KUGLOF S ROGAČEM



Evo mene, 5 do 12. naughty Umorna sam pa neću duljiiti. Obožavam rogač, a posebno njegov miris pa sam se silno razveselila kada ga je Maja s bloga Dalmatia gourmande izabrala za temu u travanjskom krugu igre Ajme, koliko nas je!

Sastojci:
225 g oštrog brašna
2 žličice praška za pecivo
110 g mljevenog rogača
1 žličica cimeta
80 g maslaca
120 ml meda
80 ml mlijeka
6 jaja

Priprema:
Pomiješajte brašno, prašak za pecivo, rogač i cimet. Posebno miksajte žutanjke, maslac i med. Dodajte mlijeko. Sada u tu smjesu umiješajte suhe sastojke. Od bjelanjaka napravite snijeg te ga žlicom umiješajte u prethodno napravljenu smjesu. Kalup za kuglof namažite maslacem te pospite brašnom. Ulijte smjesu u kalup te pecite oko 45 minuta na 180 stupnjeva. Ohlađeni kuglof po želji pospite šećerom u prahu.

29.04.2009. u 22:23 | 8 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?

KARAMEL BROWNIES



Napokon i moj doprinos ovome krugu FBI rukavica u kojem smo uzduž i poprijeko prorešetali blog Minjina kuhinjica. Puno sam više toga imala u planu, ali vremena niotkuda, a i na putu sam bila. No to ne znači da ja neću opet malo pročešljati prekrasan Minjin blog. Odlučila sam se za ove browniese iz jednostavnog razloga, brzo su gotovi, a posebno me zaintrigirao karamel preljev. Slijepo sam se držala ovoga Minjinog recepta, samo sam margarin zamijenila maslacem. Bilo je fino, poslužila sam browniese s toplim preljevom od karamela i sladoledom. Savršeno!

26.04.2009. u 17:15 | 7 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?

CREME BRULEE



Parlez-vous français? Ja, nažalost, ne. Znam pozdraviti, odzdraviti, zahvaliti, brojiti do deset i tu je priči kraj. sretan Tjedan sam dana provela u glavnom gradu Francuske, a još tijekom planiranja putovanja slušala sam raznorazne priče o neljubaznim Francuzima koji ne govore strane jezike i o jelovnicima u restoranima koji su pisani samo na francuskom. Međutim, nije sve baš bilo tako crno. Uspijevala sam se nekako sporazumjeti, a ni gladna nisam ostala. U restoranu Les Philosophes (s jelovnikom samo na francuskom) u prekrasnoj pariškoj četvrti Marais, pojela sam odličan creme brule. Idući sam se dan uputila u šoping i odmah kupila identične zdjelice iz kakvih sam večer prije jela lagani kremasti desert.



Po povratku u Zagreb i dobro poznatu rutinu, odlučila sam iskoristiti zdjelice te sam se bacila u izradu deserta.

Sastojci:
300 ml mlijeka (masnijega)
250 ml slatkog vrhnja
5 većih žutanjaka
100 g šećera
šećer za posipanje


Priprema:

Pećnicu upalite na 120 stupnjeva. Zajedno zagrijte mlijeko i vrhnje dok ne zavrije pa ostavite sa strane. Miksajte žutanjke sa šećerom dok ne posvijetle. U smjesu od žutanjaka i šećera dodajte malu količinu vrhnja i mlijeka, miješajte pa postepeno dodavajte ostatak. Raspodijelite u posudice. Stavite u pećnicu i pecite oko 45 minuta. Kada se ohladi, stavite u hladnjak i hladite najmanje dva sata. Zatim kremu pospite šećerom, a u pećnici uključite samo gornje grijače na 250 stupnjeva. Rešetku u pećnici stavite na najviši nivo. Pecite oko pet minuta i uživajte u laganoj poslastici.

Samo bih se još htjela ispričati poznavateljima francuskog jezika na pogrešno napisanom nazivu deserta, nisu mi prolazila slova s naglascima i drugim znakovima.eek

22.04.2009. u 22:29 | 12 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?

PARFE KOCKE OD LJEŠNJAKA



Kupila sam kalup na rastezanje jer se spremam u njemu raditi kremšnite. No dok kremšnite ne dođu na red, kalup će poslužiti i za neke druge kolače. Volim lagane parfe kreme, volim pržene lješnjake pa izbor kolača za uskršnji ručak i bratov rođendan nije bio težak.

Kore:
9 žutanjaka
5 bjelanjaka
150 g šećera
40 g brašna
40 g kakaa u prahu
75 g maslaca

Krema:
200 g prženih lješnjaka
5 žutanjaka
2 dl mlijeka
5 dl vrhnja za šlag
120 g šećera
1 vrećica želatine u prahu

Priprema:
Najprije pripremite kore. Pomiješajte brašno s kakaom u prahu, a maslac rastopite i ostavite ga da se ohladi. Miksajte žutanjke sa 75 g šećera. Zatim miksajte bjelanjke sa 75 g šećera. U smjesu od žutanjaka i šećera dodavajte postepeno bjelanjke, mješavinu brašna i kakaa i maslac. Sve lagano umiješajte ručno. Pećnicu upalite na 180 stupnjeva, kalup namažite maslacem i pecite polovicu tijesta oko 15 minuta. (Vjerojatno se tijesto može ispeći odjedanput pa onda prerezati, ali ja sam ovako). Kalup sam rastegnula na 27 cm x 27 cm. Kada se tijesto ispeče, stavite u kalup i drugu polovicu pa ispecite i nju. Ostavite tijesto da se ohladi, a pripremite kremu.
Lješnjake smeljite. Mlijeko stavite grijati, a žutanjke tucite sa šećerom. U vruće mlijeko ulijte smjesu žutanjaka i šećera i neprekidno miješajte dok se smjesa malo ne zgusne. Zatim je ulijte u hladnu posudu i ostavite sa strane. Od vrhnja istucite šlag, a želatinu napravite po uputama na vrećici. Rastopljenu želatinu dodajte šlagu. U žutu smjesu umiješajte mljevene lješnjake i šlag. Slažite redom, kora, krema, kora, krema. Drugi sloj kreme namažite šlagom i uživajte!

16.04.2009. u 08:03 | 15 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?

PINCA



Ovo je moja prva pinca u životu. Ove sam je godine odlučila sama napraviti jer su mi kupovne uglavnom presuhe. Budući da sam totalni početnik, nisam htjela ništa improvizirati, a recept sam preuzela sa stranice www.gastronaut.hr.
Ja sam samo izostavila grožđice. Tijesto sam podijelila na četiri dijela i dobila sam četiri manje pince. Jednu za nas, a ostale nosim u goste. sretan Ne moram ni napominjati da je miris koji se širio stanom fenomenalan!

Sastojci:
1, 2 kg brašna
1 kockica svježeg kvasca
3 jaja
2 žutanjka
5 dl mlijeka
200 g šećera
2 vanilin šećera
0,5 dl rakije
90 g maslaca
korica limuna
malo soli

Priprema:
Kvasac i jednu žlicu šećera rastopite u 1 dl mllijeka i ostavite na toplome da se digne. Zatim u brašno dodajte dignuti kvasac, šećer, vanilin šećer, sol, dva jaja, dva žutanjka, koricu limuna, rastopljeni maslac i mlijeko te umijestite mekano tijesto. Tijesto odblikujte u kuglu i ostavite na toplome da se digne. Zatim ga premijesite i oblikujte četiri kruščića. Protvan obložite masnim papirom i ostavite 20-ak minuta na toplome mjestu. Na vrhu napravite križ i namažite razmućenim jajetom. Pecite na temperaturi od 180 stupnjeva oko sat vremena.

Sretan Uskrs svima!

11.04.2009. u 11:51 | 12 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?

USKRŠNJA TORTA S RICOTTOM I JEČMOM



Ovu sam tortu prvi put radila prošle godine oko Uskrsa. Premda sam bila vrlo skeptična oko ječma u kolačima, konačan rezultat me ostavio bez daha pa sam je i ove godine odlučila ponoviti.

Tijesto:
400 g brašna
1 jaje + 1 žutanjak
130 g šećera u prahu
200 g maslaca

Nadjev:
100 g ječma koji ste večer prije namočili u vodi
350 ml mlijeka
110 g šećera u prahu
250 g ricotte
malo cimeta
50 g kandirane korice naranče
2 žlice maraschina
3 žutanjka
3 bjelanjka

Priprema:

Najprije pripremite tijesto. Pomiješajte sve sastojke, oblikujte dvije kugle (jednu malo veću od druge) i stavite ih u hladnjak. Veći dio tijesta razvaljajte i stavite u kalup. Pecite samo podlogu oko 15 minuta na 180 stupnjeva. Ječam kuhajte u vodi oko 1 h. Procijedite ga. Zatim ga stavite kuhati u mlijeko u koje ste dodali cimet. Kuhajte oko pola sata, a ječam će upiti mlijeko. Ostavite da se ohladi. Ricottu miksajte sa šećerom, kandiranom koricom naranče i maraschinom. Zatim dodajte žutanjke i ječam koji se ohladio. Na kraju dodajte bjelanjke koje ste istukli u snijeg i promiješajte žlicom. Ulijte nadjev preko polupečenog tijesta. Ostatak tijesta razvaljajte i napravite trakice. Od trakica napravite križaljku i cijelu tortu vratite u pećnicu na oko 1 h. Izvadite i pustite da se ohladi. Po želji možete posuti šećerom i prahu u koji ste dodali malo cimeta ili poslužite uz domaću marmeladu od naranče.

08.04.2009. u 15:37 | 7 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?

BAVARSKA TORTA



Ovaj sam recept vidjela u emisiji Kod Ane. Malo sam ga prilagodila, nešto sam dodala, nešto oduzela, a rezultat je bila ova lagana torta! Naročito me oduševilo što u njoj nema ni grama brašna pa je odličan desert i za one koji se hrane po Montignacu! Još bi vjerojatno šećer trebalo zamijeniti nečim zdravijim, ali taj sam dio zaobišla. sretan

Za tijesto:

240 g čokolade
50 g maslaca
5 žutanjaka
9 bjelanjaka
80 g šećera

Za kremu:
250 ml mlijeka
100 g šećera
4 žutanjka
1 žlica Maraschina
nekoliko kapi ekstrakta gorkog badema
1 vrećica želatine u prahu
200 ml vrhnja za šlag

Priprema:
Pećnicu upalite na 180 stupnjeva. Čokoladu rastopite na pari te joj dodajte maslac i promiješajte. Žutanjke tucite s 20 g šećera dok ne posvijetle. Bjelanjke tucite sa 60 g šećera dok ne očvrsnu. U bjelanjke ručno umiješajte žutanjke, a onda i čokoladu. Ulijte u kalup namazan maslacem i pecite oko 30 minuta. Dok se tijesto hladi, pripremite kremu.
Polovicu šećera stavite u mlijeko i zagrijavajte, a drugu polovicu šećera stavite u žutanjke i miksajte. Zatim smjesu jaja i šećera polako ulijte u mlijeko i kuhajte na laganoj vatri dok se ne zgusne. Kremu od jaja i mlijeka ostavite da se ohladi. Želatinu pripremite po uputama na vrećici, samo jednu žlicu vode zamijenite žlicom Maraschina. Slatko vrhnje istucite u šlag. Otopljenu želatinu umiješajte u tučeno slatko vrhnje, a onda sve skupa dodajte u kremu od jaja i promiješajte žlicom. Na pečeno tijesto izlijte kremu i ostavite u hladnjaku da se stisne i ohladi (obavezno preko noći). Tortu možete ukrasiti listićima čokolade ili kakaom u prahu.

05.04.2009. u 17:05 | 14 Komentara | Print | # | ^ | Komentari da/ne?