte tražiti da Vaša djeca dobro uvježbaju temeljna znanja kao što je tablica i kao što je čitanje ili pravopis. Vi nemojte, to je vaš izbor.Ja svoje jesam. Nisam ih tjerala nego sam ih navela da sami prihvate odraditi nužno. Nužno zlo, reklo bi se. I isplatilo se. Ne morate mi vjerovati, ali je.Po djelima tvojim prepoznat ćete ljudi, ne po riječima. (Piše u nekoj debeloj knjizi). Ne morate s sa mnom složiti.
28.11.2017. (16:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...