Imao sam gužvu na poslu i van posla pa nisam stigao ništa pisati u zadnje vrijeme. U ono malo slobodnog vremena što sam imao mozak bi mi bio u stanju hibernacije (neki će reći da je u hibernaciji zadnjih par godina). Ozljede koje su me mučile tokom zime nestale su skupa sa njom (zimom). Treninzi idu jako dobro, ali o tome drugi put.
Tema današnjeg teksta su gume. Kad sam zadnji put pisao o gumama netko je komentirao da je mana Continentalovih guma brzo trošenje. Nisam imao kontra argument jer sam u to vrijeme imao slično iskustvo kao autor komentara. Prije dvije godine sam kupio GP3000 i raspale su se u vrlo kratkom roku. Od 6. mjeseca prošle godine vozim na kombinaciji Force/Attack. Pošto su one namjenjene za utrke, pretpostavio sam da će se malo brže trošiti pa sam mislio za trening uzeti GP4000S. Međutim, GP-ovki nije bilo na lageru, a ja sam kasnije i zaboravio na njih. Od tada je prošlo već 10 mjeseci, a još uvijek koristim isti par guma. Prednja (Attack) je skoro u istom stanju kao kad sam je kupio, a na zadnjoj (Force) se vidi par malih rezova, ali daleko od toga da je zrela za mjenjanje. Da napomenem da sam u ovih 10 mjeseci prešao dosta kilometara, dobar dio po asfaltu loše kvalitete.
Ne bi preduboko ulazio u tehničke detalje (koji se mogu naći tu: link), ali napomenuo bi još par činjenica. Zadnja generacija Continentalovih guma koristi Vectran tehnologiju koja bi trebala pružati zaštitu od bušenja. S obzirom da sam u 10 mjeseci samo jednom bušio gumu mogu potvrditi da ovo nije marketinški trik. Koristi se i "Black Chili Compound" tehnologija koja navodno poboljšava držanje ceste za 30%, smanjuje kotrljajući otpor za 26% i usporava trošenje gume za 5%. Nisam radio nikakav test niti imam opremu s kojom bi ovo mogao provjeriti, ali eto, tako oni kažu.
U nedjelju sam po prvi put ove godine učestovao na manifestaciji poznatoj pod imenom "Fumina tura", koja se održava svake nedjelje sa startom u 9h na Jarunu. Vozili smo preko Kupinečkog Kraljevca, Pisarovine, Lasinje, Gvozda pa nazad istim putem. Na startu nas se okupilo 30-ak, a poslije prvog brda smo se podjelili u manje grupe. Nikica Smolić je još jednom odigrao ulogu službenog fotografa, a evo i par njegovih slika:
Dogovorio sam suradnju sa jednom od najvećih biciklističkih kompanija, Giantom. Na utrkama na kojima je zabranjena zavjetrina vozit ću Trinity Advanced SL2 model, a za ostale utrke ću koristiti neki (još ne znam koji) Giantov cestovni model. Magma, koja je distributer Gianta za Hrvatsku bi se htjela aktivnije uključiti na triatlonsko-biciklističku scenu, pa ako vas zanima neki model mogu vam se raspitati za cijenu i/ili eventualni popust.
Trinity će otkloniti upitnike koji su mi se do sad javljali nad glavom nakon dugih triatlona. Za utrke sa zabranjenom zavjetrinom optimalan je TT bicikl, a pošto sam do sad koristio specku stalno mi se po glavi vrtilo pitanje koliko bi bio brži na TT biciklu. Možda razlika neće biti velika, ali za eventualni neuspjeh više neću moći okrivljivati opremu. Trinity-a bi trebao dobiti krajem 5. mjeseca, mjesec dana prije Europskog prvenstva. Idealno bi bilo da imam malo više vremena za prilagodbu, ali valjda će i ovo biti dovoljno.
Nadam se da mi UCI u idućim danima neće zadati glavobolju. Trinity se koristi već 2 godine na biciklističkim utrkama kao prototip. Ove godine, kad su krenuli sa proizvodnjom, pojavila se sumnja da bi ga UCI mogao proglasiti nelegalnim. Nedavno su u ilegalu bacili Specialized-ove modele Shiv i Transition iako su se i oni koristili prije (Shiv lani, a Transition zadnjih par godina). Pošto Trinity-ev prednji dio izgleda slično onome kod Shiva pojavila se sumnja da bi mogli i njega zabraniti. Sumnja je dodatno podgrijana neki dan, za vrijeme utrke Paris-Nica. Prolog je osvojio Rabobankov Lars Boom na Trinity Advanced modelu, ali sa blago izmjenjenim prednjim dijelom (slika). Službeno još nema nikakve vijesti o legalnosti ili nelegalnosti Trinity-a.
Inače, UCI-eva pravila se nisu mjenjala u međuvremenu, ali navodno su loše napisana pa ih se može tumačiti na različit način. UCI-eva ideja je da biciklističke utrke i dalje pobjeđuju najjači biciklisti, a ne biciklisti sa najboljom opremom. S tim se slažem, ali ipak mislim da bi trebali biti malo profesionalniji u provedbi svojih pravila. Ne smije se događati da određeni bicikl dobije zeleno svijetlo, a da ga se onda kasnije zabrani.
Kakve veze imaju UCI pravila sa triatlonom? Za utrke koje nisu pod ITU kapom nemaju nikakve, ali ITU službeno prati UCI pravila. Međutim, neslužbeno sam saznao da nisu previše striktni u provođenju istih.
Nadam se da ova zavrzlama sa UCI-em neće dodatno pomaknuti rok isporuke.
Da se osvrnem na Dejanov članak o kacigama. Ne slažem se sa njegovim mišljenjem da bi trebalo zakonom zabraniti ne nošenje biciklističkih kaciga, a evo i zašto.
U područjima na kojima se zakonski zabrani vožnja bicikla bez kacige broj biciklista se znatno smanji. Australija je doživjela pad broja biciklista od 15-40% nakon što su donijeli takav zakon. Istraživanja su potvrdila da je vožnja biciklom najsigurnija u područjima gdje ima mnogo biciklista, pa uvođenje obveze nošenja kacige indirektno povećava rizik od nesreće. Za primjer se može uzeti Dansku i Nizozemsku koje imaju visok broj biciklista većina kojih ne nosi kacigu, a nizak broj prometnih nesreća u koje su uključeni biciklisti.
Prema nekim istraživanjima (Hillman, M. (1993) Cycle Helmets: The Case For and Against (London: Policy Studies Institute) biciklisti imaju manji rizik od ozljeda glave od vozača motornih vozila ili pješaka. Ako bi stvarno htjeli zaštiti pučanstvo onda bi trebali uvesti obvezu nošenja kacige i za pješake i vozače automobila. Nevezanje sigurnostnog pojasa u automobilu je znatno opasnije od ne nošenja kacige na biciklu.
Uvođenjem zakona o kacigama stvara se kriva percepcija o biciklizmu. Stvara se slika o biciklizmu kao opasnoj aktivnosti umjesto da ga se promovira kao zdrav, prijatan i siguran način prijevoza i zbog toga sam protiv takvog zakona. Ako se netko osjeća sigurnije sa kacigom neka je nosi, ali zakonsko nametanje nošenja kacige bilo bi kontraproduktivno.
Inače, u tekstu ne govorim o biciklizmu kao sportu nego o vožnji bicikla kao prijevoznog sredstva po gradu. Za sportsku vožnju kaciga je ipak preporučljiva.
< | ožujak, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Blog na engleskom
Adventure sport portal
UTRKEnet
Triatlon klub Zagreb
Triatlon klub Petar Zrinski
Triatlon klub Swibir
Hrvatski triatlon savez
Zagrebački triatlon savez
Triatlonci, triatlonke, trkači ...
Daria Pletikapa
Željka Šaban
Iva Tomić
Krešimir Tijardović
Ognjen Stojanović
Dejan Patrčević
Damir Mesec
Melez
Goran Murić
Saša Antić
Marko Franjić
Dino Špadina
Boris Cvilinder
Jurica Cvjetko
Martin Papišta
Nikola Mikulić
2010. godina
11.4. Sprint duatlon Umag – 8. mjesto
8.5. Austrian 1/2 Iron, Graz – 2. mjesto
5.6. Sprint triatlon Pula – 9. mjesto (4. za PH)
12.6. Jarunska triatlon liga, 1.kolo - 1. mjesto
19.6. Olimpijski triatlon, Zagreb – 5. mjesto
26.6. Europsko prvenstvo u dugom triatlonu, Vitoria Gasteiz, Španjolska – 8. mjesto
10.7. Jarunska triatlon liga, 4.kolo - 1. mjesto
18.7. Sprint triatlon Stubica - 1. mjesto
24.7. Sprint triatlon Kostrena
1.8. Svjetsko prvenstvo u dugom triatlonu, Immenstadt, Njemačka
2009. godina
1. PH dugi triathlon
12. Tri Motion (2-80-22km), Saalfelden, Austria
14. ITU Long Distance World Series, Brasschaat, Belgija
28. Ironman 70.3 Antwerpen (4:06h)
45. Ironman 70.3 Austria (4:20h)
6. Duisburg Lichterlauf, trčanje 10km
16. Eindhoven polu-maraton, rezultat 1.13.50h
34. ITU Long Distance Rankings