< | studeni, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
10 SAVJETA ZA RODITELJE
Pred 30-tak gledatelja mladi nogometaši NK Bjelovara generacije 2002, predvođeni palicom trenera Holičeka u subotu 24.11.2012. odigrali su jednu od boljih utakmica ove sezone i u svim segmentima igre nadigrali protivnika iz Slaven Belupa. Pobjednik je riješen već u prvom poluvremenu golovima naših odličnih igrača, Marka Pranjića ( 2) i Filipa Sučića. U 2. poluvremenu imamo dosta izmjena pa se malo razvodnila igra u sredini terena, tako da su gosti uspjeli koji put i proći prema našem golu. Bilo je dosta kombinatorike, paseva, povratnih lopti. Posebno lijepi, čak prekrasni, golovi u drugom poluvremenu stižu iz noge Filipa Kličeka, inače vratara, i Alena Kirina ( ne pitajte zašto, da se ne komprimitiram ) Bilo je tu još i stativa i prečaka (tko bi sve to popamtio ) ali i nekoliko dobrih obrana skoro pa besposlenog vratara Leona Frankovića. Sve u svemu, odlična utakmica, roditelji su uživali u gledanju; ovaj put su izostali dobronamjerni komentari i stručni savjeti (pa dobro je l da te na balet upišemo…., ajde trči više, jesi muško ili baba… trebala sam te prešamarat koji put prije utakmice i sl.) samo „ bravo dečki, samo tako “ se čulo Evo konačno i službene fotke tima "NK Bjelovar 2002" To su, redom: Franković Leon, Mikulić Denis, Kirin Alen, Ljevar Mario, Kunštek Bruno, Sučić Filip, Petak Marko, Kliček Filip, trener, Podravec Marko, Pranjić Marko, Šain Karlo, Kliček Fran (nedostaju Marko, Kevin, Matej, Sebastijan...) Trener Holiček je, vjerovatno i sam ganut igrom i izvedbom svojih nogometaša, svečano najavio ovogodišnju završnu feštu za igrače, roditelje i ostalu zainteresiranu rodbinu. Ista bi se trebala održati dana 21.12.2012. na zasad nepoznatoj lokaciji. Zapravo, traži se jedna prikladna lokacija i jedna živa omanja životinja koju bi onda nehumanim, barbarskim činom trebalo pripremiti da postane gastronomska delicija, brend naših prostora , star, koliko ono?...8000 godina. ( Molim da se prilikom izrade potencijalnog menija uzme u obzir da postoje postoje osobe koje su svjesne da je čovjek po definiciji svežder i iste ne osuđuje, ali koje ne jedu ništa što je imalo majku.) Inače, vidi se da trener nije upoznat sa proročanstvom drevnih Maja, koje su još prije 2000 godina prorekle katastrofičan smak svijeta, upravo na datum održavanja naše fešte. Hm. Ili jest upoznat pa zato…? Bilo kako bilo, u slučaju apokalipse, fešta se otkazuje. Vaša blogerica P.s. Za kraj, logistička podrška, koju je jedan od očeva ( inače vrsni poznavatelj ljudske psihe, po struci; ma ajde dobro, nije ljudske nego životinjske ali dođe na isto, ne? ) nazvao polusirovom skupinom. Nije se izjasnio tko ide u sirovu a tko u pečenu polovicu, to ćemo ga naknadno upitati . |
Proces školovanja i sustavnog stvaranja igrača je vrlo složen proces koji traje od 10 – 12 godina. Taj vremenski interval podijeljen je na dobne kategorije igrača koje se nadopunjuju kroz razdoblje rasta i razvoja igrača. U tom je procesu utjecaj treninga različit s obzirom na svaku kategoriju. Nas zanimaju, dakako, naši dječaci U-10, koji se trenutno nalaze na prijelazu između limača ( 6 - 10 g. ) i mlađih i starijih pionira ( 11- 14 g.). Riječ, dvije o tome što se zapravo dešava. Motorič ki i tjelesni razvoj Dolazi do diferencijacije svih motorič kih sposobnosti. Naruš ava se ravnotež a tjelesne visine i tež ine. Naglo povećanje tjelesne visine dovodi do promjene tjelesnog izgleda pojedinca. Često se različ iti dijelovi tijela ne produž uju istovremeno, niti razvoj muskulature prati to produž avanje, pa tijelo općenito izgleda nezgrapno. Na psihološ kom planu, to rezultira nezadovoljstvom sobom i unutarnjim konfliktima. Dolazi i do pada koordinacije. Vec steč ene sposobnosti i vješ tine (npr. udarac glavom) mogu se privremeno naruš iti, jer pojedincu treba neko vrijeme da prihvati novu tjelesnu sliku i uspostavi ravnotežu i koordinaciju pokreta.. Javljaju se sekundarne spolne oznake. S intenzivnim radom spolnih ž lijezda raste i interes za suprotni spol, a s njim i strah da ga djevojke neće prihvatiti. Ovaj se strah pojač ava i radi spomenute tjelesne nezgrapnosti. Intelektualni razvoj Mlađi pioniri, i osobito pioniri, sve se vis e svojim nač inom mis ljenja približavaju miš ljenju odraslog čovjeka. Polako razvijaju sposobnost apstraktnog mišljenja, koje sve više prevladava nad konkretnim. Radi burnog emocionalnog ž ivota, u ovoj se fazi cčesto maš ta. Dječ ake ove promjene na planu misaonih procesa c esto potiču da misli da je sve moguće. Sklon sanjarenju i idealima, č esto je jako neshvaćen od strane odraslih. Često je u konfliktu s odraslima, pa tako i s trenerom. Povod konfliktu često moz e biti neslaganje s tehnic ko-taktič kim rješ enjima, te s time koja mu je uloga na terenu namijenjena. Ovo je razdoblje "buntovniš tva". Emocionalni razvoj Karakteristič ne su nagle promjene raspolož enja – radi naglih tjelesnih promjena, novih zahtjeva koji se postavljaju na pojedinca, interesa za suprotni spol. Nadalje,naruš en je osjećaj vlastitog identiteta pojedinca, potreba za samostalnosšću sve je izraž enija. Pojedinac polako postaje sposoban za empatiju prema drugima, tj. tuđa iskustva i osjećaje prož ivljavati kao svoje. Za razliku od limač a, mlađi pioniri imaju tendenciju stvaranja vrš njac kih grupa koje su čvršće, zatvorenije, sa strož e određenim pravilima – "klape". Klapa ima svoje tajne, svoja mjesta okupljanja, svoje rituale i akcije. Č lanstvo u grupama s dobro utvrđenom organizacijskom strukturom, kao s to je to i nogometna momčad, vrlo je atraktivno. Dolazi do hijerarhijskog poretka članova grupe. Identificiraju se popularna, manje popularna i odbač ena djeca. To se događa i u nogometnoj momčadi. Popularniji su općenito pojedinci koji su: druž eljubivi, otvoreniji i druš tveniji, puni entuzijazma, ali i agresivni kad se trebaju obraniti ili postići neki konkretni cilj. Samostalni su, nezavisni od odraslih, brane slabije i sposobni su privesti cilju svoje planove. I u sportu su sposobni. Uglavnom potječu iz obitelji liberalnog i vedrog mentaliteta. Nepopularna djeca imaju tendenciju iskazivati agresivnost na direktan i rasplinut nač in, a dolaze iz autoritarnih i strogih obitelji. Podjela faza po godinama z ivota samo je okvirna; novija istraživanja pokazuju da postoje relativno velike razlike između pojedinaca po tome s koliko ce godina ući u pojedinu fazu razvoja, pa to trener treba imati na umu. Evo mini foto prikaza nekih naših treninga, po kategorijama... U - 8 U - 9 U - 10 Zapravo,ovo nisu fotografije treninga (takve nemam) nego razgibavanja before and after; treninzi su, u cilju nesmetanog rada trenera i otklanjanja psihološke napetosti i pritiska dječaka, u ŠN Bjelovar zabranjeni roditeljima za gledanje ili u najboljem slučaju, nisu preporučljivi. ( Tako je i u Dinamu ). Ah da, naslov ... te tri stvari koje dominiraju u muškom razmisljanju, ne nužno tim redoslijedom... pa pročitali ste ovaj suhoparni skoropacopypaste tekst do kraja, zar ne? Pozdrav igračima, trenerima, roditeljima, kumovima i najbližoj rodbini ! Pišemo se |