...polako dotiče dno, dobivamo danas (od mlade pedagoginje, Bog joj dao zdravlje i sreću) naputak o tome koji glagoli su, kad je riječ o opisnom ocjenjivanju, "precizni" (dakle, preporučljivi, pače obvezatni), a koji da su "neprecizni" (pače, ne valja ih rabiti).
Primjerice, nije dobro reći da učenik "zna", nego da učenik "analizira". Nije dobro reći da učenik "razumije", već da "opisuje", itd.
Precizni glagoli su:
analizirati
opisati
definirati
napraviti
usporediti
razlikovati
argumentirati
Neprecizni glagoli su:
znati
razumjeti
cijeniti
zapamtiti
upoznati
naučiti
osvijestiti
Jasno je da hrvatskog nastavnika treba DO KRAJA izbezumiti, na tome se sustavno radi.
Znadete li vi zašto?
< | studeni, 2009 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Eksperimentalna
autobiografska fikcija.
Dobro je imati na umu
moguću razliku
između blogera
gospona profesora
i autora kao privatne osobe.
Škola je zjenica svih društvenih ustanova,
a učitelj je zjenica te zjenice.
Sartre
Prvo podignemo prašinu,
a zatim se tužimo da ne vidimo.
Berkeley
Put van vodi kroz vrata.
Zašto nitko neće upotrijebiti taj izlaz?
Konfucije
Cilj mi je naučiti vas da od prikrivene besmislice
napredujete do nečega što je očito besmisleno.
Wittgenstein
Ma koliko bilo izazovno istraživati nepoznato,
još je izazovnije propitivati poznato.
Kaspar
Neuroza je zamjena za legitimnu patnju.
Jung
Ni budućnost više nije što je nekad bila
Valery