četvrtak, 12.03.2020.

Ljepota je u očima promatrača

"Najljepši dio ljepote je onaj, koji slika ne može izraziti. Nema iznimne ljepote koja nema nečeg neobčnog u proporciji." Francis Bacon
"Ljepota nije u licu; ljepota je svjetlost u srcu."Kahlil Gibran

Danas bih pričala o ljepoti, stvarnoj ljepoti...
Kada netko kaže: On/ona je lijep/a, obično misli na tjelesnu ljepotu. Rijetko kada sam čula da netko kaže: On/a je lijepa osobnost.. Oduvijek je tako - ljepota je tijelo. Naravno, uvijek su postojali umjetnici i oni "neobični" ljudi koji su prepoznali stvarnu ljepotu, ono unutar ljudskog bića. No oni su uvijek bili u manjini i često su njihovi stihovi ostali zapamćeni samo onima koji i sami prepoznaju takvu ljepotu čovjeka.

Prije nekoliko dana saznali smo da je kćerina najbolja prijateljica završila u bolnici zbog poremećaja prehrane - anoreksije. Nema posjeta, kontakta s vanjskim svijetom najmanje 3 tjedna. Rastužilo me to. Cura je divna, pametna, zrela. Na pola srednje škole kada se počinjemo spoznavati, uživati u izlascima i ljubavi, pred njom stoji teška borba. Poznata mi je ta borba, prošla sam ju. Znam koliko je teška. Jedna bucmasta djevojka, bombardirana komentarima o izgledu, odluči nešto poduzeti - manje jede, vježba, mršavi. Okolini je to hvalevrijedan potez jer ona brine za zdravlje. A okolina ne zna da je u glavi problem već velik, kao nametnik koji preuzima kontrolu. I s vremenom prestaje jesti i vježba cijele dane. Tek kad je narušeno zdravlje, okolina zna da nije dobro.. A onda je često kasno. Ne treba odmah kriviti roditelje, često puta ne mogu sami puno napraviti jer nametnik u glavi je uporan i jak. Danas se više govori o tom problemu mladih, i to je dobro. No, s druge strane su mediji - velike oči kojima mladi promatraju sebe. A to su kritične oči, slijepe na ono van tjelesne ljepote.. Kriteriji su nerealni. S tim se naši mladi moraju nositi. I trebaju svu moguću podršku okoline kako bi iz tog izazovnog perioda u životu izašli kao pobjednici.
Nakon što sam sama pobijedila nametnika, dobila sam alate koji su mi pomogli prepoznati i sasjeći rane korijene tog istog nametnika kod vlastite kćeri.

Nastojimo svoju djecu odgajati tako da im ističemo one ljudske vrednote koje posjeduju, onu ljepotu koja je u njima, često puta sakrivena. I tek tada će ta ljepota, malo pomalo izlaziti van.



Ovaj fraktal nazvala sam Odrastanje


- 13:10 -

Komentari (20) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

Opis bloga

"Traži sebe, kroz sebe. Ne dozvoli drugima da upravljaju tvojim putem. To je tvoj put i samo tvoj - drugi mogu ići s tobom, ali nitko ne može ići umjesto tebe."

Vodeći se tom Indijanskom izrekom, okrenula sam se Sebi i pronašla mjesto u kojem vrijeme ne postoji, mjesto u kojem je sve jasno, mjesto u kojem sam Jedno s Trenutkom. Jer Trenutak je jedino što postoji.

Kratke misli

"Budi prvenstveno iskren prema sebi. Ne možeš biti pažljiv i pomoći drugima, ako nisi pažljiv prema sebi i ne pomažeš prvo sebi."

"Djeca su sjeme budućnosti. Sadi ljubav u njihova srca i zalijevaj ih sa mudrošću i učenjima života. Dok rastu, daj im mjesto da rastu."

"Iako se budim svako jutro ja još nisam prestao sanjati."

"Ljudi uvijek stižu u točno vrijeme na mjesta na kojima ih netko čeka."

"Ako šutiš - šuti iz ljubavi; ako govoriš - govori iz ljubavi; ako opominješ - opominji iz ljubavi; ako opraštaš - opraštaj iz ljubavi."

"Bolje je znati malo ali temeljito, nego mnogo i površno."