petak, 18.11.2005.

Izdržali smo do kraja...

Post je posvećen jednom ponosnom razdoblju mog života. Nije u stilu MDMC-a, ali i to sam ja.

Htio sam nešto napisati o ratu. Preteška tema. Previše sjećanja. Marin Držić je napisao:"Rat je poguba ljudske naravi." Tu sam rečenicu prvi put pročitao na stranici ratnog "Glasa iz Dubrovnika", letka na bijelom papiru A4 formata, čini mi se kopiranog, koji je imao ulogu održavanja morala u opkoljenom Gradu. A prije rata glavni doživljaj mi je bio s Pilarima "igrat rata" u vrtiću ispod kuće. Kako su se stvari izmjenile. Doslovno preko noći.

Sjećam se prvih uzbuna, još pred kraj ljeta. Trčali smo u sklonište usred noći, tad još nisam shvaćao što se događa ni što se sprema.
Sjećam se onih šest baterija koje su nam bile suho zlato. Kad nije bilo struje one su nam omogučavale da čujemo vijesti Radio Dubrovnika.
Sjećam se pranja robe u Šulića. Sivi jesenski dan je bio. Tad mi se činilo kao da su svi dani bili takvi. Sivi.
Sjećam se da sam za vrijeme lažnih primirja znao sjediti na ulaznom oknu skloništa u Imperijalu. Pjevušio bih pjesme, onako polutiho, kao da sam sebe htio nekako ohrabriti. Ipak jednom dječaku od deset godina nije bilo mjesto u skloništu.
Sjećam se da smo ponekad na "plesnom podiju" pod borovima ispred hotela mi djeca iz Imperiala znali igrat nogomet s djecom iz SDK. Igralo se dok "sudac" ne odsvira kraj zvukom sirene, a onda svak u svoje sklonište.
Sjećam se da je Mama Maroons jednom kuhala puding u velikom loncu. Ja sam bio oduševljen, konačno smo trebali jesti nešto drukčije. Malo sam se zaigrao sa kuhačom. Htio sam promiješati puding, ali mi je kuhača upala u smjesu. A ja ko pametan, da spasim kuhaču, rukom u-vreli puding. Kukao sam ko baba narikača. Tretman poznat - ruku u ulje, pa u kavu. Mama Maroons je umrla od smijeha,a ja sam na kraju sav u suzama i s crnom rukom jeo puding. Valjda danas zbog toga osjećam blagu odbojnost prema kuhanju.
Sjećam se da su glavni sportovi u skloništu bili šah i naravno igre s kartama. Tad sam naučio igrat i "tač" i briškulu i tresetu, remi...Od "olimpijskih" sportova često sam znao igrati stolni tenis. Nije bilo stola, već jedan grbavi podrumski zid. Loptica bi se od taj grbav zid odbijala uvijek u drugom pravcu. Bilo je to stvarno umijeće. Priznajem da mi nije baš išlo.
Sjećam se puno dobrih ljudi. Dijelili smo istu sudbinu. "One big happy family". Ironično, tad sam upoznao većinu susjeda. Iz moje ulice, ali i susjednih ulica Pera Budmani, Iza Vrta...Mnoge i danas sretnem, mnogih više nema.
Sjećam se i puno dobrih djela. Valjda je to bilo takvo vrijeme. Danas je to nezamislivo. Štramci, deke, svijeće, komad kruha...nikom nije bilo teško dat, iako je ustvari bilo suprotno.
Sjećam se 11. studenog. Imperial je bio u plamenu, trebalo je pretrčati pod snajperima u SDK. Možda sam tog dana bio najbliže smrti: da me stari nije povukao za ruku dok smo pretrčavali, vjerojatno bih zapeo za neeksplodiranu minu.
Sjećam se 6. prosinca. Cijeli dan padalo je po Gradu, posebno po staroj gradskoj jezgri. Stara me je tek navečer izvela na cestu(rekla mi je da to ne spominjem drugoj dvojici braće). Bilo je grozno vidjeti tek plameni obris gradskih zidina. Sutradan sam stvarno doznao prave razmjere. Hodali smo Stradunom. Svi smo plakali. Pogledivali se u nevjerici. Ulice prekrivene krhotinama, stare dubrovačke palače popaljene..."poguba ljudske naravi"...
Sjećam se da smo mogli napustit Grad. Postojala je prilika. Pošli bi u neku stranu zemlju i vjerojatno se nikad ne bi vratili. Tako nam je Mama Maroons to opisala. Nas tri smo rekli da nećemo nigdje ići. Tako je i bilo. Izdržali smo do kraja...

Previše sjećanja... Mnoga već pomalo blijede. Puno tog sam i zaboravio.
Valjda ovakvi dani služe baš tome. Da se sjetim i ne zaboravim.

Keep on bloggin'!!!

| 23:35 | Pokaki se (3) | Uzmi papir | na vrh posta

<< Arhiva >>

Copyright © Maroons Dirty Mind Club - The Next Generation - Design touch by: Tri mudraca


Kaki/Ne kaki

< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Studeni 2010 (1)
Travanj 2009 (1)
Lipanj 2008 (1)
Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (1)
Veljača 2008 (3)
Prosinac 2007 (1)
Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (1)
Kolovoz 2007 (1)
Srpanj 2007 (3)
Lipanj 2007 (4)
Travanj 2007 (4)
Ožujak 2007 (4)
Veljača 2007 (2)
Siječanj 2007 (1)
Prosinac 2006 (1)
Studeni 2006 (1)
Listopad 2006 (2)
Rujan 2006 (2)
Kolovoz 2006 (3)
Srpanj 2006 (11)
Lipanj 2006 (4)
Svibanj 2006 (7)
Travanj 2006 (22)
Ožujak 2006 (20)
Veljača 2006 (19)
Siječanj 2006 (21)
Prosinac 2005 (29)
Studeni 2005 (19)
Listopad 2005 (22)
Rujan 2005 (35)
Kolovoz 2005 (30)


"I'm not someone to be good as, I'm someone to be better then!"
Brojač posjeta

brojač posjeta



"I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well, to tell you the truth, in all this excitement, I've kinda lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya punk?"

Maroons
About me
- 25 godina
- jarac
- Mediji i kultura društva, UNIDU
- rock, 80's
- Clint Eastwood, Winona Ryder
- vaterpolo, nogomet, šah, karate
- "dirty mind" filozofija

Maroons Dirty Mind Club
Children of MiKuD
Sufix
Milat
Lakeisha
Chiquita
Festina Lente
Sujetador
Suncokretna
Sherry
Whatever
Zorbas
Skybleed
Nosko
Carica
Lafo Mamone
Nienna
Bilo jednom
Favourite Gang
Penellope
Magick
Indian woman
Gospar
Multimedija
Korisni linkovi
Blog.hr
500 linkova
pomagalo za slike
Mediji i forumi
Iskon
Monitor.hr
Sportnet.hr
Klik
Forum.hr
dubrovački forum
Udruge i klubovi
Prijatelji životinja
Udruga mladih "Orlando"
Močvara
Glazbeni linkovi
Glazbeni kalendar
Kad krivo pjevaš...
cmar.net - hrvatski metal
Zanimljivi linkovi
Sve muške tajne
filmski.net
wikipedia
stvarno bolestan blog
Sveučilište u Dubrovniku
Ljudi, šaljite mejlove!!!
maroons@net.hr
I na mejl možete slati svoja mišljenja i komentare...unaprijed zahvaljujem!



Vremenska prognoza
Vremenska prognoza

MJESEČEVE MJENE
moon phases

Maroons supports...
Hobbit

Ne ostavljaj me...
Prijatelji životinja

This site is certified 35% EVIL by the Gematriculator


height="38" width="41" id="EXim" alt="eXTReMe Tracker" />