Indijanka vegetarijanka

31.12.2012., ponedjeljak

Što je važnije?

'Meni je važniji život krave koji može potrajati i 20 godina nego okus hrane u ustima koji traje 20 minuta' – Marlaina Mortati

Ovih dana svi pričaju o ljubavi i praštanju… Kakva ljubav i praštanje? Ako imam ljubavi u sebi, nemam je samo za sebe i svoje bližnje (prava ljubav ne može se tek tako rezati na šnjite i dijeliti samo onima kojima želimo), imam je za cijeli svijet, za sva živa i neživa bića. Ljubav se živi, ona se ne priča previše, nju moraš imati ili za sve ili za nikoga. Ona nije selektivna.

Image and video hosting by TinyPic

28.12.2012., petak

Meso je novi azbest

Philip Wollen je australski filantrop koji ima Winsome Constance Kindness Trust preko koje želi popularizirati ljubaznost prema svim živim bićima. Nedavno je održao govr kojeg mnogi nazivaju najsnažnijim govrom za prava životinja ikad. Govor je preveden na hrvatski jezik, a evo nekih natuknica iz govora:

-ne bismo li svi trebali svijet gledati osjetom?
-životinje ne bismo trebali jesti jer one noćas vrište u agonijama klaonica, boksova i kaveza, okrutnim i ponižavajućim gulazima očaja
-urlike svojeg oca kojem je tijelo pustošio rak čuo je opet – iz klaonca, s brodova za prijevoz stoke, iz mora dok harpun razara glavu majke kita dok doziva svoje mlado – njihovi krici bili su krici njegova oca
-po svojoj sposobnosti za patnju pas je svinja je medvjed je… dječak
-meso je novi azbest, smrtonosnije je od duhana
-svaki tjedan mučimo i ubijamo dvije milijarde životinja
-ako bi bilo koja druga vrsta činila ovo što čini čovjek, nazvali bismo je virusom
-prava životinja sada su najveći predmet socijalne pravde još od abolicije ropstva
-mesna industrija je industrija koja ubija životinje, nas same i našu ekonomiju.
-Sveučilišta Harvard i Cornell tvrde da je najbolja količina mesa za zdravu ljudsku prehranu ravna nuli
-voda je nova nafta
-potrebno je 50,000 litara vode da bi se proizveo kilogram govedine
-preraspodjela mesa može nahraniti tek 100 milijuna mesa, ali uklanjanje mesa zaustavit će glad u svijetu
-mesna industrija proizvodi 50 posto više štetnih plinova od automobilske, zrakoplovne, brodske i željezničke zajedno
-siromašne zemlje prodaju svoje žitarice bogatima za hranu za stoku dok u isto vrijeme njihova djeca umiru od gladi na njihovim rukama – NIJE LI TO ZLOČIN?!
-svaki komadić mesa kojeg pojedemo udarac je u uplakano lice djeteta koje gladuje
-Zemlja može proizvesti dovoljno za svačije potrebe. Ali ne za svačiju pohlepu.
-osovina zla ne potječe iz Iraka, Irana ili iz Sjeverne Koreje. Ona potječe iz naših tanjura.
-Kameno doba nije nestalo jer nam je poneastalo kamenja. Ova okrutna industrija nestat će jer nam ponestaje isprika.
-životnje nisu samo druga bića. Ona su druga nacija. A mi ih ubijamo na vlastitu štetu.
-karta mira ucrtana je u jelovnik. Mir nije samo odsutnost rata. On je prisutnost pravde.



27.12.2012., četvrtak

Bohumil Hrabal: Strogo kontrolirani vlakovi

Kratki roman po kojem je snimljen i film šesdesetih godina koji je dobio Oscara. Ratna priča o životu na željezničkoj stanici. Dakako, mene su šokirale priče o prijevozu životinja u te ratne dane, a ono što je još gore, ni danas nije ništa bolje.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

24.12.2012., ponedjeljak

Božić

Na Božić čovjek za svjetlo moli,
da ne bi skrenuo sa svojega puta,
dosta mu je rata, borbu ne voli,
no ipak leševe pohlepno guta.

21.12.2012., petak

Odlična peciva kuhana na pari

Najviše volim sama ispeći svoj kruh jer od onih stvari koje pročitam na sastojcima na kupovnom kruhu mi se zavrti u glavi i pola toga ne znam što je. Pečenje u pećnici troši puno struje. Imam i pekač, ali sam ga neko vrijeme odlučila ostaviti sa strane zbog računa za struju. I što sad? Plin mi je još uvijek najpovoljniji. Može li se skuhati kruh na pari? MOŽE!

Sastojci od oka:

Pola crnog, pola integralnog brašna
Malo soli
Sjemenke lana, sezama, buče
Voda
Malo maslinovog ulja
Kvasac

Izmiješati suhe sastojke i dodati toplu vodu te maslinovo ulje. Zamijesitii rukom i ostaviti pokriveno da se diže. Nakon pola sata do jednog sata staviti u lonac za kuhanje na pari da zakuha voda. Od tijesta kidati komade i zarolati u loptice. Svaku lopticu staviti na komadić papira za pečenje pa u lonac za kuhanje na pari. Kuhati na najjačoj vatri 15 minuta, a potom još na slaboj 8 minuta. Kada je gotovo ostaviti da se ohlade na rešetki (ne na tanjuru ili sličnom jer se ispod stvori vlaga).

Ove loptice se mogu i razvaljati pa ih se napuniti (npr. gljivama koje su prije izdinstane) i tako kuhati na pari na isti način (ovaj recept sam prije napisala na svom blogu pod nazivom NIKUMAN).

Image and video hosting by TinyPic

17.12.2012., ponedjeljak

Tablica

Jedna od češćih zamjerki koje čujem o vege prehrani jest da je – skupa. O ovome sam već pisala na svom blogu, ali neke stvari vrijedi ponoviti. Sasvim je jasno da vege hrana nije skuplja, posebice ako se hranite isključivo biljkama. Primjera radi – glavica brokule je oko 10 kuna, a od nje se može napraviti i ručak i večera. Ili glavica kelja – varivo koje traje dva ili tri dana. Dakako, ovdje treba uzeti u obzir da su ljudi danas većinom proždrljivi i trebaju im ogromne količine hrane. Znam mnogo onih koji posprdno gledaju na ono što ja jedem te na količine koje pojedem jer 'to njima sigurno ne bi bilo dosta'.

Našla sam i ovu tablicu koja može pomoći (ali joj zamjeram rubriku 'pescaterian' jer je to zapravo jednako kao 'meat-eater'). U dolarima je, ali sve je to manje – više isto:

Image and video hosting by TinyPic

14.12.2012., petak

Kako do ozdravljenja?

Čitam knjigu 'Ayurveda' autora Tomislava Petrušića. Nikad nisam nešto posebno istraživala ayurvedu, a moram priznati da mi se veoma sviđa ovo što sam do sada pročitala. Govori se o tome kako su čovjek, njegov duh i njegova djela jedno te da se ništa ne događa slučajno već sve sami izazovemo djelima, riječima i prehranom. Govori se zašto su u porastu kronične bolesti i da čovjek izabire zdravlje ili bolest kroz svoje svjesno i nesvjesno ponašanje.

Evo citata:

'Osnovno pravilo koje treba biti nit vodilja kroz eventualni proces ozdravljenja jest podržavati djela i navike koja su u skladu sa zakonom 'ne čini drugom što ne bi volio da drugi čini tebi'. Promjena stila života (vegetarijanstvo), suosječćajna djela (npr. pomaganje osobama u nevolji, puštanje na slobodu životinja osuđenih na zarobljeništvo i klanje), zavjeti, molitve, oprost, post i slično u svakom slučaju vode boljitku. Osoba bi trebala integrirati u svoj život način djelovanja koja će u određenom smislu biti protuteža utjecajima negativne karme koja je uzrokovala stanje u kojem se nalazi. Vegetarijanska preharna zasigurno je mudar izbor, prije svega zbog aspekta nenasilja koji uključuje, a s druge strane, znamo u kakvim se uvjetima i kakvim sredstvima životinje u tijeku uzgoja hrane (hormoni, antibiotici, itd.).


13.12.2012., četvrtak

Jedino čovjek ovako uništava

'Postoje milijuni životinjskih vrsta, ali čovjek je jedina životinja sposobna uništiti ih sve'.

Dodala bih – bez da trepne i bez da osvijesti koliki utjecaj ima.

Image and video hosting by TinyPic

12.12.2012., srijeda

Konzumacija mesa kao pušenje

Neki liječnici uspoređuju konzumaciju mesa s pušenjem, odnosno smatraju da je jednako štetna:

'Konzumacija mesa jednako je štetna za javno zdravlje kao i konzumacija duhana. Vrijeme je da proizvođače mesa i fast fast fooda smatramo jednako odgovornim (kao i proizvođače duhana).'

Dr. Neal Barnard, predsjednik Udruženja liječnika za odgovornu medicinu (nešto što HR neće imatii ni za 100 godina)

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: meso, duhan, vegetarijanstvo, odgovornost, liječnici


11.12.2012., utorak

Još jedna tužna činjenica

Na fotografiji su krave koje se drže na farmama mlijeka te na farmama gdje se uzgajaju za proizvodnju mesa. Ovo nije prikazano na reklamama za 'zdravo mlijeko i meso prepuno željeza i ostalih prevažnih nutritijenata'. Ove jadne životinje za vrijeme svog jadnog života imaju rupu u trbuhu kako bi se u svakom trenutku imao pregled nad njihovom probavom i tako maksimizirao proces proizvodnje mlijeka i mesa. Točnije, otvor s plastičnim prstenom stavlja se na mjesto odakle je vidljiv jedan od četiri želuca krava u kojem se najbolje vidi kako ide probava. Analiziranjem ovog kravljeg želuca može se vidjeti kakve su potrebe njezinog organizma kako bi se maksimizirala proizvodnja mlijeka i dobilo 'kvalitetnije' meso, a također se i smanjuju troškovi proizvodnje. Osim toga, iz ovog želuca uzima se tekućina koja se koristi za liječenje drugih krava. Ova je metoda nazvana 'cannulated cow', a koristi još od dvadesetih godina 20. stoljeća.

Kao da je stroj u kojem se napravi rupa, kao da je to rupa u betonu ili cigli. A nije, tako mi svega – nije! Ovo je živo biće!!!!

Image and video hosting by TinyPic

10.12.2012., ponedjeljak

Frode Grytten: 'Pjesma košnice'

Roman koji se sastoji 27 priča koje se sve događaju u norveškom industrijskom gradiću Oddi i tamošnjoj stambenoj zgradi koji nazivaju Građevina. Uvrnute su to priče, neke su mi se uvrnuto svidjele, a neke (većina) me ostavila ravnodušnima.

CITATI:

'Ja živim poput Morrisseya. Vegetarijanac sam i živim u celibatu. Nisam imao djevojku zadnjih dvadeset godina. To je bilo rješenje. I wil live my life as I will undoubtedly die – alone. Ovaj svijet je tako pun seksa i tako siromašan osjećajima. Većina ljudi drži mozak među nogama.'

Iz priče 'Uspavaj me pjesmom'

'Evo ide osinjak, šaputali su ljudi iza zavjesa. Jebote, evo opet ide onaj osinjak. To su pričali o njegovu autu koji su krstili osinjakom, jer je tip zujao od jedne do druge udate žene u Oddi i ubadao ih svojom kitom.'

Iz priče 'Picolovac'

06.12.2012., četvrtak

Izgubljeno, nađeno pa opet izgubljeno

Na Facebooku sam pronašla davno izgubljenog prijatelja. I tako je sasvim OK tekla komunikacija dok mu nisam rekla da ne jedem meso ni ribu… onda mi je poslao još nekoliko kratkih poruka i – jednostavno nestao. Poslije sam mu se javila još dva puta i pitala što sam krivo rekla ili napravila, ali šutnja, šutnja i samo šutnja.

Pa zašto opet, zašto??!!

05.12.2012., srijeda

Na karminama

Evo, prošli sam tjedan bila na jednim karminama. Neću pisati o žalosti i tome svemu, a da ne skrenem s teme bloga, budući da nije bilo Indijanaca (sve sami Hrvati, Nijemci i Srbi), naravno pisat ću o hrani.

Prvo goveđa juha. Mislim si kako je dobro prošlo i nitko me nije gnjavio jer je ne jedem.

Onda hrpa pečenice i puno salate – zelena, kupus, grah, luk, paprika. Ovo me razveselilo, već dugo nisam tako negdje vidjela puno salate, obično se dobije samo graha salata.

I tada krene razgovor.

ONA: I, kad ti počinješ jesti meso?

JA: Kako sada stvari stoje – nikad.

ONA: I ti misliš da se ti zdravije hraniš nego ja?

JA: Ne znam.

ONA: Ja ODGOVORNO tvrdim da ja imam bolju masnoću u krvi nego ti.

JA: ?? (ovo znači tupi pogled)

ONA: Ja ODGOVORNO tvrdim da imam bolju masnoću nego ti, idemo se testirati.

JA: ?? (u sebi se pitam zašto se uvijek zablokiram pred budalama)

04.12.2012., utorak

Slika za pamćenje

Jučer predivan dan, hladan, ali sunčan, trebalo ga je iskoristiti za šetnju. Otišla sam u šumu s psima. U šumi ima nešto snijega, a najviše blata. Ptice predivno pjevaju,kao da je proljeće.

I ono što me posebno iznenadilo i razveselilo – došla sam na manje od deset metara do dvije srne. Ležale su i nešto žvakale i gledale u mene. Predivno! Neprocjenjivo! Mislim da ne bi pobjegle da ih moj pas nije nanjušio (žao mi je što ga nisam stigla zavezati prije), ali nije im mogao ni soli na rep staviti, koliko su brze. Samo su se vidjeli bijeli repići kako odmiču.

Kasnije, malo dalje, potok kroz šumu kojeg je napravila nedavna kiša. Vijuga lijevo – desno, baš poput zmije, i više od toga.

Doista je lijepo ovako napuniti baterije!

Oznake: priroda, srne, šuma, Psi


03.12.2012., ponedjeljak

Mašala!

Što bi rek'o Sulejman i njegova svita: 'Mašala!'

Mašala, vidjeh prilog o zdravoj hrani na HTV-u i to u podnevnom Dnevniku. Dakle, bio je to prilog o Društvu Naša djeca iz Zaboka koje kroz cijelu godinu održava radionice 'Zdravo i fino' u kojima djecu uče kuhati sarmu od tofua, kuglice od jabuka, gulaš od sieitana, pire od leće, palačinke bez jaja i slično.

Video na:

http://www.hrt.hr/index.php?id=vijesti-clanak&tx_ttnews%5Btt_news%5D=191888&tx_ttnews%5BbackPid%5D=866&cHash=63f39ab069

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.