_ _ _ _ _ _ promina.blog.hr

ponedjeljak, 07.01.2013.

Iz Arhive nastavnika Mile Petrovića

Velika je sreća kada se škrinje s skrivenim blagom, fragmentima prošlosti Promine, širom mom blogu otvore.

Razgovarajući s profesorom Antom Vladimirom Bikićem, saznao sam za još jednu „arhivu“ knjiga i časopisa s meni zanimljivom tematikom.

Dugogodišnji ravnatelj osnovne škole u Miljevcima, a zadnjih nekoliko godina voditelj osnovne škole u Oklaju, umirovljeni nastavnik Mile Petrović, samozatajan je čuvar zapisa o prominskom i miljevačkom kraju.

Prije nekoliko dana sastali smo se, i dobio sam na posudbu jedan časopis i jednu interesentanu knjigu.

Dugo godina pokušavam doći do „Prominsko glasnika br.2“, časopisa kojeg je izdao Prominski zavičajni klub „Patar Svačić“ u Zagrebu, 1994. godine, i sada ga konačno imam!

Dugo godina pokušavam kupiti knjigu „Prominski vidici i sudbine“, ali, kako nema orginala, dobro će mi doći i kopija, i nju sada imam!

Nisam odmah spomenuo, ali nastavnik Mile, posudio mi je i odličnu knjigu „Zbornik Miljevci“, odnosno „Miljevci u prošlosti (s pogledom u budućnost)“, koju sam na brzinu prelistao, jer sam malo „uronio“ u knjige Dostojevskog, pa sam malo s vremenom u stisci…
Uglavnom, knjiga je posvećena Miljevcima, ali i Promina se koliko sam uspio u brzom pregledavanju primjetiti, spominje u dosta povijesnih navoda.


Za ovaj post, odlučio sam objaviti samo tri stranice „Prominskog glasnika“, i evo ih u cijelosti:










Zašto baš ove tri stranice?

-Na naslovnici Prominskog glasnika (prvoj fotografiji), možete vidjeti spomenik „Prominska obitelj“, djelo našeg akademskog kipara Vlade Radasa. Spomenik koji je u Zagrebu čekao oslobođenje Promine, kako bi se Prominska obitelj „vratila“ u Prominu.

-Na drugoj fotografiji je sve o spomeniku lijepo objašljeno, a iznad toga je sadržaj Glasnika, prepun zanimljivih tema, sada već pomalo i povijesnih činjenica (Prominci u prognanstvu…nade…strepnje…).

-Na trećoj fotografiji, osim crkve sv Martina, možete saznati tko su bili Prominci okupljeni u Prominski zavičajni klub „Petar Svačić“, koji su nam u nasljeđe ostavili ovaj list, brinuli o našoj kulturnoj baštini.

Nešto od sadržaja Prominskog glasnika, objavljivat ću u sljedećim postovima.


Zahvaljujem se nastavniku Mili Petroviću, na ustupljenom časopisu i knjigama.

Oznake: Iz Arhive nastavnika Mile Petrovića, ZK Promina

- 20:23 - Komentiraj post (0) - Link posta

<< Arhiva >>






Promina blog
  • LL

Opis bloga

  • Promina blog postoji od 19.03.2005. godine, nešto više od deset godina.
    Teme su vezane uz život u Promini.....ali, tu su i druge razne teme koje su mi se u određenim trenutcima učinile zanimljivim...
    S. Sarić

    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Pomoću sljedećih linkova, saznajte nešto više o Promini.

    Gdje je Promina?

    Galerija promina.blog.hr


    Fotografije generacija iz škole:
    Stare slike Promine






    Video snimke:


































    Projekti čiju realizaciju očekujemo:









    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


Općina Promina









  • «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


.....

  • ......
    .......



    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Statistika posjeta promina.blog.hr -u kroz godine








    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»





    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»



    E-mail-Urednik promina.blog.hr-a:
    promina.blog.hr@gmail.com


    Zadnji postovi

...


.........................................................................Promina blog - promina.blog.hr© 2005.-2023. sva prava pridržana Urednik promina.blog.hr-a: Sanimir Sarić