listopad, 2019 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Prosinac 2021 (1)
Travanj 2021 (1)
Listopad 2020 (1)
Kolovoz 2020 (1)
Travanj 2020 (2)
Ožujak 2020 (2)
Veljača 2020 (2)
Prosinac 2019 (2)
Studeni 2019 (2)
Listopad 2019 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Link knjige

Pišem jer je to jedina konstanta u mom životu.
Sve drugo me zanimalo kratko ili nikako.
Dobro došli na moj blog.
Irena Pušnik

Linkovi


You tube Kanal




Loading


Pisma iz razonode
20.10.2019., nedjelja
Što je to napad panike?


Bilo bi bolje da nisam nikad proživjela definiciju napad
panike u njenom punom značenju, ali sad vam ne bih
imala o čemu pisati (uhvatimo se odmah za slamčicu
pozitive). Ok, vjerojatno bih našla neku drugu temu za
pisanje jer moj um je kodiran tako da je viđeno –
napisano.

Znate ono kad počnete studirati ekonomiju pa
svijet odjednom gledate isključivo kao niz brojeva ili
počnete studirati kemiju i svijet je samo hrpa spojeva
atoma. Pojavi se jedno sužavanje svijesti i usmjeravanje
pažnje na jedan način razmišljanja kao da više ničega
nema. Takva je ta panika. Kad nastupi, više ničeg drugog
nema osim duboke neugode sastavljene od vaših
najvećih strahova.


To je strah u svom najsnažnijem
izdanju koji paralizira redovne tjelesne funkcije.
Uhvatimo se za slamčicu pozitive, iznova...iako izgleda
presnažna paniku možeš pobijediti i to samostalno.
Imate mene kao živi dokaz. U ovom trenu ne paničarim
već pišem što je i jedan od načina kako sam se
samoizliječila.

Ako ste prošli nekoliko epizoda napada panike tada ćete
prepoznati njene simptome i to je bitno uvrditi jer nakon
nekoliko prvih susreta s panikom ja nisam znala što je to
i kamo da je svrstam, a samim time nije moguće ni
obračunavati se s njom.

Tada se može dogoditi najgore:

dugogodišnji poremećaj (panika se useli u vaše tijelo i
fino besplatno tu raste dok vi ne poduzmete sve
potrebno da ona ode). Odmah vam želim reći zašto se
moja panika nije zadržala dugo. Pomogao mi je ego.
Onaj kojeg sam učila kontrolirati i ublažavati da ne
budem odveć bahata.


Taj moj ego jednoga jutra izmučen
od strane panike u meni, prozbori:
- Ja sam prepametna za ovo!
- Za što si ti prepametna? Panika se uznemireno
oglasila. A onda je uslijedio dijalog.
- Prepametna sam ja za tebe, paniko moja. Rekla
sam pa mi je ona brzo, ironično uzvratila.
- Ti prepametna ?! Pa ja te držim u krevetu kao
bolesnicu, ne možeš otići ni do frižidera po
sendvič! Baš si pametna! U najboljim godinama
drhtariš i bojiš se disat. Osnovnu i to još
automatsku funkciju ne obavljaš kako treba i ti mi
se javljaš da si pametna. Hahaha ! Pametniji je
komarac.
Ego se nije dao obeshrabriti.
- Saznat ću ja sve o tebi. Ne znaš ti koliko sam ja
knjiga pročitala u svom životu. Ne mislim ja ovdje
u sobici ležat zauvijek. Vani je lijepo. Priroda je
lijepa. To je paniku već uspaničarilo. Brzo je
reagirala.
- Ostat ćeš tu u sobi i bojat se dok ti ja kažem!

Što je tu je, panika se jednog dana uprizorila u mom
životu, a da o njoj nisam znala više od scena iz komedija
u kojima glumci drže papirnatu vrećicu na nosu i nešto
udišu-izdišu. Obično je to bilo smiješno.

Napad panike je poremećaj koji se periodično javlja i
trenutno onemogućuje osobu u obavljanju bilo kojih
drugih korisnih radnji. Manifestira se kao ubrzavanje ili
smanjivanje disanja i pulsa.

Osjećaj je paklen kao da
ćemo svakog časa pasti u nesvijest, ali ipak ne padamo.
Dlanovi se znoje, govor je blokiran, ne možemo se
pomaknuti s mjesta kao da su stopala pričvršćena
čavlima za tlo. Poremećaj je popraćen gubitkom nade i
preuveličavanjem refleksa obrane od opasnih situacija.
Bol u prsima, slabost, gubitak teka, preznojavanje. Tijelo
i psiha neuredno reagiraju na umišljenu opasnost koje
više nema.



Neugodna situacija koja je izazvala prvi
napad panike odavno je iza nas, ali mi još uvijek
reagiramo na sam strah da bi se mogla pojaviti opet, da
će se pojaviti ponovo i sasvim smo uvjereni da će se 100
% nešto ružno dogoditi iznova.


Iz dvojezične knjige Pobijedite napade panike sami, Cure panic attacks all by yourself

Irena Pušnik


Link knjige
- 02:06 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.