Vjera je jamstvo za ono čemu se nadamo, dokaz za one stvarnosti kojih ne vidimo.
2 Zbog nje su stari postigli pohvalno svjedočanstvo.
3 Vjerom spoznajemo da je svijet stvoren Božjom rječju, tako da je vidljivo proizvedeno od nevidljivoga.
4 Vjerom Abel prinese Bogu bolju žrtvu nego Kain. Po njoj primi svjedočanstvo da je pravedan - Bog nad njegovim darovima posvjedoči - po njoj i mrtav još govori.
5 Vjerom Henok bi prenesen da ne vidi smrti te iščeznu jer ga je prenio Bog. Doista, prije prijenosa primio je svjedočanstvo da omilje Bogu.
6 A bez vjere nemoguće je omiljeti Bogu jer tko mu pristupa, vjerovati mora da postoji i da je platac onima koji ga traže.
7 Vjerom Noa, upućen u ono što još ne bijaše vidljivo, predano sagradi korablju na spasenje svoga doma. Time osudi svijet i postade baštinikom vjerničke pravednosti.
8 Vjerom pozvan, Abraham posluša i zaputi se u kraj koji je imao primiti u baštinu, zaputi se ne znajući kamo ide.
9 Vjerom se kao pridošlica naseli u obećanoj zemlji kao u tuđini, prebivajući pod šatorima s Izakom i Jakovom, subaštinicima istog obećanja,
10 jer iščekivaše onaj utemeljeni Grad kojemu je graditelj i tvorac Bog.
11 Vjerom i Sara unatoč svojoj dobi zadobi moć da začne jer vjernim smatraše Onoga koji joj dade obećanje.
12 Zato od jednoga, i to obamrla, nasta mnoštvo poput zvijezda na nebu i pijeska nebrojena na obali morskoj.
13 U vjeri svi su oni umrli, a da nisu zadobili obećanja, već su ih samo izdaleka vidjeli i pozdravili priznavši da su stranci i pridošlice na zemlji.
14 Doista, koji tako govore, jasno očituju da domovinu traže.
15 Dakako, da su mislili na onu iz koje su izišli, imali bi još prilike vratiti se u nju.
16 Ali sada oni čeznu za boljom, to jest nebeskom. Stoga se Bog ne stidi zvati se Bogom njihovim: ta pripravio im je Grad.
17 Vjerom Abraham, kušan, prikaza Izaka. Jedinca prikazivaše on koji je primio obećanje,
18 kome bi rečeno: Po Izaku će ti se nazivati potomstvo! -
19 uvjeren da Bog može i od mrtvih uskrisiti. Zato ga u p redslici i ponovno zadobi.
20 Vjerom baš u pogledu budućnosti Izak blagoslovi Jakova i Ezava.
21 Vjerom Jakov, umirući, blagoslovi oba sina Josipova i duboko se prignu oslonjen na vrh svojega štapa.
22 Vjerom Josip na umoru napomenu ono o izlasku sinova Izraelovih i dade zapovijed o svojim kostima.
23 Vjerom su Mojsija netom rođena tri mjeseca krili njegovi roditelji jer vidješe da je djetešce lijepo i nisu se bojali kraljeve naredbe.
24 Vjerom Mojsije, već odrastao, odbi zvati se sinom kćeri faraonove.
25 Radije izabra biti zlostavljan zajedno s Božjim narodom, nego se časovito okoristiti grijehom.
26 Većim je bogatstvom od blaga egipatskih smatrao muku Kristovu jer je gledao na plaću.
27 Vjerom napusti Egipat, ne bojeći se bijesa kraljeva, postojan kao da Nevidljivoga vidi.
28 Vjerom je obavio pashu i škropljenje krvlju da Zatornik ne dotakne prvenaca Izraelovih.
29 Vjerom prođoše Crvenim morem kao po suhu, što i Egipćani pokušaše, ali se potopiše.
30 Vjerom zidine jerihonske padoše nakon sedmodnevnoga ophoda.
31 Vjerom Rahaba, bludnica, ne propade zajedno s nepokornicima jer s mirom primi uhode.
32 I što još da kažem? Ta ponestat će mi vremena, počnem li raspredati o Gideonu, Baraku, Samsonu, Jiftahu, Davidu, pa Samuelu i prorocima,
33 koji su po vjeri osvojili kraljevstva, odjelotvorili pravednost, zadobili obećano, začepili ralje lavovima,
34 pogasili žestinu ognja, umakli oštrici mača, oporavili se od slabosti, ojačali u boju, odbili navale tuđinaca.
35 Žene su po uskrsnuću ponovno zadobile svoje pokojne. Drugi pak, stavljeni na muke, ne prihvatiše oslobođenja da bi ih zapalo bolje uskrsnuće.
36 Drugi su opet iskusili izrugivanja i bičeve, pa i okove i tamnicu.
37 Kamenovani su, piljeni, poubijani oštricom mača, potucali se u runima, u kozjim kožusima, u oskudici, potlačeni, zlostavljani -
38 svijet ih ne bijaše dostojan - vrludali po pustinjama, gorama, pećinama i pukotinama zemaljskim.
39 I svi oni po vjeri, istina, primiše svjedočanstvo, ali ne zadobiše obećano
40 jer Bog je za nas predvidio nešto bolje da oni bez nas ne dođu do savršenstva.
Ovo je najsveobuhvatniji text o Križnom putu koji sam na brzinu našao!
A za nas ubrzane instant istraživače......., da ipak malo ohanemo i da uzmemo "drvo" i da malo hodamo po.. vrtu, sobi..hodniku...
pa da se i izložimo podsmijehu susjeda i slučajnih prolaznika.
Bi li današnji evolutivni humanoid, pokraj toliko prekidača, konzola, ekrana....pristao uzeti drvo, natovariti na sebe ničim zaslužen teret ????
Civilizacija opsjednuta "entropijom" skapava na najbjedniji način primjenom osmanlijske konvencije!
Ne želim profanirati ovaj dan pa ću prestati...!
U nadi skorog "uskrsnuća" želim svim kršćanima "otkrivenje" Vjere, Ufanja i Ljubavi!
Danas našu Cvjetnicu posvećujem našoj dijaspori u Vaterlandu!
Osim ovih starosjedioca poput Blogia, nažalost i nekoliko moji znanaca i rođaka (jel to iz rječce rod!..) je otišlo u "Vaterland"
I što nam je Isus želio pokazati sa inzistiranjem na magaretu koje nitko nije jahao?
I što uopće magarac znači u toj priči?
Biblija magarca često spominje.
Evo nekih:
14Jisakar je koščat magarac
polegao među ogradama.
(Knjiga Pos. 49)
4A sedmoga je dana subota, počinak posvećen Jahvi, Bogu tvome. Tada nikakva posla nemoj raditi: ni ti, ni sin tvoj, ni kći tvoja, ni sluga tvoj, ni sluškinja tvoja, ni vol tvoj, ni magarac tvoj, niti ikakvo živinče tvoje, niti došljak koji je unutar tvojih vrata; tako da mogne otpočinuti i sluga tvoj, i sluškinja tvoja kao i ti.
(Pon. zakon 5)
Pošto se onaj koga bijaše doveo najeo kruha i napio vode, osedla mu magarca. 24I ode onaj. A na putu ga zaskoči lav i usmrti ga. I tako je mrtvo tijelo ležalo ispruženo na putu, magarac stajao kraj njega, a i lav stajaše kraj tijela.
(I Kr. 13,24)
66Ukupno je na zboru bilo četrdeset i dvije tisuće tri stotine i šezdeset osoba, 67ne računajući njihove sluge i sluškinje, kojih bijaše sedam tisuća tri stotine trideset i sedam. Bilo je i dvije stotine četrdeset i pet pjevača i pjevačica, 68četiri stotine trideset i pet deva i šest tisuća sedam stotina i dvadeset magaraca.
(Nehemija 7. 68)
Čovjek se bezuman obraća k pameti
i divlji magarac uzdi se pokori.
(Job 11, 12)
Uspaljujući se za razvratnicima kojima muška snaga bijaše kao u magaraca, a izljev kao u pastuha.
(Ezekiel 23, 20)
I meni najzanimljijivija
Bileamova magarica
Ustane Bileam ujutro, osamari svoju magaricu i ode s moapskim knezovima. 22No Božja srdžba usplamtje što je on pošao. Zato anđeo Jahvin stade na put da ga spriječi. On je jahao na svojoj magarici, a pratila ga njegova dva momka. 23Kad magarica opazi anđela Jahvina kako stoji na putu s isukanim mačem u ruci, skrene sa staze i pođe preko polja. Bileam poče tući magaricu da je vrati na put. 24Anđeo Jahvin tada stade na uskom prolazu, među vinogradima, a bijaše ograda i s ove i s one strane. 25Magarica, spazivši Jahvina anđela, stisne se uza zid i o zid pritisne Bileamovu nogu. On je opet poče tući. 26Anđeo Jahvin pođe naprijed te stade na usko mjesto gdje nije bilo prostora da se provuče ni desno ni lijevo. 27Kad je magarica ugledala Jahvina anđela, legne pod Bileamom. Bileam pobjesni i poče tući magaricu štapom. 28Tada Jahve otvori usta magarici te ona progovori Bileamu: »Što sam ti učinila da si me tukao tri puta?« 29Bileam odgovori magarici: »Što sa mnom zbijaš šalu? Da mi je mač u ruci, sad bih te ubio!« 30A magarica uzvrati Bileamu: »Zar ja nisam tvoja magarica na kojoj si jahao svega svoga vijeka do danas? Jesam li ti običavala ovako?« – »Nisi!« – odgovori on.
31Tada Jahve otvori oči Bileamu i on opazi anđela Jahvina kako stoji na putu s golim mačem u ruci. Pognu on glavu i pade ničice. 32Onda će mu anđeo Jahvin: »Zašto si tukao svoju magaricu već tri puta? Ta ja sam istupio da te spriječim, jer te put meni naočigled vodi u propast. 33Magarica me opazila i preda mnom se uklonila sva tri puta. Da mi se nije uklanjala, već bih te ubio, a nju ostavio na životu.« 34Onda će Bileam anđelu Jahvinu: »Sagriješio sam! Nisam znao da ti preda mnom stojiš na putu. Ali sad, ako je zlo u tvojim očima, ja ću se vratiti.« 35Ali anđeo Jahvin odvrati Bileamu: »Idi s tim ljudima, ali samo ono govori što ti ja kažem.« Tako Bileam ode s Balakovim knezovima.
(Brojevi, 22)
Ta često (osim navijača Hajduka) omalovažavana životinja na svojim leđima nosi znak križa!
Bi li bismo mogli prihvatiti ulogu magarca i s njom proć kroz život?
Ja sam tu skroz "utreniran"
Ja sam toliko puta napravio magarca od sebe da mi magarci i zavide!
iz ognjišta pronić će vam trava
a munare popast paučina
(...)
drumovi će poželjet Turaka, —
a Turaka nigde biti neće!
(Ovo su stihovi srpskog guslara (koji je vjerovatno bio Hrvat); Filipa Višnjića)
U vrijeme Korizme sam pokušavao biti umjereniji i primjereniji; ne znam koliko sam uspio?
U svakom slučaju manje sam na internetu, pa me manje zaglupljuju.
U očekivanju "plinifikacije", vrlo toksične, spremam masku za obranu od suludog feminizma na današnji dan sv. Josipa.
Na Dan očeva!
Ili dana autora evolucijskih produkata, A, ili roditelja B
ili bbeeeeeee
Ne zamaram se sa hipnotičkom masom zlogukih kurjaka i zmija nego s naivnim ovcama koje su taman uhranjene za obredno klanje bogu Mamonu!
Pozivam ovce da počnu s mršavljenjem!!!
U vremenu rati....fikacija, dobro se je prisjetiti nekih "dokumenata" za koje nije potrebna nikakva ..fikacija.
Vjerovatno će se naći neki eugenijalac kome smetaju neprevladani stihovi
Hvalospjev ljubavi
Kad bih sve jezike ljudske govorio i anđeoske, a ljubavi ne bih imao,
bio bih mjed što ječi
ili cimbal što zveči.
2Kad bih imao dar prorokovanja
i znao sva otajstva
i sve spoznanje;
i kad bih imao svu vjeru
da bih i gore premještao,
a ljubavi ne bih imao – ništa sam!
3I kad bih razdao sav svoj imutak
i kad bih predao tijelo svoje da se sažeže,
a ljubavi ne bih imao –
ništa mi ne bi koristilo.
4Ljubav je velikodušna,
dobrostiva je ljubav,
ne zavidi,
ljubav se ne hvasta,
ne nadima se;
5nije nepristojna,
ne traži svoje,
nije razdražljiva,
ne pamti zlo;
6ne raduje se nepravdi,
a raduje se istini;
7sve pokriva, sve vjeruje,
svemu se nada, sve podnosi.
8Ljubav nikad ne prestaje.
Prorokovanja? Uminut će.
Jezici? Umuknut će.
Spoznanje? Uminut će.
9Jer djelomično je naše spoznanje,
i djelomično prorokovanje.
10A kada dođe ono savršeno,
uminut će ovo djelomično.
11Kad bijah nejače,
govorah kao nejače,
mišljah kao nejače,
rasuđivah kao nejače.
A kad postadoh zreo čovjek,
odbacih ono nejačko.
12Doista, sada gledamo kroza zrcalo,
u zagonetki,
a tada – licem u lice!
Sada spoznajem djelomično,
a tada ću spoznati savršeno,
kao što sam i spoznat!
13A sada: ostaju vjera, ufanje i ljubav
– to troje –
ali najveća je među njima ljubav.
Ali, nažalost velika većina onih za koje je Pavao ovo napisao i dao svoj život i ne znaju da postoji Pavao, i Korinćani i hvalospjev....
I mnogo je onih koji vjeru i ufanje zanemaruju, varajući se nepostojanom putenom ljubavlju kojom je ispunjen ovaj svijet.
Inače. Branko Radičević je rođen u Hrvatskoj (Sl.Brod)
Ovo ispod je text moje prijateljice.
A na njega me ponukao Fresh jer je u jednom trenutku pomislio da je Jokić, onak simpatičan! a i neš se raspisao o prosvjetarima, pa evo priloga
Cjelovita kurikulna reforma je ideološki anacionalan projekt zasnovan na nepotizmu i korupciji
Cjelovita kurikulna reforma je, bez imalo sumnje, ideološki projekt kojemu ni približno nije bitna dobrobit obrazovanja, iza koje se tobože krije, nego svim raspoloživim sredstvima nastoji u odgojno-obrazovni sustav zasijati sjeme treće Jugoslavije, čije bi središte dakako opet bilo u Beogradu, na štetu hrvatskih interesa. Uviđa to jasno nova vlast, ali je pitanje hoće li imati snage obustaviti takav jedan iznimno štetan projekt za cijelu Republiku Hrvatsku, jer im je očito da su snage koje predvode tobožnju reformu iznimno jake i raspoređene po svim strateškim položajima, od medija, civilnih udruga, pojedinih fakulteta, kao i u samom Ministarstvu obrazovanja, znanosti i sporta (MZOS), te u nadležnim agencijama. Dobronamjerna, naime, javnost ne uviđa ni približno pozadinu cijeloga projekta, nego je grčevito usmjerena na iščitavanje ponuđenih dokumenata za stručnu i javnu raspravu, kako ne bi potratila i tako nevjerojatno prekratko vrijeme za proučavanje čak 3791 stranice, dok se istovremeno gotovo uopće ne osvrće na evidentan nepotizam i korupciju kojima je ovijena ta famozna reforma.
Da je riječ o ideološkom projektu u kojemu sve vrhnje ubire skupina podobnih, povezanih vrlo čudnim i ne baš časnim vezama, potvrđuje mnoštvo pokazatelja, od kojih svakako zaslužuje barem nekoliko da ih se navede.
Prije svega, valja usporediti imena autora Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (radna i službenainačica), temeljnog dokumenta za provedbu Cjelovite kurikulne reforme, s imenima onih koji su raspoređeni u okviru Ekspertne stručne skupine, te s imenima voditelja drugih stručnih tijela za provedbu CKR-a, na temelju čega će postati evidentno da je mahom riječ o istim ljudima. Glavno ime dakako nije Boris Jokić, nego Neven Budak, alfa i omega CKR-a, siva eminencija koja tobožnju reformu, a zapravo najobičniji anacionalni ideološki projekt s mogućim elementima veleizdaje, neumorno gura u željenom smjeru, odnosno onom smjeru u koji su nas gurali njegovi nadređeni iz prethodne vlasti.
On je tako, kao poseban savjetnik za znanost bivšeg premijera Zorana Milanovića, istovremeno bio član Nacionalnoga koordinacijskoga tijela za izradu Strategije, predsjednik njezina Nacionalnog operativnog tijela, te član svake njezine radne skupine, ali to nije bila nikakva zaprjeka da ga bivša Vlada nešto kasnije imenujepredsjednikom Posebnoga stručnoga povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije. Zanimljivo je, naime, da je nakon provedenog tobožnjeg javnog poziva, upravo Budaku pripala zadaćaprocjenjivati vjerodostojnost dokumenta koji je stvarao, te da je uz to baš njega dopalo da budno pratikako se i koliko on implementira u Cjelovitu kurikulnu reformu.
Ne treba niti napominjati kako je „transparentan“ spomenuti javni poziv omogućio da se i drugih šest imena, od ukupno 10, onih koji su pisali Strategiju, nađe u istom Povjerenstvu zaduženom za superviziju CKR-a. Ne treba također niti spominjati kako je jednakom vjerodostojnošću javnoga poziva omogućeno dačak pet od ukupno sedam članova Ekspertne radne skupine bude izabrano u to tijelo, unatoč činjenici kako su sudjelovali u pisanju Strategije. Ako to nije sukob interesa, doista se valja upitati što onda je.
Svakako treba imati u vidu kako su članovi Eksperne radne skupine povezani nepotističkim vezama,odnosno gotovo su svi diplomirali na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (FFZG), a mahom pripadaju obrazovnim područjima psihologije, filozofije, sociologije i pedagogije. Od njih su pak troje (Jokić, Baranović, Ristić Dedić) istovremeno i zaposlenici Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu (IDIZ), a nije naodmet napomenuti kako su gotovo svi zaposlenici toga Instituta polaznici FFZG-a. Ako to nije sukob interesa, doista se valja upitati što onda je.
No, ako nekome sve navedeno nije dovoljna potvrda nepotizma i korupcije, dobro je istaknuti kako unutar IDIZ-a postoji Centar za omladinska i rodna istraživanja, a riječ je o članici tzv. GOOD inicijative, organizacije koja u sebi uključuje 40-tak civilnih udruga, evidentno naklonjenih ideji treće Jugoslavije, te uz to i promoviranju rodne ideologije. Ta pak Inicijativa nečijom nesmotrenom i čini se nikad opovrgnutom odlukom ima veliki upliv na odgojno-obrazovni sustav, koji je prije svega vidljiv u različitim školskim i izvanškolskim projektima u koji su, naivnošću razrednika, ravnatelja i drugih sudionika odgojno-obrazovnog procesa, uključeni mnogi i mnogi učenici.
Sve to pokazuje kako je itekako vidljiva okosnica: SDP (i druge stranke prethodne vlasti) – Filozofski fakultet u Zagrebu – Institut za društvena istraživanja – GOOD-inicijativa (i uopće Platforma 112), odnosno kako je ta okosnica nesumnjivo usmjerena prema implementaciji Strategije u provedbu Cjelovite kurikulne reforme, a da to sve teče glatko i bez većih problema omogućili su sami sebi preko tzv. javnih poziva u kojima su upravo sami sebe i birali.
U tom je smislu još zanimljivija činjenica (točnije da nije žalosna, bila bi smiješna) kako je upravo toj, na takav nelegitiman način izabranoj Ekspertnoj radnoj skupini, povjerena i zadaća analiziranja pristiglih primjedbi sa stručne i javne rasprave, odnosno upravo će oni odlučivati koju će primjedbu prihvatiti, a koju ne će. I slijepcu je tako jasno da će potpuno ignorirati sve one mnogobrojne i vrlo kritične primjedbe koje su oprečne njihovom lijevo-liberalnom svjetonazoru. Da je to doista tako, jasno je i iz činjenice kako jeCarnet, u tijeku stručne rasprave i prije početka javne rasprave, objavio nadmetanje za nabavu usluga izrade otvorenih digitalnih obrazovnih sadržaja, a na temelju prijedloga pojedinih predmetnih kurikula, koje je naveo relevantnim. Tek nakon upozorenja da je riječ o prejudiciranju Ministrovih odluka i nelegalnom djelovanju, Carnet je poništio natječaj, no sam čin pokazuje kako i na tu Hrvatsku akademsku i istraživačku mrežu pada sumnja da je na jednak način povezana nepotističkim sponama.
Jednako kritički treba budno pratiti najavu MZOS-a da će uputiti poziv zainteresiranim školama za eksperimentalnu provedbu CKR-a, jer je s jedne strane time unaprijed obezvrijedio javnu i stručnu raspravu, odnosno potpuno odbacio jedan od mogućih legitimnih zaključaka, a to je da je CKR toliko štetan da od njega treba odustati, a s druge strane, bez do sada pokazane nedovoljne pozornosti, na takav način može omogućiti ideologiziranim školama (kojih itetako ima!) da upravo one budu nositelji eksperimentalne provedbe.
Iako u provedbi CKR-a ima i mnoštvo drugih problematičnih točaka, a javnosti su prije svega vidljive, uz protuustavno forsiranje imenice kurikulum, kroz kritiku nekoliko prijedloga kurikula, napose Hrvatskoga jezika, Povijesti, Katoličkoga vjeronauka, priodnih znanosti, Građanskoga odgoja i obrazovanja itd., zaključci vode prema nužnosti zakonitog postupanja, odnosno prema jasnom zahtjevu da se svi koji su uključeni u Cjelovitu kurikulnu reformu podvrgnu javnom preispitivanju za nepotizam i korupciju, te na takav način potvrde, ako mogu, svoju stručnost i apolitičnost.
Nažalost malo je mudrosti na ovom svijetu.
Sve se više tendira madracu a ne mudracu...
Kad sam bio mali, bio sam lajavo derište, onda sam postao elokventan muškarac, sad sam dosadan starac!
Ali nikad nisam posumnjao u Božju opstojnost, ni kad sam grozno grješio...
Jer sam vjerovao da mi Bog može sve oprostiti (ako se iskreno pokajem i snosim konzekvence) osim "beznađa" koji nam nameće "ritam ovog svijeta" materijalističkom filozofijom "carpe diem"
Život u očima bezbožnikâ
Ali bezbožnici dozivaju smrt i rukama i riječju
i za njom ginu smatrajući je prijateljem
i s njome ugovor sklapaju,
dostojni da joj pripadaju.
1Jer oni krivo misle
i ovako mudruju: »Kratkovjek je i tužan život naš
i nema lijeka kad čovjeku dođe kraj
i još nije poznat tko bi se iz podzemlja izbavio.
2Mi smo djeca pukog slučaja
i kasnije ćemo biti kao da nikad nismo ni bili,
jer samo je dim ono čime dišu naše nosnice,
a misao je tek iskra od kucaja našega srca.
3Kad se ona utrne, pretvorit će se tijelo u pepeo,
a duh će se rasplinuti kao lagan zrak.
4Ime će nam se s vremenom zaboraviti
i nitko se neće sjećati djela naših;
i život će nam proći kao pramenje oblaka
i nestat će ga kao magle
što je gone zrake sunčane i pritiskuje žega njihova.
5Jer život naš kao sjena odmiče,
iz naše smrti nema povratka,
zapečaćeno je i nitko se ne vraća.
6Zato hodite ovamo! Uživajmo dobra sadašnja,
koristimo se stvorovima sa žarom mladosti.
7Nauživajmo se odabranih vina i mirisa
i neka nas ne mimoiđe ni jedan cvijet proljetni,
8okrunimo se ružama prije no što uvenu.
9Neka svaki od nas sudjeluje u pijanki našoj,
ostavimo svuda znake našeg veseljenja:
to je naš dio i to je naša baština.
10Potlačimo ubogoga pravednika, ne štedimo udovice,
ne poštujmo starca
ni sjedina od mnogih godina.
11Nek’ naša snaga bude zakon pravde,
jer ono što je slabo nije ni za što.
12Postavimo zasjedu pravedniku jer nam smeta
i protivi se našem ponašanju,
predbacuje nam prijestupe protiv Zakona
i spočitava kako izdadosmo odgoj svoj.
13On se hvasta posjedom spoznaje o Bogu
i naziva se sinom Gospodnjim.
14On je ukor utjelovljeni našim mislima,
sama njegova pojava tišti našu dušu.
15Život njegov nije kao u ostalih
i njegovo je ponašanje nastrano.
16Smatra nas patvorinom
i uklanja se od putova naših kao od nečisti.
On svršetak pravednika proglašava sretnim
i hvali se da mu je Bog otac.
17Pogledajmo jesu li istinite riječi njegove,
istražimo kakav će biti njegov svršetak.
18Jer ako je pravednik Božji sin,
On će se za nj zauzeti
i izbavit će ga iz ruku neprijateljskih.
19Zato ga iskušajmo porugom i mukom
da istražimo blagost njegovu
i da prosudimo strpljivost njegovu.
20Osudimo ga na smrt sramotnu,
jer će mu, kako veli, doći izbavljenje.«