Najveća je novost ovogodišnjega festivala nagrada The Motovun Maverick Award, namijenjena autorima koji su zadužili filmsku povijest kršenjem tabua, izvrtanjem ustaljenih normi i proširivanjem granica filmskog izričaja. Dobitnik prvog Motovunskog Mavericka je neukrotivi Ken Russell! Ovaj divlji Mesija britanskog filma pripada generaciji revolucionara koji su šezdesetih i sedamdesetih svakim novim filmom širili područje slobode izraza, a premda spektakularni i raskošni, mnogi njegovi filmovi su suviše provokativni i za današnje vrijeme.
Karijeru uglednog filmaša Russell je započeo na BBC-u, gdje se proslavio krajnje originalnim biografijama poznatih svjetskih kompozitora, što mu je ostala omiljena tema i po prelasku na veliko platno. Od Mahlera do Čajkovskog, od Liszta do Bartóka, gotovo da i nema velikog problematičnog genija glazbene povijesti kome Ken Russell nije posvetio film, nadahnut njihovom glazbom, ali i pikanterijama iz privatnog života, te uvijek stvarajući višeslojne portrete umjetnika u borbi s građanskim konvencijama.
Prvi veliki uspjeh postiže ekranizacijom romana D.H.Lawrencea "Zaljubljene žene", koji je glumici Glendi Jackson donio Oscara, uz nominacije za najbolji film, scenarij i režiju, a naročito je poznat po sceni hrvanja Olivera Reeda i Alana Batesa koja je jedan od prvih prikaza potpuno golih muških tijela u mainstream filmu. Orgijastičkim filmom "Demoni" definitivno je podijelio filmski svijet na zgrožene moraliste i na one koji ga smatraju novim Orsonom Wellesom: film je zabranjen ili skraćen u mnogim zemljama, a naročito je čudan slučaj Italije gdje je glavnim glumcima Vanessi Redgrave i Oliveru Reedu bio zabranjem ulazak u zemlju na tri godine, iako je film trijumfalno prikazan u Veneciji i osvojio nagradu Društva talijanskih kritičara za najbolju režiju. Warner Bross do dana današnjeg nije dopustio prikazivanje intergralne verzije te, osim na rijetkim poluprivatnim projekcijama, ovaj majstorski režiran spektakl o crkvenim čistkama u doba kardinala Richileuxa možete pogledati samo cenzorski iskasapljen.
Ukonzervativnim osamdesetima Russell je sve češće osuđivan kao "dekadentni stilist" i sustavno guran prema marginama filmskog stvaranja. Posljednji čavao u lijes bilo kakve komercijalno uspješne karijere zabio je filmom "Kurva" iz 1991, kojeg je otvoreno predstavio kao odgovor na holivudsku bajkicu "Zgodna žena" te uz pomoć prezimenjakinje Therese Russell naturalistički predstavio svakodnevnicu jedne prostitutke.
Iako je u godinama kada bi se mogao i zasluženo odmarati, Ken Russell i danas radi filmove: daleko od lukrativnih ugovora, o svom trošku, digitalnom tehnologijom i direktnom distribucijom preko interneta. Ova je svojeglavost neobična za jednog osamdesetogodišnjaka, no nimalo ne čudi za enfant terriblea druge polovice dvadesetog stoljeća, stvaraoca koji je svaki kadar svakoga svog filma odradio na svoj način.
Motovun Film Festival mu za sve to odaje priznanje dodjelom nagrade i svečanom projekcijom njegovog možda najpoznatijeg filma "Tommy", ekranizacije slavne rock opere grupe The Who, u kojoj nastupaju i Elton John, Eric Clapton, Tina Turner i Jack Nicholson, spremni da uz pomoć besmrtnih rock'n'roll himni i psihodeličnih vizualnih efekata publici u kinu Barbacan raznesu mozak i više od trideset godina poslije premijere.