|
Neispravno poimanje poniznosti ponekad stvara dojam da je poniznost nešto tužno. Može se reći: «Tužan svetac dostojan je žaljenja.» Ispravna svetost vodi prema dubokoj natprirodnoj radosti, kao i istinska poniznost. Nedostatak radosti u poniznosti je znak da nešto nije u redu, da nešto treba ispitati, popraviti, tražiti savjet. Ponekad je nedostatak radosti prouzrokovan time što se s poniznošću živi samo s vremena na vrijeme, npr. samo kod razmatranja ili za vrijeme neke druge pobožnosti, ali ne više za vrijeme doručka. Duboka i stalna radost kao plod poniznosti može se postići samo ako je želja za poniznošću stalna, jer prava poniznost ne nalikuje odijelu koje tek ponekad oblačimo. Poniznost je duboko povezana sa značenjem i osobnošću. Ona nije stvar vanjskog izgleda, načina gledanja ili smijanja, tuge itd., već prije istinske čežnje, potrebe srca, spremnosti za služenjem, požrtvovnosti, da bi se spasilo i pomoglo drugima. Ponizan se čovjek ne osjeća dobro ako ne može doprinijeti i sreći drugih. Spreman je platiti za druge, i to je izvor njegove sreće. Ne osjeća se dobro, nije ono što osjeća da jest, nije u Bogu sve dok bližnji nije zadovoljan. |
|
Govori se da je ljubav duša svih kreposti. Slično možemo reći i za poniznost. Prisutna je svugdje gdje se nalazi bilo koja druga krepost, jer poniznost je posuda ili kalež ljubavi. Gdje živi ljubav, nužna je poniznost. Što je više poniznosti, to je više mjesta za ljubav. Poniznost stvara uvjete za ljubav, a ljubav motivira i daje snagu da se čovjek ponizi ili da ustraje u poniznosti. Preko ljubavi, poniznost se nalazi u svakoj kreposti i jača je. |
|
Ima ljudi koji jako puno znaju o Bogu, o Crkvi i o vjeri, ali to nije jamstvo da je Bog njima zadovoljan. Isus se često borio s pismoznancima… Drugi se pak puno mole i angažiraju u vjerskom životu. Da ni to nije jamstvo, vidi se na primjeru farizeja koji su bili jako pobožni ljudi. Loša molitva može dovesti do oholosti, loša teologija do hereze, angažiranost do aktivizma koji više šteti no što pomaže poslanju Crkve. Svaki bi čovjek trebao do određenog stupnja biti sumnjičav prema samom sebi. Treba samoga sebe provjeriti kod mjerodavnih osoba, kod odgovornih u Crkvi, jer tiha ambicija i drugi oblici egoizma često znaju pokvariti i najbolju nakanu, i najbolji plan. Đavao pobožne ljude najviše iskušava preko pobožnih kušnji: pod izgovorom dobrog cilja, dobre stvari, predlaže djelovanje bez jedinstva, a to sve uništava. |
|
Čovjek vjere uvijek se iznova pita: kako ući u Kraljevstvo Božje, kako doći u nebo? Ili: kako posvetiti vlastiti život? Kako postati sretan? Kako biti ono što jest, kako biti slobodan, zreo...? Kako živjeti u jedinstvu...? Na ova temeljna i toliko važna pitanja našeg života – ne samo u mladosti ili u trenucima odabira škole, struke ili prijatelja – može se odgovoriti jednom riječju: poniznost. |
| < | siječanj, 2009 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv