Gurmanka

05.09.2018., srijeda

PITA OD JABUKA I KARAMELE



Pozdrav svima!
Jesen i kiša me uvijek rastužuju, a ima li išta bolje za utjehu nego pita od jabuka?
Miris jabuka i cimeta grije dušu i vraća nas u djetinjstvo, dane štrudli, pita i bazlamača.
Ovaj tradicionalan desert sam napravila u malo modernijem ruhu, a najbolji dio je vruća slatka domaća karamela kojom sam je prelila! Tart je puno jednostavniji za izradu od pite, a svojim izgledom me oduševio!
Istovremeno meko, sočno i hrskavo, desert koji ćete sigurno ponoviti ako ne zbog okusa onda sigurno zbog mirisa koji će se cijeli dan širiti vašom kuhinjom.
Sastojci potrebni za tijesto:
300 g oštrog brašna
200 g maslaca
100 g šećera
jaje
žličica praška za pecivo
vanil šećer
naribana korica limuna
Zamijesite glatko tijesto i razvaljajte ga u plitki kalup za tart, a može biti dugoljast ili okrugli. Može vam poslužiti i okrugli kalup za torte, samo malo obložite s tijestom i stijenke kalupa.
Tijesto ispikajte s vilicom i napunite s grahom te podlogu pecite 15 minuta s grahom, pa još 5 minuta bez njega. Bitno je ne dozvoliti podlozi da se digne da bi ostalo mjesta za nadjev.
Nadjev:
Narežite 3 jabuke na kockice i prodinstajte na 3 žlice maslaca dok ne omekšaju.
Grubo narežite na kriške još dvije jabuke i dodajte smjesi 100 g šećera te dinstajte sve skupa oko 10-tak minuta.
Na toplo tijesto stavite prvo sitno rezane jabuke, a po vrhu složite kriške.
Sve skupa još pecite oko 30 minuta te ostavite da se malo ohladi.
Sada slijedi moj najdraži dio, ali vi ga ne morate raditi ako ne volite karamelu.
Osobno, uživam u okusu karamele i ova kombinacija s jabukama mi je naprosto neodoljiva!
Karamela:
250 g šećera
250 ml slatkog vrhnja
50 g maslaca
Otopite šećer na srednjoj vatri, a maslac stavite u slatko vrhnje i zagrijte. Kada se šećer otopi i dobije lijepu žućkastu boju maknite ga s vatre i sve sastojke sjedinite te ostavite da se ohladi.
Naravno, ja sam odmah obilno prelila karamel preko jabuka i "otplovila" u neki drugi bolji svijet :)
Servus i u slast :)









Oznake: kolači, tart, jabuke, karamela, pita


- 10:10 - Komentari (25) - Isprintaj - Link

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< rujan, 2018 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

KONTAKT

TORTE

KOLAČI

KRUH, PECIVA I RAZNO