RASTAVA I KARMA - Rastava

29.03.2018.




RASTAVA I KARMA


U vezi s tim, ne smiješ se olako odnositi prema karmičkim zakonima. Postoje naime dva ekstremna načina na koja se ljudi odnose prema onom što ih snađe. Jedni u potpunosti niječu zakon karme i zato ne mogu mnogo toga razumjeti, sukladno tome i malo nauče te zbog toga uvijek iznova upadaju u iste zamke.

Drugi opet, ne razmišljajući mnogo, za sve što im se događa čine odgovornom karmu. Ako npr. imaju teškoća s nekim, ne pitaju se gdje su oni pogriješili, već jednostavno kažu: „Karma, karma“ , i stvar je zaključena. To ponašanje može se dovesti do apsurda zamišljajući da, recimo, netko stane na nečiju nogu. Ako se ovaj potuži, onaj prvi će reći samo: „Karma, karma“ i ostati stajati na njegovoj nozi. Pri takvu ponašanju moglo bi biti dobro kada bi, iz čiste karme, zbog toga dobio po nosu!

Ovakva apsurdna predodžba o karmi ide toliko daleko da neki koji sebe smatraju posebno duhovnima, idu od jednog odnosa do drugog ne upuštajući se u vezu s kim, već žive jedino svoj egoizam. Ako ih pitaju zašto su s nekim imali tek kratak i za onog drugog neugodan odnos, oni odgovaraju ne trepnuvši okom: „Mi smo imali nešto karmički razriješiti!“ na to kažem: nisu karmički ništa riješili, osim što su sebi natovarili negativnu karmu. Tako se odnositi prema pojmu karme čisti je cinizam.

No da se vratimo gore opisanim ekstremnim oblicima odnosa prema karmi.

Točno gledano oba ekstrema ne uzimaju u obzir karmu, već žive i dalje „na svoju ruku“.

Tako se pojam karme, naravno, ne smije shvatiti. On bi ti trebao pomoći da drugima prilaziš otvorenije, srdačnije, spremniji da pomogneš. Ako on nasuprot tome, kao u gornjem slučaju, u tvoj život donosi bezobzirnost, tada to ima utoliko veze s tvojom karmom što te tvoj ego vuče za nos i da bi se prikrio, govori o karmi.
Zato nemoj rastanak, pa bio on i na ograničeno vrijeme, učiniti sebi odveć lakim. Ako nađeš mnogo pogrešaka u partnera, a malo u sebe, tada se barem upitaj zašto si izabrao upravo tog partnera. Na to pitanje nemoj odgovarati da je to karma. Neka tvoj pogled ne luta po prošlim životima, nego se pitaj kako to da ne vidiš neke upozoravajuće signale koje drugi možda jasno mogu prepoznati i kakve to ima veze s tvojim djetinjstvom. Ili drukčije rečeno: naravno da tvoj partner i tvoji problemi s njime imaju karmičke uzroke. Ali oni ti u ovom trenutku ne pomažu u shvaćanju što te čini slijepim prema njemu i što imaš sada naučiti iz ove situacije. Što se npr. dogodilo u tvojem djetinjstvu da si sebi izabrao upravo takva partnera? Istražujući to pitanje, ti možeš razriješiti mnoge blokade u sebi. Jer ti si dobio takvo djetinjstvo da bi radio na tim blokadama.

Želim ti primjerom pojasniti što mislim. Ako si se u nekom od prošlih života loše odnosio prema partneru, može se dogoditi da on u ovom životu okrene koplje i loše se odnosi prema tebi. Ali ta te spoznaja ne će odvesti posebno daleko. Ono što će ti pomoći, jest da pokušaš pronaći u čemu si mu jednak. U čemu reagiraš jednako kao i on, ali to u sebe ne zapažaš, nego jedino u njega. Ili se možeš upitati koje osobine tvoj partner otvoreno pokazuje, a u tebe su prikrivene.
Pitaj se također kako su se ljudi odnosili prema tebi u tvom djetinjstvu. Jesu li se možda prema tebi odnosili kao što se sada tvoj partner odnosi ili su tvoji roditelji vodili sličan brak zbog čega i ne možeš drukčije te si zato izabrao takva partnera?

Ako si mogao odgovoriti na neka ili možda čak na sva ta pitanja, tada možeš kao upotpunjenje pridodati i razmišljanje o karmi i upitati se što je nastalo iz onih osobina koje su te u prošlom životu učinile „počiniteljem“. Gdje je sada tvoja agresivnost, tvoja brutalnost, tvoj cinizam, hladnoća, bezobzirnost?
Tko svoju sjenu, kako C.G. Jung naziva sve one dijelove nas samih koje ne smatramo poželjnima, tko tu sjenu ni u najmanjoj mjeri ne poznaje ili je neprestano potiskuje jer je se plaši, nije sposoban uspostaviti odnos. To je jasna i određena izjava u koju nikada ne trebaš sumnjati.





Sai Baba govori O ODNOSIMA dio je serijala od pet knjiga (Sai Baba govori zapadu, Sai Baba govori o svijetu i Bogu, Sai Baba govori o psihoterapiji te Sai Baba govori o odgoju) . Prenositelj svih pet knjiga je Stephan v. Stepski Doliwa, a prevoditelj na hrvatski jezik, Vili Bayer.
Obzirom na suvremenost teme i nužnost pokretanja tako važnih promjena u vlastitim životima krenula sam sa objavljivanjem ove knjige, temu po temu, sa nadom da će Vas barem malo dotaći.
http://putpokazi.com/odvazno_nakladnistvo/sai_ljudske_vrijednosti/sai_baba_govori/sai_baba_govori.html

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.