utorak, 25.12.2007.

Merry Christmas!!

- 14:02 - Komentari (7) - Isprintaj - #

utorak, 11.12.2007.

Mudre izreke neslavnih autora

Ovo su mudre izjave neslavnih autora, koje su izrečene obično pod utjecajem ganje ili jednostavno pod utjecajem obične gluposti.

1. Vrsta ljudi koji se najčešće ubijaju su samoubice
2. Mislim da nisam siguran
3. Neznam dali mi je svejedno
4. Šta koji kurac ovo slušam kad neznam ni da čujem
5. Smiješni i lični mišići
6. Legalizacija je blizu, čuvam najveću rizlu
7. Kod nas i ptice lete
8. Gavranović nudi jeftine pive po niskim cijenama
9. Sve je sranje osim pišanja, a i pišanje je sranje ako pišaš u vjetar
10. Ti si konj na bijelom princu
11. Da sam znao da sam zaboravio, uzeo bi
12. Ne vjeruj ljudima koji lažu
13. Ako želimo pobijediti nesmijemo izgubiti
14. Lako tuđim kurcem po koprivama mlatit
15. Ja sam stric svog psa i njegove djece
16. Moja su iznenađenja rijetko neočekivana
17. Ako ti je suđno da budeš jeben, gaće ti same padaju
18. Idu dva stupa ulicom, jedan padne a drugi se zvao Milivoj
19. Glup si ko stup na struju
20. Težak sam i ovom zidu (a mi na stjenama)
21. Kad zujiš, možeš se koncentrirat na zujenje
22. Znam da neznam
23. Eifellov toranj nije u Parizu
24. Ne jedi punim ustima
25. Cigarete je najbolje paliti isključivo vatrom
26. Zašto je meni teško u životu, vjerojatno zato što sam težak
27. Zabrinjava me to što me više ništa ne zabrinjava
18. Ja se pokušavam popet sjedećki
29. Ja sam se digao jer je zabavno sjediti
30. Križno kružanje
31. Psihički profil ovog ventilatora je da se okreće
32. To si što si osim ako nisi nešto drugo
33. Kad zujiš možeš se koncentrirati na zujanje
34. Biljke koje rastu iz vode treba često zalijevat
35. Šta se javljaš na moj telefon kad me nitko ne zove

- 20:02 - Komentari (17) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 10.12.2007.

Tribute to Towlie


- 17:09 - Komentari (4) - Isprintaj - #

nedjelja, 09.12.2007.

Ganja 1.dio

Ganja, marihuana, trava, kanabis; sve su to nazivi za opojno sredstvo dobiveno od ženskih listova Indijske konoplje. Rastafarijanci ju također nazivaju '' Svetom biljkom ''. Legenda kaže da je biljka nađena na grobu kralja Solomona. Uporaba biljke vuče svoje izvore i iz Biblije; '' On je stvorio travu za potrebe životinja, a biljku za potrebe čovjeka ( Psalmi 104 : 14 ). Jedite svaku biljku zemlje ( Exodus 10 : 12 ). ''

Ganja nije specifična samo za rasta pokret, kao religijski pojam, ona se i prije već među jamajčanskim narodom koristila u medicinske svrhe, kao dio kuhinje, za izradu odjeće, čajeve…

Ganja se koristi u ceremonijalne svrhe, jer njena opojnost mijenja pogled svijesti, pruža nadahnuće iznutra, služi kao sredstvo meditacije. Ona ima širok raspon upotrebe; koristi se u medicini ( npr. kod astme ), njene sjemenke se koriste u prehrambene svrhe, od njih se može dobiti i ulje, također se koristi za dobivanje papira, sapuna, užadi, odjeće, boje…

Njeno korištenje je uvijek bilo kontroverzno zbog njene ilegalnosti. Zapravo je tako i počela njena konzumacija među rastama. Naime, ona je već i prije osnutka pokreta bila proglašena ilegalnom, a njena konzumacija zabranjena, te su rastafari njenom konzumacijom htjeli napakostiti vlastima, te se tako njena uporaba sve više popularizirala i proširila.

- 16:52 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 05.12.2007.

Ina di Ganja field


- 16:26 - Komentari (4) - Isprintaj - #

Dreadlocs

Dreadlocksi predstavljaju korijene rastafarijanaca, povezanost sa zemljom, kontrast bijelčevoj plavoj kosi i kulturi. Također predstavljaju grivu lava, dakle simbol Afrike. Jedan biblijski fragment im također zabranjuje da režu ili briju glavu; '' Oni neće biti ćelavi, niti obrijati djelić brade, niti ikad zarezati u meso ( Leviticus 21:5). '' Postoji nekoliko metoda koje se koriste da bi se stvorili dreadlocksi. Trljanje vunenom vestom ili šeširom, trajni dreadovi, te dvije najpoznatije koje ću podrobnije opisati; začešljavanje i uvijanje. Izvorni rastafarijanci su se koristili metodom začešljavanja i uvijanja, te su te metode ujedno i najstarije i najprirodnije.


Začešljavanje

Kosa izgleda kao dreadlocks već prvi dan, te dozrijeva brže nego ostale metode. Veličina i oblik dreada se može kontrolirati, varirajući između glatkih i debelih do tankih i grubih. To je posve prirodna metoda, te se najbolje radi na kosi dužine 8 cm nadalje.

Prvi dio kose razdijelite u četverokute jer oni daju okrugle dreade. Optimalna veličina četverokuta neka bude između 2,5 – 5 cm. Manji odjeljci daju tanje dreadove. Pramenovi se mogu učvrstiti gumicom za kosu. Nakon što se kosa podijelila uzmite češalj za dreade te začešljavajte pramen prema natrag. Češalj za dreade je češalj od drva ili još bolje čelika, jer plastični češljevi su preslabi, zupci im brzo pucaju, te se savijaju,a za pravljenje dreadlocksa je potreban izdržljiv češalj. Zupci također moraju biti što bliže jedan drugom, tako da bi se kosa bolje zapetljala.

Počnite blizu skalpa, otprilike oko ne više od 2,5 cm od njega. Ponavljajte ovo sve dok se kosa ne počne nakupljati i petljati pri korijenu kose. Nastavite začešljavati, polako napredujući prema krajevima kose, praveći dreadove što čvršćima. Kad stignete do vrhova možete učvrstiti kosu gumicom, jer će ona pomoći da dreadovi ostanu čvrsti pri vrhu. Gumicu odstranite tek kad dreadovi malo dozre. Nakon što ste ih napravili na dreadove stavite poseban vosak za njih, jer on će uhvatiti odbjegle vlasi, i pomoći zamršivanju kose.

Dreadlocksi se također moraju održavati čistima, to pomaže i njihovom dozrijevanju. Dreadove perete kao spužvu, žmičete ih i tako kroz njih prolaze šampon i voda. Pomoću ove metode, dobro održavani dreadovi mogu dozrijeti i za 3-4 mjeseca. Sam proces je malo naporan pošto je dugotrajan, zahtijeva vremena i strpljenja, no ništa što par prijatelja koji vam priskoče u pomoć ne bi mogli izdržati.


Uvijanje

Ovo je također potpuno prirodna metoda, te najviše se koristi na kosi crnaca zbog njihove već prirodne uvijenosti i teksture, no to ne znači da ne bi mogla uspjeti na bilo kojoj drugoj kosi.

Kosa se razdijeli na četverokute, jer oni daju okrugle dreade, veličine od 2,5 – 5 cm. Pramenove možete učvrstiti gumicom za kosu. Kada su svi pramenovi raspoređeni, okrećite svakog u smjeru suprotnom od kazaljke na satu koristeći češalj za dreade da bi zapriječili pramen pri vrhovima i izvinuli ga. Kako se svaki pramen uvija tako se na njega mora nanašati vosak za dreade, da bi se postigla njihova čvrstoća. Kosa se treba redovito mrsiti i izvijati što će pomoći zapetljanju.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


- 15:06 - Komentari (2) - Isprintaj - #

utorak, 04.12.2007.

Zimbabwe

- 20:09 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Simboli

Rasta zastava rastafarijancima predstavlja simbol patnje crnog naroda. Zastava je trobojna; crvena, žuta, zelena. Crvena predstavlja krv crnog naroda koja se prolijevala stoljećima, žuta označava ukradeno zlato, a zelena označava izgubljenu zemlju Afrike.

Na zastavi se često može vidjeti i prikaz lava. On simbolizira kraljevsko
podrijetlo Haile Selassiea, snagu crnog naroda, te dva lica iste stvarnosti, početak i kraj. Naime, poznato je kako se lava smatra kraljem svih životinja, da lavovi nastanjuju Afriku, te se lav često koristi kao simbol za hrabrost, no također se može uzeti i kao metafora za krvoločnost, simbol predatora nad plijenom, dominaciju, u ovom slučaju bijelaca nad crncima. Rastafarijancima su također važni Davidova zvijezda, te dvije svete knjige; Kebra Nagast i Holy Piby.

Davidova zvijezda se uzima kao simbol veze između Haile Selassiea i kralja Davida, no i kao simbol progonstva crnaca poput Izraelaca, a Davidova zvijezda je simbol Izraela.

Holy Piby, također poznata pod nazivom '' Crnačka Biblija '' smatra se spisom najbližim originalnoj Bibliji, za koju se među crncima, prije svega rastafarijancima smatra da je napisana na Amharicu, stoljećima smatranim službenim jezikom Etiopije, i navodno prvim jezikom čovječanstva. Naime, oni smatraju da je prvotna Biblija promijenjena od strane Babilona , te prvotnih crkvenih učenjaka kako bi Boga i njegove proroke pretvorili u bijelce, te time ga približili sebi, zanijekali dokaze o uzvišenosti crne rase, te porocima bijele rase.

Kebra Nagast, također poznata pod nazivom '' Knjiga slave kraljeva Etiopije '' je izvoran spis legende koja potvrđuje Haile Selassiea kao potomka kralja Solomona, te prikazuje povijest Solomonske loze. Ona se smatra glavnim prikazom preobraćenja etiopskog naroda od štovanja sunca, mjeseca i zvijezda na štovanje Boga, tj. prelazak na monoteističko vjerovanje u jedno vrhunsko transcendentalno biće. Nije poznato točno vrijeme njena nastanka, niti tko ju je napisao, no nagađa se da je nastala u periodu od 1270-1285 godine.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

- 14:49 - Komentari (1) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 03.12.2007.

RASTAFARI

Ja nisam vjernik, niti pripadnik neke od religija, no religije su me oduvijek fascinirale. Njihov misticizam, njihove doktrine, utemeljenost, istinitost, njihovi sljedbenici, potreba za njima… Dakle, moglo bi se reći da sam mistik, proučavatelj religija. Zašto jedan vjeruje, u koga, što time želi postići? Kako je uopće nastala ta neka vjera, zašto, što ona nudi, kakva je njena povezanost s ostalim vjerama? To su pitanja koja mi svako malo prolaze glavom.

Promatrajući razvitak religije u današnje vrijeme, uočavamo kako se vjere sve više stapaju, miješaju, a vjerska netrpeljivost vrlo je naglašena. Kršćan, židov, musliman, pravoslavac, budist, hinduist, katolik, protestant…

Tako bih se za kraj nadovezao na jednog od najvećih engleskih pjesnika i filozofa Williama Blakea. Tako je o religijama napisao: '' Religije svih nacija su potekle iz različitog poimanja poetičkog genija svake nacije koji se svugdje zove duh proročanstva. Kako su svi ljudi nalik jedan na drugog (iako beskonačno različiti), tako sve religije, i, kao sve sličnosti, imaju jedan izvor. Zbiljski čovjek je taj izvor, on je poetički genij. ''

- 16:40 - Komentari (3) - Isprintaj - #

nedjelja, 02.12.2007.

Što je Rastafarijanizam?

Rastafarijanizam je pokret pripadnika crne rase koji prepoznaju Afriku kao mjesto rođenja sveg ljudstva. Pokret se javio iz potrebe crnačkog naroda potisnutog od strane bijelaca da zadrži svoj ponos, pokuša ukloniti ostatke ropstva, te se osloboditi iz kolonija, steći jednaka prava kao i bijelci, dokazati da su i oni ljudi, te da zavrjeđuju slobodu i poštovanje. Oni se zalažu sa slobodu, poštovanje, jednakost svih ljudi, te se zalažu za mir.

Rastafarijanizam se prvotno javlja na Jamajci, te je usko povezan sa Marcusom Garveyem i njegovom filozofijom. Datum rođenja pokreta se može smjestiti u Etiopiju 2.11.1930. kada princ Ras Tafari Makonnen biva proglašen vladarom Etiopije, te time ispunjava proročanstvo Marcusa Garveya koji je prorekao da će crni kralj biti okrunjen u Etiopiji.

Rastafari su prvotno pripadnici niže klase, iako se pokret proširio i na pripadnike srednje klase. Procjenjuje se da u svijetu ima otprilike milijun rastafarijanaca. To je patrijarhalan pokret, društvo gdje žene imaju sporednu ulogu. Žene su identificirane samo kao supruge rastafarijanaca.

Smatrali su da žena može doživjeti rastafari vjeru samo kroz muškarca. Mogle su pristupiti zajednici samo uz muškarca. Tokom vremena izborile su se za veći status i slobodu, no uloga im je još uvijek sporedna.

Rastafarijanci, Raste, Rastafi, Rastafari, uzeli su naziv od predkrunidbenog imena Haile Selassia. Tradicionalni rastafarijanci žive u zajednicama, komunama u šumama i selima Jamajke, dok oni Raste pripadnici srednjeg staleža, oni konvencionalni, uzimaju samo neka od obilježja rastafarijanaca.

Raste u principu ne slave nikakve blagdane, jedino etiopijsku Novu godinu (17.09.) i etiopijski Božić (06.01.). Poznati su po njihovim frizurama, čudnom i specifičnom rječniku odnosno jeziku, prehrani, te glazbi.

Teško je zaključiti što je točno rastafarijanizam, je li religija, kultura, pokret…Njegove doktrine nisu uravnotežene, dogmatske, ali opet su prisutne; vjera u Boga. Njegovi običaji, obredi više teže načinu življenja nego religijskim obredima, no opet su vjerski povezani.

Rastafarijanizam je vjera potekla što iz političkih razloga, što iz vjerskih, duhovnih, no on je zasigurno potekao iz potrebe crnaca da ne izgube sebe. Poznato je da su crnci bili robovi, smatrani najnižom klasom, bili omaložavani, potisnuti, i to mahom od strane bijelaca. Te su oni kroz rastafarijanstvo stvorili svojevrsnu pobunu protiv bijelačkog režima, njegovog zla.

Iako rastafarijanci propovijedaju mir, nenasilje, te da je rastafari vjera za svakoga, ne samo crnce, ona je iznikla upravo zbog mržnje prema bijelcima, te i dan danas nosi ožiljke toga.

Rastafarijanizam je mješavina i kršćanstva i judaizma, te nekih narodnih predaja, legendi i mitova. On je postao ne samo vjera već i način života, jedna specifična kultura koju danas prihvaćaju mnogi, od crnaca do bijelaca diljem svijeta.

Ni sam nisam znao puno o rastafarijancima, toj specifičnoj crnačkoj kulturi, niti sam previše pažnje posvećivao shvaćanju onoga kroz što su crnci prolazili tokom stoljeća. Sad imam uvid u snagu čovjeka, jer zamislite kolika je to snaga jednog naroda morala biti da stvori jednu posve novu religiju, kolika želja da se uhvati za neki tračak nade da će i oni dobiti zasluženo poštovanje i status.

Mi bi se čak trebali ugledati na njih, jer oni imaju snažan osjećaj zajednice, zajedništva, a to je ono što su ljudi izgubili, sve više smo otuđeni jedni od drugih, brinemo se samo za sebe, te mogu slobodno reći da smo izgubili sami sebe. I uistinu bi se trebali ugledati na rastafarijance koji promoviraju zajedništvo, jer kad bolje pogledate, mi uistinu sve što imamo jest jedni druge.

- 16:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 01.12.2007.

Predstavnici:

MARCUS GARVEY


Marcus Moziah Garvey rođen je 17.8.1887. u Zaljevu Sv. Ane kao najmlađe od jedanaestero djece Sarah i Marcusa Garveya.

1903. sa 17 godina odlazi u Kingston na Jamajci raditi kao štampar. Tamo je postao upoznat s politikom, počeo se zanimati za javne aktivnosti, te je pomogao oformiti sindikat štampara, prvi trgovački sindikat na Jamajci.

1910. započinje seriju putovanja koja će mu pomoći da se determinira kao nacionalist koji si za cilj uzima podizanje rase, ekonomski i duhovno. Posjetio je Costa Ricu, Panamu, Ekvador, te naposljetku Englesku gdje su kontakti sa crnim nacionalistima u njemu potaknuli jak interes za Afriku i njenu povijest.

1914. utemeljio je UNIA-u; Universal Negro Improvement Association (Univerzalno udruženje za poboljšanje položaja crnaca). Njezini ciljevi su bili općenito podizanje duha crnaca diljem svijeta, promoviranje crnačke solidarnosti, te briga za dobrobit crnaca , posebno afričkih crnaca.

1916. Garvey odlazi u SAD prikupiti sredstva za nastavak rada njegove organizacije. 1917. osniva u New Yorku ogranak UNIA-e, a skoro utemeljuje i Negro World (Crnački svijet), novine koje će biti glasnik njegovih riječi. Također osniva i Black Star Line, kompaniju parobroda koja će mu služiti kao financijsko-komercijalni oslonac.

Garvey je propovijedao ekonomsku nezavisnost, ponos rase, i potrebu da se Afro-amerikanci vrate u Afriku. Naglašavao je vjeru u jednog Boga, boga Afrike. Govorio je crncima da se upoznaju sa prastarom povijesti i njihovim bogatim kulturnim nasljeđem. Prizivao je ponos crne rase.

Nakon 1920. njegova popularnost je počela naglo opadati. Bio je kritiziran i proglašavan naivnim sanjarom. 1922. Black Star Line propada zbog lošeg vodstva, a Garveya uhićuju zbog pronevjere. Garvey se sam branio na sudu i bio osuđen 1925. Dvije godine kasnije biva pomilovan i deportiran natrag na Jamajku.

Garvey je ponovno pokušao ući u lokalnu politiku i ponovno oživjeti UNIA-u, no bezuspješno. On seli u Englesku gdje nastavlja svoj rad socijalnog protesta i pozivanja na oslobođenje Afrike. Marcus Garvey umire u Londonu 10.6.1940. Na svome vrhuncu, u periodu od 1922.-1924., njegov pokret je brojao preko 8 milijuna sljedbenika.

'' Čovjek koji ne poznaje svoju prošlost je kao drvo bez korijena. '' - Marcus Garvey

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

- 17:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #