Cerovac komentira

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Prosinac 2014 (1)
Siječanj 2014 (1)
Listopad 2013 (1)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (1)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (1)
Studeni 2012 (1)
Rujan 2012 (4)
Kolovoz 2012 (1)
Srpanj 2012 (1)
Svibanj 2012 (2)
Travanj 2012 (1)
Veljača 2012 (1)
Prosinac 2011 (2)
Studeni 2011 (4)
Listopad 2011 (1)
Rujan 2011 (5)
Kolovoz 2011 (3)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (10)
Travanj 2011 (7)
Ožujak 2011 (2)
Veljača 2011 (1)
Siječanj 2011 (3)
Prosinac 2010 (6)
Studeni 2010 (7)
Listopad 2010 (2)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (6)
Lipanj 2010 (4)
Travanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (9)
Siječanj 2010 (3)
Studeni 2009 (1)
Lipanj 2009 (1)
Travanj 2009 (2)
Ožujak 2009 (1)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (12)
Studeni 2008 (6)
Listopad 2008 (16)
Rujan 2008 (10)
Kolovoz 2008 (6)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (13)
Svibanj 2008 (31)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
dirigent, politolog, novinar, politički emigrant i ratnik nastoji misliti svojom glavom(ali mu to svaki put ne uspjeva)



The WeatherPixie



Web Counter
Get a Web Counter




Posijetite HRVATI.COM">

Tekstovi za pamćenje

S koncerta na bojište
Nikola Šubić Zrinski
Teta Ella
Političar uvijek istog kova
Ured za tisak i promidžbu
Kako sam želio postati Bosanac
u ranu zoru došla je udba
Naoružajte se Jobovom strpljivošću i zagorskom mudrošću
Kako se krojila hrvatska istočna granica?
Tko se to u Hrvatskoj boji bogatog seljaka?
Letak za Hrvatsku
Predgovor Hrvatskom političkom leksikonu
Stjepan Radić
Ante Radić
Ratni dnevnik-Topusko
Bor za učiteljicu

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr







Blogerica.com

O autoru
Webfetti.com






Rođen 1946. u Zagrebu gdje sam završio i školovanje (glazbeno i gimnazijsko). Odlazim na studij dirigiranja u Beč, ženim se 1968. a 1969. se vraćam s diplomom u Zagreb. Radim u Nakladnom zavodu Matice hrvatske kao voditelj inozemne prodaje, 1970. prelazim u Studentski list kao direktor komercijale i novinar unutrašnje politike. 1971. me biraju za tajnika Komisije za veze s Hrvatima u svijetu Matice hrvatske i postajem novinar Hrvatskog tjednika. Nakon sloma Maspoka odlazim u emigraciju, prvo u Novu Hrvatsku, London, a zatim odlazim u Njemačku. 1976. i 1979. rodili su mi se sinovi. U Njemačkoj djelujem politički u Hrvatskom narodnom vijeću a uz to kao crkveni glazbenik a zatim i kao dirigent njemačkih filharmonija. U vlastitoj produkciji postavljam opere te gostujem širom Europe, Amerike i Australije. 1990. vraćam se nakon 18 godina emigracije u Hrvatsku i izabran sam za ravnatelja Zagrebačke filharmonije. Već krajem 1990. uključujem se u Narodnu zaštitu a od 01.07.91. sam u ZNG-u. Od 01.08. zapovjednik sam obrane Topuskog a od 10.10. zapovijednik obrane Južnog Velebita. Zagrebačku filharmoniju morao sam napustiti zbog spletki krajem 1993. i od tada sam se povukao, više-manje, iz javnog života.

07.03.2008., petak

In memoriam Vinko Nikolić (Šibenik 1912. - Šibenik 1997.) - Suradnja s domovinom

Na današnji dan 02.ožujka 1912. rodio se pjesnik, pisac i nakladnik Vinko Nikolić. Tako da smo, gajeći dobre, lijepe prijateljske odnose, godinama na današnji dan slavili Vinkov rođendan, sjećajući se pri tome i moje mame koja je također bila rođena 02.ožujka. Nakon smrti Vinka Nikolića Hrvatsku Reviju je kao glavni urednik preuzeo Boris Maruna. Zamiolio me je da za HR 3-4 1997. napišem tekst o Vinku Nikoliću s posebnim osvrtom na djelovanje Vinka Nikolića u Njemačkoj. Odlučio sam se taj isti tekst iz HR prenijeti na mom blogu da obnovim uspomenu na Vinka Nikolića. Tekst ću objavljivati u nekoliko nastavaka zbog njegove duljine.





Suradnja s domovinom

U emigraciji su se najvećom političkom vrlinom smatrale dobre veze s domovinom. Pogotovo one političkoga karaktera. Dok je Vinko imao brojne i vrlo kvalitetne veze, moje veze s Hrvatskom uglavnom su se svodile na obiteljske kontakte. No, to se promijenilo kad se jednog dana u našem stanu u Muenchenu pojavio već spomenuti don Anto Jelić. Možda će zvučati bizarno: poslao nam ga je u ono doba naš dobar prijatelj Vice Vukojević. Don Anto Jelić obnašao je dužnost dušobrižnika za hrvatske studente u Njemačkoj. To mu je omogućavalo česta putovanja i po Njemačkoj, ali i u Hrvatsku.

Mi smo se s njim ubrzo sprijateljili, krstio nam je Benjamina, pa smo mi njega, ali i on nas, nazvali kumom. Ugodna posljedica toga poznanstva bila je s jedne strane činjenica da nam je don Anto znao napuniti kuću hrvatskim studentima, pa smo tako upoznali brojne vrijedne i poštene mlade ljude.

No, daleko važnije bilo je to što je don Anto imao izvrsne veze s domovinskom opozicijom, pa je preko njega potekla rijeka informacija u oba smjera. Gotovo svi dokumenti koji su dospjeli u emigraciju (i bivali objavljeni) s raznih suđenja, presuda ili slično, godinama su tekli tim kanalom. Vinko je bio među prvima koji je saznao za te mogućnosti, pa se uobičajilo da smo dogovarali što treba i kako, ali i gdje objaviti. Tako je nastala cijela mala knjižnica tekstova vodećih hrvatskih političara od Marka Veselice i Vlade Gotovca do Franje Tuđmana. Tekstovi su dolazili posredovanjem don Ante do mene, a onda smo ih savjetujući se s Vinkom slali dalje.

Neke je rukopise dobio i objavio Hans Peter Rullman (a da do danas ne zna tko mu je zapravo poslao te rukopise) a neke smo slali Novoj Hrvatskoj, pa ih je objavljivao Jakša Kušan najčešće na hrvatskom i u engleskom prijevodu. Istim putom do mene je došao i Tuđmanov rukopis Nacionalno pitanje u Europi. S obzirom na opseg rukopisa, smjesta je bilo jasno da kao nakladnik u obzir dolazi samo Hrvatska revija. Vinko je tekst pročitao i nakon jedne od izložbi knjiga, za boravka u O1chingu, ponio ga sa sobom. Tako je u nakladi Hrvatske revije izašla knjiga budućega predsjednika Republike Hrvatske i doživjela čak dva izdanja.

Povratak glazbi

Mislim da ovaj prikaz ne bi bio potpun kad ne bih opisao svoj povratak dirigiranju, nakon duga niza godina političke djelatnosti u emigraciji.

Spomenuo sam već Bušićev dolazak u emigraciju. Njemu je uspjelo okupiti mnogo mladih emigranata, potaknuti akcije, probuditi mnoge nade i stvoriti za emigrantske okolnosti dobro uhodanu organizaciju. No, uz uspjehe, pojavilo se i mnogo negativnih tendencija, koje su kulminirale u sukobu starih i mladih emigranata. To su vrlo opširne teme i nema ih smisla na ovom mjestu dalje produbljivati. No, izdajničkim hitcima udbaškog atentatora na Brunu Bušića u Parizu 1978. godine nade koje je probudio bile su pokopane zajedno s njim, a sukobi su se nastavili.

Vinko je svu moju političku djelatnost poprilično kritički promatrao i nije baš bio oduševljen mojim ulaskom u višestruke emigrantske strukture. Za dugih jesenjih ili zimskih večeri u Olchingu često smo o tome razgovarali.
Zbog toga je Vinko bio jedan od prvih koji je moju odluku da se odmaknem od političkih organizacija i posvetim svom temeljnom zanimanju - glazbi, ne samo odobrio i pozdravio nego je to čak objavio u Hrvatskoj reviji (Jedan naš čovjek našao svoje pravo mjesto ... , HR br.3/l983.)

Jednako tako su me Vinko i Štefica poduprli kad sam najavio svoj najveći pothvat u emigraciji - izvedbu Zajčeva Nikole Šubića Zrinskog. I, dakako, doputovali u Muenchen na prvu izvedbu 1985.godine. Odsjeli su kod nas i mogli iz prve ruke pratiti koliko smo bili angažirani. No, nisu doputovali samo Vinko i Štefica, na prvoj izvedbi okupila se cijela emigrantska elita od Mate Meštrovića i Ive Rojnice do dr.Ernesta Bauera i vlč. Vilima Cecelje.

Izvedbe Zrinjskog u Europi, Kanadi, SAD i Australiji pretvorile su se u najveći pothvat emigracije uopće, a poduprle su ga doslovce sve političke struje i frakcije političkog emigrantskog korpusa. Od prve izvedbe pa dalje, Vinko je u Hrvatskoj reviji pratio "trijumf hrvatske glazbe" kako je sam nazvao moje izvedbe. Doživio sam čak i tu čast da je Hrvatska revija objavila i slike s prve izvedbe, čast koja je bila rezervirana samo za vrhunske Revijine ljude i događaje (Bogdana Radicu, Ivana Meštrovića itd.).

Kraj

U emigraciji smo često razgovarali o povratku u Domovinu. Obično bi nam tada stariji uz kavu, čaj ili konjak objašnjavali kako oni, stariji, Hrvatske neće vidjeti, ali eto mi mladi ili naša djeca jednom ćemo se sigurno vratiti u slobodnu Hrvatsku. Politički događaji u svijetu koji su najavljivali promjene nisu dakako prošli nezapaženo ni u hrvatskoj političkoj emi¬graciji. Gorbačov, pad Berlinskoga zida ...

A nakon što su se i u emigraciji počeli pojavljivati disidenti iz Hrvatske, koje smo mi svesrdno poduprli, počeli držati politička predavanja, političke skupove - vrijeme se jasno mijenjalo na bolje. Povijesno zvono u isti je mah odzvonilo kraj komunizmu, Jugoslaviji, ali i hrvatskoj političkoj emigraciji.

S velikim brojem onih koji su nam govorili kako neće više ugledati Hrvatske ipak smo se jednoga lijepog dana našli u Zagrebu. Bili smo i na dočeku Vinka i Štefice u zagrebačkoj zračnoj luci. Time je bilo definitivno završeno jedno važno razdoblje našega prijateljstva. Započelo je jedno novo, no o tome nekom drugom prilikom.

Vijest o Vinkovoj smrti u Šibeniku, kako se samo sudbina poigrava s nama, zatekla nas je u Španjolskoj.


- 07:00 - Komentari (1) - Isprintaj - #