STEREO PRIČA
PO MATIJI I PO LUKI
Kako plodni kolega @friški ukazuje na atejiste i konstatira da su:
„odlučili da je bolje ne pisat ništa nego gluposti.”
zasvrbili me prsti da se okušan u pisaniji,
iako mi je lakše imat posla sa fotografijama. Ma ustvari ovo nije nikakav moj literalni pokušaj,
već ćiribimba u tuđe literalne radove. Zato se nadan da njegova konstatacija neće moć bit aplicirana na ovo.
A ča se tiče gramatike, stilistike i drugih mjerila mojeg pisanja molim,
sve je kriv, ča me nije boje naučio, profešur koji nas je vodio na EKSKURZIJU !!
Dunkve:
Prije 2000 i kusur godina, kažu, rodio se Isus. Rodio se, živio i propovidao svoje ideje koje su smrdile ondašnjim političarima, crkvenim i vojnim vlastima i zato je izveden prid sud di su mu,
za ono doba, prilično pošteno sudili, a po želji gledaoca presuđeno
– smrt pribijanjem na križ.
I tako je mlad, tek ušavši u treće desetljeće, otišao u nebo,
kažu, svom Ocu.
Kako ja sve ovo znan!??
Pa lipo.
Njegovi vjerni pratioci i učenici su sve pantili i posli njegove smrti izpameti sve lipo bacili na kartu i tako je nasta libar zvani NOVI ZAVIT u kojem je, u 27 knjižica, više njih autora sve potanko opisala.
Od njegova rođenja, njegovih dila i poruka do njegovih zadnjih dana kad su ga sudili i razapeli.
I to ni tajna. Dapače svak more kupit taj libar,
a ima ga i mujte na Internetu.
Kako evo @friški broji dane do Božića, (danas još 12)
to mi je palo na pamet da proštijen
ča su i kako su autori Novog zavita napisali i opisali taj događaj,
rođenje Isusa, malog Boga ilitiga Božića!??
Tu „radosnu vijest“ ilitiga EVANĐELJE saopštili su nan samo dvoje njih u knjižicama zvanim:
„Radosna vijest“ po Matiji i „Radosna vijest“ po Luki.
Naime, tako su se zvala dva Isusova Apostola, Matija i Luka,
ali nigdje nema njihovih potpisa,
pa su djela nazvana "Evanđelje po Matiji" i "Evanđelje po Luki".
Dakle, oba autora, koji i da su, prezentiraju isti događaj;
vrime Isusovog rođenja i što se događalo s njim neko vrime neposredno po njegovom rođenju.
Po Matiji, /II:1-11/
Isus se rodio u Betlehemu, gdje mudraci se pojaviše,
„i gle, zvijezda kojoj vidješe izlazak iđaše pred njima
sve dok ne stiže i zaustavi se povrh mjesta gdje bijaše dijete”.
„Uđu u KUĆU, ugledaju dijete s Marijom, .....
i prinesu mu svoje darove: zlato, tamjan i smirnu.“
Po Luki /II:4-16/
Zato jer je Josip bio rođen u Betlehemu,
otišao tamo sa svojom zaručnicom,
odazvavši se na popis stanovništva, a Mariji baš tada dođe čas da
„porodi sina svoga, prvorođenca, povi ga i položi u JASLE,
jer za njih nije bilo mjesta u svratištu.“
“A u tom kraju bijahu pastiri: pod vedrim su nebom …..”
"Anđeo im pristupi i reče: Ne boj te se! Evo vam znaka:
naći ćete novorođenče povijeno gdje leži u jaslama”
Oni “pohite i nađu Mariju, Josipa i novorođenče gdje leži u jaslama.”
Nastavak priča je isto tako interesantan.
Po Matiji, /II:13-23/
Pošto mudraci otiđoše, „gle, anđeo Gospodnji u snu javi Josipu:
Ustani, reče, uzmi dijete i majku njegovu te bježi u Egipat
i ostani ondje dok ti ne reknem...“
„On ustane, uzme noću dijete i majku njegovu te krene u Egipat.
I osta ondje do Herodova skončanja.“
Dok su oni bili u Egiptu, Herod podivljao
i pobio svu dicu od 2 godine naniže,
ali Isusa ne zahvati, jer je bio najmanje 200 km južnije.
„Nakon Herodova skončanja, gle,
anđeo se Gospodnji javi u snu Josipu u Egiptu:
Ustani, reče, uzmi dijete i njegovu majku te pođi u zemlju Izraelsku....“
Josip ipak ne ode tamo, već, opet po uputstvu u snu,
ode u kraj galilejski i nastani se u grad Nazaret.
Po Luki /II:21-39/
Poslije poroda u štali i ležanja u jaslicama i posjete pastira
odveli su Isusa doktoru
i kao svakog poštenog Židova obrezali pa tako kaže:
„Kad se navršilo osam dana da bude obrezan nadjenuše mu ime Isus,
kako ga je bio prozvao anđeo prije njegova začeća“.
Zatim, svako muško prvorođenče da se posveti Gospodinu
i prinese žrtva, dvije grlice, ili dva golubića.
„Kad obaviše i to, sve po zakonu Gospodnjem,
vratiše se u Galileju, u svoj grad Nazaret.“
Itd., itd., itd........
Ne ulazim u teološku dimenziju svega ovoga,
već samo u materijalni aspekt.
Isti događaj opisan od strane dva autora, a rezultat je:
dvije POTPUNO različite naracije!!??
Koliko znam u stvarnosti se upotrebljavaju obje,
a ja ne vidim kako se mogu međusobno pomiriti.
Jedan i drugi opis zajedno tvore novu priču,
tvoju priču, priču kojoj si ti autor.
Napose činjenica da Isusa obrezuju u Jeruzalemu,
a u isto vrijeme je negdje u Egiptu, 200 km dalje!!???
Volio bih da mi netko od kvalificiranih bivših blogera natenane objasni logiku ove situacije.
|