STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA PRIOPĆENJE ZA JAVNOST Reforma državne uprave i lokalne i područne (regionalne) samouprave Stranka hrvatskog zajedništva ovim priopćenjem nastoji potaknuti hrvatsku vladu te daje rješenja za učinkovitu državnu upravu. Svi su pred izbore bili glasni da se ide u smanjenje državne administracije, a kad izbori prođu, zaborave što su obećavali. Vlada RH mora što prije predložiti Hrvatskom saboru reformu državne uprave i lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sve kako bi građani dobili efikasnu i primjerenu administraciju na razini cijele države. Što se dulje s tim čeka, bit će manje šanse za izlazak iz sve dublje krize. Središnja administrativna vlast po sadašnjem ponašanju zadržava ustroj jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kakav je sad. Time definitivno iskazuje nesposobnost i neznanje organizirati efikasnu i primjerenu administraciju na razini cijele države koja po broju stanovnika odgovara jednom europskom gradu, npr. Milanu s razlikom da on ima silnu industriju – proizvodnju, a svejedno gradonačelnik nema službeni avion, brodove, tisuće birokrata za osobnu upotrebu i još toliko gradonačelnika. Razlika je i što Hrvatska u odnosu na Milano više proizvoda uvozi nego izvozi. I druge europske zemlje išle su u reformu pa su tako Velika Britanija i Švedska ukinule tri četvrtine svojih općina, a u Danskoj, koja je po veličini i broju stanovnika slična Hrvatskoj, od nekadašnjih 270 danas ih postoji samo 98. Trenutačno je Hrvatska podijeljena na 429 općina, 127 gradova i 21 županiju, koji su postali «arena» za lokalne političke izbore, umjesto za kvalitetno pružanje javnih dobara i usluga. Pravdanje središnje državne administracije za održavanje 577 jedinica lokalne i područne samouprave služi im kao alibi za svu nesposobnost i neznanje. Ne radi se samo o neznanju i nesposobnosti već poglavito o STRAHU. Središnja administrativna vlast ima strah biti sama nazočna u servisu i službi građana. Središnja administracija je načistu da takav ustroj ne vrijedi. Stoga je i sama ustrojila na razini županija državne urede uprave za sve potrebne resore ovlasti. No i dalje zadržava ustroj 577 jedinica lokalne i područne samouprave kako bi imala kakav takav alibi za sve propuste i sav nemar u primjeni Zakona i nadzora nad primjenom zakona. Kako god je državna administracija ustrojila urede državne uprave za sve potrebne resore, isto tako je i lokalna i područna samouprava ustrojila svoje urede za iste resore. Građani imaju jedinu i stalnu komunikaciju s državnim uredima te niti ne pitaju jesu li državni ili gradski ili općinski. Državni uredi jedini su u kojima mogu dobiti uslugu i servis, a lokalni su sami sebi svrha. Sugeriramo središnjoj administraciji što hitnije zatvaranje nepotrebnih jedinica lokalnih i područnih samouprava. Zaključak: Reforma državne uprave po svim razinama 1. Hitno izvršiti analizu i provesti studij rada za svakog djelatnika i namještenika po svim tijelima državne razine i javnih poduzeća i javne uprave. 2. Utvrditi za svako radno mjesto: stručnost, kompetentnost kao i pojedinačne ovlasti odlučivanja kod ovjere i izdavanja akata. 3. Sve viškove žurno otpustiti. 4. Detaljno definirati razine pojedinačne odgovornosti svakog djelatnika te tako dokinuti skrivanje iza organizacijske nemoći. 5. Utvrditi i ograničiti u državnom proračunu sredstva za rad ministarstava i javne uprave na 5% iznosa proračunskog prihoda. Reforma lokalne i područne (regionalne) samouprave 1. Ukinuti sve županije, jer su u područnom ustroju potpuna smetnja i nepotrebne su. 2. Ukinuti sve općine i gradove izuzev 99 jedinica gdje postoje: općinski sudovi, zemljišno-knjižni odjeli i uredi katastra. 3. U novom ustroju lokalne samouprave za sredine i naselja izvan općina u kojima postoje matični uredi pridodati i ured lokalne samouprave s jednim djelatnikom kao koordinatorom između mjesnih odbora i građana s jedne strane i općinskog središta s druge strane. 4. U novonastalim općinama urediti posebno vijeće mjesnih odbora radi raspravljanja oko utvrđivanja lokalnog razvoja i dinamike rješavanja po utvrđenom redoslijedu kojeg usvoji to vijeće. Poslano 1. Predsjedniku Hrvatske 2. Vladi Republike Hrvatske Zadar, 24. travnja 2012. godine STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA |
< | travanj, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |