Hidradenitis Suppurativa

utorak, 21.02.2012.

KOLONOSKOPSKE ZAVRZLAME

Kad vam dijagnosticiraju hidradenitis suppurativu, velika je vjerojatnost da ćete biti počašćeni kolonoskopijom. Mnogi, osim stresa, genetike i sklonosti HS-u, uzrok vide u sustavu metabolizma. Ima tu određene logike, ali ništa od toga nije dokazano. Svjestan sam da nije jednostavno naći uzrok, a potom i liječiti ovu bolest. Nije mi jasno zašto me nitko ne želi uzeti kao pokusnog kunića. Na kome oni onda istražuju sve te stvari? Na lutkama?
U dokolici mi nije preostalo ništa drugo nego sam istražiti sve ono što na neki način može biti povezano sa mojom bolešću ili bar utvrditi reakcije mojih rana i upala na određena stanja. Za stres sam znao koristiti Buzdovana, ogromnog psa tornjaka. Ušao bih u njegovo carstvo od dvorišta i bježao od njegove razljućenosti u zadnji trenutak. Pretrčavao bi ceste, hodao po kojekakvim rubovima, švercao se po gradskom prijevozu, radio sve i svašta ne bih li vidio utječe li to na neki način na moj HS. Naravno, postoji i fraza "akumulirani stres", dakle, onaj koji čuči u vama već duže vrijeme i on, bez obzira na ove moje vratolomije, čini svoje.
Nije mi poznato da je itko u mojoj obitelji bolovao od hidradenitis suppurative ili nečeg sličnog. Što se tiče mojeg sustava metabolizma, u načelu nisam imao problema. Kronološki, bio sam neuhranjen dječak koji je dolaskom u pubertet počeo imati problema s aknama. Akne su nestale izlaskom iz ondašnje vojske. Svoj radni vijek sam proveo na brodovima diljem svijeta. Jeo sam sve i svašta, ne zato što sam neki probrani gurman, već iz čiste radoznalosti i radi upoznavanja nekih kultura. Ali bio sam često i gladan. Jednom sam bio na sidru šest mjeseci bez ikakve hrane osim ribe. A često se na brodovima iz raznih razloga gladovalo, ili zbog budžeta kompanije ili lošeg kuhara. Kad razmislim, to je bilo pravo mučenje mojeg metabolizma: dođeš kući nikakav, mršav i iscrpljen i taman kad dođeš sebi, opet na brod. A do tebe u zrakoplovu sjedi kuhar koji ti narednih osam mjeseci sprema kajganu ili zapečene palačinke jer drugo ne zna ili ne želi znati. Takvim načinom života mijenja se i proizvod metabolizma, tj. stolica. Koristim taj izraz da ne bih morao onaj drugi.
Po stolici se može vidjeti stvarno dosta toga. Osim medicine, i u narodu se može čuti dosta stvari o stolici i o tome na koji način ona odražava stanje u vašem organizmu. Na primjer, "od straha mi se zaledilo g...o u hlačama", "od šoka sam se zamalo us..o", "kad je ispit počeo, došlo mi ja da idem na zahod od muke" i slično. Dakle, poveznica crijevo-stres je tu.
Kad sam se razbolio, između ostalog, počeo sam ozbiljnije učiti neke stvari o metabolizmu i načinima prehrane. Na Rebru mi je učinjena prva kolonoskopija, a u splitskoj bolnici četiri godine poslije i druga. Ništa nije pronađeno što bi se moglo povezati na bilo koji način s HS.
Bio sam na određenim vrstama i načinima prehrane, od-do. Ništa od svega toga nije dalo nikakve rezultate što se same bolesti tiče. Naravno, potpunu prednost dajem zdravom načinu prehrane, koliko god je to moguće. Kad kažem moguće,mislim na standard bolesnika. U određenim režimima prehrane, moj posjet biljnoj apoteci me je stajao u prosjeku 2000 kuna. To sad nisam u stanju sebi priuštiti. Nažalost, ni mnogi drugi bolesnici ne mogu sebi priuštiti niti blizu onog što im se preporuča. To je surova stvarnost. Čovjek će dati sve za zdravlje, ali onda dok ima od čega.
U mojoj profesiji, a to je strojarstvo, možete imati doktorat ili magisterij, ali ako ne znate "cake", "finte" ili "kvake", u određenom trenutku možete izgubiti glavu. Pri tom mislim na brodsko strojarstvo. Svi moji veliki strojari su cijeli život učili, primali savjete i od običnih neškolovanih čistača. Smatram da je tako i u medicini koju sam uvijek i poštovao kao tešku i zahtjevnu znanost. U mojim posjetama bolnicama puno sam toga naučio, imao bezbroj pitanja koja su me mučila. Na neka od njih nisam dobivao odgovor. Jednom je bila riječ o "kvaki", tj. mojem laičkom pitanju što to znači kad vam se stolica lijepi za wc školjku? Znam da to čudno zvuči, baš kao i sve o mojoj bolesti, ali htio sam znati. To sam čuo od jedne babe na selu koja je tvrdila da je to indikator kvara u metabolizmu. Ali kakvog kvara, zašto? I opet sam sam morao dolaziti do zaključaka. U svojem iskustvu, pri provođenju načina prehrane prema preporuci renomiranog i poznatog alternativnog liječnika, a koja je bila strašno skupa, moj sustav metabolizma je bio potpuno izneređen. Razumijem da je svaki organizam priča za sebe i da postoje alergije i slične stvari. Sada, kad se hranim na neki svoj način, metaboizam mi je izvrstan. I navedena baba bi se oduševila.
Ponavljam: žao mi je što me nitko ne uzima za pokuse i testove. Nudim se besplatno. Ovako ne preostaje ništa drugo nego samome istraživati, naivno i hrabro. Ako ne ništa, barem mogu svoj život s HS-om učiniti ugodnijim i lakšim.
Nedavno sam sreo svog imenjaka i starog prijatelja, usput i zemljaka koji se išao na selo "očistiti" od svega i na neki način prizdraviti od svih problema koji ga muče. Šest mjeseci u podnožju Svilaje, bez ičega. Potpuna pustoš i divljina. Divota!!!! Kaže da se preporodio. Mislim da bi to pomoglo i mojoj suppurativi, ali nažalost, nemam novca kojim bih svoju kućicu na selu doveo u zadovoljavajuće stanje. Ma, bit će i toga, treba vjerovati!!!

Image and video hosting by TinyPic

- 11:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #