12

subota

siječanj

2008

LICE I NALIČJE

Dragi moji blogeri!
Vaša bijesna domaćica naivno je očekivala (kao i mnogo puta do sada), da će se danas u našem novoizabranom Saboru dogoditi nešto kao - bum.
Nakon što smo odradili (provarili) izbornu kampanju, obavili famoznu građansku dužnost 25.11., čekali da se povjeri mandat za formiranje Vlade, pa onda one silne konzultacije prije davanja mandata, pa silne dogovore i usuglašavanje oko programa za dobrobit nas građana i naše države, konačno je osvanuo, jučer i danas - ovaj konačni čin.
Kao što već znate, rijetko direktno pišem o politici, nisam kompetentna i obrazovana i nikad se nisam ni pokušala njome baviti, a mislim da ni neću.
I molim vas, o mom rijetkom pisanju, nemojte mi samo komentirati - da vam je dosta politike i da ništa ne možemo promijeniti. Znam da je tako. Svoje smo obavili već gore spomenutog datuma. Ostalo je na onima koje smo izabrali.
I nemojte mi reći - da nas se to ne tiće, jer nas se i te kako debelo tiće. Poštujem, ako netko o politici - ne voli i ne želi pisati i komentirati, ili ako zastupa mišljenje da može pisati o boljoj i zanimljivijoj temi, da kvalitetnije može provesti vrijeme, npr. - u šetnji prirodom, o druženju s prijateljima, bavljenju djecom, čitanju dobre literature, slušanju dobre glazbe. To poštujem.
Ali, kako ja stignem i sve to, dozvoljavam si ovaj mali osvrt.
Jučer su ušetali stari i novi zastupnici, neki požurili na fotkanje za iskaznice koje će im crno na bijelo potvrditi novi status.
Jedan zastupnik je išetao, ali nije ušetao na svoje radno mjesto. Napravio se mali konsenzus, koji još nije potvrđen, ali vjerojatno - bude.
A danas - veliki dan za malog hrvatskog čovjeka, punog kredita, borbe sa egzistencijom, borbe sa birokracijom, borbe sa nezaposlenošću, malom plaćom, zdravstvenom skrbi, malog čovjeka punog nade u novoizabranu vlast.
Novoizabran parlament se danas sakupio u Sabornici, novoizabrana Vlada se naredala sa novim (starim) ministrima. Neke su malo prerotirali, neke su obnovili, neke su razdvojili, neki su novi...
Novi predsjednik Sabora, sjeo je na katedru i uhvatio se u koštac s Poslovnikom, njegovom interpretacijom i - zvoncem.
Zastupnici su dobili, pet do dvanaest - program nove Vlade. Malu knjižicu, o sadržaju koje, na žalost - patuljci pojma nemaju. Pa sam morala pričekati početak rasprave o toj istoj knjižici.
Novi (stari) premijer je održao uvodni govor, ni kratak, ni dugačak, no za mene - deja vu.
Onda je prvi za govornicu stupio - predsjednik najveće oporbene stranke.
Njegov govor je izazvao burnu reakciju, nekiliko otegnutih - buuuuuuuu u sabornici. Mnogo je zacrvenjelih lica nakon toga je iznijelo svoje neslaganje, svoje ispravke netočnih navoda, kako se to stručno kaže i svoju zgranutost izrečenim.
A onda je krenula rasprava.

Napominjem da sam između toga - skuhala i popila kavu, otišla u dućan, skuhala ručak, pojela s mojom familijom taj isti ručak, objesila veš, ponovno skuhala kavu, napravila malu vožnjicu mojim geckom okolo-naokolo, otpremila moju Zmaju na vikend, napravila kolač (seruckam, samo sam namaljala oblatne čokoladnom kremom),kartala s Pajom belu (nisam već dugo, oderala ga s 3:0)...
Između toga, slušala sam raspravu.
Koliko je samo trebalo vremena da se usuglase programi o našoj budućnosti, spoje briljantne ideje i programi, izvuče ono "creme de la creme" svega najboljeg, najsposobnijeg, sukus onoga - "što, zašto, kako i na koji način". Tisuću stranica koalicijskog sporazuma, a krajnji program - čak ni deja vu.
Sve najbitnije za nas, gorući problemi - ni slova o tome - što, zašto, kako i na koji način. A bit' će valjda da problema - nema.
Primijetila sam mnogo stvari koje moje oko uvijek primijeti - ista retorika, ista bahatost pojedinaca, dežurna ekipa koja uvijek replicira na kritiku (argumentiranu ili neargumentiranu), isto ismijavanje nas - birača i građana, no bit' će da oni tamo sjede radi sebe, a ne radi nas.
Dva uvažena nova zastupnika pobjedničke stranke - jedan bivši sindikalni čelnik i jedan popularni pjevač. Prvi nije pokazao naročiti uspjeh u sindikalnom radu, ali mu je zato supruga kupovala najskuplje torbice (što ću, ja sam samo jalna i bijesna domaćica), drugi je pjevač čije pjesme volim, ali mislim da se politike nije trebao primati. Izletio je s dva ispravka netočna navoda, s jednim je dokazao da zna matematiku, a s drugim se stavio u obranu naše bivše gradonačelnice, a nije znao da se zastupnik poslužio s njezinim citatom, pa je - ispao bedast.A obojica su uhvatili svoje stranačke iskaznice, tik prije izborne kampanje.
No, čula sam i veoma ozbiljne i konkretne istupe novih, mladih ljudi, novih zastupnika, kojima se teško argumentirano suprostaviti. Prst gore.
Vlada je izglasana, ima dovoljno ruku u Saboru (pa ne buju valjda sad tih osamdesetak i nešto - pi*de).
Prisegnuli su, pri tome se cerekali kao djeca u školi i nisam nikada prije bila svjesnija svojeg statusa - stoke sitnog zuba.

Na kraju, nisam ljuta, čak se pomalo i zabavljam. Ono što te ne ubije - ojača te. A nas je dosad, a bude i u budućnosti - mnogo toga ojačalo.

No, pada mi na pamet hipotetsko pitanje, koje si nesvjesno i često postavljam.
Što bi s našom predivnom i bogatom zemljom, koja se nalazi na strateškom položaju u Europi, koja na svom malenom teritoriju ima nekoliko klimatskih područja, koja ima zemlje da može prehraniti sebe i pola te iste Europe, koja ima tisuću kilometara obale, stotine otoka, još uvijek nezagađene izvore pitke vode, predivna jezera, šume, polja, planine, snijeg i sredozemlje na tridesetak kilometara udaljenosti, talentiranu mladost za znanost, sport, umjetnost, ja to sve volim nazivati "košarom Božjih darova" - što bi sa svime time učinila jedna istinska demokracija - grupa sposobnih, kompetentnih i odgovornih političara u sprezi sa stručnjacima iz svih područja, koja bi od te košare učinila - raj na zemlji.
Sanjam...imam pravo barem sanjati.

I vi dragi moji kolege blogeri (hm, ponio me saborski rječnik) imate pravo na raj na zemlji, kad ste već u njemu rođeni i - nemate kamo.
Pozdravljam vas, neću više o politici, jer ona će i bez mene - svojim putem.

A sada, idem s mojim Pajom - provesti - romantičnu večer...

A da, stavila sam gore, lijevo u box - novu stranicu Zmajina Taekwondo kluba "Bjelovar". Interesantno je pročitati povijest kluba, pogledati stare slike svojih kolega i poznanika, podsjetiti se na uspjehe članova...

wave & kiss

<< Arhiva >>