DOP - ing

ponedjeljak, 15.12.2014.

Kad se mnogo malih složi




KAD SE MALE RUKE SLOŽE...



Ako može Krk, zašto ne bi mogla i cijela Hrvatska?

Zadruge su dobrovoljna, samostalna i neovisna društva. Zadrugom upravljaju zadrugari – članovi. Članovi društva po načelu uzajamne pomoći unapređuju i štite svoj interes (gospodarski, socijalni, kulturni), kao i ciljeve zbog kojih je zadruga i osnovana. Jasno je da je cilj prvenstveno osobna, a i zajednička dobit. Zadrugar je osoba koja sudjeluje u radu zadruge (prodaja, nabava,prerada), te neposredno sudjeluje u ostvarenju ciljeva cjelokupne zadruge.
Osnivanje zadruga je vrlo uspješno, te vrlo korisno za male obrtnike, tj. Za sve male gospodarske subjekte. Ovako udružena skupina može konkurirati na tržištu, te biti profitabilna. Osnivanjem zadruge rješavaju se brojni problemi mikro subjekata, te se smanjuju njihovi rashodi, budući da nabavu sirovina, materijala, strojeva, inventara, usluga, te mnogih drugih potrebnih usluga i proizvoda vrši zadruga za njih. Udruživanjem u zadruge poduzetni ljudi smanjuju troškove proizvodnje, pojednostavljuju i skraćuju operativne procese na taj način uspostavljaju efikasnu proizvodnju. Zadruga omogućuje poslovnim subjektima da se bave i specijaliziraju u onome što rade, time ih potiče na veću efikasnost i produktivnost. Otvara vrata mikro subjektima da izađu na nova tržišta, da poboljšaju kvalitetu, produktivnost, profitabilnost, osiguraju nova radna mjesta…
Razlika između zadruga I trgovačkih društava je u donošenju odluka. Kod zadruga svi zadrugari sudjeluju na principu jedan član=jedan glas, dok se to kod trgovačkih društava uzima u obzir visina vlasničkog udjela.




Zadruge u RH

U RH najviše je zadruga osnovano u poljoprivredi, i to sačinjava oko 40 posto od ukupnog broja zadruga, to je i sukladno europskim zemljama. No, zadruge su puno zastupljenije u svijetu, nego u Hrvatskoj. Prema podacima Hrvatskog saveza zadruga na dan 17. Prosinca 2010. U RH je bilo ukupno 1.691 zadruga.




Energetske zadruge

Ovakve zadruge daju primjer kako i takva vrsta udruženja mogu imati utjecaj na društveno odgovorno poslovanje. Upravo se energetske zadruge bave i promoviraju razvoj obnovljivih izvora energije. Cilj djelovanja energetskih zadruga jest zadržati energetsku djelatnost u vlasništvu lokalne zajednice kako bi ona od nje imala maksimalnu ekonomsku i društvenu korist uz očuvanje okoliša.
Sve veći rast cijena energije u domaćinstvima i poslovnim subjektima, kao i potrošnja fosilnih goriva koja nestaju poticaj su za osnivanje upravo ovakvih tipova udruživanja. Naša prva takva zadruga je ,,energetska zadruga otok Krk’’, osovana 31.srpnja 2012.
Sve se više otoka i lokalnih zajednica okreće prema ideji da svoje energetske potrebe u potpunosti zadovolji iz obnovljivih izvora energije. Time se direktno doprinosi lokalnoj ekonomiji. Otvaraju se nova radna mjesta, sprječava se iseljavanje i ovako rijetko naseljenih otoka, razvoj turizma, te se područje brendira kao ''ljubitelj'' prirode. Budući se uvode nove tehnologije, to privlači mlade i obrazovane ljude, koji dobivaju priliku za radom, usavršavanjem, te učenjem, a ujedno i mjesto profitira na raznim aspektima.
Cilj takvih zadruga je promovirati obnovljive izvore energije u vlasništvu lokalnih zajednica. Baziraju se na solidarnosti, demokratičnosti, brizi za zajednicu, obrazovanju, te neovisnosti.

Energetska zaduga ''Otok Krk''

Zadruga za cilj ima pretvoriti otok Krk u energetski neovisan otok. Cilj je obnovljive izvore energije učinit dostupnim svima, i pravnom i privatnom i društvenom subjektu.
Kako bi ostvarila svoje ciljeve, zadruga je pokrenula edukaciju stanovnika i poduzetnika o važnostima i mogućnostima proizvodnje energije iz obnovljivih izvora. Poslani su brojni letci, i na njima su pojašnjene vizija i misija zadruge, te je dostavljen i upitnik.
Zadruga ima preko 200 članova, čiji su članovi i pojednici, i pojedine općine na otoku, te poslovni subjekti (lokalno građevinsko i komunalno poduzeće).
Cilj zadruge je educirati stanovnike i poduzetnike s područja otoka Krka i uključiti ih u korištenje obnovljivih izvora energije.
Te projekte ne treba promatrati samo kao financijski isplative, nego se treba sagledati cjelokupan efekt koji dobiva zajednica – doprinos turizmu, smanjenje štetnih plinova, zaštita ograničenih resursa, smanjenje zaposlenosti.

Ostvareno:

• na krovu zgrade krčkog odlagališta otpada Treskavac već radi solarna elektrana
• U godini dana komunalno poduzeće Ponikve d.o.o. u zaradilo je proizvodnjom električne energije 400 tisuća kuna
• Isto komunalno poduzeće je još 2005. godine krenulo s odvojenim prikupljanjem otpada, pa je Krk daleko ispred svih ostalih gradova i mjesta u Hrvatskoj po količini odvojenog otpada.
• 1500 mjesta na otoku postavljeno po pet kontejnera za biootpad, staklo, papir i karton, plastiku te ostali otpad, a na sedam posebnih sabirnih mjesta građani mogu besplatno odložiti glomazni i opasni otpad
• Biootpad iz kućanstva pretvara se u kompost koje potom komunalno poduzeće besplatno dijeli svojim korisnicima jednom godišnje.
• Kroz projekte je zaposleno 50 novih ljudi


Planovi:

• odvojeno prikupljanje otpada od vrata do vrata
• pokazuje najpovoljnije lokacije za postavljanje solarnih kolektora na krovove, kao i strategija koja pokazuje što je potrebno da Krk postane otok s nula emisija CO2 iz energetike
• punionice za električne automobile


Krk kao prvi otok na Jadranu ima mogućnost postati do 2030. Godine otok koji u atmosferu ne ispušta štetne plinove, prema stručnjacima iz njemačke konzultantske tvrtke IGR d.o.o.
Vidljivo je iz svega navedenog da su zadruge vrlo bitne i možda su baš one pravi put do ostvarenja bolje Hrvatske.



15.12.2014. u 23:32 • 4 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 08.12.2014.

ODRŽIVI RAZVOJ



"Odgovoriti na zahtjeve današnje generacije a da se
pri tome ne unište mogućnosti da buduće
generacije odgovore na svoje zahtjeve."

Održivost je zahtjevan koncept, s obzirom na to da zahtijeva načelne promjene u svim područjima - političkom, društvenom, ekonomskom. Tijekom posljednjih nekoliko desetljeća učinjeni su brojni pokušaji konceptualnog i operativnog određenja pojma ekološke svjesnosti. Osim marketinške literature, tom su se tematikom bavile i druge znanstvene discipline: prije svega, psihologija, sociologija, političke znanosti, ekološke studije i poslovna istraživanja.

Iako je pojam ekološke svjesnosti većini ljudi intuitivno jasan, može se zaključiti kako ne postoji opće prihvaćena jasna definicija; čak niti jasno određena terminologija. Ekološku svjesnost moguće je šire definirati kao stav koji se odnosi na posljedice ljudskog ponašanja na okoliš. Polazeći od uobičajene definicije stava, ekološka svjesnost je predispozicija za reakciju na ekološke probleme na poseban način. Ona je element individualnog sustava vrijednosti i uvjerenja i dio je društvene svjesnosti.
Predlaže se dvodimenzionalni pristup razumijevanju ekološke svjesnosti. Postoje dakle dva motiva ili razloga koji potiču ljude na brigu za okoliš. Naime ekocentrični pojedinci vrednuju prirodu zbog nje same i zbog toga prosuđuju da ona zavrjeđuje zaštitu zbog njezinih intrinzičnih vrijednosti. Nasuprot tome, antropocentrični pojedinci smatraju da okoliš treba štititi zbog njegove vrijednosti za održavanje i povećavanje kvalitete života ljudi. Antropocentričan pristup zaštiti okoliša – u fokusu je razvoj i interesi čovjeka.

Odgovornost poduzeća usko je povezana s principima održivog razvoja u tome što predlaže da se poduzeća obvežu na donošenje odluka, ne samo na temelju financijskih/ekonomskih čimbenika, već i na temelju društvenih i okolišnih posljedica svojih aktivnosti.

08.12.2014. u 23:30 • 3 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 01.12.2014.



HOW TO BE A GREAT MANAGER

Mogu li poduzeća ostati konkurentna i kompetentna u današnjem poslovnom okruženju ukoliko se nastoje držati etičnog i društveno odgovornog ponašanja, te uz sve navedeno ostvariti i profit?
Poslovno okruženje je sve složenije i nestabilnije. Biti odgovorna osoba – manager u takvom okruženju nije nimalo lak zadatak. Odluke nije lako donijeti, a i kada se donose to mora biti brzo i efikasno, bez prostora za greške. Nema isprike za kašnjenje, ne postoji ‘’undo’’.

Kako, dakle ostati moralan, kako se držati standarda i principa koje nameće poslovna etika? Kako ugraditi kodeks etičnog poslovanja u sve odluke koje se donose, a da to bude brzo. Razmišljajući na taj način, pokušavaju se shvatiti postupci I odluke managera.
Da bi manager bio uspješan mora vrlo dobro poznavati unutarnje I vanjske čimbenike poslovanja. Manager je osoba koja posao obavlja u suradnji drugih ljudi, te putem njih. Kako su ljudski potencijali srž uspješnosti poslovanja, vrlo je jasno da je vođenje ljudi iznimno bitan I zahtjevan posao. Kako postoje različiti profili ljudi, različiti karakteri, tako postoji i bezbroj načina kako se ophoditi sa pojedincima. Dakle, iz toga se zaključuje da manager mora imati znanja o ljudskom ponašanju, kako bi poticao zaposlenike, motivirao ih I inspirirao.
Uz znanja o ljudskom ponašanju potrebna su I tehnička znanja, te razumijevanje odnosa na tržištu, te prilagođavanje novonastalim situacijama.



Blues mutne vode

Konkurencija je zvjerka, koja igra na svoj način, bilo poštenu ili prljavu igru. Poduzeće I njegov management se moraju prilagoditi svim nastalim situacijama. Prilagodba mora biti brza, stoga poduzeća moraju biti fleksibilna. Uspjeh managera u sve većoj neizvjesnosti poslovanja ovisi o njihovoj moći prilagodbe, ponašanju, prihvaćanju različitosti, te o znanju i sposobnostima, te o vrlo dobroj komunikaciji I interakciji, te željom za svakodnevnim učenjem I usavršavanjem
Upravo to vanjsko okruženje za management predstavlja veliki problem, tj. mutnu vodu u kojoj se vode bitke za opstanak i napredak.
Management mora reagirati na prve znakove, jer zakašnjela reakcija vodi smanjenju konkurentnosti. I ta brzina reagiranja na znakove profilira I izdvaja najbolje.
Tu je bitno spomenuti i pojam - Corporate Darwinism. Pojam se odnosi na vjerovanje u poslovnom svijetu da postoji proces ‘’prirodne’’ evolucije stručnog osoblja (koji obavljaju posao efikasnije I bolje od drugih) na veće I značajnije pozicije u poduzeću.
Manager ne smije biti statičan. On mora biti osoba spremna na istraživanje, puna energije I volje. Nema prostora za odmor, jer konkurencija ne spava. Potrebna je konstantna budnost. Pogreške koje nastanu moraju se preskočiti I brzo nastaviti dalje.
Kada se ukratko sagledaju obveze manaera, postavlja se pitanje da li društvo ima pogrešnu predodžbu manager?
Svaka poslovna situacija je specifična I zahtijeva od managementa poseban pristup. Zato ne postoji naputak kako biti dobar manager. To je naprosto način života, želja za učenjem, prilagođavanje I prihvaćanje različitosti I novosti.


Priča…

Uoči odlučne bitke dugogodišnjeg rata, kineski Vladar upita Mudraca koji će biti njegov ishod. General Su bio je željan pobjede i spreman umrijeti, ali mu je vojska bila slabo opremljena i malobrojna. Njegov protivnik, general Li vodio je brojniju, bolje naoružanu, dobro nahranjenu vojsku i bio siguran u svoju pobjedu.

Mudrac povede cara do jezera i baci u njega cvijet. Neko su vrijeme gledali kako njegova bjelina mirno leži na vodi, a onda se upute dalje. Mudrac uzme drugi cvijet i baci ga u potočić koji ga hitro odnese u daljinu, veselo žuboreći.

Potočić je malen, ali teče i nosi sa sobom cvijet, što jezero ne može, reče Mudrac. Vojska generala Lija je kao jezero, velika, s puno oružja, ali spora i nepokretna. Njen vođa, siguran u pobjedu, smjestit će se u pozadinu. Dotle će general Su biti u stalnom pokretu, u prvim borbenim redovima.

Zato će on i pobijediti.
Oružje i ljudi su važni, ali pobjedu donosi odlučan, poletan i inventivan general (manager).

01.12.2014. u 23:39 • 2 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2014 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Siječanj 2015 (3)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (2)

Opis bloga


" It's not just about being better. It's about being different. You need to give people a reason to choose your business."

Linkovi


Loading