Varaždin-bus

  siječanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Ožujak 2010 (1)
Siječanj 2010 (3)
Kolovoz 2009 (1)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2008 (6)
Travanj 2008 (2)
Veljača 2008 (8)
Siječanj 2008 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
Varaždinski gradski prijevoz

Linkovi
Ris.com.hr
Regionalni industrijski sindikat - RIS

Autobusi.org
Forum

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis


Monitor.hr

[IMG]http://i27.tinypic.com/m7fkt0.jpg[/IMG]

Vecernji list 280608

Vecerni list 100408

Vecernji list 090408

Vecernji list 250208

Obavijest o nadzoru 1

Obavijest onadzoru 2

Obavijest o nadzoru 3

Obavijest o nadzoru 4

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

31.01.2008., četvrtak

Varaždin-bus, ignorancija

Državni inspektorat Državni inspektorat, Područna jedinica Varaždin,…. Odsjek za nadzor u području radnih odnosa.
Nekoliko zanimljivosti iz dokumenta Klasa 116-02/07-02/373, URBroj 556-15-02-01/18-07-5

Povodom prijave jednog vozača o povredama odredbi Zakona o radu od 9. listopada u kojoj se navodi da poslodavac Varaždin-bus d.o.o. nije omogućio korištenje godišnjeg odmora, da se kontinuirano radi prekovremeno, da ni jedan sat prekovremenog nije dodatno plaćen, da svaki drugi dan nije koristio dnevni odmor u trajanju od najmanje 12 sati između dva uzastopna radna dana, Inspekcija je pozvala poslodavca Željka Krajana da se očituje na navode.

U dokumentu piše slijedeće:
„Kako bi pristupio u prostorije ovoga Odsjeka radi očitovanja na navode iz Vaše prijave odnosno predočenja Vaše radno pravne dokumentacije, navedenom poslodavcu 10. listopada 2007. uputili smo poziv, koji mu je uručen 11. listopada 2007. godine. budući da u sve termine dolaska, dogovorene pismenim ili usmenim putem, a to su bili 17. listopada u 8,15 sati, 22. listopada u 9,30 sati, 29. listopada u 8,30 sati odnosno 2. studenoga 2007. godine u 10,00 sati Željko Krajan nije pristupio niti je traženo dostavio na uvid, protiv trgovačkog društva „Varaždin-bus“ d.o.o. sa sjedištem u Varaždinu, Biškupečka 16B i Željka Krajana, odgovorne osobe istoga, podnosimo zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka Prekršajnom sudu u Varaždinu zbog počinjenog prekršaja iz članka 41. Stavka 2. Zakona o radu, kažnjivoga po članku 248. stavku 1. točki 14 i stavku 2. istoga Zakona, prekršaja iz članka 47. Zakona o radu, kažnjivoga po članku 248. Stavku 1. točki 23 i stavku 2. Istoga Zakona, prekršaja iz članka 45. Zakona o radu, Kažnjivoga po članku 247. stavku 1. točki 8. i stavku 2. Istoga Zakona i prekršaja iz članka 52. stavka 2. Zakona o radu, kažnjivoga po članku 246. stavku 1. točki 10. i stavku 2. istoga Zakona.

O utvrđenom činjeničnom stanju obavijestit ćemo i Poreznu upravu Ministarstva financija.“

- 12:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

25.01.2008., petak

Varaždin-bus na europskoj razini

U Vjesniku je, 24. srpnja 2007. godine, objavljen slijedeći članak .

U njemu se između ostalog navodi „da će tvrtka do kraja ove (2007.) godine doći na europsku razinu“.

Vlasnik i direktor još izjavljuje: »Moramo još zajednički poraditi na uređenju stajališta na području grada, čekamo kvalitetnu ponudu za tipske kućice s četiri sjedeća mjesta…“. Od toga za sada nema ništa.

A rekao je i slijedeće: „S našim kooperantom Varaždin busom imamo čvrst ugovor o suradnji, pa i novac od subvencije automatski prebacujemo njima. Radimo i na tome da tu tvrtku preuzmemo u stopostotno vlasništvo, da bismo izbjegli neka pitanja.“

Rečeno – učinjeno.

U početku koncesionar bijaše tvrtka „IMEX Car“ d.o.o., naknadno je Gradsko vijeće Grada Varaždina odobrilo prijenos prava i obveza iz Ugovora o koncesiji za javni gradski prijevoz putnika na području Grada Varaždina s Trgovačkog društva »IMEX Car« d.o.o. Varaždin na novoosnovano društvo u vlasništvu koncesionara »Varaždin bus« d.o.o. Varaždin. Prijenosom prava i obveza Gradsko vijeće dozvoljava Trgovačkom društvu »Varaždin-bus« d.o.o. Varaždin obavljanje komunalne djelatnosti javnog gradskog prijevoza na području Grada Varaždina.

Nadalje u članku se prenosi slijedeća izjava:

„Navodi i da je nedostatak vozača problem u cijeloj zemlji, a budući da se pojavljuju novi ljudi, normalno je da ih se prijavi na određeno vrijeme.“ Nije čovjek čuo za probni rad. „Oko 75 posto njegovih vozača prijavljeno je na neodređeno, plaće su redovito do zadnjeg dana u mjesecu, a primaju se isključivo putem računa.“ Ha,ha, izjavi i ostane živ.

Ali mi tvrdimo da nije sve baš tako, a neka pitanja i dalje vise u zraku…..

- 10:55 - Komentari (0) - Isprintaj - #

24.01.2008., četvrtak

Varaždin-bus sufinanciranje!

Jesu li radnici, zaposleni u Varaždin-bus d.o.o., najveći sponzori varaždinskog javnog prijevoza?

Varaždin bus svojim radnicima ne plaća prekovremeni rad. U pravilu vozači odrade jedan sat prekovremeno svaki dan, od ponedjeljka do petka. Radna im je i svaka druga subota kada odrade još 10 sati prekovremeno. Na temelju ustaljene prakse mogli bi zaključiti da će u siječnju ove godine odraditi 42 prekovremena sata. U pravilu prekovremeni rad se bi se trebao platiti 50% više od redovnog rada. Na taj način dobivamo brojku od 61 sata koji bi poslodavac trebao platiti, ali do sada, u godinu i pol rada tvrtke nije platio ništa.
Ako računamo da su plaće ugovorene na 3.000 i 4.000 kuna neto u bruto iznosu (s 10% prireza) iste bi iznosile 4.095,81 i 5.592,81 kunu. Prosječni broj radnih sati u jednom mjesecu je 176. Tako za prvu skupinu radnika bruto sat vrijedi 23,27, a za drugu skupinu 31,78 kuna. Slijedom takve računice ispada da je prva skupina radnika oštećena za 1.419,47, a druga za 1.938,58 kuna.
Teoretski, ako podijelimo vozače, njih 36 u dvije jednake grupe, svaka ima 18 vozača. Prva grupa je zakinuta za 22.550,46 kuna, a druga za 34.894,44. Ukupan iznos je 57.444,90 kuna.
Grad Varaždin sufinancira poslovanje Varaždin-bus d.o.o. s 42.000 kuna mjesečno, Općina Sv. Ilija s 3.000, Beretinec s 1.000, Cestica s 4.000, ima ih još ali trenutno su nam nedostupni podaci.
I sad, na kraju, čini nam se da su ipak radnici Varaždin-bus njegovi najveći dobrotvori. Ali tu nije kraj…

- 16:46 - Komentari (0) - Isprintaj - #

22.01.2008., utorak

Pozor opasnost

PREKOMJERNO UPRAVLJANJE motornim vozilom uzrokuje umor vozača pa time i opasnost po sigurnost u prometu, a djelovanje na vozača gotovo se izjednačuje sa djelovanjem alkohola ili opojnih sredstava.

UTJECAJ UMORA NA SIGURNOST VOŽNJE:
slabi pozornost, koncentracija i sposobnost procjene situacije reakcije su iznenadne i ubrzane ali u pravilu netočne, poremećeni su redoslijed, točnost i brzina izvođenja radnji te je smanjena psihomotorička sposobnost i spretnost.
Izvor: MUP
- 11:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Što smo rekli

vzportal.hr Obzirom da se naše izjave različito prenose ili interpretiraju odlučili smo objaviti materijale koje smo podijelili novinarima, inspekciji rada, zamjeniku varaždinskog gradonačelnika .....

Poslodavac Varaždin-bus d.o.o., ne poštuje odredbe Zakona o radu:

1.) RADNO VRIJEME Iz članka 38. i 41. Poslodavac je odredio radno vrijeme duže od 40 sati tjedno, a prekovremeni rad traje više od 10 sati tjedno, duže od četiri tjedna neprekidno i više od dvanaest tjedana u godini.

Takav rad traje od sredine 2006.godine pa do danas. Radni tjedan za sve vozače raspoređen je na šest radnih dana, svaki u trajanju dužem od osam sati. Kao dokaz prilažemo „Vozni red“.

Primjer: Gradska linija 1
Vozači u jutarnjoj smjeni započinju s vožnjom u 05:10, a završavaju u 13:37 sati. Popodnevna smjena započinje u 13:37 i traje do 22:39. Osim vožnje, vozači moraju svakodnevno obaviti pregled vozila prije početka i nakon vožnje, te očistiti mini-bus.
Takav prekovremeni rad nije prikazan na isplatnim listama i nije plaćen. Poslodavac ne prikazuje u obračunskim listama prekovremeni rad koji vozači odrade u izvanrednim vožnjama npr.: turističke ili poslovne vožnje, najčešće do Zagreba. Takav se rad plaća „na crno“ po cijeni koju poslodavac sam određuje prema svom nahođenju tzv. „od oka“.

Smatramo da je raspored i trajanje radnog vremena organizirano protivno odredbama Zakona o radu, da takav rad štetno utječe na zdravlje i radnu sposobnost vozača, a predstavlja i potencijalnu opasnost za putnike i druge sudionike u prometu.

2.) DNEVNI ODMOR Iz članka 45. zato jer između dva radna dana nije vozačima omogućio korištenje dnevnog odmora.
Vozači koji rade u popodnevnoj smjeni nastavljaju rad sljedećeg dana u jutarnjoj smjeni, pa kako popodnevna smjena završava u 22:39, a jutarnja započinje u 05:10, sasvim je jasno da im nije omogućen dnevni odmor u trajanju od najmanje 12 sati neprekidno.

3.) GODIŠNJI ODMOR Iz članka 54. zato jer vozačima nije omogućio korištenje prvog dijela godišnjeg odmora u neprekidnom trajanju od dvanaest radnih dana.

4.) PRAVILNIK O RADU Iz članaka 9. i 130. jer nije donio i objavio pravilnik o radu, te ga nije dostavio sindikalnom povjereniku, a nije ga ni objavio na način da bude dostupan na uvid radnicima.

5.) PLAĆA Iz članka 68. i 92. jer radnicima nije isplatio primjerenu plaću na način da ni jedan sat prekovremenog i noćnog rada nije platio u povećanom iznosu. Osim radnika tu su oštećeni i fondovi obveznih osiguranja te analogno tome nisu plaćeni ni porez ni prirez.

6.) NADZOR NAD UTEMELJENJEM SINDIKATA Iz članka 185. jer vršio nadzor nad utemeljenjem sindikata. Naime, nakon što je primio obavijest o imenovanju sindikalnog povjerenika (08.11.2007.), direktor jr nagovarao vozače da svojim potpisom potvrde da nisu i ne žele biti članovi sindikata.

Uvjeti rada
Vozačima se ne dozvoljava upotreba prostorije za odmor kada koriste stanku od 30 minuta, te su prisiljeni jesti vani na hladnoći ili u samom vozilu na mjestu vozača ili putnika. Sanitarni čvor ne mogu koristiti prema potrebi, pa mnogi odlaze u ugostiteljski objekt u blizini kolodvora.
Vozači sami čiste vozila, pa čak o svom trošku kupuju krpe i spužve za brisanje vjetrobranskih stakala.
ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA
Vozač autobusa u javnom gradskom prijevozu putnika, ne smije u roku od 24 sata neprekidno upravljati tim vozilom duže od devet sati
Vozač autobusa u javnom gradskom prijevozu putnika smije neprekidno upravljati tim vozilom najdulje sedam sati, uz uvjet da na polaznim postajama ima prekid vožnje od najmanje pet minuta.

Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 1.500,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji neprekidno upravlja autobusom ili vozilom čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg, duže od propisanog vremena ili ne koristi propisane odmore.

Kod poslodavca Varaždin-bus d.o.o. ne poštuju se odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnika o ukupnom trajanju vremena upravljanja vozilom, o odmorima vozača i o vođenju evidencije rada i odmora vozača.

Vozači Varaždin-bus d.o.o. voze i više od 18 sati u vremenu od 24 sata. Kako je to moguće? Evo primjera:
Gradska linija 1
Popodnevna smjena započinje u 13:37 i traje do 22:39. Vozači popodnevne smjene nastavljaju vožnju u jutarnjoj smjeni u 05:10, a završavaju u 13:37 sati. Vozačima nije omogućeno korištenje prava na odmor od pet minuta na svakoj početnoj stanici.
Osim vožnje, vozači moraju svakodnevno obaviti pregled vozila prije početka i nakon vožnje, te očistiti mini-bus.

Obzirom na činjenicu da poslodavac nije dostavio Pravilnik o radu, te nije dao na uvid dokumentaciju iz koje bi se moglo vidjeti da li uredno i točno ispunjava obveze glede obračunavanja i uplaćivanja doprinosa za socijalna osiguranja (ZOR čl. 150.) , dajemo slijedeći komentar:
Vozači i Varaždin-bus d.o.o. ugovorili su plaće u neto iznosu na način da vozači čija su vozila opremljena s 14 sjedala primaju 4.000,00 kuna, a oni čija vozila imaju 8 sjedala primaju 3.000,00 kuna. Pri takvom izračunu plaće zakinuti su vozači koji su naveli kao poreznu olakšicu djecu ili nekoga od uzdržavanih članova obitelji. Njima se uplaćuje manje u drugi mirovinski stup i za zdravstveno osiguranje zbog čega će imati manju mirovinu ili naknadu za bolovanje od svojih kolega koji nemaju ili ne koriste porezne olakšice na djecu ili uzdržavane članove obitelji. Naime, njihova bruto plaća proporcionalno je umanjena da bi se dobio jednak iznos neto plaće.
Proporcionalno su umanjena izdvajanja za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, dodatni doprinos za staž osiguranja koji se računa s povećanim trajanjem, doprinos za osnovno zdravstveno osiguranje, poseban doprinos za prava u slučaju ozljede na radu i profesionalne bolesti, te doprinos za zapošljavanje.
Nastavno, proporcionalnim umanjenjem bruto plaće umanjeni su i iznosi poreza i prireza.

Noćni rad se ne plaća.
Rad u vremenu između 22 sata uvečer i 6 sati ujutro idućega dana smatra se noćnim radom. Za noćni rad radnik ima pravo na povećanu plaću. Vozači odrade najmanje jedan sat noćnog rada, bez obzira da li se radi o jutarnjoj ili popodnevnoj smjeni. Za siječanj 2008. godine to bi iznosilo 24 sata. Vrijednost noćnog rada u pravilu je uvećana za 35%.

Prekovremeni rad se ne plaća.
Prekovremeni rad je onaj rad koji traje duže od punoga radnog vremena (40 sati tjedno) i može trajati najviše 10 sati tjedno. Vozači rade svaki dan najmanje jedan sat prekovremeno te još deset sati svake druge subote. U siječnju 2008. godine vozači će odraditi cca 42 sata prekovremeno. Prekovremeni rad, u pravilu, se plaća 50% više od redovnog sata što znači da su zakinuti za vrijednost od 61 radnog sata (cca 1.000 - 1300, kn neto), a proporcionalno su umanjena i izdvajanja iz plaće i na plaću.

Karte se prepravljaju flomasterima s 3 kune na 5, s 7 kuna na 8 i slično.



- 11:17 - Komentari (0) - Isprintaj - #

20.01.2008., nedjelja

Varazdin-bus

mojportal.hr VARAŽDIN - Zbog nepoštivanja osnovnih pravila Zakona o sigurnosti i Zakona o radu u tvrtci Varaždin-bus d.o.o., Regionalni industrijski sindikat održao je danas konferenciju za novinare. Prava radnika krše se već dulje vrijeme, a sve to utječe na sigurnost, kako samih vozača, tako i putnika u autobusu - naglasio je predsjednik sindikata Siniša Miličić.

Osim kršenja prava u pogledu radnog vremena i odmora krši se pravo i na godišnji odmor. Također, nema ispalate prekovremenog i noćnog rada, a vršen je i pritisak na radnike prilikom osnivanja sindikata. Sindikalno organizirani radnici već su ranije na nepravilnosti upozoravali poslodavca, prometnu policiju, inspekcijske službe.Mojportal
- 19:08 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Varaždin-bus

Varaždinska televizija VTV- Varaždinska televizija 17. siječnja 2008. 15:17
Vožnja mini busevima u varaždinskom javnom gradskom prijevozu opasna je za putnike, vozače i ostale sudionike u prometu jer tvrtka Varaždin-bus d.o.o. u privatnom vlasništu Željka Krajana ne poštuje osnovna pravila iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Zakona o radu - upozorili su na današnjoj konferenciji za novinare sindikalni povjerenik u podružnici Varaždin-bus Zvonimir Hanžek, te predsjednik Regionalnog industrijskog sindikata Siniša Miličić.

Najteži prekršaj prema njihovoj ocijeni je nepoštivanje radnog vremena. Tako vozačima nije omogućen dnevni odmor u trajanju od najmanje 12 sati neprekidno, kao i to da vozač autobusa u javnom gradskom prijevozu putnika ne smije u roku od 24 sata neprekidno upravljati vozilom duže od devet sati, a vozači Varaždin bus-a voze i više od 18 sati. Obzirom da se poslodavac oglušio na njihove zahtjeve vozači su na nepravilnosti upozorili i prometnu policiju, inspekcijske službe i gradske vlasti. Ukoliko će ovakva situacija i dalje potrajati oni su spremni zaustaviti prometovanje Varaždin-busa - istaknuo je predsjednik Regionalnog industrijkog sindikata Siniša Miličić. Komentar na izjave sindikalista pokušali smo dobiti i od vlasnika tvrtke Varaždin-bus Željka Krajana. No, kako se nalazi na službenom putu u Njemačkoj, objasnio je tek kako nije detaljno upoznat sa samom situacijom i optužbama koje mu se nameću.


Vjesnik

www.vtv.hr

mojportal.hr

vzportal.hr

- 19:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Sljedeći mjesec >>

0