...londonska rock scena kao inspiracija 'Galliano' - naziv je druge, jeftinije, diffusion linije koja će na tržištu biti dostupna od jeseni 2010 g.
|
Objavljene su četri reklamne fotografije nove kolekcije za proljeće / ljeto 2010., francuske dizajnerice Isabel Marant. Ovaj blog nastoji redovito pratiti tu vladaricu pariškog casual cool stila koja brojnim sljedbenicama nudi svoju viziju razigrane i rafinirane ženstvenosti. Autori fotografija snimljenih na lokaciji u Maroku kažu da su snimkama htjeli potaknuti gledateljice da požele sunce.
Evo još jedne fotografije snimljene od iste ekipe, u isto vrijeme, na istoj lokaciji. Pariški Vogue u svom najnovijem izdanju za Feb. 2010 donosi gigantski editorial na 60 stranica pod nazivom ‘Vogue a porter’, za koji mislim da je dosta loše napravljen, pa ovdje nije bio prikazan. Ipak, kako je post o Isabel Marant, izdvojit ću njenu stranicu iz tog editoriala.
|
U Parizu je upravo završila prezentacija Haute Couture kolekcija za proljeće / ljeto 2010.; onih modnih kuća koje uopće imaju pravo na taj naziv visoke mode. Bez obzira na iznimno visoke cijene odjeće i obuće, tu se ne radi o profitu već o statusu neke firme. Inspiracije su bile razne i bogate. Od vraćanja u povijest i odlazaka na konjičke derbije (Dior), preko Mexica, Asteca i filma Avatar (Jean Paul Gaultier) do Mjeseca, kojeg je kao inspiraciju posudio Armani i Rajskog vrta, u koji su se zagledali dizajneri studia Valentino. Kao i uvijek, neki će primjerci Haute Couture završiti u muzejima, neki na crvenom tepihu holivudskih ceremonija, a neki na ekstravagantno raspoloženim i novcem neopterećenim damama, koje počesto ne sjede u prvom redu da ne bi u svojim domicilnim zemljama dizale nepotrebnu prašinu. Evo nekoliko fotografija po dizajnerima.
|
...diskretni glamour
Objavljene su sve fotografije ženske kolekcije Pradine reklamne kampanje za sezonu proljeće / ljeto 2010. Sve što Prada radi pomno se prati, ali niti ovdje nema raskošnog ambijenta i mnogobrojnih manekenki kao prošlih sezona. Ipak, jednostavne studijske snimke samo jednog modela uspješno dočaravaju sjaj i napredne modne vizije te luksuzne firme. Fotograf nije imao potrebu bilo što dirati ili mijenjati i zadržao je izvanredan styling s revije koji spaja prošlost i budućnost, te odiše snažnom mladenačkom energijom i profinjenim glamourom. |
‘Da, ovoga sam puta mislio na urbane djevojke, oštrog vizualnog izgleda’....'Sada svugdje oko vas možete vidjeti cocktail haljine. A ja se pitam - tko su i gdje su sve te žene koje stalno idu na cocktail zabave?...’upitao se Nicolas Ghesquiere, umjetnički direktor modne kuće Balenciaga.
|
...dobra ideja ruši sve jezične barijere Andrew Yang, mladi i vrlo nadareni njojorški umjetnik, svakako zavredjuje pažnju. On izradjuje lutke, razne lutke u koji ulaže svoj trud i talent. Sve je ručni rad i pokazao je koliko je ideja bitna. Doduše, treba imati i spretne ruke. Kupci njegovih lutaka, kao i suradnici su dizajneri interijera, modne kuće koje lutke naručuju za svoje dućane, modni fotografi, kolekcionari i, vrlo često, roditelji koji žele svojoj djeci dati ekstravagantne poklone. Andrew Yang prima i narudžbe te može izraditi lutku kakvu poželite. Izradit će i vaš lik. Oči, kosu, odjeću, pa čak i tetovažu. To će vas zadovoljstvo koštati oko $600. Više o tome na njegovoj web stranici. Andrew je upravo privukao veliku pažnju blogosfere izradivši po narudžbi za ‘The Block magazine’ minijaturne replike nekih kreacija poznatih dizajnera. Lutke su visoke oko 70 cm., sve su kreacije za proljeće / ljeto 2010. godine.
|
Ostajemo u ugodnom društvu zmija, kao nastavak prošlog posta. Ovoga puta puta čast da oveći reptili malo plaze po njoj imala je jedna od najtraženijih modela, plavokosa ljepotica, Anja Rubik. Urednici pariškog izdanja Vogua očito smatraju da će ovim specifičnim stylingom ljepota prikazanog dizajnerskog nakita biti dodatno istaknuta. Ne sumnjam da je Anja bila oduševljena vidjevši svog partnera na snimanju. |
30 zmija prekrilo lijepu Raquel.
Alexander McQueen, koji obično ne objavljuje svoje reklame po časopisima, izdao je prvu fotografiju reklamne kampanje za kolekciju proljeće / ljeto 2010. Na fotografiji prepunoj boja, gdje se tek nakon veće potrage može uočiti brazilski supermodel Raquel Zimmermann, ostvaren je potpuni kameleonski savez izmedju odjeće modela i tridesetak zmija koje gmižu po smirenoj Raquel.
No, insajderi javljaju da su zmije naknadno photoshopirane u studiju, pa opasnosti nema. Ali, nikad se ne zna i očekuju se nove fotografije, a netko je dobro primjetio da se ogromna prašina digla oko McQueena, medjutim ponajmanje radi odjeće. Ili je Lady Gaga u igri i njena pjesma 'Bad Romance' ima premjeru na prošloj McQueenovoj pariškoj reviji za pamćenje, ili su cipele s ubojitim petama u pitanju, ili su tu reptili i neka čudna vodena bića. Važno da je show, a McQueen, Zimmermann i Nick Knight majstori su ceremonije. |
Paris Fashion Week, menswear - fall / winter 2010.11.
John Galliano je za inspiraciju njegove najnovije modne revije - kolekcija jesen / zima 2010.11 - uzeo lik Sherlocka Holmesa, koji je na modnom predstavljanju prošao nekoliko brzinskih segmenata u vidjenju ekstravagantnog umjetnika. Od klasičnih trench kaputa, preko bankarskih odijela i londonske dandy gospode u korzetima, da bi manekeni nenadano osvanuli u kupaćim gaćicama s print jaknama. Sve je završilo atmosferom i izgledom Orienta. Styling svih modela koji su se pojavili na pisti, kao i većina kolekcije bila je, kao i obično, čisti teatar, pa je utoliko bilo poprilično teško izdvojiti pojedine snimke koje bi u skraćenom obliku predstavile reviju ovog maestralnog showmana.
|
Nicholas Kirkwood, mladi britanski dizajner već je nekoliko puta svojim kolekcijama gostovao na ovom blogu. U medjuvremenu, dobio je priznanje za najboljeg dizajnera aksesorisa, suradjuje na kreacijama izvanrednih modela obuće za brand Rodarte, a svom je interesu dodao i kreiranje male linije nakita za Swarovski. Trenutno ima vrlo stabilan status dizajnera čiji je talent prepoznat, priznat i nagradjen, pa je sadašnja kolekcija za proljeće / ljeto 2010. možda i zato nešto jednostavnija nego prijašnje konstrukcije.
|
Alexander McQueen nazvao je svoju najnoviju mušku kolekciju za sezonu jesen / zima 2010.11 - 'The Bone Collector' - i po korištenju print materijala u dobroj se mjeri naslonio na iznimno uspješnu žensku kolekciju za ovo proljeće. Digitalni printevi su nešto u čemu se McQueen sjajno snalazi i pokazuje koliki je majstor slaganja tkanina koje na manekenima stoje kao salivene. Styling je odredio kao da su njegovi modeli spremni preživjeti sve moguće nevolje digitalnog ili atomskog doba. Kompletna scena, isto kao i mnogobrojni printevi bili su prošarani lubanjama te je utoliko iznenadjući kontrast da je revija započela uz glazbenu podlogu prekrasne, tople pjesme 'Soul Cake', u obradi Stinga, koji je bio poseban gost i čiji se lik s dugom bradom pojavio i na pozivnici za ovu reviju. Evo nekoliko fotografija.
|
Nama malo poznati britanski dizajner Neill Barrett, takodjer je na milanskom tjednu mode održao svoju reviju i treba ga predstaviti. Neill Barret, koji u Milanu ima sjedište, prije osnivanja vlastitog branda radio je kao top dizajner muške odjeće za Gucci i Pradu, a danas se na zahtjevnom tržištu muške dizajnerske mode izborio za svoje mjesto jednostavnim, minimalističkim cool dizajnima, prvenstveno sakoa i kožnih jakni. Ljubimac zvijezda iz svijeta spektakla koje vole izgledati nonšalantno, na ovoj je reviji prikazao i nekoliko vrlo uspjelih kreacija za žene, sa snažnim utjecajem muške odjeće.
|
Frida Giannini, glavna kreativna dizajnerica za modnu kuću Gucci, tvrdi da se ovom kolekcijom za jesen / zimu 2010.11 vraća naslijedju tog branda, ali bez nostalgije, već s pogledom u budućnost. Čisti luksuz je probijao na više mjesta, no većinom je to bila smirena kolekcija gdje će veliki broj stalnih i vjernih Gucci sljedbenika uvijek naći nešto za sebe. Bež kaputi, kratke kožne jakne, sakoi od baršuna i pletene veste bili su osnova kolekcije koju su pratile oveće torbe koje su modeli nosili na pisti, kao i vrlo klasične cipele visokog sjaja. Možda to nije to kolekcija za pamćenje, ali ni vremena nisu za pamćenje. Ipak, za kraj, Gucci je sakoom s leopard printom i svjetlucavom odjećom najavio kako vjeruje u ponovni povratak rock 'n ' roll vremena.
|
Christopher Bailey, glavni kreativni dizajner za modnu kuću Burberry, nastavlja svoj iznimno uspješan put novom kolekcijom za sezonu jesen / zima 2010. 11. Nema tu mnogo toga novog, jedino je malo više naglašen vojni chic stil. Uglavnom se sve svodi na održavanje postojećeg komercijalnog statusa, uz želju da se kupci stalno vraćaju u njihove dućane. Burberry ipak nije Prada i ide se na sigurno i ono što je prodajno, bez suvišnih eksperimenata. Većina toga se vjerojatno i sad može naći u dućanima, pa ne treba čekati godinu dana za kupnju. Ima tu komada odjeće koji se mogu nositi decenijama i teško da će ikada izići iz mode, pa se utoliko poprilična novčana investicija za pojedini kaput čini potuno isplativom.
|
Upravo je započeo milanski tjedan muške mode za sezonu 2010 / 2011. Dolce & Gabbana nastavljaju sa svojim naslijedjem Sicilije i u idućoj sezoni. Ono što bi od dizajnerskog dvojca bilo za očekivati; crne limuzine, šampanjac, glamour i malo ironije uz bespijekoran sexy stil, zamijenili su obični kaputi, jednostavni krojevi, pletene stvari, često s rupama i teške težačke cipele. U pozadini revije, na velikom ekranu vrtile su se scene iz filma 'Baaria', koji očekuje nominaciju za Oscara, uz glazbu koju je za film napisao slavni Ennio Morricone. Na pisti se pojavio rekordan broj od čak 90 modela, uz popriličnu gužvu.
|
Nakon objavljene prve fotografije, na kojoj se vidjela prva liga muških modela, bilo je ushićenih ženskih komentara kako razmišljaju o kupovini karte do Sicilije, ne bi li malo podrobnije upoznale okoliš i vidjele te junake na djelu. Reklamna kampanja za proljeće / ljeto 2010. upravo je kompletirana i sve su fotografije objavljene. Dolce tim je prema najavama Siciliju uzeo kao uzor i na svoj nam način predstavio nekoliko tipičnih mafiozo scena. U atmosferu se naravno uklapa široki raspon odjeće; od opreme za kupanje, preko rastrganih traperica do svečanih večernjih sakoa.
|
Najnoviji broj njemačkog izdanja Vogua donosi nekoliko visoko stiliziranih editoriala, a medju njima i ovaj o misterioznoj Femme Fatale, pod naslovom 'Privat Stunde'. Senzualna i zavodljiva Bianca Balti na setu je povremeno lagano obnažena, a odjeću koju nosi potpisuju Dior, Chanel, Dolce & Gabbana, Hermes, Gucci, Giambattista Valli, Stella McCartney i ostale poznate modne kuće, te još jednom pokazuje izrazitu snagu i erotičnost crne boje.
|
...kći slavnoga pjevača osvaja modni svijet
Georgia May Jagger (17) meteorskim usponom unutar svijeta profesionalnih modela dokazuje da jabuka ne pada daleko od stabla. Najmladja kćer rock zvijezde Rolling Stonesa i nekada uspješne manekenke Jerry Hall upravo je proglašena za britanski model godine, a Donatela Versace odabrala je mladu Georgiju za glavno lice proljetne 2010. kampanje, opisavši ju kao upravo idealnu za Versace. Vrijeme će pokazati koliko joj je u brzom proboju pod svijetla pozornice pomoglo prezime koje nosi, a koliko predanost modi po uzoru na mamu koja joj je najveća inspiracija. Evo njenih prvih snimaka za Versace s/s 2010.
U reklamnoj kampanji učestvovali su i muški modeli. Paolo Anchisi i Simon Nessman
Njezina majka, Jerry Hall, pojavila se u spotu velikog hita kojim je Bryan Ferry svojevremeno harao top listama. Morat će se kćer još malo potruditi da stigne mamin ondašnji fantastičan izgled.
|
editorial – 'Under Her Spell'
Natalia Vodianova, (27) ruski supermodel, odrasla je u siromaštvu, prodavala voće na tržnici i brižno je pomagala svojoj hendikepiranoj sestri. Danas je majka troje djece, živi u Londonu, godišnje zaradjuje milijune dolara (prošle godine 4.8 milijuna) i može birati poslove i uvjete svog pojavljivanja. Vrlo je ugledna u svijetu visoke mode, pa je tako svojim čarima nagovorila 40 poznatih dizajnera da doniraju po jednu svoju haljinu iz bajki koje će se uskoro prodati na moskovskoj aukciji, a prihod će ići humanitarnoj zakladi koju je Natalia osnovala - Naked Heard Foundation, koja po Rusiji gradi javna igrališta za djecu, koja su pod zaštitom, a pristup je prilagodjen i djeci s posebnim potrebama. Natalia je vrlo draga osoba koja nije zaboravila od kuda je potekla.
|
Lady Gaga uspjela je navući bijes barem jedne osobe. Svoga knjigovodje, kojem je zaigrana umjetnica postala noćna mora. Ona je jedna od onih koje novac baš i ne zanima previše i koji svoje račune stave u kutiju s cipelama i tako ih odnesu knjigovodji. Problem je što Lady Gaga svom nesretnom knjigovodji bezbrižno donosi na stotine kutija s cipelama. Njezina sjevernoamerička turneja pod nazivom 'Monster Ball Tour’ svakim nastupom donosi novi gubitak koji se dosad popeo na ozbiljnih 2.2 milijuna eura - iako su svi koncerti odavno rasprodani. Raskošni kostimi, bogata scenografija pozornice i nadahnute art ideje koje su se morale ispuniti imaju svoju popriličnu cijenu.
Samo jedna ogromna kada za kupanje u kojoj je kao poseban gost nastupila na britanskom tv talent showu X Factor, stajala je 57.000 €. Jedna od scena za jedan jedini nastup koštala je preko 550.000 €. Lady Gaga troši ogromne svote novca na vrlo skupe kostime i po navodima njenog glasnogovornika 'nije joj uopće stalo do troškova'. Publiku valja šokirati i LG uživa u tome. Glasnogovornik je takodjer naglasio da joj 'ne bi želio biti knjigovodja'.
Iako je u prekomjernoj potrošnji Lady Gaga ne brine i nikako ne posustaje te će europski dio turneje, koja u veljači započinje britanskim koncertima, odraditi na četiri puta većoj pozornici od sadašnje. Lady Gaga je postala nova ikona moderne glazbe nadolazećeg decenija i u potpunosti publici donosi pomalo zaboravljeni showbiz. Sama je izjavila da ju novac uopće ne zanima i da sav zaradjeni novac ulaže u svoju umjetnost. Ne vjerujem da će zbog novca odustati od svojih ideja, kao niti njezin stilista Nicola Formichetti ili ekipa okupljena oko londonskog ShowStudia, kojeg nadahnuto vodi Nick Knight, gdje svi zajedno pršte već dugo nezabilježenom izvanrednom kreativnošću. (ShowStudio i Lady Gaga su, izmedju ostalog, suradjivali na posljednjoj spektakularnoj pariškoj reviji Alexander McQueena). Naći će svi oni načina za dodatne prihode. Za početak, Lady Gaga je upravo postala kreativni direktor za Polaroid. Zanimljiva suradnja. Valjda će to donijeti koji milijunčić $$$ za kostime i scensku maštu, jer ovo što smo dosad vidjeli je tek početak!!
Ako nešto financijski i zaškripi uvijek postoji mogućnost koncerta u Zagrebu. Ima ovdje jedan tip koji jako voli delati i tudjim će novcem rado pokriti sve dubioze i navući osmijeh na lice Gaginog knjigovodje.
|
Christopher Bailey, glavni kreativni dizajner za londonsku modnu kuću Burberry poželio je zabavnu i dinamičnu kampanju koja slavi naslijedje i naglašava vanvremenske vrijednosti i kvalitetu tog branda. Za snimanje su ponovo angažirali talentiranu Emmu Watson koja uvijek vrlo lijepo izgleda i što je još važnije izgleda vrlo prirodno, bez pomisli da je u to uložen neki osobito veliki trud. Na snimanju joj je društvo uz druge modele pravio i njen brat Alex.
|
U rujanskom prikazu milanske Pradine revije za proljeće 2010. upitao sam se kako će fotograf Mario Testino osmisliti reklamnu kampanju koje će kasnije uslijediti. No, zadatak da snimi i osmisli kampanju dobio je Steven Meisel, koji bi već po svojim godinama mogao mnogo bolje razumjeti Pradine vizije, ali do sada nije donio nove inovacije. Nije to ni tako lako jer Prada je nakon početnog šoka s revije zauzela mjesto koje joj i pripada – vodeće mjesto modne vizionarke. Meisel je, barem za sada, jer očekuje se još fotografija, ostavio izvrstan styling s revije potpuno netaknutim. Neobična frizura, zelene naočale, crveni ruž, prozirna torba i izvanredna haljina.
|
I dalje se ubrzano nižu prvi snimci reklamnih kampanja za proljeće 2010. Armani i Dior zagovaraju tamu, dok su se Balenciaga i Fendi odlučili za svjetlo. Diorovu kampanju nosi manekenka Karlie Kloss za koju bi se po fotografiji teško moglo zaključiti kako ima svega 17 godina. Za divnu promjenu, kaiser Lagerfeld je konačno snimio nešto u boji. Versace je priložio nove fotografije i lijepoj Jaggerovoj kćeri dodali su mušku podršku u izležavanju naopako. Balenciaga |
...malo ispred vremena
David Bowie je osim po glazbenim inovacijama i utjecajem na brojne umjetnike svakako poznat i po svojem neobičnom i ekstravagantnom modnom izričaju, posebno u 70-ima. Hm...neobičnom? Kako se uzme... Givenchy, pariška modna kuća luksuzne odjeće, ne vidi ništa neobično u ovom sakou / jakni koju je kreirao glazbenik, krojač i dizajner Freddie Burrett. Slika je iz 1973 godine. (kad je Bowie imao 26 godina). Moda se vraća, rekli bi u Givenchyu, no izgleda da nisu samo prilagodili tudji dizajn, već su ga za svoju najnoviju kolekciju proljeće / ljeto 2010. u cjelosti iskopirali. Valjda neće nitko primjetiti.
Freddie Burrett umro je u Parizu i više ne može braniti svoj rad. Dizajnirao je sve kostime kao i one koje je Bowie tijekom njegova najplodnijeg glazbenog perioda privatno nosio.
Bowie iz tog vremena uvijek me podsjeti na još jednog glazbenog velikana. Veliki umjetnik, nesretni Kurt Cobain maestralno je obradio Bowievu pjesmu iz 70-ih, 'Man who sold the world'.
|
uskoro...cijena? prava sitnica!
Jednostavne, ženstvene i sexy modne kreacije francuske kreatorice Isabel Marant su medju najtraženijima kod pariških cool djevojaka. Boemski chic izgled i savršena lakoća njezine hip estetike vrlo se lako pretvara u bezbrižni glamour za čijom tajnom tragaju brojni dizajneri.
Marketinški pristup i gotovo gotovo potpuno ignoriranje kupaca nešto je još zanimljivije; interesantno upravo toliko da privuče pažnju ozbiljnog Wall Street Journala. U svijetu velikih problema koje trenutno s prodajom imaju proizvodjači luksuzne robe, Isabel Marant odlučila je krenuti protiv struje. Trgovcima koji prodaju njene proizvode zabranjeno ih je prodavati online, ne smiju stavljati stavljati slike njeih kreacija na svoje web stranice, pa čak ne smiju niti cijene objaviti online. Jedino smiju obavijestiti kupce da prodaju njene proizvode i telefonski broj svog dućana. Kupci onda unaprijed naručuju bez da vide što kupuju. I za divno čudo – stvar funkcionira. Prodaje se gotovo naslijepo. Na neki način ideja je kreiranje povećane potražnje kroz otežanu dostupnost, rijetkost i ekskluzivnost.
Jedna od najtraženijih čizama ove sezone na zahtjevnom američkom tržištu bila je njena čizmica pod nazivom 'Otway’. Objavljena u brojnim magazinima imala je samo jednu manu – teško se mogla nabaviti uprkos cijeni od $1.300. Prodana je još početkom jeseni telefonskim prednarudžama i mogli ste samo ići na listu čekanja nadajući se da će se ponovo pojaviti u dodatnim pošiljkama. A ni to nije bilo sigurno niti jednostavno. Želite da vam čizmicu pošalju iz njena pariška butika? Ne, oni ne šalju poštom. Zamole vas da dodjete u Pariz po njih.
Ista stvar dogodila se i sa proljetnom čizmicom pod imenom 'Soono'. Cijena je takodjer bila $1.300. Slavne showbiz zvijezde kao Rihanna, Cameron Diaz ili Jennifer Lopez osigurale su svoje čizmice u prednarudžbama prije nego su se pojavile u odabranim dućanima. Potražnja je bila ogromna, ali čizmica nije bilo.
Ali, sve se mijenja. Od ovog proljeća odjeća i obuća Isabel Marant moći će se naručiti online. 'Net-a-porter' je dobio pravo prodaje i čekaju se prve pošiljke. Osim uobičajene odjeće za iduću proljetnu sezonu na redu je suede čizma piratskog izgleda pod nazivom 'Dana'. Ne sumnjam da će cijene i ovoga puta biti paprene, a potražnja ogromna.
|
Karusel novih snimaka...
Ovo je doba godine kad prve fotografije reklamnih modnih kampanja stižu kao na tekućoj traci. Uglavnom je riječ o studijskim snimcima i vrlo brzo se očekuju kompletirane kampanje. Do onda, evo serije prvih snimaka od raznih modnih kuća prve lige. Angažirani su najpoznatiji modeli i fotografi. Od malo starije garde kao Claudia Schiffer (Chanel i Ferragamo), Kate Moss (Just Cavalli) pa sve do novih snaga kao što je Georgia May Jagger (najmladja kćer Mick Jaggera i Jerry Hall) koja je na reklami za Versace, a na očaj svog slavnog oca upravo je proglašena za britanski model godine.
Negdje su i sami fotografi postali modeli kao bračni dvojac Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin koji su za Lanvin sami pozirali u jednoj sasvim uobičajenoj pozi, dok na drugoj snimci najavljuju zanimljivi zombie / nudistički trend.
|