Millward Brown Optimor, agencija specijalizirana za marketing i globalno istraživanje tržista, jučer je objavila svoj peti po redu izvještaj o vrijednosti, snazi i utjecaju raznih brandova, mjereno u dolarskoj vrijednosti. Na prva četri mjesta su općepoznati brandovi koje direktno i indirektno svi koriste i koji svima trebaju (Google, IBM, Apple, Microsoft), a peta je Coca Cola, koja nikome ne treba, ali uspješno prodaje bezbrižni lifestyle i nasmijanu mladost.
Unutar brojnih kategorija, od flaširane vode do automobila, izdvajam samo onaj dio kojim se ovaj blog najčešće bavi. To su kategorija luksuznih brandova i poznatih proizvodjača odjeće i obuće. Vrlo detaljan izvještaj ima 73 stranice i može se vidjeti ovdje.
Drugi kriterij koji se vidi u tablicama je 'Brand Momentum'. Tu su ocjene od 1 – 10, koja je najveća ocjena. Najkraće rečeno, bila bi to ocjena kratkotrajnih očekivanja nekog branda u budućnosti u odnosu na grupu konkurenata. Ulagači u dionice - pozor na tu kategoriju i ocjenu. Evo kako izgleda lista top 10 brandova unutar kategorije odjeće i obuće.
Iduća je kategorija luksuznih brandova. Louis Vuitton, koji se pokazuje kao vanvremenski i autentični luksuz, po peti je put zaredom na prvom mjestu. LV u vrijeme recesije nije išao na aranžmane koji bi se kupcima dodvoravali cijenom ili nižom kvalitetom. Umjesto toga, u toj su firmi investirali u kreativnost brojnih umjetnika, podigli su orginalnost i kvalitetu svojih proizvoda, pa čak i cijene. Evo kako izgleda lista top 10 brandova unutar kategorije luksuza.
|
Derivati, imitacije, inspiracije...
Kopiranje orginalnog dizajna bez ikakve zaštite, u modnoj industriji znaju još nazivati 'Zara fenomenom'. Dok dizajneri muku muče kreirajući nove kolekcije i stvaraju trendove ulažući milijune (eura) na revije, Zara - španjolski gigant brze mode - njihove kreacije jednostavno precrta, malo prekroji, munjevito proizvede i proda za samo dio orginalne dizajnerske cijene. Zarine omiljene žrtve naprednog i maštovitog kopiranja najčešće su brandovi Celine, Chloe, Burberry, ali i mnogi drugi, a na pitanje je li zabrinuta zbog kopiranja njenih kreacija od strane Zare, Miuccia Prada nonšalantno odgovorila. Zašto? Pa oni to dobro rade.
A evo kako izgleda Miu Miu. Kolekcija proljeće / ljeto 2010. Detalji s izvrsne revije održane prošle jeseni u Parizu.
|
posljedni ispraćaj velikana punk pokreta
Malcolm McLaren, konceptualni umjetnik i slavni manager Sex Pistolsa, najčešće nazivan ‘ kumom punk pokreta’ nedavno je, shrvan teškom bolešću, preminuo u 64. godini života. Njegov je sprovod, kao i cijeli život, bio u znaku punka, u znaku pobune i težnje za slobodom. Na posljednje počivalište, u kovčegu na kojem bio ispisan njegov moto – ‘Too fast to live, too young to die’ - ispraćen je uz čuvenu verziju Sinatrine pjesme ‘My Way’, koju izvodi još jedan nezaboravljeni punk heroj, Sid Vicious. Tisuće ljudi okupilo se na ulicama Londona odajući posljednju počast ‘najopakijem od svih nas’, kako ga je jednom opisao Johnny Rotten, pjevač Sex Pistolsa.
Malcolm McLaren bio je odličan poznavatelj povijesti glazbe. Nedavno održana modna revija za sezonu jesen / zima 2010 - 2011 koju je u Parizu održao izvrstan belgijski kreator Dries Van Noten imala je za muzičku podlogu orginalni glazbeni mix koji je napravio Malcolm McLaren. Bio je to njegov svojevrsni requiem gdje je pomiješao ambijantalne zvukove, jodlanje, the Raincoats i amaterske punk vokale s ‘Love Suite' temom iz Hitchockovog filma ‘Vrtoglavica’ (1958) koju je skladao briljantni američki kompozitor Bernard Herrmann.
Taj mix ne ulazi odmah u uho i neobičan je na prvo slušanje. McLaren tumači mu se tema iz klasičnog Hitchockovog filma odjednom učinila odgovarajuća i jednako suvremena sirovim punk vokalima. Dries Van Noten je dovoljno velik dizajner kreativna duha koji je znao prepoznati i podržati McLarenove ideje. Na reviji, u spektakularnom ambijentu, okupili su se apsolutno svi urednici najprestižnijih modnih časopisa da bi vidjeli i uživali u radu izvanrednog dizajnera i njegovih kreativnih suradnika i prijatelja.
|
Christian Louboutin je u u središte zbivanja svoje nove reklamne kampanje za sezonu jesen / zima 2010 – 11. stavio Alisine čudesne avanture i na način prepun boja, duha i profinjene estetike spojio je obuću s atmosferom iz slavne Carrollove pripovjetke 'Alisa u zemlji čuda'. Ovo je prva službena kampanja za novu kolekciju.
|
Giles Deacon, odličan britanski dizajner i majstor modnih dodataka poput naočala i torbi, uspio je ući u najprestižniju kreatorsku ligu. Simpatične monster torbe našle su se i u kolekciji za iduću jesen. fall / winter 2010-11 |
Casual izgled dobio je još jedan, pomalo neočekivan oblik. Trenirku. Pogotovo donji dio trenirke čiju neobaveznost dizajneri pokušavaju pretvoriti u praktičnu chic modu.
Trenirku, kao jedan od orginalnijih trendova još je prošle godine započela miljenica pariških trenseterica, vrlo utjecajna francuska dizajnerica Isabel Marant. Sad ju polako prihvaćaju i drugi dizajneri svjesni da nije nimalo lako kombinirati modu, udobnost i dobar styling. Potrebno je dosta truda i modnog znanja i poznavanja detalja ne bi li se izgledalo kao da je u opušteni casual chic izgled uloženo malo truda.
|
Coca Cola rado suradjuje s top modnim kreatorima koji povremeno i prigodno dizajniraju bočice ovog pića. Ovoga je puta Coca Cola Light udružila snage s Karl Lagerfeldom koji je dizajnirao bocu i kreirao limitiranu seriju kutije kao da je riječ o nekom posebnom, skupocjenom konjaku. Aluminijska bočica s Lagerfeldovom siluetom doista sjajno izgleda. Bočica će u prodaji koštati 3.5 €, a cijela kutija 60 €. Nije loše za jednu bocu Cole. Kutija uključuje i otvarač diskretno skriven u maloj ladici, a francuski luksuzni modni dućan Colette trenutno prima prednarudžbe.
Prošle se godine Coca Cola Italy udružila s osam talijanskih vrhunskih modnih kuća koje su kreirale prigodan dizajn slavne bočice. Cilj je bio skupljati sredstva potrebna žrtvama katastrofalnog potresa koji je pogodio talijanski grad Abruzzo.
|
...privremeni i kultni restoran...
Tony Hornecker je vrlo talentirani i kreativan set dizajner s brojnim klijentima iz svijeta umjetnosti. Njegove usluge i bujnu maštu prilikom postavljanja scena koriste Kylie Minogue, Puma, Stella McCartney, Bat For Lashes, Vogue, I-D Magazine i brojni drugi. Razne stvari je u svom studiju kreirao bile su kasnije dijelom brojnih snimanja. No, kriza je učinila svoje i posla je bivalo nešto manje, a njegov londonski studio ima svoje troškove i najam treba redovito plaćati. Dobra je stvar da kriza, kao i uvijek, na površinu izbaci novu kreativnost nekih ljudi. Tony Hornecker je i dobar kuhar te je uz pomoć prijatelja odlučio svoj bajkoviti studio na nekoliko dana pretvoriti u čaroban mali restoran. Glas je išao od usta do usta, a restoran je dobio ime 'The Pale Blue Door'.
Restoran je u vrlo kratko vrijeme postao kultno mjesto izlazaka svih onih željnih dobre, opuštajuće i nekonvencionalne zabave. Tonyev dobar prijatelj, odličan performer pod umjetničkim imenom ‘A Man To Pet' zabavljao je goste svojim točkama. U atmosferi 'Alise iz zemlje čuda' našli su se tu i drugi alternativni umjetnici, a društvo je dakako upotpunio tarot majstor. Nešto kao londonski 'Vidoviti Milan', kojem zapravo i je mjesto na takvim luckastim zabavama. Osoblje je po riječima vlasnika toliko loše da su gosti upravo oduševljeni.
Satovi koji stoje, čudne, zastrašujuće lutke, svijeće i slaba rasvjeta, te gošće u uskim crnim haljinama, biserima i cipelama s vrtoglavim potpeticama koje su posebno zahvalne kad se treba penjati po ljestvama ne bi li se došlo do jedne od soba u kojima će gosti večerati. U neke sobe moglo se ući samo puzajući. Divota za klaustrofobične ljude.
Na meniju je samo jedno jelo od tri slijeda koje s pola litre vina košta 30 funti. Zabava je dobra pa se obično malo više popije. Evo kako izgleda račun i njegova specifikacija. Nitko ne komplicira oko sitnica.
Gosti prilikom ulaska potpisuju da ulaze na vlastitu odgovornost što ima smisla budući da se magični svijet koji majstor Hornecker stvara ljepeći i kuckajući daske ipak svakog trena može gostima (doslovno) srušiti na glavu. Ništa to nije smetalo Londončane i druge goste koji su na sve načine pokušavali doći do rezervacije. Sve se uostalom čini kao izvrsno mjesto za izvesti svoju buduću dragu na prvi sudar. Sigurno će biti oduševljena. Kod Tonya se moglo jesti i na toaletu.
Nakon kratkog vremena restoran je zatvorio svoja vrata i studio se vratio prvobitnoj namjeri. Ali, ideja se nastavlja jer su Tony i društvo počeli dobivati pozive da nastave sa svojom instalacijom na drugim mjestima. Nedavno ih je londonski 'The Architecture Foundation' pozvao da u njihovom prostoru ponove svoju instalaciju pod nazivom 'Christmas at No. 42'. Sve je bilo puno.
Tony Hornecker je sa svojim pop-up restoranom - instalacijom počeo gostovati po svijetu. Upravo je završio gostovanje u Santiagu i Buenos Airesu. Hrana ili bolje rečeno taj jedan meni je solidan, ali u hrani nije poanta. Neobična zabava nakon koje ćete zaspati sa smiješkom uz kasnije nemirne snove je ono zbog čega gosti na sve moguće načine pokušavaju doći na listu rezervacija. Evo nekoliko fotografija iz Buenos Airesa.
|
kud prije?...Sve najbolje!!...
Dr. Martens čizme, simbol bunta, individualnosti i slobode, uz Conversove su All Star tenisice duboko ukorijenjene u modernu kulturu novih generacija. Marte su uvijek svi vezivali uz odrednjene glazbene pravce kao i uz pojedine subkulture kojima su otpor i buntovništvo jedna od bitnih karakteristika. I gotovo pomalo nestvarno zvuči kako su te Air Wair čizme s djonom ispunjenim zračnim jastucima upravo napunile 50 godina od svog nastanka.
Čizme je dizajnirao Klaus Maertens koji je izumio djon sa zračnim jastucima u želji da napravi dobru i udobnu radnu čizmu namijenjenu tvorničkim radnicima, poštarima, policajcima i sličnim zanimanjima. Najpopularniji i još i danas najtraženiji je klasični model pod nazivom '1460', a ime je dobio po prvom danu proizvodnje tih Dr. Martens čizama – 01.04.1960. Britanska obiteljska tvornica R. Griggs & Co. koja je čizme proizvodila dodala je žuti konac i tako je nastala napoznatija čizma modernog doba.
Marte su prvo počeli nositi skinheadsi sa željom da se dodatno razlikuju od svojih starih neprijatelja, pripadnika hippie pokreta. Trend skinsa kasnije su nastavili pripadnici punk pokreta koji su u svoj novi buntovni svijet od starih stvari ponijeli jedino Dr. Martens čizme.
Vremenom su, kao i starke, Dr. Martens čizme postale opće prihvaćene, pa su se počele proizvoditi u svom mogućim dizajnima, uzorcima i bojama.
Slaveći prvih 50 godina, Dr. Martens je zamolio 10 bandova da po vlastitom izboru naprave svoje obrade starijih pjesama grupa koje su imageom bile vezane uz taj brand. 10 različitih režisera napravit će video tih pjesama. Prve tri obrade su izašle, a ostale će tokom ove godine biti predstavljene na Dr. Martens web stranici.
via: drmartens.com |
Španjolski brand Desigual, koji se prvenstveno obraća mladim curama inzistirajući na veselju i bezbrižnosti, napravio je novu seriju reklamnih fotografija za sezonu proljeće / ljeto 2010. Većih novosti nema. I dalje se drže prokušane formule koja je na zapadnim tržištima postigla solidan uspjeh. Samo jedna muška fotografija i sve ostale namjenjene curama dovoljno govore o interesu i omjeru prodaje unutar njihovih dućana.
|