pero u šaci

Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

četvrtak, 26.05.2016.

Drkadžije

Da se hrasturbantima
na vrijeme reklo
kako nikoga nije briga
što ne rješavaju
s manje svetog
srednjovjekovnog srama
svoje intimne frustracije,
ne bi se sad
cijela zemlja
morala baviti
njihovom kompenzacijskom tlapnjom
o vlastitom kurcikulumu
u vlastitim rukama.

- 10:45 - slušam (17) - printaj - #
  • U saboru samo jedan, ali "vrijedan" tog tvog kurcikuluma..... (Kunigunda 26.05.2016. 11:44)
  • Upravo sam saznao za senzacionalnu vijest:
    "Hrvati izumili 'time machine' i otputovali u srednji vijek!" (semper_contra 26.05.2016. 17:19)
  • vi živite u srednjem vijeku. ponašate se kao da ne postoji ni ultrazvuk, ni mašina za provjeru otkucaja živog srca... koliko ste samo sićušnih srca potamanili kao u srednjem vijeku, broja im se ne zna.. kako ste zatucani, to je da čovjek ne povjeruje svojim ušima. kakav bi još napredak znanosti bio dovoljan pa da shvatite da se radi o dva različita života, kad je riječ o trudnoći.. i onda vi pričate o srednjem vijeku... buahahahah (lion queen 26.05.2016. 18:35)
  • Prije Slaveni ne imađahu knjiga, nego crtama i zarezima crtahu i gatahu bivajući pogani. Pokrstivši se nastojahu grčkim i latinskim pismenima kojekako pisati svoju riječ bez ustroja. (...) A ako zapitaš slavenske književnike govoreći tko vam je slova sastavio ili knjige preveo, to svi znaju i odgovorivši reći će: sveti Konstantin Filozof, zvani Ćiril, taj nam i slova sastavi i knjige prevede, i Metod, brat njegov. (marionetta 26.05.2016. 19:30)
  • u originalu zapisano, pa čak i transliterirano u latinicu , još ljepše izgleda i bolje zvuči:
    sorry, wikipedia

    p.s. ovaj poluglas se još može čuti u nekim zabačenijim mjestima u mom kraju, ako zanima jezikoslovce, npr. za neka jezična istraživanja.

    p.p.s. o nemoralnim stvarima se ne želim izjašnjavati uopće tu po blogu. (marionetta 26.05.2016. 19:40)
  • ANABONNY - u saboru samo on, no inače čitava jedna neomračnjačka ofenziva ''konzervativne revolucije'', infiltrirana u mehanizme vlasti na mnoge mučke načine
    SEMPER - naprijed u nazad
    LION QUEEN - malo si promašila temu, ali čak i da si pogodila, svejedno bi promašila
    MARIONETTA - za razliku od onoga Lion Queen, sam sadržaj tvog komentara ne promašuje, ali kao da također promašuje temu :) (pero u šaci 27.05.2016. 17:47)
  • Marioneta: ne vidim neku direktnu vezu ovog tvog komentara i Percetovog posta, ukoliko ne pokušavaš povući neku poveznicu arhaičnog staroslavenskog (koji je precvaziđen) i želju Ilinčića da se vratimo u tu i tako zastarjelu i životom prevaziđenu povjest.
    Inače da ne ostanemo nedorečeni i kako bih probao oplemeniti tvoj komentar, evo kako bi latiničnim pismom ovaj tvoj tekst otprilike zvučao: "Prežde ubo slavjane ne imaahon pisem i on črtami i rezami čtaahon i gataahon, pogani sonšte..." Važna napomena: stvarni govor je bio podosta drugačiji, a ovakvo pisanje i govor koji je bio bliži pjevanju nego razgovoru se još može čuti u liturgijskim pjevanjima u nekim pravoslavnim crkvama.
    No da i ja ne promašim "balun" (ne onaj istarski) stvarno je tužno i žalosno da se kurikularna reforma ovako grubo i na ovako politički način, u najmanju ruku, kompromitira (strah me je i pomisliti da se zaustavlja) i gura u "ropotarnicu povjesne zbiljnosti". Tim više što je već u potpunosti provedena stručna rasprava, što su sve primjedbe (i one dobre i one loše) već izanalizirane, ukalkulirane.. Dakle samo je trebalo provesti još i javnu raspravu i saborsku proceduru i napokon pokrenuti negdje usput ostavljena i skoro pa zaboravljena kola suvremenijeg, boljeg i vremenu primjerenijeg školovanja. Mislim, barem ja osobno, da smo si ovim sada unazadili svoju budućnost i budućnost naših mladih naraštaja za još neutvrđeni iznos godina... (alkion 28.05.2016. 15:07)
  • pero, ovo tvoje "kao" me kao spašava, i hvala ti na tome... volim nisi previše grub prema meni. Lakše podnesem promašaj :).
    alkione, da, znam da si donio bolju transliteraciju teksta...a tekst sam u žurbi c/p s wikipedie, zato sam stavila link i nazvala "sorry, wikipedia" da oni koji prepoznaju lošost "prijevoda" mogu vidjeti i original. Ne znam točno kakve promjene kurikulum treba donijeti u sustav školstva, ali izvana gledajući meni se čini (pričinjava?) da danas imamo činjenicu da je u škole ubačeno čim više nauka vjere, nauka domoljublja, nauka građanske poslušnosti i tomu sličnoga, a nauštrb znanosti, znanja, učenja, pa čak i učenja učenja.
    Činjenica je da se, konkretno - vjeronauk, toliko ugurao u školski sustav je moguće i stvar revolta, stvar balansiranja na vagi, jer je vjera/religija/domoljublje u komunizmu bilo, realno, potirano - gurano u drugi plan, gušeno, iako vjerovanje (u nešto, što god) i znanje nečega (čega god) je isto kao i miješanje jabuka i krušaka u matematici, u agronomiji ili u Konzumu - trpanje u istu vrećicu.
    A ako se i dogodilo nekakvo "ispravljanje grijehova" prošlog sistema bivše države, onda se prešlo u drugi ekstrem, a u svemu ispaštaju djeca.
    Koliko je situacija apsurdna mi koji nismo direktno u sustavu možemo (evo i friško) vidjeti, uz ostale načine, i na školskim priredbama: imamo govor ravnatelja, zatim govor načelnika općine (politika), a onda i blagoslov svećenika (mini-misa, religija) te potom nastupe djece.
    Djeca su tu najmanje važna, trenutno, u školstvu/školi, kao i znanje, otvorenost uma prema spoznaji...
    Važnije je s čime ćemo "filati" mlade mozgove, koliko ćemo ih "ispravno" izrezbariti nego koliko ćemo ih naučiti da informacije koje dobivaju, "uče", upijaju mogu kritički obrađivati i donositi sami zaključke, nove vlastite spoznaje.
    A što je trebao donijeti/odnijeti kurikulum - priznajem, ne znam. Ustvari znam samo u natruhama - onoliko koliko sam polovila po medijima.
    Mea culpa. Mea maxima culpa ;). (marionetta 28.05.2016. 23:14)
  • Marioneta: premali je ovo prostor, premalo vremena a da bih ti u nekoliko rečenica makar i malo pojasnio bit i željenu suštinu novog kurikuluma. Negdje u ovom komentaru si na tragu: previše je ideologije, politike i gomilanja nekorisnog znanja u sadašnjem sistemu školovanja mladih naraštaja. Ukratko poanta sadašnjeg (nereformiranog) školovanja je na obrazovnom a ne na odgojno-obrazovnom. Ostali smo na soc-realizmu pedesetih godina prošlog stoljeća (samo su ideologija i rat promjenjeni). Ako malo bolje promotriš uočit ćeš da su reliogija, domoljublje, pa i žestoki nacionalni naboji vrlo visoko stavljeni - daleko ispred znanosti i stručno-životne pripremljenosti za budućnost. Dodamo li tome izgubljenu i ratom osakaćenu generaciju (sadašnji roditelji naše školske djece) s vrlo izokrenutim i nakaradno postavljenim sistemom vrijednosti, nepostojanjem autoriteta (bog novac i trka za njime su na vrhu ljestvice željenih "kvaliteta"), imamo to što imamo u školstvu. Učitelji (nastavnici, profesori) nemaju prvenstveno adekvatan status u društvu, time nemaju niti pripadajući im autoritet, a vrhunac svega nemaju ama baš nikakav "alat" kojim bi taj autoritet ostvarili. Oduzeta su im prava nagrađivanja i kažnjavanja. Nažalost, oduzimanjem prava na kažnjavanje su uskraćena i djeca jer ne postoje nikakve sankcije za neadekvatno, neprimjereno ponašanje, za neznanje... ne postoje niti prave nagrade - u ovakvoj eri nezapošljenosti i otvorenog nepotizma nema niti interesa za postizanjem boljih rezultata...
    Eto samo sam na brzinu nabacao činjenica koje su mi prve (bez ikakvog reda i sistema) padale na pamet.
    Sve ovo i još mnogo toga je predlog novog kurikuluma pokušao ispraviti. Nažalost upravo najveći oponenti su im ideolozi, politika i prenaglašeno domoljublje koje graniči s nacionalizmom, a bome nerijetko i s otvorenim fašizmom...
    Ipak da ne odem preveć u jadikovanje, stajem ovdje i u očekivanju pameti i uz neograničenu nadu čekam bolje sutra. Povjest, ma kako okrutna bila veli da se napretku ne može stati na put... (alkion 29.05.2016. 14:22)
  • alkion, ja spadam u tu "izgubljenu i ratom osakaćenu generaciju ... s vrlo izokrenutim i nakaradno postavljenim sistemom vrijednosti" koja trči za novcem ili je nezaposlena.
    Ovi koji trče za novcem su ti velikom većinom obespravljeni radnici koji rade od jutra do sutra za plaću manju od plaće učitelja-početnika, a ovi nezaposleni su ti u velikom grču, oduzeti, sakupljači mrvica.
    Svi smo mi danas više manje u istom kotlu ludila, a što će se dobroga iz svega izroditi, tko bude živ - pričat će. (marionetta 29.05.2016. 17:12)
  • Marioneta: Nažalost i ja spadam u tu generaciju. Nisam to rekao kako bih ikoga optužio ili mu to zamjerio. Rat i ratna zbivanja su s sobom donijeli sve svoje mane pa time i vrlo velika oštećenja ljudskog društva i svakog pojedinca ponaosob. Mnogi od nas to čak i ne primjećujemo i prihvatamo kao normalno. Ponajviše tu mislim da smo tada "ispušteni" ili bolje rečeno preskočeni za nekakav normalni razvoj, za odgoj, za potrebno i adekvatno obrazovanje, za "mirnodopsko" usvajanje pravih i prihvatljivih vrijednosti i vrednota. Nažalost, ali tada je bilo najvrednije, i našim roditeljima, a i nama osobno, spašavati živu glavu. Moraš priznati da su u tim uvjetima moral, dobro i zlo, ipak drugačije i shvatani a bome i življeni, naši karakteri su se shodno tome i razvijali, uzori nisu postojali ili su bivali zanemarivani...Samim time ni mi sami svojoj djeci ne možemo, a ponajčešće ni ne znamo usaditi vrednote koje nama nisu usađene ili ih ne posjedujemo...Ne znam imaš li mogućnosti priovesti samo jedan sat u bilo kojoj školi (osmogodišnjoj ili srednjoj) pa da vidiš gdje smo stvarno. Tužno je i žalosno koliko malo kućnog odgoja ta djeca nose sobom, koliko bezobrazluka, a bome ponekad i zlobe imaju u sebi, koliko (ako i imalo) imaju poštovanja prema starijima...i da sada ne nabrajam. Naravno nisu sva djeca takva, ali žalosno je što je povelika većina takva. Danas su oni izuzeci iz našeg vremena postali pravilo, a oni ondašnji "normalni" su danas izuzeci. Mnogi su skloni optužiti nastavni kadar da se nije sposoban adekvatno i stručno-metodološki uhvatiti s time u koštac. Je ima i toga, ali da bi se oni uhvatili u koštac ne može se kretati od nule. Oni su već dobili djecu koja od kuće dolaze takva.
    No opet sam se zanio. Mogao bih ti danima navoditi primjere, posebno neprimjerenog (pa čak i agresivnog) ponašanja roditelja ako se samo i drzneš da njegovom ljubimcu oduzmeš mobitel jer telefonira na satu ili sluša muziku s slušalicama u ušima... (alkion 29.05.2016. 18:04)
  • Zahvaljujući njemu, čut će se i glas drugih "stručnjaka" :D
    Nažalost, Ilčić je iz mojega grada. Morat ću živjeti s tom crnom mrljom do kraja života.

    No, navodno spremaju nekakvu akciju u kojoj će Ilčićevu kuću gađati kondomima (Unusual suspect 29.05.2016. 19:05)
  • NETTA - da, dodao sam ''kao'' iz ostavljanja prostora da postoji neka poveznica u podvozju
    ALKION - taman sam na fejs stranici podijelio jedan tekst i onda još jedan tekst koji podrobnije nego ova pjesmica odražavaju i moje pozicioniranje s obzirom na čitavu gungulu oko novog kurikuluma (i zapravo sve kažu)
    SUSPECT - a zato si ti sumnjiv.... (pero u šaci 30.05.2016. 09:31)
  • Vidimo se sutra u 18 na prosvjedu. Ja ću biti onaj lijevo. Kolinda je danas pokušala minirati prosvjed svojim odiozno lažljivim i mučkim kvazipokušajima "pomirenja" i kvazipodrške Jokiću; bilo mi ga je žao gledati onako čistog, čestitog i neiskvarenog među zmijama i zvijerima. (Mariano Aureliano 31.05.2016. 21:34)
  • MARIANO - Što se tiče Kolinde i njenog zahvata - odiozna lažljivost i mučkost su dobri opisi.
    Što se tiče Jokića, ravnodušan sam uz blago nagnuće na stranu simpatije - ali ocjene o čistoći/čestitosti/neiskvarenosti mi se čine... ne toliko pretjerane, iako sigurno jesu, ali nije to pitanje, koliko stoga kriva prizma.
    Što se tiče kurikularne reforme, ambivalentnih sam stavova.
    Što se tiče današnjih demonstracija - sure iako su katastrofalno artikulirane, eksplikacijski svedene na traženje ''odgovornog ponašanja političara prema obrazovanju'' i nitko ih recimo nije znao objediniti u protest i protiv uguravanja po prijekom postupku potajno skandaloznog paketa zdravstvenih zakona, što je realno veća i opasnija prijetnja od obustave kurikuluma, ili protiv opće privatizacije javnih poduzeća i infrastrukture, odnosno protiv ovakve vlade kompletno, s traženjem novih izbora. (Da i ne počinjemo kako su jučer recimo protestirali radnici Končara, a da nitko i ne zna za to, niti je koga briga, nema apela slavnih ni dizajniranih plakata - da ne bismo, nedajbože, bili i socijalisti protestirajući.)
    Što se tiče ovoga drugoga, dobro si ti to shvatio, da, sviđa mi se što si napisao, no ipak sam ti morao to brisati. (pero u šaci 01.06.2016. 09:28)
  • Naravno da su "čistoća, čestitost i neiskvarenost" Jokićeva nemalo pretjerivanje, shvatio sam to brzo, već na početku čitanja jednog teksta iz Hrvatskog Glasa Berlina. No, ja se uvijek tako zanosim i unosim pa me iznose. :)) Mogao je biti taj prosvjed kao repriza ili remake onog za Stojedinicu, jer se opet jednom (a to je vrlo rijetka prilika) stvorila kritična točka opće građanske frustriranosti vladavinom svih tih predmodernih mračnjaka; spremam se polako za na Trg pa ćemo vidjeti što će ispasti. Sva se sila zlih bezveznjaka urotila protiv tog prosvjeda, počev od ljigavog Petra Vlahova u Trećem Dnevniku pa nadalje, širom šorom Mračne Nam Naše. (Mariano Aureliano 01.06.2016. 14:46)
  • vrijedi na tu temu zabilježiti i najnovije u nizu tupadžijskih prosera Hasana i Markićke, koji - međutim i naravno - samo dolijevaju ulje na vatru (pero u šaci 01.06.2016. 15:30)
  • Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

    utorak, 24.05.2016.

    PuŠ vs SAE

    Sven Adam Ewin: MOJ RECEPT

    kako pisati dobru poeziju?

    napiši roman
    iscrpno obradi temu
    maksimalno stiliziraj
    a onda to pokušaj sažeti
    u jednu rečenicu.

    neće ići

    ali što se budeš više tome približavao
    rast ćeš kao pjesnik




    pero u šaci: MOJ RECEPT

    kako napisati dobar roman?

    napiši pjesmu
    kondenziraj je
    do maksimalnog izraza
    a onda napiši drugu takvu
    pa treću, pa desetu

    nema tome kraja

    ali što si ti mislio?
    da je napisati roman samo tako?

    - 19:29 - slušam (9) - printaj - #
  • naravno! problem je na razmatranju (Sjedokosi 24.05.2016. 19:51)
  • odmakni se više iz sjene staroga. Ni jedan ni drugi niste, koliko mi je znano, nikada napisali roman, a taj kao forma iziskuje puno više toga negoli Sae sugerira u pjesmi. Smatram ova 2 vaša uratka dakle, površnim, preko kurca, instant mudrostima. roman je oblik religije i ovisi o jezgri koja ili postoji ili je uopće nema. roman je toliko teška i zahtjevna disciplina da su vaše dvije paušalne upute obično pojednostavljivanje i ne znam uopće kome su te pjesme upućene na kraju krajeva? i opet Saetov ekhsibicionizam za svaku upotrebu i trenutak. Pomalo je ta njegova pjesma nalik onome kada u Pričama broja 1 starac u kolicima veli epskim junacima:

    -Čuj, malo sam prestar da idem s tobom u borbu, ali ako želiš koristan savjet-dobro se obuci...

    aj sad...kreni sa time da uopće nisam shvatio o čemu je tu riječ... (hedonistra 24.05.2016. 19:57)
  • Evidentno je da nisi shvatio, HEDOŽŽE. Bolje je shvatio SJEDOKOSI, a on se, za razliku od tebe, ni ne prezentira pretjerano kao pjesnik. Kao ni ja, uostalom.
    Oćeš više, bre, da ti nacrtam? Bavljenje poezijom mi se svodi na to da pročitam Svena katkad. Na koga da mi i sine odbijanac katkad ako ne na onoga koga sam jedinoga čitao? Pa neću valjda tebe čitati.
    Potreba da govoriš o nečijem bivanju u nečijoj sjeni (uopće, vrzmanje po glavi i nametanje te teme) ukazuje na to da te opet peru oni neki naročiti alpinistički i takmičarski demoni koji te opsjedaju. Ali koji su tvoj problem, ne moj.
    Što vidi Dogg u oblaku? Bivanje u sjeni, nedoraslost, neostvarenost.
    Od ostaloga što si nabaljezgao - primijeti da se, osim toga, ni kao romanopisac ne prezentiram. Kad si to od mene čuo? Što, samo zato izvodiš što si pročitao meditacijski vees o međusobnom odnošenju dvije književne vrste?
    Nisam ja ništa od onoga što bi tebe nadraživalo; nemam potrebu da se definiram ambicijama.
    I opet si s prezagriženom zajapurenošću zagrizao u nešto što je neopterećena meditacija i igra - zato što projiciraš vlastite demone i komplekse opterećivanja.
    Rado bih ti pomogao, ali moj sat terapije je, bojim se, preskup za tebe. (pero u šaci 24.05.2016. 22:38)
  • ne znam napisati ni priču, ni roman, ni poeziju....pišem neka osobna zapažanja i na blogu radim neku svoju slikovnicu , ali oba savjeta mi se sviđaju...sa malo riječi rečeno je ono bitno, dan je pravi savjet, a kako će ga tko čuti, razumijeti, primjeniti ovisi o onom tko savjet pročita....meni osobno neće pomoći da napišem pjesmu ili roman, ali mi koristi za doživljavanje onih koje čitam...hvala ti ! (Čuvarica pinkleca 25.05.2016. 08:48)
  • just poetry (shadow-of-soul 25.05.2016. 11:46)
  • Pero brate, s kim ti polemiziraš... (edo 25.05.2016. 11:48)
  • evo nek ti iskusni romanopisac pranger objasni kako se pleše na žici :)))))))))))))))))))))))))) sad sam malo izguglao i u svijetu ima 5698 literarnih pokušaja naslova Ples na žici. pranger eto zna kako ubost žicu. edicija Prvi koraci u literaturi (hedonistra 25.05.2016. 13:32)
  • PRANGER - Nije to polemiziranje, to je ispucavanje u aut. Zaluta neka divlja lopta na teren, pa što ćeš s njom?
    Ali odmah sam to ispucavanje i iskoristio za račun igre na terenu.
    Pravi način za čitati ovaj vees je kao dijalektičku igru paradoksa: pjesme kao principa oduzimanja suvišnog od romana, te, povratno, romana kao principa sumiranja mnogo takvih očišćenih pjesama.
    Znat ćeš da ja rijetko razgovaram s komentatorima, jer zapravo razgovaram sa sadržajem komentara. Što, a ne tko. Sadržaj je ovaj put bio udaranje jednim posve krivim sokakom u shvaćanju posta. Kako nije nezamislivo da bi bilo više onih koji bi u čitanju udarili tim ili sličnim sokakom, na kojem se misli kako bi se radilo o stvarnim napućivanjima ili da bi poanta bila u nekim ambicijskim isparavanjima, odnosno ne razabire se ima li poante.
    Zgodno mi je došla ova zalutala lopta da ispucavanjem plastično demonstriram definiciju zalutale lopte i za inače. (pero u šaci 26.05.2016. 00:27)
  • Eh, da...ajde, napiši kad se neće samo... (SarahB. 28.05.2016. 08:43)
  • Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

    petak, 13.05.2016.

    Dići raspelo na sebe

    Mi muške svinje samo čekamo da popi razdraže samosvijest ženskog svijeta: tada dolazimo na svoje.

    Do jučer su nas jedino grizle i vrištale osupnuto ili barem gledale ispod oka, s nepovjerljivošću, jer za što ih smatramo, za kakve to djevojke, mislimo li da su štrace neke, a i znaju one dobro kakvi smo mi muški, samo nam je jedno na pameti i ''nemoj, još sam premlada, nije mi ni 66''. Danas će se uvrijediti ako ne napadaš, ne navaljuješ, jer stvarno nije u redu, držiš li je ti to za intaktnu i snebivajuću, valjda lažnu sveticu što se prenemaže, neku Puljićevu pulenku, želiš li joj možda odreći njeno pravo na štracovnicu, a, a?! Možda joj indirektno poručuješ kako ne pripada u registar štraca?!

    Eno širokom narodnom frontom iznose u svoju obranu sve što su, s kime, kad i koliko.

    Same ponosne kooperativke oko nas: blaženi kardinal Vinko, trebalo bi ga za papu predložiti, da bude ta revnost participacije svekatoličko pitanje časti!

    ***

    Zbilja, ne bi li se moglo reći kako ova nagla, prekonoćna svepomama javnog ženskog dokazivanja vlastite bludne nastrojenosti, iz dišpeta zbog bačene anateme, znači da je crkveni poglavar posredno i nenamjerno polučio kontraefekt onome što je htio (i da bi se stoga čak smjelo govoriti o još jednom primjeru nesvjesne autosatire, lucidnosti sebi unatoč)? U napadu histerije da žene odmami od razuzdanosti, samo davši još ruke pokvarenjacima koji ih vole vidjeti čim razuzdanijima (da, da, ne laje pas zbog sela, i tako dalje, sve jasno).

    Dobro, treba imati na umu da se ja ovdje tek malo igram zvučanjima koja hvatam u zraku oko sebe, kao i klišejima koji su prisutni non-stop; obložena je svaka riječ debelom korom od banane. Jasna stvar da to ne biva baš tako: kod samoproglašavanja štracama ne radi se o ponosnom isticanju sebe kao stvarno štraca u značenju drapaćoza, neke pojačane opće usmjerenosti ka bludu, nego jedino po definiciji s oltara – da se imalo seks u nevjenčanom stanju – kao sardonički protest protiv definicije. Semantičke je sive zone, međutim, sasvim dovoljno da bi je se komički eksploatiralo u sprezi s ugniježđenom disonancom uslijed generalnog stanja ispunjenog kontrastnim klišejem (osupnutošću, gledanjem ispod oka i znanjem vrlo dobro kakvi su muški). Ta je disonanca zabavna, pa je upogonjujem i namigujem: ajmo se zabavljati. Ali naposljetku ostaje na kozeriji.

    A što bi u okviru slučaja predstavljalo maksimum popovskog autopogubljenja kad bismo išli biti sto posto ozbiljni?

    ***

    U međuvremenu, kontranapadnuti se Puljić ispričao, tj. nominalno povukao (svoju prvotnu riječ), što pri bilo kakvom rezimeu treba biti uračunato.
    – To je u medijima izvađeno iz konteksta. Rekao sam da je ženama Bog dao dostojanstvo i da ga one koji puta ne znaju njegovati i čuvati. I onda im se dogodi da se s njima postupa kao sa štracama. Nisam mislio nikoga vrijeđati, želio sam reći da žene moraju čuvati svoje dostojanstvo.
    – Uhvatila me malo euforija za vrijeme propovijedi pa sam upotrijebio pregrubu riječ. Mislio sam da moramo čuvati dostojanstvo žena.

    Dobro, nitko živ nije popušio kardinalovu ispriku, pa nije potreba posebno tumačiti da je falša. Ali mi se čini zanimljivim identificirati dvostrukost mehanizma po kojem je falša. I da se suštinski radi o istoj logici kao iz – tko bi kazo – onog Hasanbegovićevog očitovanja o napadu na Tomića.

    Preuzvišeni u defanzivi, odričući se vlastitog krštenja žena štracama, prebacuje ga u posrednost: uzima posturu tek zabrinutosti zbog toga što će drugi postupati s njima kao sa štracama. Ne misli – prodaje sad priču – on sam tako o njima, nego se boji što će sav svijet misliti (pa ih, toga radi, samo dobronamjerno savjetuje).

    Priča je na prvoj razini bullshit već time što uvaljuje muda pod bubrege, anatemu pod dobronamjernost; kao lažnost naknadnog predstavljanja u svojstvu nekoga tko sam kobajagi ne bi mišlju i riječju (za oltarom, k tome) poduzimao ovo ''postupanje kao sa štracama'' na koje zabrinuto upozorava.

    Ali što kad bismo mu, za ljubav modalne logike, privremeno i povjerovali? U redu, uzmimo da dobronamjerno upozorava – ali tko je po Vinku i tada kriv, u tom anticipiranom prizoru? Možda ovaj prostakluk koji će sa ženama ''postupati kao sa štracama''? Ne! U tome Njegova Ekscelencija ne nalazi ništa sporno. Nego će si biti same krive, s pravom će ih rulja tretirati kao lišene dostojanstva – tako glasi ta poruka. Visoki prelat, mentalnim tragom malog Hase, žene ''podsjeća na važnost odgovornosti'' za ono što rade iza svoja četiri zida.

    To je druga razina zašto je isprika bullshit – istim potezom definitivno potvrđujući i prvu u identičnom karakteru.

    Valjda treba biti nadpop: napraviti svinjariju bez premca, uvaliti se do samog dna, a onda čak i na to uspjeti upasti u onu formulu živog blata kad se pokušajima izvlačenja samo još više i gore zaglibljuje.

    - 18:19 - slušam (11) - printaj - #
  • ne znam kako bi se problem mogao ozbiljno riješiti...stvarno ne znam. Jedino obaveznom potvrdom o nevinosti žene koju izdaje ginekolog neposredno pred stupanje u brak, možda?
    Ili bi trebalo osnovati stručno povjerenstvo koje će ispipati žene, bilo kod upisa u registar štraca, bilo kod izdavanja potvrda o seksualnoj nevinosti.
    Ništa, treba osnovati stručni tim, napisati prijedlog zakona i dati na glasovanje.. (marionetta 14.05.2016. 08:56)
  • svi smo mi štrace... (DOBAR, LOŠ, ŠTRACA 14.05.2016. 09:44)
  • Kaj se ne piše 'drapačoza', mislim, s 'tvrdo č' :)))? (Kao, npr. u 'pričepiti')...
    Marionetta, otvorila si cijeli niz daljnjih priijepornih situacija. Primjerice, što ako netko iz povjerenstva za procjenu nevinosti nehotice ošteti predmet procjene? Osiguravajuća društva svakako trebaju predvidjeti odštetu za to, a to nije baš lako... Tu se zaplićemo u skliske terene... U tom slučaju je najbolje ženu čipirati, kao kućnog ljubimca... Moderno je i praktično, a nadasve efikasno...
    Pero je, kao i obično, pogodio u sridu... Nije riječ o prostakluku tijelom, nego duhom... Nemoš' se tu izvući iz živog blata nikako... Neobično mi je što šire pučanstvo nije reagiralo ni zbog nekih svojih stavova tipa - trebaju nam pravi autoriteti. Dotični duhovnik je tako, ne htijući, ogadio i obnašajuću ministricu socijalne politike i mladih, za koju se po njegovoj logici isto tako može reći da je iskušavala muškarce prije braka. Opći dojam bio bi da je to radila zbog materijalnog blagostanja. Ali što ako nije? Tko može ustvrditi sa sigurnošću što koga motivira? Ovo osobito ide one koji ga pokušavaju opravdati tipa, ma znamo mi na što je on mislio, ali se krivo odrazio... :)))
    Svaki puta kad se dese ovakvi lapsusi uma, prisjetim se prof. Žmegača koji je na Stankovićevo pitanje jesu li ljudi danas nešto kao više brutalni nego ranije, odgovorio da je vjerojatno oduvijek bilo tako, samo što se zahvaljujući tehnologiji to danas jasnije vidi. Eto, upravo na suočavanju s vidljivim se poznaju junaci, a malo ih je. Oduvijek ih je bilo malo, a, ironično, onda se imena nekih od hrabrijih povlače kroz povijest kao štrace i mase u tome uživaju... Zato i obožavam one koji govore o poštivanju tradicija... ti su mi najbolji apologeti za proučavanje... (samohrana 14.05.2016. 13:42)
  • SAMOHRANA - Provjerio sam jučer po netu, ne bivši siguran, treba li ići meko ili tvrdo. Kako sam se samo neugodno iznenadio vidjevši da skoro svi pišu s tvrdim! Zgrozilo me to. Užasno mi zvuči, apsolutno neprihvatljivo. Drapa... č... Šta č na tom mjestu?! Svašta - kako samo rogobatno zazvuči kad izgovaraš dra-pa- i sad najednom: č. Da č?!! Da -čoza? Kao šaka u nos.
    To je možda pravilno, ali to je krivo.
    Odlučio sam tada da moj post tu riječ neće vidjeti izgovaranu s tvrdim č, ma što o tome mislili dalmatinski pravopisci.
    Drugi primjer: uvijek mi je bilo jedino normalno riječ ćavrljanje pisati s mekim ć. S puno gađenja sam napokon prihvatio da je pravilno s tvrdim č, i sad pišem tako, ali svaki puta mi teško prođe kroz grlo - i nalazim da je pravilna varijanta kriva. Barem mome uhu.
    Pošto je čavrljanje dio standarda književne štokavštine, pokorim se, povinujem, kapituliram. Ali kad izgovaram riječi iz dijalekta (kojem ne pripadam (mada je zapravo suvišno isticati jer po materinjem ne pripadam nijednom distingviranom dijalektu)) - to mi dođe kao izlet, turizam, slobodno vrijeme, a slobodno vrijeme je definirano, sama riječ kaže, sporednošću pravila - pa mi ne pada na pamet izgovarati onako kako mi je uhu krivo.
    Podvedi to pod moje idiosinkrazije. (pero u šaci 14.05.2016. 16:38)
  • NETTA - ili bolji prijedlog: govornike s oltara tretirati s istom razinom ozbiljnog uvažavanja kao i ostale vidovite milane u smešnim oblekama: nešto suckera plaća porez na glupost u opskurnom terminu, ostali se veselo smiju
    DLŠ - Kant bi bio kategorički ispunjen i ne moralno presretan tvojom opservacijom, but then again, lažu koji kažu da je Kant posisao svu pamet svijeta (pero u šaci 14.05.2016. 16:55)
  • Ček', hoćeš reći da je u dalmatinskom i crkveno-propovjednčkom kontekstu štraca nešto od milja? Hmmm, ja mis'la stara krpa, no drapačoza je zapravo iz kajkavskog dijela, onom u koje 'meko ć' ni ne postoji ;)... Eto, ovako kad kažeš drapaćoza zvuči nekako kao od milja :))...Pozdrav od śtrace s mekim Š.(to ja sama sebi od milja :))... A glede idiosinkrazije, mislim da nas ekipa unazad zadnjih par mjeseci apsolutno dostiže, šram ih bilo... (samohrana 14.05.2016. 17:47)
  • .. i štid, jasno... (samohrana 14.05.2016. 17:48)
  • Od milja, od milja, nego što. Ne bih ja tu riječ uzeo u usta osim s nježnošću.
    Vidiš, nisam išao istraživati etimologiju drapaĆoze, ali po zvuku i fonetičkoj estetici bih se bio zakleo da je to negdje s juga, da se radi o južnoj riječi. Znači, kajkavska, veliš? Ajde. Ali svejedno biste trebali poraditi na potpunosti abecede. :) (pero u šaci 14.05.2016. 17:55)
  • Puljićeva naknadna pamet je u stilu izjave KGK kad je onomad rekla da ona oprašta Prceli za njegovu izjavu da joj ne može oprostiti zbog njezine izjave da je NDH zločinačka država. Slijedom logike ispada, naravno, da ona misli o NDH upravo ono što misli i Prcela. Jer ako mu oprašta, onda to znači da ne osuđuje, a ako ne osuđuje onda je za. (semper_contra 14.05.2016. 19:03)
  • SEMPER - Danas je taman Ivančić to prokomentirao na tragu ovoga što kažeš.
    A i sam sam se kratko osvrnuo na slučaj, upravo s fokusom na tu sistematsku permisivnost struktura prema inače (po zakonu RH i svim međunarodnim konvencijama) kažnjivom diskursu. Od dominikanske provincije preko glavnog štaba crkve do najviše službene predstavnice države.
    Slučajevi su prije svega povezani po svom zajedničkom nazivniku klera koji s visoke propovjedaonice deklamira najretogradnije gadarije kakve se uopće može čuti - kao sliku mindseta kakav crkva u Hrvata danas predstavlja, zastupa, vokalizira. (Po mnogim drugim izjavama znamo da bi i Puljić spremno potpisao što je rekao Prcela i obratno.)
    Iza ostavljanja na trogloditima da bez ikakvih sankcija propovijedaju vjernoj pastvi što hoće - oličeno u provincijalovom pravorijeku po kojem je na svećeniku da izgovara svoju propovijed prema božjoj riječi i savjesti - stoji strukturni cinizam koji nimalo slučajno ohrabruje, podržava i forsira taj diskus, samo ne može to uvijek naglas reći.
    Cinizam koji me asocira na jedan Krausov aforizam i ono što je moglo stajati iza njega kao pobuda: ''Nije dovoljna samo opomena sucima da sude po najboljem znanju i savjesti. Morali bi također biti doneseni propisi o tome kako maleno smije biti znanje, a koliko velika savjest.'' (pero u šaci 14.05.2016. 19:31)
  • pero u šaci,đubre jedno neodgojeno.Bilo što da su rekli Prcela i Puljić...nije zlo...,ono kad srpski patrijarhi daju blagoslov četnicima za pokolj nedužnog puka u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini,što je to,zlo ili dobrčinstvo?Jedeš osobna govna! (Mirče 17.05.2016. 20:06)
  • Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

    ponedjeljak, 02.05.2016.

    Muške kurve

    Negdje na fejsu: naletio na ovo.



    Time-out. Odmah mi se nametnula paralela s postom o Markićki i Mari što sam ga ljetos imao:
    U svijetu Željke Markić, žene su od Boga stvorene da polučuju seksualni učinak na koga? Nije teško pitanje; pišimo: na muškarce. Samo na muškarce.
    Kakav seksualni učinak polučuje na muškarce lik Željke Markić? Ili da to pitamo pomoću Kantovog kategoričkog imperativa: što kada bi sve žene nalikovale na Željku Markić? Ni to nije osobito teško pitanje; pišimo: ljudi bi kao jedan prešli u pedere.
    Jedno propovijedam, na točno suprotno pobuđujem.




    Vratimo se na mjesto zbivanja – tj. na ono mjesto na fejsu. Istog trena mi među komentarima pada pogled (tako se bio otvorio moment posloženja) na jedan slikovni, koji neću ovdje ni stavljati kao sliku, pošto se radi o prevelikoj gadosti za gledati uvijek iznova pri svakom otvaranju posta, odurnoj mi na barem četiri razine (što bi tek bilo da sam gadljiv); samo ću metodom linka. Obrazac iz pornića: tip si nateže zamagljeni kurac u ruci, a ispred (ili ispod) njega, fotomontirano Markićkino lice čeka ''punjetinu''. Fotomontaža je nagrađena daleko najvećim brojem lajkova (mjeri se u desetinama). Nije teško dokučiti da je namjera umjetnika za pozdraviti u njenom subverzivnom dijelu, kao izrazu revolta i kritičkoj gesti spram maligne retrogradnosti ofenzive Markićke & co. na sekularnost školstva i države uopće. No, reakcija koja mi je instantno prohujala kroz glavu je da i montaža u sebi sadržava sloj retrogradne nakaradnosti.

    Ne, ne ciljam na samu Markićkinu facu.

    Ciljam na paraflagelantsku perverznost nalaženja užitka (supsumiranog u propetom spolnom udu koji tendira ejakulaciji) u ciljanju mlazem Markićki u facu.

    Jedan od meta-komentatora slikovnog komentara postavio je dosta logično pitanje uopće održivosti erekcije (iznosi zajebantsku teoriju da je slika zamagljena na genitalnom dijelu da se ne bi vidjela mlohavost). No, ja ću ponoviti da ne ciljam, govoreći o perverziji, na sâmo slabo pogodovanje za učinak na muškarce one koja propovijeda isključivo žensko polučivanje učinka na muškarce, odnosno na sposobnost da ti stoji pri takvom odboru za doček. Izvjesno je da umjetnik, u skladu s čitavim ovim konsenzusom u kojem sudjeluje, ne uživa poticaj iz Markićkinog lika. Pa u čemu je onda stvar? Zar je flagelant? Zašto mučiti sebe seksualnim aktom s nekime tko ti je odbojan? Zar u tome ima nešto što veseli?



    Pravim se blesav s ovim tobožnjim zapitanostima – a naravno da znam kako je premisa seksualnog veselja u fotokomentaru (po kojoj stižu i lajkovi) u tome da se Markićki čini nešto loše i degradirajuće. Užitak u nanešenosti joj neugode, boli, poniženja. Drugi među meta-komentatorima primjećuje kako ''njoj jedino smeta što se sjeme razbacuje nepotrebno'', samo da bi uskočio treći, nadovezujući se stilom siledžije: ''Pa nek guta onda''...

    Bio bih grozno dosadan kad bih, pri sudu da se – s obzirom na misterij inspiriranog uda – radi o perverznoj vrsti užitka, ciljao na nalaženje erotskog zadovoljstva u boli ili poniženju druge strane, sa zgražanjem nad samim time. Okidač je to uzbuđenja koji u svom psihološkom mehanizmu odavno nije neki misterij. Znamo za po mnoge rajcajuću narav sado-mazo seksa, ili recimo simuliranog silovanja – maslac seksualnog uzbuđenja sadržan je u transgresijskom elementu, onom odvaživanja na prelaske zadanih granica koje nam oivičavaju prostor slobode, pri čemu igre prljavosti, prisile, boli i poniženja mogu predstavljati jak oblik osjećaja transgresije i time erosa za obje uključene strane. Iako se takve sklonosti klasificira u kinky oblike seksa, ne radi se o perverziji u značenju nakaradnosti koje ovdje imam na umu, bližem patologiji.

    Takvo bi značenje pristajalo nalaženju užitka u zlostavljanju ili silovanju bez suglasnosti partnera, u vidu ne više igre, nego zapravo, stvarnog nasilja. Pošto misao vodilja slike operira s pretpostavkom prisilne Markićkine participacije, takva inspiriranost – ma koliko nam žrtva nasilja bila duhom i tijelom odbojna – naposljetku je patološka. Već po ovoj osnovi.



    Pošto se radi o karakterističnom prizoru ženske izloženosti nasilju kroz seks, imala bi što sa svoje strane primijetiti i feministička kritika mizogine seksualne objektivizacije, koja bi potencirala patološki i nakaradni moment na štetu ženske strane. Dok god ostaje da uopće jest riječ o nasilju.

    A jest – jer jest tako mišljeno.

    A činjenica da je tako mišljeno sadržava svoju ugrađenu pretpostavku, na kojoj se fundira: da ovakvo dočekivanje sjemena licem/ustima nužno donosi neugodu ženi koja ga ''trpi''. O nasilju je, naime, riječ samo ako je Markićka tu po prisili; cijeli se skeč temelji na premisi da je, odnosno da trpi štetu i neugodu – ali pritom sam čin prisile nije eksplicitno prikazan, nego se tek podrazumijeva (jer ako ne trpi štetu, bilo bi apsurdno nalaženje u tome naslade kod publike okupljene upravo iz revolta njome). No, odakle umjetnik i okupljeni znaju da Markićki ne bi prijalo? Jesu li je pitali? Oni to ne mogu znati. Dvojenje nije bez logike: realno, neprivlačna je žena, seksualna iskustva nisu joj automatski dostupna, pa nije za isključiti da bi neku priliku koja joj se besplatno pruži objeručke dočekala – teologiju na stranu. Isto tako, bilo bi prijesno iz istih tih činjenica izvoditi iste te zaključke kao zdravo za gotovo proizlazeće; jednako je moguće i da bi se grozila i ne bi joj dolazilo u obzir ni pod razno. Samo što nitko od nas osim nje same, a možda ni nje, to ne može znati. Pa kako onda ovi zabavljeni dečki znaju?

    Oni to mogu pretpostavljati jedino izvlačeći generalizaciju po kojoj nijednoj ženi (te onda ni Markićki kao jednoj od žena) prikazana scena ne bi godila.

    Protagonist slike je neki anonimni muškarac – ne tumači se je li možda protagonistici drag ili privlačan; montaža ne pita za to, ona je u svom cereku apriorna tom pitanju. Zato što je kodirana tako da prisilnost izvodi ne tek iz ovakve scene s nekim muškarcem s kojim je protagonistica ne bi željela imati, nego iz scene same, kao takve, bilo koje žene s bilo kojim muškarcem, anonimnim, pa i dragim i/li privlačnim, bez obzira.

    Podvucimo crtu: fotomontaža u svom zločestom smijehu sugerira spremnost, kroz projekcijsku mušku samoidentifikaciju, trpljenja određene magnitude (da se podnese seksualni kontakt sa sebi odbojnom osobom) u ime užitka veće magnitude (veselja u prinuđenosti odbojne osobe da proguta nanesenu štetu i neugodu) – no što s varijantom u kojoj taj užitak izostaje (u slučaju da osoba rado guta to što je u njenom smjeru poslano)? Ne bismo li tada dramu ove patologije trebali vidjeti u autogolu na štetu muške strane?



    Ne treba se povesti za konkretnim oblikom seksualnog čina kao presudnim faktorom pretpostavljanja neugode po nju. Da, takav kontakt je izlučevinama prljajući po žensko lice; načelno govoreći umrljanost lica tuđim izlučevinama nije poželjna stvar; može ga se u tom svjetlu tumačiti i kao ponižavajuć. No, ne može se iz toga izvlačiti opći zaključak o neprijanju, koji bi važio izvjesnošću deduktivne istine. Svaka pretpostavka temeljila bi se na pogrešnoj ekstrapolaciji malog uzorka. Svaka će indukcija tu nužno biti nepotpuna (jer nitko se nije osobno uvjerio sa svim ženama svijeta), ali što je kod nekoga veći indukcijski uzorak (ili bolje, manje mali, pošto proporcionalno na milijarde pripadnica spola nema niti jednog koji ne bi bio mali), veća je vjerojatnost da će mu biti poznata činjenica kako žena primjerice može biti smanjeno sklona vaginalnoj penetraciji, ali zato posebno uživati u pružanju felacija, uključivo s ejakulatom po licu i/li gutanjem – ne samo radi njegovog užitka, nego i iz vlastitog. Prosutost izlučevina – što po sebi, što u sebe – ili neće tada ni percipirati kao poniženje ili joj činjenica poniženja neće smetati, odnosno upravo iz poniženja će joj se još i generirati uzbuđenje.

    Mizogini sadržaj nije stoga koncentriran u samoj ovakvoj mizansceni.

    Sa ženom kojoj se to sviđa radit će se, takoreći, tek o jednoj od poza u njihovoj izmjeni. Red misionarskog koitusa, red nje gore, red žličice, red doggyja, red kunilingusa, red svršavanja po licu. Da, nekoj se bivanje u potonjem položaju neće svidjeti, i to je najnormalnije; isto se tako nekoj drugoj neće doggy, trećoj misionarski, a četvrtoj da bude polizana. Nekome će mazo uloga u S/M prijati, a netko će je se gnušati. Jedna će osoba gorjeti u egzibicionističkom plamenu, drugoj bi to bila noćna mora. Ima ih koji ni u čemu ne uživaju tako kao kad ih se uzima za bebu u pelenama ili životinju koju se vodi na povodcu. Postoji li neka poza, segment poze ili vrsta seksa – imajući na umu dobrovoljno učešće odraslih osoba – za koju bismo rekli da apriorno ne spada u normalnost, odnosno da može biti isključivo neugodna za jednu od strana? Otkud izvlačenje upravo sperme na licu kao nužno takve za žensku stranu? Nema u toj pretpostavci objektivne opravdanosti koja bi proizlazila iz same činjenice trpne uloge pri radnji; posve onako kao što i muškarac (koji ima takve sklonosti) može vrlo uživati u svojoj trpnoj roli pri femdom seksu.

    Prava jezgra mizogine pretpostavke: ne tek ovaj položaj u seksu, nego seks općenito kao nešto čime se ženama radi štetu i stavlja ih se u ponižavajući položaj. Bitna distinkcija!

    Svakako, raduju se pomisli na činjenje nažao Željki Markić, silovanjem je na nešto što ne želi, što i u vidu zajebancije predstavlja nakaradnu potku na više razina, ali pretpostavka na kojoj to kao silovanost uopće ima smisla je – nesvjesnim podrazumijevanjem oni to, bez uključivanja logike – shvaćanje seksa kao seksa kao nečega čime se ženama čini nažao. Pitanje njene dobrovoljnosti je preskočeno: podrazumijevano kao negativno – i to, važno je razumjeti, ne samo s obzirom na takav seks, nego seks kao takav. Onaj besprizorni diskurs kojeg se da čuti među tipičnim mamlazima o nekoj ''kučki'' koja ih je naljutila, ozlojedila: ''treba to izjebat''; mišljeno ne kao pohvala njenoj ženskoj privlačnosti, nego kao kazna za njeno kujstvo.

    Jasno, prilično je bedasto kretati od podrazumijevanja ženskog neželjenja dok smo posvuda okruženi empirijski verificiranim ženskim željenjem (a i industrija vibratora je unosna) – ali ne treba se čuditi, tu imamo posla sa shizofrenom komponentnom misli koja se cijepa unutar sebe. Upoznati su svi vrlo dobro da i žene imaju libido koji ih nuka na erotsku suradnju, s pohotnošću ekvivalentnom muškoj, ali im to ne smeta da paralelno – i paradoksalno – furaju predodžbu o izostanku ženske intrinzične motivacije, dok ih se može privoljeti na razmicanje koljena jedino silom ili obmanom. Suštinski, radi se o sudaranju biologijskih spoznaja i kulturnog koda koji im se opire (u skladu s etosom koji nalaže potiranje erosa u ženi).



    Imao sam jednom mali ogled kognitivno-lingvističke prirode, O nabijanju i gnječenju se zvao, u kojem mi poticaj na filozofiranje stiže slušanjem predškolca Darka kako vršnjaku Marku, na prijetnju kako će ga ''čekićem nabiti u zemlju'', upućuje protuprijetnju: ''Nabije ti moj tata mamu.'' Čime je implicirano kako je međusobni spolni čin šteta koju tate nanose mamama.

    Što sam htio ogledom?

    A) Postaviti pitanje nije li moguće da jezik tu nije tek odraz već i generator stvarnosti. Na toj točki pada mi na pamet pitanje je li običaj iz govornog jezika po kojem se spolni akt tretira trijumfom za tate i sramotom za mame možda na neki način povezan s time što tatama u samom tehničkom smislu prodora uda pripada aktivna uloga, dok mamama pasivna? Da se kojim slučajem u našim glavama za opis onih stvari umjesto ''penetracije'' ustalila riječ ''obuhvaćanje'', praćena odgovarajućim vulgarizmima, bi li nas govorni jezik danas možda navodio na uvriježenu ideju po kojoj je to nešto što samo mamama godi, dok se tatama čini nažao, bivaju iskorištavani, stišću zube i misle na Englesku? Bi li neka predškolska Darija, na Marijinu prijetnju da će je ''zgnječiti poput gliste'', odgovorila ne trepnuvši: ''Zgnječila ti moja mama tatu''? Jer o muškoj aktivnoj, a ženskoj pasivnoj ulozi radi se samo utoliko što je cjelina radnje (koja uključuje muški i ženski aktivni obol), imenovana iz nekog razloga tek po muškom dijelu radnje (''penetracija'' – subjekt je ono što penetrira, objekt ono u što se penetrira). A što ako imenujemo obratno: cjelinu radnje tek po ženskom dijelu radnje (''obuhvaćanje'' – subjekt je ono što obuhvaća, objekt ono što je obuhvaćano)?

    Htjedoh reći: tzv. ženska pasivna uloga kao nešto ne po sebi dano, proizlazeće iz objektivne stvarnosti, nego tek iz jezika, odnosto po pozadinskoj optičkoj interpretaciji koje je jezik simptom.

    B) Obrtanjem uloga pokazati ugrađeni apsurd diskursa koji spolni čin tretira kao štetu koju se nanosi ženskoj strani. U ''gnječila ti moja mama tatu'' apsurdni efekt proizlazi iz izgovaranja kao uvrede nečega što bi tati, međutim, po svoj prilici godilo (''gnječenje'') – kad se zamijene uloge, sugestija o uvredi, odnosno nanesenoj šteti, iskorištenosti, zazvuči prazno i besmisleno. Čime se izvlači na sunce (tako sam to bio zamislio) i recipročna neopravdanost izgovaranja kao uvrede i štete nečega što bi i onoj mami valjda godilo (''nabijanje''). Ili barem nema razloga da se unaprijed tretira da Darkovom tati bi, a njoj ne bi – samo zato što on muško, a ona žensko (dok može, naravno, biti drugih razloga – ako taj tata konkretno nije njen tip, ako ne želi vršiti preljub, ako nije in the mood, i sl.).



    Sigurno da postoji biologijska osnova koja ženski rod nuka na veću opreznost i rezerviranost pri izboru partnera, no ovdje nije riječ o tome. Jer to je jedna stvar, a posve novi sloj, povrh čisto prirodne seksualne selekcije, predstavlja ucjepljivanje moralnog jezika. Ženka po njemu više nije samo da filtrira prema ugrađenim biologijskim rezonima (strože nego mužjak) kome će dati, a kome neće; sada je već postala mila gera i neurotična pri uopće svakom davanju, u pritisnutosti da izigrava sveticu, pred drugima i samom sobom. Ono o čemu smo ne jednom na ovom blogu: s prelaskom na paradigmu stacionarnih poljoprivrednih civilizacija postaje bitno na društveno organizirani način kontrolirati žensku seksualnost (da ne bi došlo do kaosa oko toga što je čije i tko što nasljeđuje) – s time i do patrijarhalnog moralizma ''čednosti'', kao instrumenta za usađivanje u tjelesnost krivnje, srama i autootpora, sa zadobivanjem na taj način kontrole i reda u seksualnom životu sela. Dvostruki standard po kojem je muška strana aktivna i ''nabija'', a ženska pasivno ''nabijana'' u primanju štete, dolazi kroz taj bazični puritanski kod naše civilizacijske paradigme koji žene dovodi u neurozu košenja prirodnog nagona ka seksu sa zapovijedi superega da, ukoliko žele biti društveno klasificirane kao čestite (ne-drolje), ne bi smjele previše uživati u seksu. Nije na njima da orgazmiraju, to je reproduktivno suvišno, nego da rađaju – kontrolirano, tj. ekskluzivno svome vlasniku i gospodaru. (One iz kultura s nešto blažom varijantom patrijarhata sretne su: čak im ostave klitoris, ne odrežu ga odmah. Ali ni potruditi se oko njega neće sigurno, kakve su to uopće ideje.)

    ''Nabijanje'' se teoretski može dogoditi u dva vida s obzirom na ženski pristanak: kao nasilno ili dobrovoljno. Nezanimanje koje fotomontaža, pri poanti u silovanosti Željke Markić, iskazuje prema mogućim parametrima dobrovoljnosti njene participacije u seksualnom činu – traženo silovanje zadovoljno nalazeći već u samoj činjenici čina – refleksija je koda koji varijantu bez danog pristanka podrazumijeva, skupa s ostatkom svijeta, kao nešto što ženi neće goditi, no – evo neuralgične točke – podrazumijeva isto to i za dobrovoljnu varijantu (osim ako nije ''kurva''), s ishodom da u bilo kojoj od varijanti ostaje isključena mogućnost da bi godilo ijednoj ''poštenoj ženi''. One se počinju osjećati kao silovane, a oni kao da siluju, svakim spolnim odnosom, uključujući one sporazumne.

    To je jezgra u kojoj je koncentriran mizogini sadržaj montaže.



    U erotskoj sekvenci filma Konjanik, lik u izvedbi Zrinke Cvitešić, visokoga roda, spava s tipom niskoga. I prvi joj je to put da liježe s muškarcem, djevica je. Scena odiše njenim određenim strahom, povlačenjem pred njime koji grabi, u drhtanju i polupokušajima da se otme, ali ono, ne zapravo. Kako mi je jednom jedna djevojka tumačila tu sekvencu? Važne su – podvlačila je – riječi koje mu ponavlja u klinču: nisi ti mene odabrao, nego sam ja tebe... Zašto? Jer – isticala mi je – begova je kći, kad gle, on, seljo s dna ljestvice, sada ima moć penetracije i zadat će joj bol na koju ona svojevoljno pristaje; važna je misao da je ona ''odabrala'' njega (mogla ga je dati pogubiti kad ju je nekom prilikom vidio golu, ali prešutjela je) zato što je to njen pokušaj da povrati kontrolu, koja inače – naglašavala mi je – po prirodi stvari, tj. činjenici moći penetracije, pripada muškarcu. On je taj koji se može na vrijeme izvući ili ne; ne ona. Ona je ta kojoj će prvi susret s penetracijom doći uz bol i lišenost upravljanja situacijom, pa čak i budućim životom (mogućnost trudnoće); ne on. To je, vidimo, iskustvo blisko, po navedenim obilježjima (nanešenost boli, oduzetost kontrole), kognitivnoj semantici silovanja – no, isto tako nedvojbena je svojevoljnost njenog uzimanja učešća. Ne govorimo, znači, o silovanju kao aktu prisile, nego o [silovanju] – u zagradama – u jednom specifičnom mentalnom preslikavanju, flešu, gdje se ženi senzacija boli i gubitka kontrole iz prvotnog iskustva, po kojem stječe pojam o stvari – i eventualnih još nekih bolnih snošaja (jer vagina je organ ranjiviji od penisa) – protegne kao definirajuće svojstvo spolnog odnosa općenito, u vidu konceptualne metafore (seks = trpni položaj), često čak i kod kasnijih prilika, koje više ne budu bolne, a i stekne se visok stupanj zadržavanja kontrole nad tijekom i okolnostima snošaja, te bi se posve ravnopravno moglo govoriti o ''obuhvaćanju'' kao aktivnoj strani radnje.

    Žensku će seksualnost ova razlikovnost bioloških datosti činiti ponešto kompleksnijom u pogledu semantičkih tkanja [silovanosti], boli, poniženja. No, neće je činiti (na općoj razini) različite snage libida ili, glupo je uopće i reći, legitimiteta libida. Kao što je i Cvitešićka iz filma krenula u seksualni život kroz konceptualnu metaforiku pasivne [silovanosti], a da to ne znači da nije stupila u odnos potpuno iskreno dobrovoljno ili kroz žudnju ništa slabiju nego njen partner [silovatelj]. Patrijarhalni seksualni moral poistovjetit će jedno s drugim: trpnost ulaznog položaja s trpnim doživljajem participacije. Poistovjećenje biva izokretanje: primjetno je da bismo u oba slučaja mogli govoriti o konceptu dobrovoljne [silovanosti], ali dok se u konjaničkoj varijanti dobrovoljnost odnosi na vodostaj libida, kao intrinzika zdrave požude, kojoj je aktivno do ''obuhvaćanja'' i pritom nije nužno u koliziji s biologijskim nukleusom pasivne [silovanosti] na planu anatomije snošaja, u kanoničkoj varijanti pod istim se pojmovima kriju drugačija, čak suprotna značenja: pod dobrovoljnošću se misli na puku činjenicu seksualnog odnosa koji se događa sporazumnim pristankom (a ne kroz doslovno nasilje), ali to je sporazumnost formalna, institucionalizirana, ritualizirana, izgurana u mehaniku, a vodostaj libida je ono što je silovano – želi ga se interpretacijom lišiti intrinzike, izbijeliti nametanjem neurotičkog narativa o ženskoj kreposti, smjernosti, sramnosti, kojoj te stvari ne gode i nemaju joj što goditi, kompromitirale bi je u izvjesnom smislu ako bi godile. Senzacija [silovanja] ne proizlazi više iz anatomski deriviranog fleša njene trpne obezmoćenosti u primanju, pri svejednakoj jebežljivosti, nego iz kulturno deriviranog fleša o njenoj (što nametnutoj, što pounutrenoj) trpnoj obezpohoćenosti u podčinjenosti, pri svejednakom primanju.

    Takvu bismo vrstu silovanja čak smjeli – gledano na supstancu interakcije – i izvaditi iz zagrada; formalnom pristanku unatoč.

    Pitanje: a što misliti i o takvom pristanku?



    Iz kakvih će se pobuda podati žena koja je naučena da njoj to ne čini užitak? Na što ju se drugo time programira?

    To je povezano s onime kontra čega sam pisao kada sam pisao Kontra ljubavi: nisam, naravno, bio protiv stvarnog voljenja nego, baš naprotiv, protiv švercanja iza riječi ljubavi njene ultimativne suprotnosti: principa zavjetnosti. Jer što me jedino zanima u ljubavnoj sferi: da mi se žena dâ iz gotivljenja moje osobe, zato što je to sama poželjela, iz privučenosti i očaranosti, iz obostranog ushita jedno drugim. Svaka druga varijanta – u kojoj me neka hoće ne genuinom dinamikom međusobne afekcije kojom me hoće, nego (...) u ovisnosti o tome koliko sam to ''zaradio'', koliko sam se pomučio, uložio garancije, itd. – ohlađen sam. Pa onda i ona bivajući ''drolja'' ili ''dama'' u ovisnosti o tome daje li prema kriteriju da joj afekcijski došlo, tj. onima koji su je očarali onime što jesu, ili pak prema kriteriju ''zarađivanja'', tj onima koji su iskazali i dokazali ''poštene namjere''. U podtekstu potonje propisane ''damskosti'', koju se traži od žena, stoji shvaćanje po kojem je tjelesna ljubav za nju nešto što čini samo kao ustupak muškarcu, ako je zaslužio onime što je uložio i čime se obavezao. Jedino zato hoće imati posla sa mnom: ne što bi me sama htjela, zbog onoga što ja jesam, što je očarana mnome kao i ja njom, nego što sam ja htio nju, pa očekuje zavjet zauzvrat i mjeri je li dovoljno dobila. To je sranje, i upravo to ću nazvati droljastim, na ovaj način fundirano ne-davanje (u čekanju dok joj ne potvrdim čvršće garancije).



    Sve je među ljudima oblik trgovine, ali nakaradan je oblik kad se trguje nespojivim valutama: licitiranje pičkom ne da bi dobila erotsku protuvrijednost (jer ta je ne zanima previše – dresirana je tako se samoshvaćati – nije na njoj da joj u seksu prije svega bude intrinzično do seksa, da uživa, da upražnjuje milovanja radi same sebe, vlastite afekcije i strasti), nego da bi si preko potražnje za svojim milostima iskamčila na slobodnom tržištu najsolidnijeg mogućeg muža.

    Još godinama prije, pisao sam i post Obaveze bez seksa, to je prava stvar! Tematizirao je optužbu protiv muškaraca koji ''iskoriste'' ženu (ukoliko se ne zadržavši nakon seksa). Takav jezik, rekoh, ukazuje na zabrinjavajuću oseku libida kod dotičnih dama. Što, zar mu je dala ne što je sama htjela, nego jedino zato što je on htio? Zato očekuje nešto zauzvrat: poduzela je žrtvu radi njega i sad želi njegovu recipročnu žrtvu radi nje – ima sad ostati s njom pa makar pukao! Dala mu je pod pretpostavkom da neće odmah otpiriti i neka si izbije tu ideju iz glave (''spineless bastards who enjoy dipping it and then think us women will just let them go and get away with it'')! Ne ide joj u glavu koncept po kojem bi upravo u grmu međusobne i ravnopravne trampe tijela ležao zec pravedne razmjene. Dala si tijelo i dobila si tijelo – u čemu je tvoja iskorištenost? Ne, ona bi dala tijelo i zauzvrat dobila dušu. Ne zvuči baš kao trgovina na mjestu. Ako je tijelo, onda je tijelo i oboje pošteno trampimo. Ako je ljubav, onda to mora doći spontano, iz slobodnog prorastanja emocije. Ali ne, ona bi ljubav iz obveze na ljubav – ugovorne – na konto ispoštovanog svog dijela pogodbe, koji je odradila. E, pa ne ide to tako. Ljubav se ne može kamatarenjem zadobiti. Pa joj je onda neprihvatljivo i nepošteno kad on ne želi ispoštovati ideju po kojoj joj je ostao nešto dužan jer mu je dala. Ne, nego je nepoštena, apsurdna i nakaradna sama ideja da bi trebala ovo dobiti za ono.

    Što je ironijski bumerang patrijarhalne ćudoredne strogosti? U fiksaciji da spriječiš ''kurvanje'', dobiješ ono što tek i jesu prave kurve.

    Osjećaj prevarenosti kod romantične djevojke slomljenog srca nalik je onom što ga osjeća... hm... možda je nezgodno reći, ali što se može kad je baš tako... što ga osjeća prostitutka koja nije uspjela naplatiti svoju ''uslugu'': ona je njemu dala nešto što on želi – i samo on (podijelili su krevet), dok on njoj zauzvrat nije dao ono što ona želi (da podijele i život). Ako je seks nešto što sama ne želiš i osjećaš to kao žrtvu, onda se radije nemoj ni davati uz romantična očekivanja za koja ćeš se ljutiti kada ostanu neispunjena. (Osim ako si dala upravo zato jer ti se on naobećavao pa ne ispunio – u tom slučajno je točno da si oštećena, iako opet ne u nekom emotivnom i ljudskom, nego samo u trgovačkom smislu – kao pravna osoba, takoreći – izigrao te poslovni partner.) Mnoge žene podrazumijevaju da im je muškarac nešto dužan ako su mu dale, bez obzira je li on to prethodno obećao. Nije jasno zašto. Tome je, čini se, kriv ovaj opći sentimentalni odgoj koji im je usadio izvitoperenu sliku u stvarima ljubavi i seksa. Kako je moguće nekoga pozivati na red zbog neispunjavanja obećanja koje nikada nije ni dao? Moguće je zato što se u svom podrazumijevanju oslanjaju na kulturu koja im prešutno daje za pravo, učeći ih da je to obećanje unaprijed ugrađeno u ideal ispravnog muško-ženskog odnosa, serijska oprema kao kamera za rikverc u boljim limuzinama.

    Jedno je spojena posuda s drugim: patrijarhalni odgoj sa sentimentalnim odgojem.



    Govoreći o sloju retrogradne patologije sadržane u prizoru ciljanja mlazem u Markićkinu facu – prioritetno sam to imao na umu.

    Nije problem u zlobi, nego što je ta zloba tako glupa. Umjetnik i ostali vitezovi muške identifikacije s anonimnim muškarcem ne pitaju se o raznim mogućnostima njegovog učinka na nju, samo se povinjavaju kodeksu po kojem je seks nešto čime se kažnjava ''kuje'' – za koji i sami na drugom nivou svijesti znaju da je više nego upitne suvislosti. Ideologija koja svako malo slabo drži vodu, jer protuprirodna. Pri potencijalnosti da se njoj još i svidi – koga si kaznio, majstore golaću? Ispada da si ga izvadio samo da bi pišao u vjetar; to je štrcanje si vlastite sperme u facu. Što si imao od svladavanja u sebi odvratnosti, pristanka da progutaš govno intimnog kontakta s nekime tko ti se gadi – samo da bi ona gutala nešto što joj, puritanskom narativu unatoč, uopće ne piše na čelu da bi joj se gadilo progutati?

    I što misliti o takvom pristanku?

    Kako nazivamo one što se podaju iz pobuda koje se ne zovu vlastiti intimni užitak?



    - 13:35 - slušam (14) - printaj - #
  • ...prostitutka da, ona daje bez vlastitog intimnog užitka, iako ni to nije isključivo.... kurva i drolja? diskutabilnije... potonja dva naziva proizvod su muškog patrijarhalno-šovinističkog svjetonazora... kurva i drolja je svaka žena koja zadovoljava sljedeće karakteristike: kad daje pičke drugima, a ne daje pičke meni, ili kad daje pičke i drugima i meni... zanimljivo je da su kurva i prostitutka istoznačnice u Anićevom rječniku hrvatskog jezika, odnosno da se odnose samo na profesionalke koje naplaćuju seksualnu uslugu... nazivi kurva i drolja su ženskog roda i nastali su kako bi se vrijeđalo žene, naravno mogu se upotrebljavati i za vrijeđanje muškaraca, iako se za muške kurve koristi "ljepši" naziv: žigolo ili kurviš, što samo potvrđuje da su muškarci izmislili te riječi :)... uglavnom, oću reć da ti nazivi ovise o subjektivnom doživljaju svakog pojedinca, uostalom kao i sve drugo :)... zapravo su svi ljudi kurve, na seksualni ili neki drugi način :)... (Smisao Života 02.05.2016. 18:45)
  • iz ovog filozofskog traktata proizlazi samo jedan logičan zaključak, da si napaljen na markićku...ni prvi ni zadnji mladac što je napaljen na stariju tetu :) (lion queen 02.05.2016. 21:32)
  • SMISAO Ž. - Semantika tih pojmova iz iste vreće uistinu može, u raznim upotrebnim kontekstima, poprimiti ova razna značenja koja si naveo, obilježena određenim zajedničkim nazivnikom. Moj post namjerno uzima kao definiciju davanje se ne tek dakle za novac ili nešto, nego u općem zahvatu bilo koje motivacije koja nije i sama dobivanje istovrsne valute (povratnog erosa). Dakle, bivanje droljom kao: intimna participacija, odnosno korištenje vlastitim erotskim učinkom, u svrhu postizanja nečega drugoga nego što je također erotska dobit za sebe.
    To nije odmah moralni sud, to je samo definicija. Koliko ću pak prezirati bivanje droljom nije konstanta, ovisi o kontekstu, i posebno je pitanje. (pero u šaci 02.05.2016. 22:07)
  • LION Q. - Ispravno si zaključila da je filozofski traktat to što si čitala. To je i sve što si ispravno zaključila. :)
    Markićka nije čak ni tema ovog traktata. Tema je fotomontaža s Markićkom (s obzirom na koju bi ti možda imalo nekog nategnutog smisla razglabati je li joj autor napaljen na Markićku); ili preciznije: pozadinska psihodinamika fotomontaže.
    Da si, umjesto ovoga, bubnula kako proizlazi da sam napaljen na tu psihodinamiku, bila bi barem logički koherentnija, ako već ne smislom suvisla (što bi ipak bilo previše za očekivati). (pero u šaci 02.05.2016. 22:13)
  • mogući doprinos temi donosim linkom. (marionetta 03.05.2016. 08:28)
  • Dakle, bivanje droljom kao: intimna participacija, odnosno korištenje vlastitim erotskim učinkom, u svrhu postizanja nečega drugoga nego što je također erotska dobit za sebe.
    - nije to drolja to je samaritanka. :Đ

    dakle muškarac koji zavodi ženu da bi došao do pičke u svrhu postizanja erotske dobiti za sebe nije droljac iako ga recimo dotična 3,14čka zanima jednokratno, što dakako nije na njemu da joj i kaže?: )

    žena koja daje pičku u zamjenu za stan i obe strane su sporazumno ušle u posao je po definiciji drolja?

    u kojem kontekstu je pojam "drolja" lišen moralnih utega?

    btw, kad sam pogledala sliku koju si samo linkao prva pomisao mi je bila - licemjerstvo, prokazivanje markićkinog licemjerstva, kao motiv autora. no ja nisam muška kurva pa si vjerojatno ti u pravu. :P (Emi Gablo 04.05.2016. 13:26)
  • MARIONETTA - Pratim i dižem: vratit ću ti s dva linka čiji sadržaj ima zametke u tvom.
    Jedan: na temu nebivanja dobrim soldatom čovjeka koji voli i seksualno je zadovoljen (''ne odgovara poretku i smatra se izdajnikom''), erosa kao stoga ''glavne prijetnje'' Državi, koju ona sistematski suzbija (uz svođenje seksualnog čina ''na mehaničko pražnjenje''). (Zajednički nazivnik: hegemonski puritanizmi.)
    Drugi: na temu ''erupcije seksualnog sadržaja'' kao dokaza ''da je Zamjatinova Država i Orvelova Partija narasla do mere besmrtnosti'', s čovjekom koji nije erotski ispunjen već ''silovan slikama i doživljajima numerisanih koji se dave u žudnji za obećanim prihvatanjem, a zapravo prvi stradaju u mehanizaciji''. (pero u šaci 04.05.2016. 15:47)
  • nije strip? ok. pratim... idem vidjeti što.
    p.s. je, i ja sam poput Emi (mah mah), a prateći link, pomislila na isto - "prokazivanje markićkinog licemjerstva", a zanemarila tvoje seciranje "prokazivanja" i apsurdnosti tog njegovog načina sagledanom u širem kontekstu.
    moguće da svi vadimo karte koje imamo.
    a ovaj je smatrao da ima asa u rukama, i da je to -to.
    čovjek nije blefirao.
    on je uvjeren da je dobio partiju, makar je ostao - gol. (marionetta 06.05.2016. 12:01)
  • ma diš poput mene marionetta?! kad se god ubuduće uvatiš da si poput mene brutalno se kazni. :Đ
    (ili pojedi jednu čokoladu i u moje ime) :D (Emi Gablo 11.05.2016. 19:58)
  • auč, Emi, to boli!
    ...ti i ovaj iznad tebe bi se mogli igrati domina,
    ja nisam taj :Đir :D. Meni je draži poker. (marionetta 13.05.2016. 19:28)
  • prvo malo jesi, pa onda nisi taj đir marionetta. ne moš se odlučit?? :D
    niko neće da sa mnom igra domina. iako ja uvijek damsko-džentlmenski pustim da onaj drugi prvo ide do mina, dok ja čekam da se vrati.

    pero, ne buš mi objasnil moje nedoumice? (Emi Gablo 16.05.2016. 11:14)
  • Strpljenja, drugarice, samo sam u gužvi nekoj... (pero u šaci 18.05.2016. 21:50)
  • EMI - Svi odgovori koje tražiš već su zapravo sadržani u postu. Ta znaš da spada u moj horoskop ne ostavljati nijednu rupu nezačepljenu. Ali svejedno sam odlučio rasprostrti dodatno: Mogućnost drolje. (pero u šaci 09.06.2016. 04:22)
  • EMI & NETTA - Nisam baš skužio na koji bi način fotomontaža donosila prokazivanje Markićkinog licemjerstva... (pero u šaci 09.06.2016. 04:24)
  • << Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

    ARHIVA
    GUZA + NJUŠKA
    - 2009/08 - Gledanost
    - 2009/09 - Cipelarenje
    - 2009/10 - Guza, njuška, sise
    - 2009/11 - Ispravno
    - 2010/02 - Svjedok na instrukcijama
    - 2011/03 - Ispričat ću vam nešto...
    - 2011/10 - Živjeti s istinom
    - 2011/11 - Dan mrtvosti
    - 2013/04 - Kap
    - 2013/05 - Zakletva
    - 2014/09 - Mjesto s kog se vidi odlično
    - 2016/01 - Nikad kao Bandatar
    - 2016/10 - Crna rupa crnih rupa
    - 2016/10 - Uspomene iz zelene šume
    - 2016/10 - Gerontodozdo ili gerontodozgo?
    - 2017/02 - Anatomija nelagode
    CARPE DIEM
    - 2009/09 - Ratni dnevnici
    - 2010/01 - Vječno vraćanje
    - 2010/10 - Post koji nisam napisao
    - 2014/12 - Dvanaest - puta dva, puta četiri, puta tri
    - 2015/05 - Eros i tanatos - nostalgija za sobom
    - 2015/07 - Zaokruženje Arsena
    - 2016/07 - Vremeplov razmontiranog procesa
    - 2017/02 - Rijeka zapelosti
    ČOVJEK U FUTROLI
    - 2009/10 - Sv. Ante u ćuzi
    - 2011/03 - Čovjek u futroli (1)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (2)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (3)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (4)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (5)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (6)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (7)
    - 2011/06 - Ateistička propaganda
    - 2011/06 - Čedna
    - 2011/10 - Demonska ljepota žene
    - 2012/09 - Demonska požuda žene
    - 2012/10 - Intrigantan problem
    ... 2012/10 - Ni kučeta ni mačeta
    ... 2012/10 - Cvrčak i mrav
    ... 2012/10 - Kasarna Sv. Augustina
    ... 2012/10 - Guzica
    ... 2012/10 - Težina Križa
    ... 2016/07 - Dnevnik uspješnog čovjeka
    ... 2016/09 - Rođenje zla iz duha morala
    - 2014/06 - Geneza jezivosti
    - 2014/11 - Kako ih nije sramota?!
    - 2015/02 - Gola guzica: promjena žanra
    - 2015/09 - U čemu je skandal?
    - 2016/05 - Muške kurve
    - 2016/05 - Dići raspelo na sebe
    - 2016/07 - Opus Dei u teoriji i praksi
    - 2016/11 - Najezda barbara
    - 2016/11 - Moralni standardi razvijene demokracije
    - 2016/12 - Zvuk osude
    - 2017/03 - Kritika seksofobnog uma
    IGRA SPOLOVA
    - 2009/10 - Socijalizacija ljepotice
    - 2010/07 - Pokušao sam te ostaviti
    ... 2010/07 - Not gonna be ignored!
    ... 2010/07 - Košarka i košarica
    ... 2010/07 - Nož u leđima
    ... 2010/07 - Obaveze bez seksa, to je prava stvar!
    ... 2010/07 - ''Ti si dužan''
    ... 2010/09 - Nećeš se predomisliti!
    - 2010/09 - O nabijanju i gnječenju
    - 2011/05 - Jednom nedavno...
    ... 2011/08 - Druge oči
    ... 2011/08 - Lov na ljepotu
    - 2011/09 - Predstava Trtanika u Mrduši Donjoj
    - 2014/10 - Ženska spika
    - 2016/01 - Čistoća je pola bolesti
    - 2016/03 - Ko to tamo glumi pičkom
    - 2016/06 - Zašto nas to nije iznenadilo
    - 2017/01 - Šublerska slijepa pjega
    ORNAMENT I ZLOČIN
    - 2009/10 - (Izvan)brodski dnevnik 2009.
    - 2010/01 - Zidanje kao uvjetni refleks
    - 2010/04 - Napuhane duše lete u nebo
    - 2010/05 - Post o sirotim bogatim ljudima
    - 2010/08 - Spasio bih vatru
    - 2010/09 - Balon
    - 2011/01 - Fetiš pečata
    - 2011/07 - Trinom stradalog albatrosa
    - 2011/09 - Zna se tko zna
    - 2012/04 - And they love her
    - 2012/07 - Déja vu
    - 2013/01 - Sloboda koja sputava
    - 2013/03 - Hladnoća srca prikrivena izljevom osjećaja
    - 2013/07 - Ljetni post
    - 2015/02 - Mali narodi trebaju samo velike inaugursuzacije
    - 2015/04 - Gospe ti presvete!
    - 2015/11 - Đonom
    - 2015/11 - Zapisi sa smetlišta
    - 2016/11 - Ccc, kakva drama!
    CRNA OVCA
    - 2009/10 - O izdvajanju
    - 2009/10 - Nećeš ga naći
    - 2009/11 - O običnim malim ljudima
    - 2011/03 - Selotejp blues
    - 2011/04 - Udružena korizmena zločinačka organizacija
    - 2011/06 - Ne daj se...
    - 2011/10 - Hod
    - 2012/01 - Gospe ti svete!
    - 2012/04 - Rigoletto
    ... 2012/04 - Rigoletto – 1 (Devedesete)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 2 (Stadion)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 3 (Čavoglavci)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 4 (Ay Carmela)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 5 (Normalna)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 6 (Golijat)
    - 2013/12 - Desno i lijevo
    - 2016/08 - Stupovi društva
    DVOSTRUKI AGENT
    - 2009/11 - Dvostruki agenti
    - 2010/01 - Građegovnari ili što se krije ispod žbuke
    - 2010/05 - Reci, ogledalce...
    - 2011/09 - Pravi razlog politikantskih filmova
    - 2013/09 - Lucidni sebi unatoč
    - 2016/04 - Kad ne ide satira, onda će autosatira
    TKO JE UKRAO STVARNOST?
    - 2009/12 - U troje, u dvoje i u prazno
    - 2010/02 - Simuliranje simulacije
    - 2010/05 - Zadrta zadrtoj?
    - 2010/08 - Prava slika grada
    - 2010/11 - Sveta crkva slike
    - 2010/12 - Imagologija
    - 2013/07 - Skriven iza lažnih nickova
    - 2016/06 - Hashtag imagologija
    - 2017/01 - Što je bilo prije: kokoš ili metakarton?
    MASLAC I MARGARIN
    - 2010/01 - O žeđi i pijenju
    - 2010/02 - Folkrok partizani
    - 2010/03 - Duende
    - 2010/06 - Odličan đak
    - 2011/12 - Lice i naličje pjesme
    - 2012/07 - Pr(lj)ave riječi
    - 2013/01 - Bosonoga misao
    - 2013/03 - Život i performans
    - 2013/09 - SAE - tuce pjesama i još jedno
    - 2016/05 - PuŠ vs SAE
    - 2016/12 - Rupa u ormaru
    VELIKO OKO
    - 2010/02 - Opće mišljenje vojske
    - 2010/03 - Kao automat za kavu
    - 2010/05 - Nagni se, Narcise...
    - 2010/06 - Nasilje normalnosti
    - 2010/07 - Ostvarujuća moć privida
    - 2012/02 - Sto godina beskonačnog labirinta
    - 2013/02 - Nasilu na Silu
    - 2013/04 - Biti kao svi
    - 2014/05 - Zeitgeist
    - 2015/05 - Paradoks narcisoidnosti
    - 2015/09 - Krivi ste vi
    - 2015/12 - Kalifete na fete
    - 2017/02 - O pizdunstvu ili Lijepa naša Austrija
    PISOPUT
    - 2010/06 - Ja, luđak
    - 2011/01 - Mjesto s kojeg pucaju tornjevi
    BIM-BAM-BAM
    - 2010/10 - Pismo izgubljenoj 100% djevojci
    - 2012/03 - Tempera(ment)
    - 2013/01 - Duende oči
    - 2013/06 - Tvoj slučaj
    - 2013/07 - Nostalgija futura drugog
    - 2014/10 - Ljubav
    - 2015/02 - Kontra ljubavi
    - 2105/03 - Ja, Ti, Mi
    - 2016/02 - Držati pticu
    - 2016/06 - Mogućnost drolje
    - 2017/01 - Grijeh ljubavi
    GOSPODARI SVIJETA
    - 2010/11 - Drveno željezo ili patetični cinizam
    - 2011/02 - Kako smo dospjeli ovdje gdje smo danas
    - 2015/01 - Nijanse lijevog spektra
    - 2015/01 - (Vuci)batine
    - 2015/05 - Čovjek je čovjeku ovca
    - 2015/07 - Minut semantike
    - 2015/07 - Matija protiv Babinha
    - 2015/10 - Mnogo vike nizašto
    - 2015/10 - Demonopolizacija paradne malignosti
    - 2015/12 - O sisama i guzicama u Mrduši Donjoj
    - 2016/02 - Matija protiv Babinha 2
    - 2016/04 - Pozadina kreševa
    - 2016/06 - Heroj, a ne bankaroid
    - 2016/07 - Drljača od tri groša
    - 2016/08 - Asovi vazelinskog uklizavanja
    - 2016/09 - Ravno do dna
    FALANGA
    - 2011/01 - Index na indexu
    - 2012/08 - Falanga
    - 2013/06 - Test osobnosti
    - 2014/09 - Dva tipa smijeha
    - 2014/11 - Kritika pomračenog uma
    - 2014/12 - Kultura Komunikacije
    - 2015/01 - Rođen na prvi april
    - 2015/01 - Mržnja govora sprdnje (1)
    - 2015/10 - Večernji krivolov
    - 2016/04 - Lov na crvene vještice
    - 2016/08 - Gospe ti čudotvorne!
    - 2016/10 - Fizika pomrčine sunca uma
    - 2017/01 - Amen
    BITKE O BITI BITKA
    - 2011/03 - Probavljivost duše
    - 2011/09 - Tema s varijacijom
    - 2012/05 - Misao još nemišljena
    - 2012/06 - Jebanje dvadeset lipa
    - 2014/09 - Krvave ruke
    - 2014/11 - Mundana desideria
    - 2015/02 - Dobar, loš, zao
    - 2015/02 - Spektar sive
    - 2015/07 - Mar(kićk)a
    - 2015/08 - Lítost
    - 2016/01 - Anatomija funkcije
    - 2016/03 - Vječno povraćanje istog
    TRAGOM MUNJE
    - 2012/05 - Pravda je pobijedila
    - 2012/07 - Sve samo ne rasistička zemlja
    - 2012/12 - Propast svijeta
    - 2015/01 - Intencija zOOma
    - 2015/04 - Dr. Prolupao SkrOz
    - 2016/04 - Defile tustaša
    - 2016/06 - Tragom munje
    REPUBLIKA FARSA
    - 2013/06 - Ćudoredna bitanga
    - 2013/11 - Spin godine
    - 2014/05 - Propuštena helpie prilika
    - 2014/08 - U čemu je sramota?
    - 2014/09 - Republika Farsa
    - 2014/10 - Samostan sv. Hipokrita Hipokrata
    - 2014/11 - Zapisi iz ludnice
    - 2015/03 - Zatvoreno pismo
    - 2016/05 - Drkadžije
    - 2016/06 - Približavanje oluje
    - 2016/08 - Nijedne nema bolje od naše milicije
    - 2016/08 - Ovo već stvarno prestaje biti smiješno
    - 2016/08 - Sloboda govora mržnje (1)
    - 2016/09 - Bijedništvo traje dalje
    - 2016/09 - Nujna li rujna
    - 2016/10 - Homo cylindriacus
    USPUT REČENO
    - 2010/09 - Sirove strasti
    - 2010/11 - Proljeće je čak i u novembru
    - 2011/02 - S onu stranu dobra i zla
    - 2011/09 - Rekvijem
    - 2012/06 - Test inteligencije
    - 2015/08 - Nije šija nego vrat
    - 2015/12 - Babe i žabe
    - 2016/06 - Neke se stvari u životu ne može reći nego CAD naredbama
    - 2016/06 - Za neke stvari u životu ni CAD nije dovoljan
    - 2016/08 - Slobodna Vlast
    - 2017/01 - Život je lijep petka 6.1.2017.
    DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica