Tim Rice & Andrew Lloyd Webber - Jesus Christ Superstar, Movie Soundtrack (1973)
Jesus Christ Superstar" je rock opera Tima Ricea i Andrewa Lloyd Webbera, koja je postala glazbeni hit.prati političke i međuljudske borbe. Glavni likovi su Juda Iškariotski i Isus koji nije opisan u Bibliji. Rock opera temelji se na Ivanovom Evanđelju prati posljednji tjedan Isusova života, počevši od pripreme Isusa i njegovih učenika za put u Jeruzalem, a završava s raspećem . Djelo sadrži stavove i senzibilitet dvadesetoga stoljeća, kao i suvremene žargonski pisane tekstove koji se odnose i na suvremeni život i politička zbivanja. Postava ove filmske produkcije je u skladu s tim značajkama i namjerno je anakronizirana.
Rock opera prikazuje Isusa koji se bitno razlikuje od biblijskog prikaza i nije u skladu s tradicionalnim kršćanskom tumačenjem Novog zavjeta , Isus je bio utjelovljeni Bog, a nakon raspeća, ustao od mrtvih. Isus je tu prikazan kao čovjek, a nakon njegove smrti, uskrsnuća njegova ljudska bit prestaje, premda se autori ne bave tim pitanjem već je samo naznačuju. Veliki dio radnje usredotočuje na lik Jude, koji je prikazan kao tragična figura nezadovoljan je s onim što je on vidi kao Isusov nedostatak planiranja i također sumnja u njegovu božansku prirodu. Strahuje da je Isus pričajući samo o vjeri upropastiti svoj narod gurnuvši ga u ruke Rimljanima.
Iako opera možda nije u potpunosti u skladu s Evanđeljima ona danas može poslužiti mladima da pronađu put do vjere. To je danas vrlo važno budući se Rimokatolička Crkva suočava sa pedofilskim skandalima, odlaženjem vjernika u druge konfesije i razne transcedentalne pokrete.
Popis pjesama:
ACT I:
1. "Overture" - Orchestra
2. "Heaven on Their Minds" - Judas
3. "What's the Buzz" - Apostles, Jesus, Mary
4. "Strange Thing Mystifying" - Judas, Jesus, Apostles
5. "Everything's Alright" - Mary, Women, Judas, Jesus, Apostles
6. "This Jesus Must Die" - Annas, Caiaphas, Apostles, Priests
7. "Hosanna" - Apostles, Caiaphas, Jesus
8. "Simon Zealotes" - Apostles, Simon
9. "Poor Jerusalem" - Jesus
10. "Pilate's Dream" - Pilate
11. "The Temple" - Ensemble, Jesus
12. "Everything's Alright (reprise)" - Mary, Jesus
13. "I Don't Know How to Love Him" - Mary
14. "Damned for All Time" - Judas
15. "Blood Money" - Annas, Caiaphas, Judas, Chorus
ACT II:
1. "The Last Supper" - Apostles, Jesus, Judas
2. "Gethsemane (I Only Want to Say)" - Jesus
3. "The Arrest" - Judas, Jesus, Peter, Apostles, Ensemble, Annas, Caiaphas
4. "Peter's Denial" - Maid by the Fire, Peter, Soldier, Old Man, Mary
5. "Pilate and Christ" - Pilate, Annas, Jesus
6. "Hosanna (reprise)" - Ensemble
7. "King Herod's Song (Try it and See)" - Herod
8. "Could We Start Again Please?" - Mary, Apostles, Peter
9. "Judas' Death" - Judas, Annas, Caiaphas, Chorus
10. "Trial Before Pilate (Including the Thirty-Nine Lashes)" - Pilate, Caiaphas, Annas, Jesus, Ensemble
11. "Superstar" - Judas, Souls
12. "The Crucifixion" - Jesus, Ensemble
13. "John Nineteen: Forty-One" - Orchestra
Pjevačke Uloge:
* Ted Neeley - Isus
* Carl Anderson - Juda Iškariotski
* Yvonne Elliman - Marija Magdalena
* Barry Dennen - Poncije Pilat
* Bob Bingham - Kaifa
* Larry Marshall - Simon Zelot
* Josh Mostel - Kralj Herod
* Kurt Yaghjian - Anas
* Philip Toubus - Petar
* Richard Orbach - Ivan
* Robert LuPone - Jakov
Album prvijenac zagrebačke Rock grupe Flare izazvao je veliko zanimanje u vrijeme objavljivanja. Grupu Flare osnovali su gitarist Jeronim Marić i njegova sestra Anđa.
Aranžerski album je protkan žešćim Rockom i prekrasnim vokalom Anđe Marić koji se provlaći kroz cijeli album. Tekstovi pjesama spadaju u "žensko pismo", koje je veoma malo zastupljeno u domaćem Rocku. Pjesme: Srebrni, Čekanje, Dimom u oči i Zaista su bili hitovi koji su odlično prolazili među tadašnom Rock publikom i zbog toga je šteta što Flare više ne postoji, da još više afirmira svoju Rock glazbu i prekrasni Anđin ženski vokal.
Anđa Marić Dolničar, vokal
Jeronim Szabolcs Marić, gitara, vokal
Vladimir Markovčić, bas gitara
Gordan Ilenić, gitara
Ivan Ban, gitara
Saša Drmić Banović, bubnjevi
Deep Purple in Rock (poznat i kao In Rock), četvrti je studijski album britanskog hard rock sastava Deep Purple, kojeg u Americi 1970. godine objavljuje diskografska kuća 'Warner Bros.', a u Velikoj Britaniji 'Harvest Records'. Ovo je prvi studijski materijal snimljen od postave MK II (koja je djelovala u razdoblju od 1969.-1973. godine). Album je također bio njihov veliki proboj na Europsko tržište, kada se na britanskoj Top ljestvici našao na 4 mjestu i ostao u samome vrhu nekoliko mjeseci.
Iako se ovo službeno vodi kao prvi studijski album u postavi MK II, oni su već prije surađivali na raznim koncertima.
Deep Purple je ranije radio u rasponu od psihodeličnog do hard rocka, vođen orkestralnim skladbama i coverima od Beatlesa do Neila Diamonda, ali sve te snimljene skladbe označavaju svu petoricu članova sastava. "Speed King" i "Flight of the Rat" su hard rock skladbe i deset minutna epika "Child in Time", koja je najpoznatija skladba sa ovog albuma i postala je standardna izvedba na njihovim koncertima sve do danas.
Moje sječanje na album: Sa stvaralaštvom Deep Purplea sam sam se susreo u srednjoj školi sredinom 80 - tih godina preko svog školskog kolege Ivice. Kao obožavatelj grupe on nam je često puštao pod odmorom albume Deep Purplea oponašajući svog velikog idola Iana Gillana.
Ovaj album u obliku CD - a sam kupio u Njemačkoj 1993 godine kad sam kao student bio na studijskom putovanju. Sa tog albuma sam najviše volio slušati pjesme "Speed King" i legendarnu "Child In Time".
Popis Pjesama:
1. "Speed King" – 5:49
2. "Bloodsucker" – 4:10
3. "Child in Time" – 10:14
4. "Flight of the Rat" – 7:51
5. "Into the Fire" – 3:28
6. "Living Wreck" – 4:27
7. "Hard Lovin' Man" – 7:11
Izvođači:
* Ritchie Blackmore - gitara
* Ian Gillan - vokal
* Roger Glover - bas gitara
* Jon Lord - klavijature
* Ian Paice - bubnjevi
Ovaj singl Bijelog Dugmeta i Željka Bebeka sam često slušao na svom starom žutom plastičnom granofonu marke Iskra. Sjećam se da mi ga je mama kupila sredinom sedamdesetih dok sam išao u vrtić.
Sa njega sam volio slušati drugu pjesmu na drugoj strani tog singla GoodBye America koja je aranžerski puno bolje napravljena sa obilježjima Progresivnog Rocka, nego imbecilna folk pjesmica Milovan koja je rađena za široke mase, i u ovoj Bebekovoj interprentaciji ona djeluje kao pjesmica za djecu.