Šesta LP ploča Azre zaslužuje da bude prezentirana na mojem blogu.Krivo srastanje šesti je album rock skupine Azra, snimljen tokom listopada i studenog 1983. godine u studiju Cream u Frankfurtu, te Ante Sonic Studio u Arnhemu, a objavljen 1984. godine u izdanju Jugotona.
Krajem 1983. godine bubnjar Boris Leiner vraća se u Azru s odsluženja vojnog roka. Basist Mišo Hrnjak nakon povratka iz vojske prestaje se baviti glazbom, čime ujedno prestaje postojati najpoznatija postava Azre.Zvuk albuma raznovrsniji je nego na prethodnom Kad fazani lete. Prevladavajućem hard rock zvuku dodani su motivi funka i soula. Album donosi i prvu obradu narodne baštine u Klinček stoji pod oblokom, pjesmi koja će postati najveći radijski hit Azre. U 3N Štulić je preuzeo ritmičku strukturu pjesme Know Your Rights' grupe The Clash.
Depresivna situacija u državi i osobni problemi autora odredili su ton albuma. Teme se kreću od pobune protiv konformizma, nemoći pojedinca u autokratskom sistemu i turobne društvene zbilje do preispitivanja autorovog unutrašnjeg svijeta i ispisivanja nizova nadrealnih slika. Štulić nije prihvaćao prigovore o nerazumljivosti stihova na albumu. U intervjuu beogradskom magazinu Nin kaže "Što nerazumljivije, to pametnije. Taj princip ne važi, radi se o predrasudi. Nema tu šifara. Kad se bolje udubiš vidiš da se radi o jednom pučkom tipu pjesme".
Od jedanaest tema na albumu Meni se sviđaju: "3N", "Mon Ami", "No Coment" " obrada međimurske narodne pjesme "Klinček stoji pod oblokom" i "Flash". Na albumu mi Štulićevo pjevanje u pjesmama koje su rađene u arnžmanima Teškog Rocka "(3 N", "Mon Ami" i "No Coment" na njegov grubi vokal sa prvog albuma azre, Na kraju treba reći da je ova ploča znatno kvalitetnija od onih megalomanskih Štulićevih ploča, jer zbog jedanest tema je puno ujednačenija.
Popis Pjesama:
1 3N 3:57
2 Mon Ami 3:48
3 Pukovnik I Pokojnik 3:31
4 No Comment 2:59
5 Krivo Srastanje 3:30
6 Jane 3:34
7 Klinček Stoji Pod Oblokom
Arranged By – Branimir Štulić
Written-By – Trad.*
4:25
8 MSP 4:42
9 Duboko U Tebi 4:41
10 Nešto Između 1:05
Arranged By – Branimir Štulić
Written-By – Trad.*
11 Flash 5:03
Licensed From – Croatia Records
Recorded At – Cream Studios
Recorded At – Ante Sonic Studio
Artwork – Greiner & Kropilak
Design [Redesign] – N. Martinac*
Engineer – Ante Cetinić, Peter Siedlaczek*
Producer – B. Štulić*
Remastered By – Goran Martinac
Written-By – Branimir Štulić (tracks: 1 to 6, 8, 9, 11)
Prvijenac Toma Waitsa je pravo remekdjelo, sa pravom zaslužuje biti objavljen na mom blogu.Closing Time je debitantski studijski album američkog kantautora Toma Waitsa, objavljen je u ožujku 1973. za Asylum Records. Napominjem da ga je producirao i uredio bivši član legenarne Rock grupe Lovin 'Spoonfool Jerry Yester.To je zapravo dobra Pop ploča sa elementima kantautorskog Jazza sa Folk izletima. No, mora se reći da album sadrži klavirističke Jazz dionice Toma Waitsa, ali on nije klasičan Jazz izvođač, već ima tu i kabaretskog vodvilja, Popa, a taj će se vodvidljski Pop koji je od Waitsa napravio i glumačku zvijezdu, s vremenom pretvoriti u baladni Rock sa specifičnim grubim Waitsom vokalom.
Nakon objavljivanja, album je postigao mali uspjeh u Sjedinjenim Američkim Državama, no Waitsova debitanska ploča dobila malo pozornosti od glazbenog tiska u Velikoj Britaniji drugdje u inozemstvu. Na albumu su kritičari samo zamijetili jedno pjesmu "Ol ''55" Njegovle pjesme s debitanskog albuma su izvodili i drugi izvođači u rasponu od Tima Buckleya do Bette Midler. Kasnije je Album dostigao zlatnu nakladu u Velikoj Britaniji te stekao kultni status među publikom.
Meni se sve pjesme s Waitsovog prvijenca sviđaju, i aranžerski i vokalno. Vidim Toma Waisa u zadimljenoj maloj dvorani nekog američkog bara kako pošalicama i pjesma za svojim klavirom zabavlja probranu barsku publiku. Lice mu je poput neke protuhe u vrijeme velike američke gospodarske krize tridesetih godina prošloga stoljeća, a na glavi mu izgužvani stari šešir. To je lice pijanca hrapavog glasa, koji užasno privlaći barske goste.
Želim reći da se meni od 12 pjesama sve sviđaju, ali tu bi posebno izdvojio pjesme spomenutu "OI 55" i "Martha" menkočnu baladu, koja je za mene najbolja pjesma na ploči.
Debitantski Album ponovno je ponovno objavljen čak četiri puta od prvobitnog objavljivanja: na LP 1976., na CD-u 1992. i 1999. , i 180 grama LP u 2010. Sve to svjedoči o njegovoj vrhunskoj kvaliteti, unatoč prvobitnom neuspjehu kod glazbenih kritičara.
Popis pjesama:
1 Ol' '55 3:55
2 I Hope That I Don't Fall In Love With You 3:52
3 Virginia Avenue 3:22
4 Old Shoes (& Picture Postcards) 3:41
5 Midnight Lullaby 3:10
6 Martha 4:26
7 Rosie 3:56
8 Lonely 3:11
9 Ice Cream Man 3:05
10 Little Trip To Heaven (On The Wings Of Your Love) 3:55
11 Grapefruit Moon 4:46
12 Closing Time 3:58
Credits
Engineer – Richie Moore*
Producer – Jerry Yester
Written-By – Tom Waits
Notes
Originally released in 1973.
Produced for & Published By Third Story Productions;
Recorded at Sunset Sound, Hollywood;
Mixed at Wally Heiders Recorders;
Dvostruki samostalni album Dade Topića "Neosedlani" donio novi autorski koncept. Album je objavljen 1979.kod izdavača "PGP RTB". U jedanaest pjesama, prateći princip filmskog scenarija, obradio je životnu priču zamišljenog junaka Jovana koji je napustio Jugoslaviju u želji za udobnim životom.
U vremenskom periodu od deset godina Jovan je postao žigolo, kockar, polako je propadao i sve intenzivnije otkrivao vrijednost svoje zemlje. U posljednjoj skladbi, "Hej, Jugoslaveni" iskorišteni su stihovi "Ostajte ovdje" Alekse Šantića, a tu su i stihovi Exupéryja i Jure Kaštelana. Na snimanju su sudjelovali Josip Boček, Ratko Divjak, Čarli Novak, Chris Nicholls, gitarist Srđan Miodragović i Slađana Milošević. Produkciju su radili Dado Topić i Enco Lesić, a ploča je snimana u beogradskom studiju "V" od prosinca 1978. do lipnja 1979.
Aranžerski ploča je rađena u stilu Progresivnog Rocka. Možda je to glavna zamjerka inače dobrom albumu, koji zvuči kao nastavak grupe "Time", što te 1979 godime u bivšoj državi baš nije bilo dobro prihvaćeno kod Rock kritičara koji su na kraju sedamdesetih godina prošlog stoljeća u glazbi bivše države tražili Ska ili Punk ritam, a ne Progresivni Rock. Unatoč tome, što je Dado Topić mogao očekivati i takve negativne kritike, Dado Topić je ostao vjeran sebiI i Progresivnim Rocku.
Od jedanaest konceptualnih tema sve su dobre, ali meni se ipak najbolja naslovna "Neosedlani". Važno je istaći da na dvostrukim LP - ju ipak glavnu ulogu ima odličan vokal Dade Topića čija interpretacija nosi cijeli album. Za kraj treba reći da je ova LP ploča kritika gasterbajsterskog života kako se to onda govorilo naših radnika na tzv, privremenom radu u inozemstvu. To je ploča uspjela dobro prikazati kroz pjesme, unatoč njenim negativnim kritikama.
Popis Pjesama:
1. Let 305 5:43
2. Na Koncertu Rolling Stonesa 5:57
3. Balada O Mariji Dirisamer 3:55
4. Apartman 1001 5:07
5. Rock 'N' Roll Mama 4:17
6. Milion Dolara 5:55
7. Hallo Honey 3:42
8. Konji Neosedlani 13:17
8a. Grijeh
8b. Spoznaja
8c. Kajanje
8d. Svitanje
9. Radmila 5:15
10. Jovane, Jovane Moj 8:03
11. Hej, Hej Jugosloveni 5:14