Američka korporacija Apple imala je prilično dobar Uskrs ove godine. Samo prvog dana prodaje u subotu kupljeno je preko 300 tisuća dugo očekivanog iPada - tablet računala za kojeg mnogi vjeruju da će biti revolucionarano na tržištu notebook i netbook računala, kao što je to 2007. godine među mobitelima bio iPhone, također Appleov proizvod. iPad ima ekran na dodir, po dijagonali je dug 25 centimetara, ne treba mu mehanička tipkovnica, a težak je manje od kilograma. Korisnicima omogućuje krstarenje po internetu, gledanje videa, slušanje glazbe, igranje igara, te čitanje elektroničkih verzija knjiga.
Prema Appleovom priopćenju, prvog dana prodaje downloadano je s web sajta ove kompanije također i preko milijun aplikacija, odnosno programa za ovo računalo koje koristi isti operativni sustav kao i iPhone i iPod. Neki od njih su besplatni, neki jeftini, a neki skuplji. Budući da neovisni programeri ne mogu sami prodavati svoje aplikacije korisnicima, nego samo putem Appleova web sajta, to znači da Apple i na njima ostvaruje dodatnu zaradu. Međutim, ovaj zatvoreni poslovni model – koji je primijenjen i kod drugih proizvoda ove kompanije, popularnih Macova, iPoda i iPhonea – nailazi na kritike i u poslovnom i u računalnom svijetu. Biznismeni kažu da je riječ o najobičnijem monopolu, dok kompjuteraši tvrde da striktna kontrola operativnog sustava sputava razvoj novih programa i time ograničava same Appleove uređaje.
Još jedna sličnost s ranijim Appleovim velikim hitovima prati i iPad - problemi s bežičnim Wi-Fi pristupom Internetu. Već u subotu mnogi su novopečeni vlasnici preplavili blogove i chatove s pritužbama na iPadovu povezljivost na mrežu. Oni boljeg pamćenja sjećaju se da je prije tri godine sličan problem sa signalom u Sjedinjenim Državama pratio i izuzetno popularni iPhone, a godinu dana kasnije i ultratanak laptop PowerMac Air. Kompanija je na svom web sajtu odmah postavila upute kako se nositi s problemom slabog Wi-Fi signala kod iPada i za vjerovati je da će riješiti taj tehnički problem, kao što je uspjela i u prošlosti s maloprije spomenutim proizvodima. To je možda zasad i jedina mrlja na još jednom velikom uspjehu kompanije iz Cupertina u Kaliforniji.
Hoće li najnoviji proizvod ponoviti i financijski uspjeh svojih slavnih prethodnika, tek će se vidjeti. Prognoze analitičara o prodaji u prvoj godini kreću se u rasponu od 3 milijuna pa do 7 i pol milijuna komada. Ako je suditi po prvom danu prodaje, bliži smo ovom drugom broju.
< | travanj, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Razgovarajmo o Americi, kažite nam što mislite o ovdašnjoj politici, društvenim kretanjima, biznisu, kulturi i američkom utjecaju na svijet. Što vam smeta, što vam se sviđa...