Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/timdoping

Marketing

ODRŽIVI RAZVOJ



"Odgovoriti na zahtjeve današnje generacije a da se
pri tome ne unište mogućnosti da buduće
generacije odgovore na svoje zahtjeve."

Održivost je zahtjevan koncept, s obzirom na to da zahtijeva načelne promjene u svim područjima - političkom, društvenom, ekonomskom. Tijekom posljednjih nekoliko desetljeća učinjeni su brojni pokušaji konceptualnog i operativnog određenja pojma ekološke svjesnosti. Osim marketinške literature, tom su se tematikom bavile i druge znanstvene discipline: prije svega, psihologija, sociologija, političke znanosti, ekološke studije i poslovna istraživanja.

Iako je pojam ekološke svjesnosti većini ljudi intuitivno jasan, može se zaključiti kako ne postoji opće prihvaćena jasna definicija; čak niti jasno određena terminologija. Ekološku svjesnost moguće je šire definirati kao stav koji se odnosi na posljedice ljudskog ponašanja na okoliš. Polazeći od uobičajene definicije stava, ekološka svjesnost je predispozicija za reakciju na ekološke probleme na poseban način. Ona je element individualnog sustava vrijednosti i uvjerenja i dio je društvene svjesnosti.
Predlaže se dvodimenzionalni pristup razumijevanju ekološke svjesnosti. Postoje dakle dva motiva ili razloga koji potiču ljude na brigu za okoliš. Naime ekocentrični pojedinci vrednuju prirodu zbog nje same i zbog toga prosuđuju da ona zavrjeđuje zaštitu zbog njezinih intrinzičnih vrijednosti. Nasuprot tome, antropocentrični pojedinci smatraju da okoliš treba štititi zbog njegove vrijednosti za održavanje i povećavanje kvalitete života ljudi. Antropocentričan pristup zaštiti okoliša – u fokusu je razvoj i interesi čovjeka.

Odgovornost poduzeća usko je povezana s principima održivog razvoja u tome što predlaže da se poduzeća obvežu na donošenje odluka, ne samo na temelju financijskih/ekonomskih čimbenika, već i na temelju društvenih i okolišnih posljedica svojih aktivnosti.


Post je objavljen 08.12.2014. u 23:30 sati.