Plavi svit delfina

14 travanj 2021

Na današnji dan, 14. travnja,
obilježava se Međunarodni
dan delfina.

Predivni morski sisavci viđeni
više puta dok te ostave bez teksta
od ljepote i čari koja plavetnilom
obilazi i luta. Takva se ljepota
iz mora izvire i svakoga zadive.
Prava je to morska bajka kad ti
priđu i doživiš ih iz blizu. Idila
prava je to u nizu... ona
stvarnost dodirne te kao
san a shvatiš da je trenutak
doživljaja Bogom dan. Posebno
sam ljubitelj morskog svijeta
kao i delfina pa eto me sa
upoznavanjem i guštanjem
ovih divnih sisavca.
Eto da ih po bliže upoznamo..

Imam i ja jedan san da
zaplivam s ovim divnim
bićima, možda jednom
ali očarana sam, divim
im se uvijek. Uživajte kao
i ja, otkrila sam da postoji
i njihov dan, zanimljivo i
dojmljivo meni.

Delfini imaju sposobnost
prepoznavanja, pamćenja
i rješavanja problema, što ih
čini jednim od najinteligentnijih
bića na planeti. Oni mogu biti
veseli, tužni, pa čak i ljuti.
Također, postoji određen
broj slučajeva gdje su postali
zlopamtila i osvetili se ljudima.
Svaki delfin ima jedinstvenu
leđnu peraju koja se često
može koristiti za lakše
prepoznavanje i identifikaciju.
Zabilježeni su brojni slučajevi
o tome kako delfini pomažu
jedni drugima u nevolji.
Pomažu starijima u skupini,
a također mogu napraviti i
‘splav’ od svojih tijela i tako nositi
bolesne ili povrijeđene. Delfini ne
pomažu samo drugim delfinima.
Čini se da njihova empatija ne
poznaje granicu, jer je zabilježeno
kako pomažu ljudima u nevolji,
pa čak i kitovima mnogo većim
od sebe.

Delfini su izuzetno razigrane
i radoznale životinje. Često se
igraju jedni s drugima, igraju
se među algama, ali se također
igraju i sa drugim vrstama,
npr ljudima, pa čak i psima.

Delfini mogu biti pravi
zavodnici. Mužjaci skupljaju
morsku travu kako bi napravili
nešto što podsjeća na buket
cvijeća koji zatim odnesu svojim
damama. Isprva, znanstvenici
su vjerovali da se oni samo igraju
dok nisu primijetili da uvijek mužjaci
prave ove ‘bukete’ te da ih uvijek
prave ispred ženki.

Nedavna istraživanja pokazuju
da delfini imaju svoja imena te da
mogu pozvati jedni druge
‘po imenu’ (svaki odgovara na različit zvižduk).

I on se smije..

Oznake: #plavisvitdelfina

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.