siječanj, 2008 | > | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
[IMG]http://i27.tinypic.com/m7fkt0.jpg[/IMG]
U Vjesniku je, 24. srpnja 2007. godine, objavljen slijedeći članak . U njemu se između ostalog navodi „da će tvrtka do kraja ove (2007.) godine doći na europsku razinu“. Vlasnik i direktor još izjavljuje: »Moramo još zajednički poraditi na uređenju stajališta na području grada, čekamo kvalitetnu ponudu za tipske kućice s četiri sjedeća mjesta…“. Od toga za sada nema ništa. A rekao je i slijedeće: „S našim kooperantom Varaždin busom imamo čvrst ugovor o suradnji, pa i novac od subvencije automatski prebacujemo njima. Radimo i na tome da tu tvrtku preuzmemo u stopostotno vlasništvo, da bismo izbjegli neka pitanja.“ Rečeno – učinjeno. U početku koncesionar bijaše tvrtka „IMEX Car“ d.o.o., naknadno je Gradsko vijeće Grada Varaždina odobrilo prijenos prava i obveza iz Ugovora o koncesiji za javni gradski prijevoz putnika na području Grada Varaždina s Trgovačkog društva »IMEX Car« d.o.o. Varaždin na novoosnovano društvo u vlasništvu koncesionara »Varaždin bus« d.o.o. Varaždin. Prijenosom prava i obveza Gradsko vijeće dozvoljava Trgovačkom društvu »Varaždin-bus« d.o.o. Varaždin obavljanje komunalne djelatnosti javnog gradskog prijevoza na području Grada Varaždina. Nadalje u članku se prenosi slijedeća izjava: „Navodi i da je nedostatak vozača problem u cijeloj zemlji, a budući da se pojavljuju novi ljudi, normalno je da ih se prijavi na određeno vrijeme.“ Nije čovjek čuo za probni rad. „Oko 75 posto njegovih vozača prijavljeno je na neodređeno, plaće su redovito do zadnjeg dana u mjesecu, a primaju se isključivo putem računa.“ Ha,ha, izjavi i ostane živ. Ali mi tvrdimo da nije sve baš tako, a neka pitanja i dalje vise u zraku….. |
Jesu li radnici, zaposleni u Varaždin-bus d.o.o., najveći sponzori varaždinskog javnog prijevoza? Varaždin bus svojim radnicima ne plaća prekovremeni rad. U pravilu vozači odrade jedan sat prekovremeno svaki dan, od ponedjeljka do petka. Radna im je i svaka druga subota kada odrade još 10 sati prekovremeno. Na temelju ustaljene prakse mogli bi zaključiti da će u siječnju ove godine odraditi 42 prekovremena sata. U pravilu prekovremeni rad se bi se trebao platiti 50% više od redovnog rada. Na taj način dobivamo brojku od 61 sata koji bi poslodavac trebao platiti, ali do sada, u godinu i pol rada tvrtke nije platio ništa. Ako računamo da su plaće ugovorene na 3.000 i 4.000 kuna neto u bruto iznosu (s 10% prireza) iste bi iznosile 4.095,81 i 5.592,81 kunu. Prosječni broj radnih sati u jednom mjesecu je 176. Tako za prvu skupinu radnika bruto sat vrijedi 23,27, a za drugu skupinu 31,78 kuna. Slijedom takve računice ispada da je prva skupina radnika oštećena za 1.419,47, a druga za 1.938,58 kuna. Teoretski, ako podijelimo vozače, njih 36 u dvije jednake grupe, svaka ima 18 vozača. Prva grupa je zakinuta za 22.550,46 kuna, a druga za 34.894,44. Ukupan iznos je 57.444,90 kuna. Grad Varaždin sufinancira poslovanje Varaždin-bus d.o.o. s 42.000 kuna mjesečno, Općina Sv. Ilija s 3.000, Beretinec s 1.000, Cestica s 4.000, ima ih još ali trenutno su nam nedostupni podaci. I sad, na kraju, čini nam se da su ipak radnici Varaždin-bus njegovi najveći dobrotvori. Ali tu nije kraj… |
PREKOMJERNO UPRAVLJANJE motornim vozilom uzrokuje umor vozača pa time i opasnost po sigurnost u prometu, a djelovanje na vozača gotovo se izjednačuje sa djelovanjem alkohola ili opojnih sredstava. UTJECAJ UMORA NA SIGURNOST VOŽNJE: slabi pozornost, koncentracija i sposobnost procjene situacije reakcije su iznenadne i ubrzane ali u pravilu netočne, poremećeni su redoslijed, točnost i brzina izvođenja radnji te je smanjena psihomotorička sposobnost i spretnost. Izvor: MUP |
VARAŽDIN - Zbog nepoštivanja osnovnih pravila Zakona o sigurnosti i Zakona o radu u tvrtci Varaždin-bus d.o.o., Regionalni industrijski sindikat održao je danas konferenciju za novinare. Prava radnika krše se već dulje vrijeme, a sve to utječe na sigurnost, kako samih vozača, tako i putnika u autobusu - naglasio je predsjednik sindikata Siniša Miličić. Osim kršenja prava u pogledu radnog vremena i odmora krši se pravo i na godišnji odmor. Također, nema ispalate prekovremenog i noćnog rada, a vršen je i pritisak na radnike prilikom osnivanja sindikata. Sindikalno organizirani radnici već su ranije na nepravilnosti upozoravali poslodavca, prometnu policiju, inspekcijske službe.Mojportal |
VTV- Varaždinska televizija 17. siječnja 2008. 15:17 Vožnja mini busevima u varaždinskom javnom gradskom prijevozu opasna je za putnike, vozače i ostale sudionike u prometu jer tvrtka Varaždin-bus d.o.o. u privatnom vlasništu Željka Krajana ne poštuje osnovna pravila iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Zakona o radu - upozorili su na današnjoj konferenciji za novinare sindikalni povjerenik u podružnici Varaždin-bus Zvonimir Hanžek, te predsjednik Regionalnog industrijskog sindikata Siniša Miličić. Najteži prekršaj prema njihovoj ocijeni je nepoštivanje radnog vremena. Tako vozačima nije omogućen dnevni odmor u trajanju od najmanje 12 sati neprekidno, kao i to da vozač autobusa u javnom gradskom prijevozu putnika ne smije u roku od 24 sata neprekidno upravljati vozilom duže od devet sati, a vozači Varaždin bus-a voze i više od 18 sati. Obzirom da se poslodavac oglušio na njihove zahtjeve vozači su na nepravilnosti upozorili i prometnu policiju, inspekcijske službe i gradske vlasti. Ukoliko će ovakva situacija i dalje potrajati oni su spremni zaustaviti prometovanje Varaždin-busa - istaknuo je predsjednik Regionalnog industrijkog sindikata Siniša Miličić. Komentar na izjave sindikalista pokušali smo dobiti i od vlasnika tvrtke Varaždin-bus Željka Krajana. No, kako se nalazi na službenom putu u Njemačkoj, objasnio je tek kako nije detaljno upoznat sa samom situacijom i optužbama koje mu se nameću. Vjesnik www.vtv.hr mojportal.hr vzportal.hr |