19

ponedjeljak

svibanj

2008

ŠTAKA-BAKA I DEDA MARTIN

Ljudi moji, upali smo u ljetne temperature.
Ako je vruće meni koja imam samo zelenilo okolo, mogu si zamisliti kak to zgleda među zgradurinama i silnim betonom nut

Ovaj vikend sam pustila mozak na pašu. Zmaja je učila fiziku i povijest. Kao i obično, kampanjac se primio posla na kraju godine. Ima više sreće nego pameti, jer joj ne treba puno. Ali, mislim da će u srednjoj morati promijeniti taktiku yes Izgleda da će biti četvorke samo iz matematike i fizike. No, živi bili pa vidjeli naughty

Hiperaktivni deda Martin iz susjedstva već neko vrijeme uveseljava okolinu. Ruje i vrti se po malenom vrtu, velikom jedva 4X4. Kad već ne zna što bi, onda kleči i rukama usitnjava zemlju. Zalijeva cvijeće i vrt lončićem. Po noći - upali svijetlo i vreba krticu koja mu kvari posao. Usput razgovara s mačkom, koja mu stalno hoda za petama yes
Njegov zet nam neki dan priča kako je stavio kuhati kelj i zaboravio na njega, pa je sva voda isparila i izgorio lonac cry
Pa pusti vodu za zalijevanje u kadu i zaboravi zatvoriti pipu zujo
Neki dan pukla mu guma na kratkim hlačama, pa da mu ne ispadnu, deda zakačio hlače s dvije ogromne ziherice - za potkošulju i to skoro pod prsima, ko Steve Urkel smijeh
Uz to sve deda pjeva svoje podravske da sve ori pjeva
U subotu je još posadio feferonke za zeta i odgibao za Podravinu. Naime, ima neku feštu kod prijatelja, koja nemre nikako proći bez njega. Čak su po njega i auto poslali. Na odlasku nam je doviknuo - "bum plesal, kak vrag"thumbup
Kad njega gledam, ne mogu a da ga ne usporedim sa svojim Noskom. I svaki put sam svjesna koliko su različiti tipovi. Nosko je uglavnom zaokupljen ozbiljnim temama, još uvijek se zamara sa nečim što ne može promijeniti. Jedino se sav raznježi kad su u pitanju unuci. Njima je sve dozvoljeno.

A kad smo već kod "zlatne mladeži", ima još jedna baka, vrijedna da je spomenem.
Poznaje me odmalena, isto tako i mog Paju. Povremeno odem k njoj na kavu, stanuje blizu, na par minuta biciklom. Povremeno ona navrati, kad ide s groblja. Ima 80 godina, srčani je bolesnik, ima problema s nogom i uglavnom hoda sa štakom. Pajin bratić ju je prozvao štaka-baka, pa nam je to svima ušlo u vokabular.
Štaka-baka još uvijek govori podravskim dijalektom, iako je svoj Čepelovec napustila još pred šezdeset godina. Stanuje sama, većinu kućanskih poslova obavlja sama.
Cijela familija sa sela, obično k njoj dolazi na ručak kad obilaze doktore i dolaze obavljati poslove u grad. Baka ih dočeka, pogosti i otprati.
Ima maleni vrtak pun svega i svečega, koji sve teže obrađuje. Nedugo sam svratila do nje, a ona jadna vuče kosilicu, u jednoj ruci štap, u drugoj kosilica. Pokosila ja umjesto nje, a onda sam joj obećala da ću joj doći malo prekopati vrt.
Istina bog, nisam bila u vrtu od Noskova vinograda, malo me boljela leđa od polusagnutog položaja...
Štaka-baka je noć prije umijesila pitu od jabuka. Nakon što sam završila, servirala je stol, dočekale me sviježe jagode i mirisna pita njami Pitam ja nju, kud je baš našla po noći pitu mijesiti, a ona veli - nisam mogla spati, pak sam se primila posla. Da me drapilo, svi bi rekli - vredna je umrla eek

Koliko se god nasmijala svemu tome, nekako sam bila i tužna.
Najveći problem u starosti je - usamljenost i nemoć. Taman da te još i zdravlje donekle služi, teško je biti sam. Priznala mi baka, da voli goste, jer u njihovu društvu se i sama slatko najede, a kad je sama - nema apetita.

No, unatoč svemu, uvijek je vesela i spremna na zafrkanciju. I još uvijek u toku svega što se događa, sve komentira na polušaljiv način. I britka jezika, kad treba blabla

Tako smo u subotu navratili zajedno Pajo i ja biciklima, Pajo joj pokosio dvorište, ja zalila vrt, popili smo kavu. Baka nas je zabavljala svojim dijalektom i spikom. Ponekad mi je bolje u društvu takovih starčeka, nego u društvu mojih vršnjaka, čija me svakodnevna jadikovka ponekad iritira.

Ljudi su postali nekako zadrti i učahureni u svoje probleme, više se nitko ne zna opustiti i nasmijati. Znam, danas nikome nije lako, ali mislim da je još teže ako si stalno namrgođene face i usredotočen na kuknjavu.
Djeca su postala problematična, agresivna, dodatno time opterećuju svoje roditelje, koji ionako imaju svakodnevnih briga i problema, pa jedno s drugim - bože te sačuvaj, kiselih faca ne nedostajeno

Zato je prava blagodat vidjeti takove starčeke, koji unatoč nemoći i samoći, još uvijek imaju duha u sebi. Iskustva, mudrosti i humora koji mogu podijeliti s nama. Čak provesti cijeli dan - pjevajući. Ajde mi molim vas recite, kad ste posljednji put čuli da netko iz vaše okoline pjeva?I nije lijepo - odgurnuti ih u stranu, misleći da ih je vrijeme pregazilo. Neke mudrolije tih ljudi - vrijede za sva vremena thumbup

Deda Martin zabavlja Paju...

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Pajo je odlučio osunčati svoju "pisanicu"...

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

wave & kiss

<< Arhiva >>