Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/varazdinbus

Marketing

Što smo rekli

Obzirom da se naše izjave različito prenose ili interpretiraju odlučili smo objaviti materijale koje smo podijelili novinarima, inspekciji rada, zamjeniku varaždinskog gradonačelnika .....

Poslodavac Varaždin-bus d.o.o., ne poštuje odredbe Zakona o radu:

1.) RADNO VRIJEME Iz članka 38. i 41. Poslodavac je odredio radno vrijeme duže od 40 sati tjedno, a prekovremeni rad traje više od 10 sati tjedno, duže od četiri tjedna neprekidno i više od dvanaest tjedana u godini.

Takav rad traje od sredine 2006.godine pa do danas. Radni tjedan za sve vozače raspoređen je na šest radnih dana, svaki u trajanju dužem od osam sati. Kao dokaz prilažemo „Vozni red“.

Primjer: Gradska linija 1
Vozači u jutarnjoj smjeni započinju s vožnjom u 05:10, a završavaju u 13:37 sati. Popodnevna smjena započinje u 13:37 i traje do 22:39. Osim vožnje, vozači moraju svakodnevno obaviti pregled vozila prije početka i nakon vožnje, te očistiti mini-bus.
Takav prekovremeni rad nije prikazan na isplatnim listama i nije plaćen. Poslodavac ne prikazuje u obračunskim listama prekovremeni rad koji vozači odrade u izvanrednim vožnjama npr.: turističke ili poslovne vožnje, najčešće do Zagreba. Takav se rad plaća „na crno“ po cijeni koju poslodavac sam određuje prema svom nahođenju tzv. „od oka“.

Smatramo da je raspored i trajanje radnog vremena organizirano protivno odredbama Zakona o radu, da takav rad štetno utječe na zdravlje i radnu sposobnost vozača, a predstavlja i potencijalnu opasnost za putnike i druge sudionike u prometu.

2.) DNEVNI ODMOR Iz članka 45. zato jer između dva radna dana nije vozačima omogućio korištenje dnevnog odmora.
Vozači koji rade u popodnevnoj smjeni nastavljaju rad sljedećeg dana u jutarnjoj smjeni, pa kako popodnevna smjena završava u 22:39, a jutarnja započinje u 05:10, sasvim je jasno da im nije omogućen dnevni odmor u trajanju od najmanje 12 sati neprekidno.

3.) GODIŠNJI ODMOR Iz članka 54. zato jer vozačima nije omogućio korištenje prvog dijela godišnjeg odmora u neprekidnom trajanju od dvanaest radnih dana.

4.) PRAVILNIK O RADU Iz članaka 9. i 130. jer nije donio i objavio pravilnik o radu, te ga nije dostavio sindikalnom povjereniku, a nije ga ni objavio na način da bude dostupan na uvid radnicima.

5.) PLAĆA Iz članka 68. i 92. jer radnicima nije isplatio primjerenu plaću na način da ni jedan sat prekovremenog i noćnog rada nije platio u povećanom iznosu. Osim radnika tu su oštećeni i fondovi obveznih osiguranja te analogno tome nisu plaćeni ni porez ni prirez.

6.) NADZOR NAD UTEMELJENJEM SINDIKATA Iz članka 185. jer vršio nadzor nad utemeljenjem sindikata. Naime, nakon što je primio obavijest o imenovanju sindikalnog povjerenika (08.11.2007.), direktor jr nagovarao vozače da svojim potpisom potvrde da nisu i ne žele biti članovi sindikata.

Uvjeti rada
Vozačima se ne dozvoljava upotreba prostorije za odmor kada koriste stanku od 30 minuta, te su prisiljeni jesti vani na hladnoći ili u samom vozilu na mjestu vozača ili putnika. Sanitarni čvor ne mogu koristiti prema potrebi, pa mnogi odlaze u ugostiteljski objekt u blizini kolodvora.
Vozači sami čiste vozila, pa čak o svom trošku kupuju krpe i spužve za brisanje vjetrobranskih stakala.
ZAKON O SIGURNOSTI PROMETA NA CESTAMA
Vozač autobusa u javnom gradskom prijevozu putnika, ne smije u roku od 24 sata neprekidno upravljati tim vozilom duže od devet sati
Vozač autobusa u javnom gradskom prijevozu putnika smije neprekidno upravljati tim vozilom najdulje sedam sati, uz uvjet da na polaznim postajama ima prekid vožnje od najmanje pet minuta.

Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 1.500,00 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji neprekidno upravlja autobusom ili vozilom čija je najveća dopuštena masa veća od 3.500 kg, duže od propisanog vremena ili ne koristi propisane odmore.

Kod poslodavca Varaždin-bus d.o.o. ne poštuju se odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnika o ukupnom trajanju vremena upravljanja vozilom, o odmorima vozača i o vođenju evidencije rada i odmora vozača.

Vozači Varaždin-bus d.o.o. voze i više od 18 sati u vremenu od 24 sata. Kako je to moguće? Evo primjera:
Gradska linija 1
Popodnevna smjena započinje u 13:37 i traje do 22:39. Vozači popodnevne smjene nastavljaju vožnju u jutarnjoj smjeni u 05:10, a završavaju u 13:37 sati. Vozačima nije omogućeno korištenje prava na odmor od pet minuta na svakoj početnoj stanici.
Osim vožnje, vozači moraju svakodnevno obaviti pregled vozila prije početka i nakon vožnje, te očistiti mini-bus.

Obzirom na činjenicu da poslodavac nije dostavio Pravilnik o radu, te nije dao na uvid dokumentaciju iz koje bi se moglo vidjeti da li uredno i točno ispunjava obveze glede obračunavanja i uplaćivanja doprinosa za socijalna osiguranja (ZOR čl. 150.) , dajemo slijedeći komentar:
Vozači i Varaždin-bus d.o.o. ugovorili su plaće u neto iznosu na način da vozači čija su vozila opremljena s 14 sjedala primaju 4.000,00 kuna, a oni čija vozila imaju 8 sjedala primaju 3.000,00 kuna. Pri takvom izračunu plaće zakinuti su vozači koji su naveli kao poreznu olakšicu djecu ili nekoga od uzdržavanih članova obitelji. Njima se uplaćuje manje u drugi mirovinski stup i za zdravstveno osiguranje zbog čega će imati manju mirovinu ili naknadu za bolovanje od svojih kolega koji nemaju ili ne koriste porezne olakšice na djecu ili uzdržavane članove obitelji. Naime, njihova bruto plaća proporcionalno je umanjena da bi se dobio jednak iznos neto plaće.
Proporcionalno su umanjena izdvajanja za mirovinsko osiguranje na temelju generacijske solidarnosti, dodatni doprinos za staž osiguranja koji se računa s povećanim trajanjem, doprinos za osnovno zdravstveno osiguranje, poseban doprinos za prava u slučaju ozljede na radu i profesionalne bolesti, te doprinos za zapošljavanje.
Nastavno, proporcionalnim umanjenjem bruto plaće umanjeni su i iznosi poreza i prireza.

Noćni rad se ne plaća.
Rad u vremenu između 22 sata uvečer i 6 sati ujutro idućega dana smatra se noćnim radom. Za noćni rad radnik ima pravo na povećanu plaću. Vozači odrade najmanje jedan sat noćnog rada, bez obzira da li se radi o jutarnjoj ili popodnevnoj smjeni. Za siječanj 2008. godine to bi iznosilo 24 sata. Vrijednost noćnog rada u pravilu je uvećana za 35%.

Prekovremeni rad se ne plaća.
Prekovremeni rad je onaj rad koji traje duže od punoga radnog vremena (40 sati tjedno) i može trajati najviše 10 sati tjedno. Vozači rade svaki dan najmanje jedan sat prekovremeno te još deset sati svake druge subote. U siječnju 2008. godine vozači će odraditi cca 42 sata prekovremeno. Prekovremeni rad, u pravilu, se plaća 50% više od redovnog sata što znači da su zakinuti za vrijednost od 61 radnog sata (cca 1.000 - 1300, kn neto), a proporcionalno su umanjena i izdvajanja iz plaće i na plaću.

Karte se prepravljaju flomasterima s 3 kune na 5, s 7 kuna na 8 i slično.




Post je objavljen 22.01.2008. u 11:17 sati.