Broj posjeta

Dva kotača dovoljna

22.03.2010., ponedjeljak

Cres breveto 20.3.2010.

Evo da malo opišem kako je bilo na Cresu prošlu subotu(20.3.2010), održavao se 200. km breveto koji je imao u sebi 3600 metara penjanja koje nas je doslovno samljelo. Nismo uspjeli stici do cilja s punom kilometražom, odvozili smo oko 170 km od 203 zadana.
Za početak ću staviti kartu rute i elevacijski dijagram pa onda i opis dionica koje smo odvozili.

START -> 1. KT
Na start smo došli u 6:45, obavili uplatu startnine te preuzeli karton na kojem smo bilježili vremena na kontrolnim točkama. Startalo se u 7:20, prvih par kilometara smo vozili svi zajedno, ali ubrzo sam se smjestio na zadnje mjesto dok su ostali odjurili naprijed.

1. kontrolna točka se nalazila u Lubenicama, to je bio prvi veći uspon na utrci kada smo s glavne ceste skrenuli na put koji vode prema Lubenicama. Pošto je to bio prvi uspon i iako možda jedan od strmijih nisam ga previše osjetio jer sam još bio odmoran. Na kontrolnu točku sam došao nekih 30ak minuta prije zatvaranja te točke. Pošto je Vedran dosta brži od mene on me kolegijalno čekao na toj kontrolnoj točki kako bismo mogli voziti zajedno, a tako ce biti i ostatkom puta.

1.KT -> 2.KT

Druga kontrolna točka je bila u Porozinama, trajektnom pristaništu gdje gdje smo dan ranije prošli autom i mislili kako to neće biti tako opak uspon. Naravno da je iz auta to sve lakše i ljepše izgledalo :) .
Od Lubenica se trebalo vratiti na glavnu cestu te glavnom cestom ići do Porozina. Ta dionica je iznosila okvirno 44 kilometra i iako je na njoj bio dugačak uspon od grada Cresa koji je bio na 57mom kilometru do negdje 77mog kilometra , odnosno cca 20 km uspona koji nije bio jako strm, ali je bio dugačak i zamoran. Nakon tog uspona slijedio je i dugačak spust u Porozine tokom kojeg sam cijelo vrijeme razmišljao samo o tome kako ću se tim putem morati i vratiti natrag. Tokom spusta susrećem vozače koji su puno brži od mene i već su odvalili dobar dio uspona koji ću ja tek morati proći.
Na 2.KT dolazim 40ak minuta prije zatvaranja. KT je bila u bircu u blizini trajektnog pristaništa, u njemu susrećem Vedrana koji me čekao te ostatak ekipe koja je bila na kratkom odmoru.

2.KT -> 3.KT

Nakon pokupljenog žiga i kupljene vode krećem prema 3.KT i u borbu s dugačkim usponom. Pošto cijelo vrijeme na cesti nema žive duše stavljam mp3, ali s dosta smanjenom jačinom zvuka da ipak čujem ukoliko neki auto bude dolazio iza mene. I tako uz zvukove Pogues-a i Belfast food-a idem dalje, zahvaljujem Ivki na ideji da ponesem mp3..
Nakon dugačkog uspona trebalo je slijediti olakšanje na spustu do Cresa kuda sam se već bio penjao na putu do 2.KT, ali umjesto da na tom spustu dobijem na vremenu i štedim energiju zbog vjetra u prsa sam morao okretati pedale da bih išao 22,23 km/h. To me psihički dosta dotuklo jer sam znao da na spustevima moram ići dosta brzo kako bih nadoknađivao moju veliku sporost na usponima.
Dolazim do skretanja za cestu koja vodi do 3.KT koja se nalazi na trajektnom pristaništu Merag. Tu je uslijedio novi šok koji nisam očekivao :D .. Naime nakon kraćeg uspona uslijedio je opet dugačak spust koji nisam očekivao, znao sam da će nakon 3.KT biti opet uspon, ali jednostavno nakon svakog zavoja koji bih prošao na spustu otkrivao se novi komad ceste, a pristaništu ni traga.. Nisam bio sretan takvim razvojem situacije :)

3.KT pa do odustajanja

Na 3.KT dolazim 35 minuta prije zatvaranja. Vedran me čekao kao i do sada, kupujem vodu i sređujem žig. Nakon kraćeg odmora krećemo, tu smo već sumnjali u to da ćemo uspjeti završiti vožnju do kraja što se pokazalo točnim. Uspon od Meraga do 127mog kilometra je bio prvi gdje su se počeli javljati problemi i kod Vedrana i mene. Ja sam počeo osjećati koljeno, a Vedranu je bilo već psihički teško okretati pedale. To je već bio n-ti uspon koji smo prolazili od jutra nakon 7 sati pedaliranja i jako jako malo odmora. Uspijevamo se dogegati nekako na vrh uspona te slijedi spust do glavne ceste odnosno do grada Cresa. I onda po n+1 put na vožnji opet opet uspon :) . naravno opet jedan od dužih. Osjećam koljeno i vožnja mi više ne predstavlja nikakav užitak. Ovo je bio zadnji dugačak uspon na vožnji, ali ne da nas je dokrajčio nego nas je samljeo. Nakon tog uspona je uslijedio dio gdje je su se izmjenjivale kratke nizbrdice i usponi te nešto ravnog dijela. Umoran ko pas na ravnom sam vozio nekih 15 km/h s vjetrom u prsa. Prosjek brzine mi je pao s 20km/h kakav je bio na prvih 100km vožnje na bijednih 16 što se na kraju popravilo na bijednih 17 :) . Dolazimo do skretanja za Nerezine gdje je bio start i cilj utrke, do 4.KT nam ostaje 20km i jedno sat vremena da to odvalimo, ali odustajemo. U nekim normalnim uvjetima tih 20km u 1h bi normalno stigli odpedalirati, ali ja sam bio doslovno umoran ko zemlja, samljeven od uspona, osjećao koljeno, demotiviran činjenicom da je teško da bismo mogli stići na vrijeme za skupiti taj žig i vratiti se nazad te odlučujem da ću samo produžiti dalje do cilja i odustati od odrađivanja cijelih 203km.
U to vrijeme kada se odlučivalo krenuti dalje ili skrenuti prema cilju počela je padati kišica, a Lošinj je bio u oblacima i potpuno tmuran te je to bila samo točka na i našeg odustajanja. Vedran se složio te smo samo skrenuli prema cilju gdje smo se javili organizatoru da odustajemo.

Na mojem ciklokompu se na dolasku do apartmana nalazilo 171.8 km što je vjerojatno greška za nekoliko kilometara. Vedranov je pokazivao 170km. Vrijeme pedaliranja (ride time) mi je bilo 10 sati i 6 minuta.

Na kraju ostaje žaljenje što nismo uspjeli završiti cijeli breveto jer smo odvozili stvarno uvjerljivo najgori dio puta te smo odustali na najlakšem dijelu. Ali u tom trenutku taj najlakši dio mi je izgledao kao nemoguća misija nastavak milijunti. Ne mogu opisati koliko sam umoran bio, ne mogu to usporediti s nijednom vožnjom koju sam do sada odvozio. Uspon na sljeme mi nakon ovoga izgleda kao kikiriki, a one kratke vožnje kada se zaletim do Medvedgrada više neću niti nazivati vožnjama :)

Činjenica je da smo otišli nepripremljeni na ovaj breveto, tokom zime nismo vozili ništa i toga smo bili svjesni. Išli smo probati završiti i iako smo se samljeli pokušavajući nije nam žao što smo probali te planiramo ići i na breveto u Sv. Nedjelji krajem ljeta. Tada ćemo biti u boljoj kondiciji, a i taj breveto će sadržavati puno manje uspona nego ovaj. Do tada možda nabavimo i cestovne bajkove koji ce biti u stanju izdržati takvu vožnju, jedino u tom slučaju će Vedran biti još brži od mene :) . Hvala mu što me čekao cijelim putem.

Na kraju bih pohvalio organizatora (Ares Buršić) na vrlo prijateljskom raspoloženju te pozdravio i čestitao svim ostalim sudionicima koji su za razliku od nas svi odvozili cijelu zadanu rutu wave

Link na ostatak slika:slike picassa

Link na službenu objavu breveta: http://www.bksvn.hr/randonneurs/index.html

Link na kartu vožnje : karta

Link na elevacijski dijagram: dijagram

Neven

21.03.2010., nedjelja

ŠKRAPING 2010.

Mjesto: Pašman
Vrijeme: Subota, 06.03. 2010.
Glavni akteri: Gari, Roža, Branko, Bruno
Sudionici utrke: Gore navedeni i još puno puno njih

Za one neupućene, Škraping je složenica od dvije riječi: škrape + trekking, dakle, trekking po škrapama.
Za ovogodišnji Škraping, bilo nas je dosta zainteresiranih. Nakon nekog vremena iskristaliziralo se tko se sve odvažio za ovu trku (da odmah bude jasno, mi nismo išli ganjati neko vrijeme, već samo stići do cvilja, ali svejedno ćemo to zvati „trka“). Na kraju, skupili se nas četvorica, taman da zajedno sa svojim stvarima napunimo Garijev auto. Gari je, dakle, sredio auto, Branko je sredio smještaj, a Roža i ja nismo ništa sredili, mi samo samo išli na trku.
I tako, krenuli mi u petak navečer prema Biogradu, kako bi tamo išli na trajekt za Tkon, gdje su prijave za trku i sam start utrke. Nakon jednog čaja u Mornaru (neka birtija u Biogradu) i saznanja da ćemo biti na televiziji (dobro, ne mi nego start trke) urcali se na trajekt i sretno preplovili do Tkona. Tamo nas je dočekala prilična gužva (koju smo vješto izbjegli) i hrpa veselih organizatora. Prijavili se, dobili sve i svašta od organizatora (dobre majice!), a ono najbitnije je bila kartica za checkpointove te karta otoka.
Prije nego smo se išli smjestiti u vikendicu u Pašmanu (koju je trebalo i naći), morali smo popiti još neki čaj i pomno proučiti kartu, kako bismo smislili taktiku za utrku. Smislili smo nešto, kasnije ćemo ustanoviti je li to bilo pametno ili nije. Vikendicu smo uspjeli naći, čak dapače, imali smo i grijanje i struju i vodu, bez obzira što nas je Branko plašio da moguće da ničeg od toga neće biti. I pošto nije bilo nikakvih egzistencijalnih problema, uspjeli smo se odmoriti i na vrijeme se ustati i stići dosta prije trke na start.
Plavo nebo, sunce, priličan vjetar. To su uvjeti koji su nas dočekali. Nismo mogli poželjeti bolje vrijeme. A i atmosfera je bila dobra: hrpa veselih ljudi na startu, organizator koji priča na razglas, čovac koji dijeli suhe smokve; u svakom slučaju, lijepi doživljaj.
Pola sata prije nas, koji smo, naravno, išli na light verziju, krenuli su ultraši. Naravno, bili su u manjini. A kako i ne bi, kad su imali puuuno dužu i puuuno zajebaniji put za proći. Znači, samo za najhrabrije.
E sad, što se tiče same trke, ona se sastoji od 6 kontrolnih točaka. Prva na vrhu nekog brda, druga uz obalu mora, treća također uz obalu mora, četvrta na vrhu Straža (praktički svaki drugi vrh na Pašmanu se zove Straža), peta kod nekog starog, razrušenog dvora te šesta, najudaljenija, na obali mora, iza nekog poluotoka.
Tri, dva, jedan, BUM! I trka je krenula... Naravno, prvih 20ak metara bili smo izmiješani u masi, a onda zaokret! Svi ravno, a mi desno. No, odmah nakon nekoliko metara odlučili smo se vratiti, ali smo jednu ulicu dalje opet skrenuli desno, za razliku od 95% ljudi koji su otišli ravno. Bili smo zadovoljni, zeznuli smo ih! Ova naša trasa je išla poprijeko, malo ubrdo, ali kraće nego ona ruta kojom su krenuli ostali. Svejedno, unatoč tome, sreli smo svega par ljudi. Malo je to bilo sumnjivo. Ali mi smo svejedno hrabro jurnuli naprijed po makadamu. Imali smo kartu, prepoznali sve s nje na terenu i bili sigurni da idemo pravim putem. Naime, i išli smo dobro. Nakon zaokreta iza jednog brda, vidjeli smo vrh na kojem se nalazi prva kontrolna točka, ali i cesta kojom su išli svi ostali. Nismo se baš razveselili kad smo vidjeli da priličan broj ljudi već silazi s vrha, a mi imamo još barem desetak inuta do njega. Znači, ipak ih nismo zeznuli! U to smo se uvjerili kad smo se spojili s tom cestom jer smo vidjeli da ima jako malo ljudi iza nas, i to oni koji se turistički šetaju. Ali nema, veze! Sad smo još jači! Nakon probijanja kroz grmlje i hoda po suhozidu stigli smo i na prvi checkpoint na ovoj utrci ( Branku i meni prvi checkpoint na nekom trekkingu uopće).
Daljnje snalaženje nije bilo problematično i pretpostavljam da su ovdje svi išli istom rutom jer je najočitija, najkraća i najjednostavnija. Trebalo se samo spustiti do mora po nekom makadamu do mora, a onda samo po obali do druge kontrolne točke. To je bila uglavnom šljunčana/kamena/stjenovita plaža, po kojoj se dalo i malo potrčati. Tu smo čak i stigli neke ljude. Nakon nekog vremena, evo zastavice! Drugo stiskanje kartice i odmah dalje. Nastavak je u početku bio isti takav, plaža s tu i tamo kojom kućicom (samo me zanima tko si je tamo gradio kuće), ali je bilo sve više i više stijenja. To je bilo zanimljivo, skakanje po stijenama (kao mala djeca), tu i tamo se trebalo i rukama pomoći, ali nije nešto prezahtjevan teren. Na tom je dijelu i došlo do prvih problema, lagano zamora materijala. Ali nije problem bio kondicija, već Garijevo koljeno koje ga je počelo boljeti pa je malo usporio. Ali čekali smo se i nije bilo većih problema. Nakon nekog vremena, na stijeni, opet zastavica – kontrolna točka 3! Jedna banana, iso sport, malo vode ( ne sve odjednom) i idemo dalje!
Taktika za dalje (smišljena još navečer) je bila da se ide do šestice, a petica i četvorka da se obave na kraju (poslije smo ustanovili da je većina tako radila). To je značilo da nastavljamo pičiti po obali. Na toj smo dionici sreli mnogo trkača. Išli su u raznim smjerovima, svatko sa svojom nekom taktikom. Uglavnom, sve do poluotoka iza kojeg se skrivala šestica, teren je bio sličan: plaža, stijene, kamenje tik uz more. Sam poluotok smo odlučili presjeći, a ne ići okolo po plaži. I to se pokazalo kao dobra odluka. Naime, tek na tom dijelu obale smo doživjeli prave škrape (preko kojih je ipak dijelom trebalo proći) – jako oštre stijene po kojima je trebalo skakati i tu i tamo preskakati vodu. Tu smo Branko i ja zaradili žuljeve i podrapali tenisice pošto smo imali obične za trčanje, a ne neke čvrste trekking cipele, kao većina. Ali meni je to bio jedan od zanimljivijih dijelova.
Nažalost, Garija je koljeno još uvijek boljelo i kako bi se to sredilo, Roža mu je dao Voltaren. Ovako nadrogiranom, Gariju je bol popustila i nastavili smo dalje, a kako bi se dodatno digli pojeli smo malo glukoze. Sada smo se morali vratiti dio puta po obali, a onda ravno u brijeg prema petici. Ovo je bilo dobro, nakon dosta dugog dijela po ravnom, trebalo se malo i popeti. Srećom, ima neka stazica koja kroz makiju vodi točno gdje treba. Netko je uočio i našu petu kontrolnu točku te smo opet preko suhozida do nje i stigli. To je možda i najzanimljivija točka jer se nalazi u nekom starom, razrušenom dvoru. Tu je bilo malo naslikavanja, odmora, dogovora, tako da smo dosta vremena tu izgubili, ali kao što rekoh na početku, nismo došli ganjati vrijeme. Problem se pojavio kad smo trebali od tog dvora krenuti prema četvorci. Kud sad? Zadnja točka, vrh Straža (a kako drukčije) nije se vidio, bio je zaklonjen. Pitali smo nekog tipa koji je na toj točki već bio da nam kaže kuda treba, ali pokazao nam je neki čudni smjer (samo ravno kroz šikaru) pa smo malo posumnjali. A nakon što je spomenuo da se već par puta zagubio, odlučili smo poslušati kartu, intuiciju i Branka, i dobro da smo to učinili - našli smo put i vrlo brzo ugledali vrh. Dalje po makadamu nije bilo problema, čak smo malo i potrčali prema vrhu, na kojem se nalazi neka kućica, valjda za nadgledanje. Kad smo se popeli gore, vidjeli smo da je zastavica u nekoj rupi. Trebalo se samo, dakle, spustiti do njeu rupu, stisnuti karticu i mogli smo krenuti. Iako smo to spuštanje relativno brzo obavili, odlučili smo još ostati gore. Naime, uz onako sunčan dan i tako dobar pogled, bilo bi šteta odmah pobjeći dolje. Tako smo to vrijeme iskoristili za uživanje, odmaranje, fotkanje...
Nakon toga, bez ikakvih gubljenja po otoku, krenuli smo prema Tkonu, gdje smo vrlo brzo i stigli. Još samo da prođemo par ulica (koliko ih taj „grad“ ima) i na cilju smo! Pobjedonosno smo otrčali zadnjih nekoliko metara i uletili u restoran gdje je trebalo predati kartice kao dokaz da smo sve prošli.
Krajnji rezultat: nešto manje od pet sati. Za nešto više od 20 kilometara. Čisti prosjek, taman sredina. Bili smo među prvih stotinjak (od 200tinjak), ali što je najvažnije, sretni i veseli, bez ikakvih većih povreda stigli smo do cilja!!!
Preostalo je samo presvući se, pojesti nešto i pravac Zagreb. Zbog raznih obveza, odlučili smo ne ostati tu večer na fešti, već ići odmah doma. To ostavljamo za neki drugi put!