2. Vođenje rezultata - Rubber

26.01.2011.

Kupili ste novi špil karata: 52 karte, dva džokera i ona čudna karta sa nerazumljivim kodom koja kasnije postane treći džoker u remiju. Vrijeme je da naučite čemu ona u stvari služi. To je kratki podsjetnik na pravila vođenja rezultat u bridž igri. Prvo morate voditi računa o vrijednosti štiha u pojedinoj boji, zatim pamtiti bonuse i nagrade, a tu su i padovi, kontra, rekontra itd.





Vrijednost pojedinog štiha je:
Bezadut: Prvi štih 40 svaki dalje 30
Majorske boje: Svaki štih 30
Minorske boje: Svaki štih 20
Sve se u kontri množi sa dva, a urekontri se sve množi sa četiri.

Izlicitirani i napravljeni štihovi se pišu ispod crte, sve ostalo iznad crte. Kad se napravi igra (jedno djeljenje ili više njih zbrojeno daje 100) povuče se crta i nastavlja se dalje voditi rezultat. Par koji je napravio igru postaje 'ranjiv' a višak se ne prenosi ni jednoj ni drugoj strani. Ranjivost je na engleskom 'Vunerable' a kod nas se udomaćio izraz 'u zoni' ili 'crvena'.

Bonusi:
Rubber: Ako protivnici nisu u zoni 700 inače 500. Protivnici uđu u zonu kada naprave svoju igru. Kažemo da su u crvenom.
Nezavršeni Rubber: Za samo jednu igru 300. Za samo jedan parcijalac 100.
Zvanje: 4 honera u adutu 100 (AKQJ); 5 honera u adutu 150(AKQJ10); 4 asa 150

Slemovi:
Mali slem: 500 neranjiv, 750 ranjiv
Veliki slem: 1000 neranjiv, 1500 ranjiv
Za kontrirani slem dodaj još 50, za rekontrirani još 100.

Prekoštihovi:
Bez kontre vrijednost štiha
Kontra: 100 neranjiv, 200 ranjiv
Rekontra: 200 neranjiv, 400 ranjiv

Padovi:
Bez kontre: izvan zone prvi štih 50, svaki sljedeći 50; u zoni prvi štih 100 svaki sljedeći 100.
Kontra: izvan zone prvi štih 100, svaki sljedeći 200; u zoni prvi štih 200 svaki sljedeći 300.
rekontra: izvan zone prvi štih 200, svaki sljedeći 400; u zoni prvi štih 400 svaki sljedeći 600.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.