PIŠE: dr.fra Ivan Ivanda Kad je nakon višegodišnjega boravka u Americi glasoviti teolog P. Tillich posjetio domovinu Njemačku, bio je zaprepašten duhovnim stanjem svoga naroda. Tom je prigodom zapisao: Odmak od medija „Vidio sam jedan bolestan narod: bolest ga je zahvatila u cjelini, zahvatila je pojedince u njemu. Ljudska su lica obilježena brigama i teškim životnim teretom; bore su na njima tako duboke da ih jednostavno ne mogu zaboraviti. Ta su mi lica potvrdila ono što sam čitao i slušao: očaj i strah su prešli u krv i meso ovih ljudi.“ Potom mu se, sama po sebi, nametnula usporedba s američkom nacijom. Tamo je vidio više nasmiješenih lica. Ljudi se ponašaju slobodnije i opuštenije. Veći je odmak od utjecaja novina, televizije i javnoga mnijenja – tirana moderne demokracije. Učinilo mu se na prvi pogled da je američka nacija u odnosu na njemačku mnogo zdravija. No potom je razmotrio i drugu stranu medalje: velik je postotak duševnih oboljenja. Materijalna sigurnost i vrtoglavi porast proizvodnje i potrošnje nisu čovjeka učinili zadovoljnijim i sigurnijim. Nemilosrdno natjecanje na svim područjima života – taj suvremeni pritisak na čovjekovu psiho-fizičku strukturu – žanje svoje žrtve. Upravo ta stalna natjecateljska neuroza pretvara čovjeka u bolesnika. Stradaju gubitnici, a još više pobjednici. Gubitnik pati zbog osjećaja manje vrijednosti i nesposobnosti, te upada u samosažaljenje i depresiju. Da bi opstao, pobjednik je prisiljen i dalje trčati u areni poput maratonca. S vremenom se njegove snage iscrpe i pada. Slomljen i razočaran upada u živčanu rastrojenost. BOLEST KAO SPAS Premda je društvena briga za tjelesno zdravlje na visokoj razini, a medicinska znanost sve više napreduje, ova je prividna sigurnost veoma varljiva jer čovjek koji je u sebi podvojen i rascijepljen, na neki način traži utočište upravo u bolesti. Duševna bolest jedino je mjesto u kojemu još može biti prihvaćen kao osoba, kao ljudsko biće. Tu će mu se netko posvetiti i pobrinuti se za njega. Ovdje može sebi izgraditi svoj imaginarni svijet u kojemu se dade dobro živjeti. Tako su u Americi ove bolesti postale gotovo epidemijske. Tko može pomoći današnjemu čovjeku da pronađe izgubljenu nutarnju ravnotežu, da iznova otkrije stvaran život? Bijeg od sebe u lažnu smirenost samo još povećava njegovu rastrganost, a svako se zatvaranje očiju pred činjeničnim stanjem prije ili kasnije osveti. Nesposobnost suočavanja sa samim sobom uzrokom je traženja nadomjestaka i prividnih rješenja koja su samo produljenje agonije egzistencije bez smisla i sadržaja. Liječnik-psihijatar može pomoći. Svojim savjetom, su-osjećanjem i prikladnom terapijom može znatno doprinijeti procesu izlječenja. No koliko god stručnjaka i dobronamjernih osoba bilo angažirano, uvijek ostaje otvoreno nadasve važno i temeljno pitanje: mogu li nam oni pružiti cjelovitost života, ono najdublje i korjenito izlječenje koje usklađuje našu nutrinu? Tko ili što nam donosi cjelovitost? Tko povezuje rastrgane dijelove naše egzistencije u cjelinu? ŽRTVE NADRILIJEČNIKA To je pitanje oduvijek pokretalo ljudski um. Čovjek je osjećao da je proces duhovnoga izlječenja veoma složen i zahtjevan, često bolan i praćen tjelesnim potresima. Znao je da mnogi čimbenici vanjskoga svijeta ugrožavaju njegov nutarnji svijet. Grci i Židovi govorili su o starom eonu, zlom i pokvarenom, kojega treba zamijeniti novim eonom. Ljudi su međusobno zavađeni i uništavaju jedan drugoga. Kako se u svemu tome može sačuvati mirnoća i zdravlje, kad nas toliko toga napada i uznemirava? Gdje je izvor na kojemu se čovjek može napiti čiste vode koja će ga oprati od svake prljavštine? Ljudi su oduvijek priželjkivali Spasitelja i spasenje. Pojavljivali su se mnogi iscjelitelji i spasitelji, upravo kao i danas. Svijet jednostavno preplavljuju iscjelitelji koji se predstavljaju kao spasitelji čovjeka, kao donositelji zdravlja i čudotvornih lijekova. No iza svega toga uglavnom se krije bolesna ambicija i želja za brzom i lakom zaradom. I danas mnogi odlaze nadriliječnicima očekujući brzo i učinkovito rješenje svojih muka. Otrijezne se tek kad uvide da su prevareni. Da im je gore nego prije. Moramo znati da ne možemo biti cjelovito izliječeni bez promjene životnih navika i svjetonazora. Bez pročišćenja uma i srca. Nije moguće živjeti punim i dubokim životom ako je naše srce ispunjeno otrovom koji postupno razgrađuje naše biće. Nitko osim nas samih ne može liječiti našu pogrešno upotrijebljenu slobodu i krivo oblikovanje svakodnevnog života. KRIST ISCJELJUJE Kršćanstvo je dalo odgovor na ljudsko pitanje o cjelovitosti života. Isus Krist posjeduje moć koja iscjeljuje. To je moć božanske ljubavi i milosrđa. U njemu je k nama došla nova stvarnost, novi eon. Na pitanje Ivana Krstitelja je li on Spasitelj, Isus odgovara: recite mu ono što vidite: bolesni ozdravljaju i navješćuje im se poruka spasenja – evanđelje. Opraštaju se grijesi, izgone zli duhovi, čovjeku se nudi beskrajna Božja ljubav koja ga iznutra korjenito oslobađa svake praznine i ništavila. Nova je stvarnost oprečna čovjekovu bijegu od sama sebe i svoga svijeta. Ona ga potiče na ispravno postavljanje spram svega onog mračnoga i bolnoga što ga okružuje. Ponajprije je to unošenje milosnog reda u vlastito srce. Isus je došao liječiti ranjeno čovjekovo srce da bi osnaženo moglo izdržati životne oštrice i kušnje. No iscjeljenje nije nešto što dolazi samo od sebe. Čovjek ga treba htjeti i s vjerom prihvatiti. Vjera je stav koji omogućuje iscjeljenje. Vjera je pouzdano prihvaćanje ove Kristove moći, uvjerenje da nas ona može zahvatiti i preobraziti. Predati se toj moći znači nadići granice vlastite skučenosti i nedovoljnosti. Krist može izliječiti samo one koji u njemu vide istinskog Iscjelitelja. Onoga koji ne liječi samo djelomično i nepotpuno, nego cjelovito, jer u njemu je punina i savršenost. Iscjeljenje ne znači uklanjanje patnje. Ono je samo osmišljava i preobražava. Patnja je sama po sebi iscjeljujuća, ako je prihvaćena kao milosno sredstvo pročišćenja i rasta. O istinskom se iscjeljenju može govoriti samo ako patnik, koji je dosada bio zarobljen svojom patnjom, postane njezin gospodar, ako je potvrdi nutarnjom slobodom i preda Bogu. Postoji radost u takvoj izlječujućoj patnji. Stoga sv. Pavao razlikuje žalost po volji Božjoj, koja je spasonosna, i žalost svijeta koja rađa smrt (2 Kor 7,8 ss). OSPORENI ISCJELITELJ Kršćansko se iscjeljenje od ranâ grijeha događa po Kristovu križu koji je teološko mjesto potpunoga čovjekova oslobođenja i spasenja. Nitko ne može mimoići križ. Isus nije utemeljio religiju koja zaobilazi, preskače ili iskorjenjuje patnju i bol. To u konačnici nije ni moguće u ovome životu. On nam upravo usred žalosti svijeta, njegovih mehanizama tlačenja i zarobljavanja, pokazuje put k slobodi duha. Isusovo čudesno liječenje ugroženog i bolesnog čovjeka u svoje je vrijeme bilo kamen spoticanja za prosvijećene umove. Ono je i danas uvelike osporeno u doba racionalizma u kojemu se priznaje samo ono što um može opravdati i objasniti. Mnogi znanstvenici i stručnjaci za religiju vide u njemu samo simbolične čine kojima se u čovjeku oslobađaju pozitivne energije i razrješuju potisnuti konflikti. Ova psihologizacija Isusova čudesnog iscjeljujućeg djelovanja potamnjuje njegovu osobu i pretvara ga u suvremenog gurua. U jednoga od onih koji više ili manje uspješno suzbijaju bol i razrješuju zamršene čvorove egzistencije. No Isus nije ni guru ni iscjelitelj u modernom smislu riječi. On je Sin Božji, Liječnik duše i tijela, koji je radi nas i našega spasenja sišao u našu egzistenciju, prihvatilo njezinu bol i bolest i do kraja je propatio na križu. Upravo je njegova žrtva iz ljubavi preduvjet i zalog svakog iscjeljenja i konačnoga spasenja. On je cjelovita i apsolutna ljubav, koja jedina ozdravlja i spasava. Punomoć i ovlast za darivanje te ljubavi Gospodin predaje svojim učenicima govoreći im: U Moje Ime liječite bolesne, polažite na njih ruke. Hoće li nas i koliko dodirnuti i izliječiti ta Božja ljubav, ovisi o našoj vjeri. Onima koji mu se posve predaju, Bog se velikodušno daruje. Boomp3.com |
Prilikom formalnog saziva Drugog vatikanskog koncila 25. prosinca 1961. godine papa Ivan XXIII. izmolio je jednu molitvu za uspjeh Koncila riječima: ”Neka se Tvoja čudesa ponove i u našem vremenu poput novih Duhova!” Mnogi vide da je Katolička karizmatska obnova čudesni Božji odgovor na ovu molitvu. Uvijek je u povijesti naše Crkve bilo ljudi koji su na poseban način bili nadahnuti Duhom Svetim. Mnogi su postali sveci, jer ”Duh puše gdje hoće.” U sakramentu krštenja i potvrde svaki kršćanin prima darove Duha Svetoga. Papa Ivan Pavao II. je i sam na poseban način podržavao širenje duhovne obnove. Naročito su značajne Papine riječi koje je rekao 14. ožujka 1992. godine: ”Sada kada slavite 25. obljetnicu Katoličke karizmatske obnove rado vam se priključujem da zajedno slavimo Boga za sve plodove koje je duhovna obnova donijela u životu Crkve.” Katolička karizmatska obnova je snaga i radost Duha Svetoga, koja se rasplamsava u srcima onih katolika koji s vjerom traže Duha od Oca. Ona je sretna i radosna vjeroispovijest na usnama onih koji su pronašli novi život u raspetom i uskrslom Kristu. To je slavljenje Oca od njegove djece po Sinu u Duhu Svetom. To je bogato izlijevanje Duha koji daje svoje karizme (darove) da bi izgradio Tijelo Kristovo. Obnova je cvjetno proljeće Duha! Ona tI pomaže da spoznaš osobnu ljubav Boga po Duhu i da na nju odgovoriš da smjelo i snažno govoriš o ljepoti vjere; da spoznaš i živiš s tim darovima koje je Isus obećao onima koji u njega vjeruju. OBILJEŽJA DUHOVNE OBNOVE Možemo uočiti tri glavne odlike Karizmatske obnove: 1. Osobna vjera u Isusa Krista koja se očituje u obraćenju i u svjesnom prihvaćanju mjerila života po Evanđelju. 2. Molitva za izlijevanje Duha u kojoj se obnavlja i postaje djelotvorna milost koja je primljena u djetinjstvu kod krštenja i potvrde. 3. Molba za dobijanje i prihvaćanje karizmi (darova) Duha Svetoga da bi se stavili u službu Crkve i za veću slavu Božju. IZVORI DUHOVNOSTI U Karizmatskoj obnovi euharistija i Sveto pismo su glavni izvori duhovnosti. U Svetom pismu otkrivamo osobnu poruku Božju koja daje smjernice kršćanskom životu. A kao svoj glavni zadatak karizmatici smatraju evangelizaciju. Osim toga, posjetom bolnicama i zatvorima i drugim vrstama socijalne djelatnosti služe drugima. U svojim molitvama rado koriste slobodan, osobni izraz prvih kršćana koji često prelazi u slavljenje Boga. Dakle, Karizmatska obnova je vatra Duhova danas, a njen plod je nova evangelizacija. MOLITVA Oče naš, izlij Duha svog na svoj narod. Daj nam da novim očima vidimo Tvoju slavu, da s novim iskustvom prihvatimo Tvoju moć i da se s novom požrtvovnošću predamo služenju Tebi. Daj da se novom vjernošću i privrženošću držimo Tvoje riječi, da bi u nama rasla Tvoja ljubav i da dođe Tvoje kraljevstvo. Amen. Boomp3.com |
Marija nas može naučiti tišini: kako sačuvati sve u srcu i kako moliti u tišini svojega srca. Marija nas može naučiti nježnosti: Ona je u žurbi otputovala Elizabeti želeći joj služiti. „Vina nemaju“, rekla je Isusu na svadbi u Kani. I mi, slijedeći Njezin primjer, moramo pomno odgovoriti na potrebe siromašnih, bilo materijalne bilo duhovne, i poput Nje velikodušno sudjelovati u ljubavi i darovanoj nam milosti. Marija nas može naučiti poniznosti: premda puna milosti, samu sebe naziva službenicom Gospodnjom, i kao jedna od nas, poput grešnice željne otkupljenja, stoji pred križem. Kao i Ona, prema primljenoj milosti njegujmo umiruće, siromašne, izbjegle, odbačene… I ne budimo spori u svojemu radu. Boomp3.com Blažena Majka Terezija |
Gospodine,budi strpljiv sa mnom!!! "JA SAM MIR U TVOJOJ NAJDUBLJOJ NUTRINI. POUZDAJ SE U MENE I PREDAJ SE MENI. JA SAM TVOJA SNAGA,TVOJA BUDUĆNOST I TVOJ ŽIVOT. DA LI TREBAŠ JOŠ VIŠE?" |
11.09.2008.god. fra Ivo Pavić vodit će molitveni susret u Hrvatskoj tišini! Slavimo Gospodina! Amen!Aleluja! |
Lijep pozdrav svim novim posjetiteljima našeg bloga.Osobito onima koi su ovaj viken bili sa nama u Međugorju. Sve koji su se molili za nas i koji su se preporučili u naše molitve, preporučili smo u svojim molitvama dragoj Gospi. Strašno je popet se na Podbrdo i vidjeti oštećen Njen kip.Tolika ljubav i dobrota tako oskvrnjena.Teško je gledati u dragu Majku bez ruke koja donosi mir i blagoslov svima nama. Rekli smo cijeloj našoj grupi,a molim za to i vas koji ovo čitate,da se pomole za tu osobu ili te osobe koje su to učinile.Tako stavljamo oružije u ruke Božje,da On to zlo koje je učinjeno okrene na dobro. MARIJO HVALA ZA SVE ŠTO ČINIŠ ZA NAS!!! Boomp3.com |
U petak idemo na još jedno hodočašće u Međugorje. Molimo vas sve u Ime Isusovo da nas se sjetite u svojim molitvama.Trebat će nam svako vaše duhovno djelo milosrđa. Sve vas molitelje i posjetitelje našeg bloga ostavit ćemo kod drage Gospe na Podbrdu. Bog vas sve blagoslovio po zagovoru Blažene Djevice Marije,Kraljice mira! Amen!Aleluja! |