Ukinimo PDV na voće i povrće!

20.04.2011.

Kakva su ovo gruba vrimena došla, čisto me strah više listat novine, kliketat na internet portale, a da gledanje horora od televizijskih dnevnika niti ne spominjem. Čim začujem prve taktove špice dnevnika, istoga se časa sakrijem iza trosjeda. Ne želim ništa više ni čut ni vidit! Upijajući sve te zvizdarije iz sredstava javnog priopćavanja, možete bit sigurni da vam u doglednoj budućnosti ne gine puni pansion u nekoj od ludara sa pet zvjezdica.

Hm, i šta je najgore, tek sad shvaćam kako već dugo živim u zabludi uvjeravajući sebe i sve oko sebe da je znanje moć. Šipak! Iz dana u dan sve sam sigurniji kako je došlo takvo vrime da je puno bolje manje toga znat.

Eto, do prije koji dan nisam ni zna da sam teško bolestan. Doslovce teško! Toliko teško da mi nema spasa!

Naime, sazna sam da je pretilost bolest. Mislim, ovo "pretilost", to je čisti eufemizam, puno je bolje pogledat istini u oči i reć - debel sam ka prasac!
Ipak, nakon početne konsternacije, šoka i nevjerice, odlučija sam okrenit situaciju u svoju korist.

Mislim se, ako je već debljina bolest, onda monumentalno iz ovih stopa idem direktno kod svoje doktorice neka mi otvori bolovanje! Najmanje deset dana za početak! I tako su zaredali lipi dani, sunce sija, trava raste, cvrkuću tice, brate, griota ih je provodit na radnome mistu. Još mi je ostalo neiskorištenog bolovanja od lani!

Međutim, posjetivši svoju doktoricu ponovno sam doživija šok - lipo sam joj objasnija o kakvom se problemu radi, a ona mrtvo-ladno da mi ne može otvorit bolovanje jer da uopće ne postoji šifra za tu bolest, to jest - pretilost. Kako nema? A lipo - nema! Imam za kronični umor, oćete tu!? Fala lipa, neću kroničan umor, ipak sam ja pošteni posloprimac, ne mogu tek tako bezočno varat! Debel jesam, umoran nisam.

Jeste li znali da mi Hrvati spadamo u pet najdebljih nacija u Europi i među deset u cilome svitu!?
Ima prav naša premijerka kad govori da njurgamo bezveze jer evo egzaktni pokazatelji govore ne samo da nismo gladni, nego nam trbušine kvasaju leva-leva.
I šta je posebno zanimljivo - bilježimo ogroman porast pretilosti posljednjih četiri-pet godina! Hm, kako to?

Razmišljajući malo o ovoj problematici, došao sam do rješenja zagonetke!
Naime, ako me pamćenje dobro služi, upravo prije pet-šest godina, uvedena je nulta stopa PDV-za kruh!
Naravno da su svi pozdravili takvu odluku, bravo za kruh sa nula posto PDV-a!
I, šta se dogodilo?

Uvodeći nultu stopu PDV-a ne samo za kruh nego i peciva i još neke krušne egzibicije, počele su na svakome kantunu nicat pekarnice. Dok u normalnome svitu vridi deviza no business like show business, u nas je situacija pinkicu drugačija - nema tice do prasice, nema pice do pekarice!

Da se razumimo, nemam ja ništa protiv pekara, a pogotovo pekarica mladih kad te ujutro dočekaju onako dražesno brašnjave, tople i mirišljave, ali na koncu opet dođeš do one makedonske narodne - svi se gušti plaćaju! Jerbo, ko zna koliko u našim kruvovima ima onih A-ova i E-ova, dodataka za bumblavost, za hrustavost, za lipši izgled, za bolju trajnost, bome nikad nam kruv nije lipše izgleda, a da je odnit koji uzorak onome Horejšiju iz Majamija, ko zna šta bi sve unutra pronaša!

I pogledajte sad tog paradoksa! Svi će vam doktori i nutricionisti savjetovat da u vašu ishranu morate ubacit više zdravih komponenti, pogotovo voća i povrća. Istinu govoreći, voće i povrće isto tako zna bit našpricano svakakvim đavlima, ali sve u svemu, ne možemo pobit činjenicu da je puno zdravije mumat voće i povrće nego kruv.

Da, ali PDV za voće i povrće nije nula nego 23 posto!
To smo tako uzeli zdravo za gotovo i totalno me čudi da se nitko ne buni. Budimo realni, voće i povrće je skupo, a šta je posebno ironično, od tih deset, dvadeset ili trideset kuna, najmanji dio dobije sam proizvođač, ali to je i tako neka druga priča.

Dakle, ako nitko drugi neće, ne zva se ja Brod u boci ako neću poslat Vladi i Saboru otvoreni zahtjev - uvedimo nultu stopu PDV-a za voće i povrće i uvedimo stimulacije za sve one koji se žele bavit ekološkim uzgojem. Bit ćemo manje debeli, a time i zdraviji!

Da vidim, ko će potpisat peticiju!?

<< Arhiva >>