Izmedju dva stupa

<>

C.W. Leadbeater - Devahanska razina 13.dio

Četvrta podrazina; četvrto nebo.

Tako su raznolika djelovanja ove najviše od rupa razina, da je teško svrstati ih pod jednu jedinu karakteristiku. Možda bi se mogla najbolje poredati u četiri glavna dijela — nesebično traženje duhovnoga znanja, visoka filozofska ili naučna misao, književnička ili umjetnička sposobnost upotrebljena u nesebične svrhe, i služenje služenja radi. Točna definicija svakog od tih razreda bolje će se shvatiti ako se za svaki izreda po nekoliko primjera.
Prirodno je, da se stanovnici te podrazine dovode iz onih religija, u kojima se cijeni sticanje duhovnoga znanja. Treba se sjetiti da smo na šestoj podrazini našli mnogo Budista čija je relgija u glavnom poprimila oblik predanosti velikom vođi kao izvjesnom licu; ovdje nasuprot imamo one inteligentnije sljedbenike čija je najviša težnja da se nađu do njegovih nogu i da uče, te gledaju na nj više u svijetlu učitelja, nego li kao na biće koje treba obožavati.

Sada im se u nebeskom životu ispunila ta najviša želja te nalaze gdje ih Buddha poučava u prvotnoj istini, a slika koju su sebi tako stvorili o njemu i nije prazan oblik, već njime zacijelo prosijava divna mudrost, moć i ljubav toga najsilnijega zemaljskog učiteija. Poradi toga stiču novo znanje i široke poglede, a učinak na njihov budući život je vrlo značajnog karaktera. Oni se možda neće sjećati koje od pojedinačnih činjenica što su je mogli naučiti. (iako kad se takve činjenice prikažu njihovom umu u narednom životu, shvatiće ih odmah i intuicijski prepoznati njihovu istinu) ali rezultat poučavanja biće taj, da se ugradi u ego jaku težnju za širim i više filozofskim pogledima na sve takove stvari.
Odmah će se vidjeti kako takav nebeski život nalik na ovoga, vrlo određeno i bez zablude ubrzava evoluciju ego-a, i još jednom nam se pazžnja skreće na golemu korist koju stiču oni koji su prihvatili vodstvo pravih živih i moćnih učitelja.

Manje razvijen tip tog oblika poučavanja nađen je u slučajevima, gdje je neki stvarno veliki i duhovni pisac postao nekom učeniku živom ličnosti, i preuzeo je oblik prijatelja, sačinjavajući dio mentalnoga života učenika — idealni lik u njegovim razmatranjima. Takav može da uđe u učenikov nebeski život, te pomoću svoje visoko razvijene duše može da oživi svoju mentalnu sliku, i u tim srećnijim prilikama da dalje rasvjetljuje nauku u svojim knjigama, iznoseći iz njih sakrivenija značenja.
Mnogi između Hindujaca, sljedbenici staze mudrosti, nalaze svoje nebo na toj razini — tj. ako su njihovi učitelji bili ljudi koji su posjedovali nešto realnog znanja. Nekoliko od razvijenijih između Sufi-a i Parsi-a su također ovdje, i nalazimo još neke od ranijih Gnostika, čiji je duhovni razvitak bio takav, da im je pribavio produženi boravak u tom nebeskom kraju. Ali osim toga razmjerno malenog broja Sufija i Gnostika, čini se, da, niti Muhamedanstvo, niti Kršćanstvo, ne uzdiže svoje sljedbenike do te razine, iako neki koji po imenu pripadaju tim religijama, mogu se uzdići do te podrazine sa onim svojstvima u svom karakteru, što ne ovise o posebnoj nauci njihove religije.
U tom području nalazimo također ozbiljne i predane učenike okultizma koji još nisu toliko napredovali, da bi stekli pravo i moć da napuste svoj nebeski život za dobro svijeta. Među tima je bio takav jedan, koji je za života bio lično poznat nekim istraživaocima — budistički monah koji je bio ozbiljni učenik Teozofije, i dugo je gajio nadu, da će jednoga dana biti povlašten da primi pouku direktno od svog učitelja Adepta. U njegovu nebeskom životu Buddha je bio istaknuta ličnost, dok dva Majstora koji su bili najuže u dodiru s Teozofskim društvom, pojaviše se također kao njegovi doglavnici, razjašnjujući i tumačeći slikovito njegovu nauku. Sve te tri slike bijahu pune snage i mudrosti velikih bića što su ih prikazivale, a monah je zato stalno primao pravu nauku o okultnim stvarima, čiji učinak bi gotovo sigurno bio taj, što bi ga doista naveo na stazu inicijacije u njegvom narednom rođenju.

Drugi primjer iz naših redova, na kojega se naišlo na toj razini, pokazuje strahoviti učinak neosnovanih i neugodnih sumnja. Bio je to slučaj učenice koja je žrtvovala sebe, i pri kraju svoga života na nesreću pala u raspoloženje posve nevrijednog i nepravednog nepovjerenja prema ciljevima svog starog piijatelja i učitelja gđe. Blavatsky, i bilo je žalosno što se opazilo, kako je taj osjećaj do znatne mjere zaustavio viši utjecaj i ono saznanje koje bi ona mogla da uživa u svom nebeskom životu. Nipošto da bi joj utjecaj i nauka bili uskraćeni, jer to ne može nikada da bude već je vlastito mentalno raspoloženje učinilo ju donekle neprihvatljivom za njih svakako je bila posve nesvijesna toga, i čini se da je uživala najpotpuniju i najsavršeniju vezu sa Majstorima, a ipak bilo je istražvačima očitio, da nije samo toga kobnoga samoomeđenja, ubrala bi ona daleko veću korist od svoga boravka na toj razini . Bogatstvo ljubavi, snage, i znanja, gotovo beskonačno, leži joj pri ruci, ali njezina nezahvalnost je nažalost osakatila njezinu moć da to primi.
Biće razumljivo, dok ima i drugih Majstora mudrosti osim onih koji su u vezi s našim pokretom, i drugih škola okultizma koje rade po istim glavnim pravcima što ih sljedimo i mi, da se učenici koji su privrženi kojoj od njih, također često susreću na toj podrazini.

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

< kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

  • <3

    Kao i svaki cvijet, svaka mladost vene, starosti uzmice,
    cvjeta svaka mudrost i svaka vrlina u svoje vrijeme
    i vjecno nesmije trajati. Srce na svaki zov zivota
    mora spremno biti na oprostaj i nove pocetke,
    da bi se hrabro i bez tuge predalo novim,drugim vezama.
    Neka car se krije u svakom pocetku,
    ona nas stiti i pomaze nam zivjeti.

    Koracajmo veselo kroz prostor u prostor,
    ne prionimo nijednom
    kao domovini, duh svijeta
    ne zeli nas okovati i ograniciti, korak
    po korak zeli nas uzdignuti, prosiriti.
    Tek sto smo u jednom zivotnom
    krugu domaci i prisni postali.
    Samo tko je spreman na polazak i put,
    moze se odhrvati navici
    koja koci.

    Mozda ce nas jos i smrtni cas ka novim prostorima
    mlade poslati, zov zivota nikada nece prestati...
    Stoga hajde, srce, oprosti se i iscjeli"

    Hesse





    "Mudro je imati snove koji su dovoljno veliki
    da ih ne izgubimo iz vida dok ih slijedimo"

    Oscar Wilde


    "Cijeli svijet razdijeljen je na dva dijela. Jedan je vidljiv, a drugi nevidljiv.
    Ono vidljivo samo je odraz onog nevidljivog."

    Zohar 1 , 39

    "Priroda je duzna, kad nebude mogla da izdrzi moj sadasnji oblik
    da mi podari novi oblik postojanja"

    Goethe

<>3>

  • A. M. O. R. C.

    !Virtualni muzej!

    !!! Pr




    Bnei baruch Kabbala

    TJ


    Opstanak planeta



    !Fraktali - kolekcija slika


    [LINK=http://www.esotheria.com/]Knjige ezoterija[/LINK
    Nuit templAPOD

    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija


    Na dan moje smrti, kada budu nosili moje tijelo
    Ne misli da ću osjećati bol za ovim Svijetom.
    Ne plači i ne govori: "Šteta, šteta."
    Kada se mlijeko pokvari veća je šteta.
    Kada vidiš da me polože u grob, ja neću nestati.
    Zar Sunce i Mjesec nestanu kada zađu?
    Tebi se čini smrt, a to je rađanje.
    Grob ti se čini tamnica, a duša je slobodna postala.
    Koje to zrno ne nikne kada se stavi u zemlju?
    Pa zašto da sumnjaš u zrno čovjekovo?

    Al-Ghazzali


    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    Istina je zemlja bez puteva
    ( KRISHNAMURTI)

    Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .

    !Fantastic art!

  • MOLITVA ZA NOVO DOBA

    Ja sam Kreator svemira.
    Ja sam Otac i Majka svemira.
    Sve je poteklo iz Mene.
    Sve ce se vratiti k Meni.
    Um, duh i tijelo Moji su hramovi
    za Sebstvo da ostvari u njima
    Moje vrhovno Bice i Postanje.
    -----------------------------------

  • "Želis li spoznati sebe, onda znaj da si iz dvije
    stvari stvoren. Jedno je ta vanjska ljuska,koja se
    naziva tijelo i kojom vanjsko oko moze gledati.
    Ono drugo je unutarnje, koje se jednom naziva
    duša, jednom duh, jednom srce i koje se može
    spoznati samo unutarnjim očima"

    Al - Ghasali

    R. Steiner.
    Knjige
    M. Pogačnik
    Pogacnik
    G. R. Hodson

    Blog.hr
    Forum.hr
    Internet Monitor
    Kozmički plesači
    Knjige ezoterija
    NUITemple
    APOD


    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija

    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    ISTINA JE ZEMLJA BEZ
    PUTEVA ( KRISHNAMURTI)

    )Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .