< | veljača, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
[IMG]http://i27.tinypic.com/m7fkt0.jpg[/IMG]
U Večernjem listu objavljen je članak sljedećeg sadržaja: VARAŽDIN - Nakon istupanja Regionalnog industrijskog sindikata u javnosti prije mjesec dana o nepravilnostima u poslovanju tvrtke Varaždin-bus, zaposlenici su, osjetili samo neznatne promjene. Promijenjeno je radno vrijeme vozača, čime se bitno povećala sigurnost putnika, a vozačima je omogućeno korištenje dnevnog odmora između dva radna dana od najmanje 12 sati. Sada vozači rade jedan tjedan u jutarnjoj, a drugi u popodnevnoj smjeni, a prije su mijenjali smjene u tjednu. To je jedina pozitivna promjena. Inspekcija rada ustanovila je kako ne poštuju zakonske odredbe o trajanju radnog vremena, prekovremenog rada, korištenja prava na dnevni i godišnji odmor, ne plaćaju se prekovremeni sati, a poslodavac nije donio ni objavio pravilnik o radu pa će inspekcija protiv Varaždin-busa i odgovorne osobe Željka Krajana Prekršajnom sudu u Varaždinu podnijeti optužni prijedlog, a o stanju obavijestiti Poreznu upravu i Ministarstvo finanacija kaže Siniša Miličić, predsjednik Regionalnog industrijskog sindikata, ponovivši kako radnici nemaju ključeve od zahoda te da vozni redovi nisu izvješeni. Željko Krajan iz Varaždin-busa kaže da su u sindikatu samo još 3, 4 njegova zaposlenika, a ostali su, te među njima i sindikalni povjerenik Zvonko Hanžek istupili, kada su shvatili da sindikat njima manipulira. Vozači rade u jednoj smjeni cijeli tjedan do petka do 14.15 sati te su slobodni u petak popodne, subotu i nedjelju i ponedjeljak prijepodne. Prije su autobusima išli kući, a ujutro se njima vraćali na posao. Novim se smjenama sve se promijenilo te su zakinuti i razočarani jer svojim autima moraju doći do posla, a ključevi od zahoda se stalno gube kaže Željko Krajan. |
Putnici koji koriste javni prijevoz tijekom cijele vožnje moraju imati vozne karte koje sadrže: naziv prijevoznika, relaciju prijevoza, cijenu prijevoza. Varaždin-bus prodaje karte o kojima bi se dalo raspravljati ali ih ipak ima, dok se Vozni red ne može nigdje nabaviti. Vozači su jedini pouzdani izvor informacija o polascima i dolascima na određenu lokaciju, a ako platite informacije o voznom redu možete dobiti i na telefon 060 304 304 po cijeni od 1,7 kn iz fiksne mreže i 2,49 kn poziv iz mobilne mreže. (Obzirom na činjenicu da se političari natječu u izjavama čiji je grad jeftiniji dodati ćemo cijene informacija o voznom redu za Autotrolej Rijeka: iz fiksne mreže 1,13, i 1,95 kuna iz mobilne.) Definicija voznog reda otprilike bi glasila ovako: »Vozni red« je akt koji sadrži: naziv prijevoznika, liniju na kojoj se obavlja prijevoz, vrstu linije, redoslijed autobusnih stajališta, te njihovu udaljenost od mjesta gdje počinje linija, vrijeme dolaska i polaska s autobusnog stajališta, režim održavanja linije, razdoblje u kojem se održava linija, te rok važenja voznog reda.“ (Izvor: Zakon o prijevozu u cestovnom prometu). O toj problematici pisao je „Klopotec“ u "Varaždinskim vijestima", br. 3291, 30. siječnja 2008. Vozni redi Več dugo nisam ništ pisal o našim varaždinskim busekima na koje smo se več vsi polahklo priviknuli i koje gotovo saki dan koristimo. Istina, i dalje mumlamo i prigovarjamo, kajti firma čiji su buseki baš i neče preveč poslušati naše predloge i primedbe. A moram reči kak su mi se žalili više put prijateli da bi več jemput trebalo se znati koja linija kam vozi, gdi je koja bus-stanica i gda na koju stanicu buseki dohajaju. Mislil sam da to i nie baš tak jako važno, kajti si ljudi koji buseke svakoga dana trebaju, fletno zapamtiju ono o čemu ja govorim, ali nije baš čist tak. Najme, i ja sam se uveril da to ni baš tak jednostavno. Na priliku, jeden dan trebal sam oditi k prijatelu koji stanuje tam negdi na polovici Brezja. A jerbo svojega auta nemam, biciklina ne vozim, taksi mi je preskupi, velim sam sebi - idem se lepo prepelati z gradskim busekom, jerbo pet kuna se bu našlo za tam i tuliko za nazaj. I vputim se ja na onu jenu od glavnih busekovih stanica, tu na Trgu slobode polek farne cirkve. Istina, nigdi više niti tu ne piše koje vse linije sim dohajaju i gda kam pelaju, ali navek se najde putnikov koji buju nas neznalice informerali kaj nas zanima. Tak sam saznal da se prama Brezju morem dopelati ako idem z četvorkom do kapelice Svetoga Roka, a onda dale prema Brezju pešice mi više ne bu jako dalko. I tak sam napravil i došel kam sam nakanil. Je, ali kak onda nazaj? Ona četvorka je odišla prama Kučanu, pak vse naokrug do trgovine Pevec i kroz Svilarsku vulicu nazaj na Kolodvor. A koja linija vozi kroz Brezje prama gradu - bilo je pitanje koje nisam imal komu postaviti, dok se nisam domislil skočiti do najbližeše birtije, gdi se bu zasigurno našel netko ko mi bu znal rastumačiti (a ako naletim na kakšnoga prijatela, još bu opala i koja runda). I bilo je tak. Veliju mi ljudi gdi je stanica buseka koji pela vse okolo pak kroz Turčin nazaj vu Varaždin, ali baš je na moju nesreču malo prije odišel!? No, da skratim pripovetku, naletel je jeden prijatel z svojim autom i dopelal me do grada. Istina, na šanku me je koštalo više nego taksi, ali mi ništ nije bilo žal! A sad si vse nekaj premišlavlem, kaj je zaistinu tak jako teško i komplicerano naštampati jednu malu knižicu z linijama, štacijama i voznim redom? Ako Grad, a to smo vsi mi građani, sufinancera buseke, onda bi se moglo najti i još malo penez za odštampati takšnu knižicu. Na priliku, nekaj slično kak je ona "VaraždIN", čist mala knižica koju sakoga meseca štampamo z kulturnim i športskim programima, i drugim informacijama koje čoveku navek dobro dojdeju, a deliju se zabadav. A mogla bi se takaj takšna slična knižica - z kartom Grada i okolice, z voznim redom i linijama i stanicama busekov - naručiti baš od našega "Varaždinca", koji je več dvaput štampa! i veliku kartu grada Varaždina, a zabadav su ju dobili vsi čitateli... Razmem da oni koji se stalno pelaju po istoj liniji nemaju takšnih problemov. Ali, mi drugi koji bi se šteli voziti na razna mesta vu Gradu, a izletniki pogotovo, zaistinu još navek nemamo baš puno koristi od tih naših busekov. Najme, nije to rečemo Zagreb, gdi vse linije ideju po istim vulicama sim i tam, pak z kojom si nekam došel z tom se moreš i vrnuti. Ne, mi se vu Varaždinu vozimo v krug i ako se npr. z Hercegove vulice hoče čovek dopelati do Doma penzionera, a ja sam takaj štel tu koristiti buseka, ne bute verovali - prepelal sam se kroz pol Varaždina i videl vse moguče njegove znamenitosti, kak da sam išel v razgled Grada z turističkom linijom! Zato, prosil bi nadležne, dajte več jemput štampajte toga voznoga reda, povečal bu se promet i putniki buju zadovolneši nego kaj su sad. Bil bi to morti mali korak za Varaždinbus, a veliki za javni gradski prevoz, da citeram prvoga astronauta na Mesecu... Vaš Klopotec |
Ono što je najavljeno u članku koji je objavljen u Vjesniku to se i dogodilo. U članku doslovce piše: „Krajan jamči da će, uz pomoć Grada, tvrtka do kraja ove godine doći na europsku razinu.“ I zaista, kad čovjek pogleda registarske pločice buseka na liniji broj 17 može se vidjeti da je vozilo registrirano u Njemačkoj. No kako nismo sigurni da li je to baš u skladu s našim propisima potražili smo mišljenje MUP-a i za sada našli ovo: Može li hrvatski državljanin u Hrvatskoj upravljati vozilom stranih registarskih oznaka? Temeljem Konvencije o privremenom uvozu (Narodne novine, međunarodni ugovori, 16/98), Carinskog zakona (Narodne novine, broj: 78/99 i 94/99) i Uredbe o provođenju Carinskog zakona (Narodne novine,broj: 144/99 i 48/00), hrvatski državljanin ne može upravljati vozilom stranih reg. oznaka u Republici Hrvatskoj, ako u putovnici nemaju važeću radnu vizu druge zemlje. U slučaju kada se u nadzoru prometa utvrdi da vozilom strane reg. oznake upravlja državljanin RH koji u putovnici nema radnu vizu, a s obzirom da time čini prekršaj kažnjiv po članku 241. stavku 1. točki 1. (novčana kazna od 10. 000 do 1.500.000) i/ili članku 243. stavku 1. Carinskog zakona te imajući u vidu novi Zakon o prekršajima (Narodne novine, broj: 88/02), policija će o tomu obavijestiti carinsku službu. Hrvatski državljani ne smiju upravljati vozilom strane registracijske oznake u RH osim ako: - u putovnici imaju važeću radnu vizu zemlje u kojoj je vozilo registrirano, - su vlasnici vozila, - je u vozilu s njima i vlasnik tog vozila. |
Smanjena je potencijalna opasnost za vozače, putnike i duge sudionike u prometu. Vozači sada rade jedan tjedan u jutro, a drugi tjedan poslije podne. Na takav način započelo se s poštivanjem zakonskih odredbi o dnevnom odmoru. Za ovaj pozitivan i vrlo bitan korak u promjeni rasporeda radnog vremena i time za poboljšanje sigurnosti svih sudionika u prometu, najviše su zaslužni novinari. Naime, sindikat je kroz medijski pritisak uspio učiniti ono što nisu uspjeli inspektori, prometni policajci i gradski oci zajedno. Novinari, hvala. Zakon o radu u članku 45. određuje da „između dva uzastopna radna dana radnik ima pravo na odmor od najmanje 12 sati neprekidno“,a u članku 247.: Novčanom kaznom od 31.000,00 do 60.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj poslodavac pravna osoba...ako radniku ne omogućiti korištenje dnevnog odmora na način i pod uvjetima propisanima ovim Zakonom. Zakon o sigurnosti prometa na cestama Članak 235. (1) Vozač koji upravlja autobusom ili teretnim automobilom ili skupom vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg ne smije u roku od 24 sata neprekidno upravljati tim vozilom duže od devet sati, s tim da nakon četiri i pol sata neprekidnog upravljanja ima prekid vožnje od najmanje 45 minuta ili više prekida od najmanje 15 minuta, koji ukupno ne smiju biti manji od 45 minuta. (5) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, vozač autobusa i tramvaja u javnom gradskom prijevozu putnika, smije neprekidno upravljati tim vozilom najdulje sedam sati, uz uvjet da na polaznim postajama ima prekid vožnje od najmanje pet minuta. (6) Novčanom kaznom u iznosu od najmanje 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba-obrtnik ako naredi ili dopusti da vozač autobusa ili teretnog automobila ili skupa vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg neprekidno upravlja vozilom duže od propisanog vremena ili ne koristi propisane odmore. (7) Za prekršaj iz ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom od 1.500,00 do 5.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi. (8) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 1.500,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji neprekidno upravlja autobusom ili vozilom čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg, duže od propisanog vremena ili ne koristi propisane odmore. Članak 236. (1) Neprekidni dnevni odmor vozača koji upravlja vozilom iz članka 235. stavaka 1. i 2. ovoga Zakona traje najmanje 11 sati prije početka vožnje. (13) Novčanom kaznom u iznosu od najmanje 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba-obrtnik ako vozaču ne osigura dnevni odmor i tjedni odmor u skladu s odredbama ovoga članka. (14) Za prekršaj iz ovoga članka kaznit će se novčanom kaznom od 1.500,00 do 5.000,00 kuna i odgovorna osoba u pravnoj osobi. (15) Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji ne koristi dnevni i tjedni odmor. I najduži put započinje.... Kao što smo u uvodu rekli započelo se, ali ne u potpunosti jer još uvijek se radi i prekovremeno i duže od zakonom određenog radnog vremena, ali da sad ne kvarimo raspoloženje, o tome ćemo drugi put. |