_ _ _ _ _ _ promina.blog.hr

petak, 25.11.2011.

Hoće li i mrtvi na izbore?



Slušam sinoć emisiju na Radio Dalmaciji, „Martin u Zagreb-Martin iz Zagreba“, i umirem od smjeha.

Ekipa se šali na račun mrtvih glasača kojih je toliko, da su odličili izići na izbore sa svojom „14 Izbornom jedinicom“ i strankom koja će zastupati njih-mrtve...jer nisu zadovoljni sa svojim dosadašnjim predstavnicima. Jedino im je problem tko će biti nositelj liste, Franjo Tuđman, ili Josip Broz Tito....

Popisi birača, ili onih koji imaju pravo glasa na lokalnim ili državnim izborima, već je bio tema mog posta pod naslovom: „Izbori u Promini 2009-Popis birača“
Link: http://promina.blog.hr/2009/04/1626150978/izbori-u-promini-2009popis-biraca.html

Ono što svima zapne za oko, ako pogledaju ukupan broj glasača, čijenica je da je skoro na svim glasačkim mjestima više glasača, nego što glasačko mjesto ima stanovnika!

Tako je Promina u 2009 godini imala ukupno na svim glasačkim mjestima 1412 birača (glasača), a prema popisu stanovništva iz 2001 godine 1317 stanovnika!

Točno 95 glasača više nego stanovnika!

Da je situacija obratna, nekako bi i bilo logično, jer pravo glasa nemaju vrtićani, osnovnoškolci i srednjoškolci.....

Znam, netko će reći „pa možda je od 2001 porastao broj stanovnika u Promini?

Kako da ne....pa nije ovo Zagreb ili Split...Ovo je „Dalmatinska Zagora-nepoznata zemlja“!

Uglavnom....Tako je bilo 2009 godine, a kakva je situacija danas pred Državne izbore 2011 godine?

Prije dvije godine postao sam Vijećnik u Općinskom vijeću Općine Promina.
Većina Vijećnika je znala kako sam se često bavio ovom temom, te su me imenovali za „Predsjednika povjerenstva za popise birača“.

Prije nekoliko dana, dobio sam poziv da dođem u Drniš, i da kao Predsjednik i jedan od trojice članova komisije provjerim imena birača na popisu za područje Općine Promina.

„Padaj silo i nepravdo“ već mi odjekuje u ušima....sad će mo mi otkriti koji su to „fantomski“ glasači!

Prvo nekoliko činjenica:

-Prema popisu stanovništva iz 2011 godine, Promina ima ukupno 1109 stanovnika.
-Djece u vrtiću ima 23-oje
-Osnovna škola 74.
-Srednja škola (djeca iz Promine u Kninu i Drnišu) negdje oko 45-ero djece.

Kad sve zbrojimo i oduzmemo imamo sljedeću situaciju:

1109-23-74-45=967 glasača!

Što mislite koliko ove godine Promina ima birača?

Točno 1261!

Odnosno 152 glasača više nego stanovnika!

Odnosno 1261-967 (mogući broj glasača)=294 glasača više nego što logika nalaže da ih može biti!

Ali...vratimo se opet u Drniš i kod ljubaznih gospođa koje su zadužene za ispravak popisa birača.

Prvo što sam im rekao kad sam vidio ukupnu brojku na kraju biračkog popisa bilo je „Ovo nema logike“!

„Znamo da nema logike kad uspoređujete broj stanovnika i glasača, ali mi takav popis dobijemo od Policije, i mi tu ništa nemožemo. Provjerite da li netko ima od mrtav na Popisu, i mi će mo to ispraviti“.

Čitam ja tako ime po ime...

Obrađujući temu Prominskih prezimena....već ih skoro sva znam napamet...i svako „strano prezime“ mi brzo upada u oko.

Zamolim tako gospođe da mi provjere prezimena koja mi više pripadaju popisima birača u Njemačkoj, Austriji, Srbiji...nego kod nas....

Brzo se uspostavilo da su te osobe rođene u npr Lukaru, Razvođu, Matasima....udate su u navedene zemlje, ali se nisu odjavile i imaju osobnu iskaznicu na prominskoj adresi. Zanimljivo je da su to većinom starije osobe.

Možemo li tu nešto napraviti, upitao sam?

Ne. Osobe imaju uredno izdanu osobnu iskaznicu, i mi ih nesmijemo brisati sa popisa.

Prelazeći preko Austrije, pogled mi zape za dobrostojeću gospođu rođenu 1906 godine. Čak mi nije odmah zapela za oko godina rođenja, nego njeno prezime- Garić (Lukar).

Gospođa ima preko 105 godina, i pravo je čudo da do sada nismo pročitali članak u novinama na tu temu. Zamislite „Baka u Lukaru u 105-oj laptomom na internet“.

Šalu na stranu....

Upitam opet ljubazne gospođe, je li moguće da je ta gospođa tako stara?

„I nama je upala gospođa Garić u oko jer smo izlistali sve starije od 100 godina, ali mi nemamo podatak da je umrla. Ako Vi mislite da jeste, provjerite to pa nam javite“.

Ništa...listam dalje Popis i radosno se osmjehujem...Nisam ni znao da u Promini ima toliko blizanaca....toliko mladih rođenih 80-ih, 90-ih godina.

Ipak, nije Promina velegrad i svatko svakoga zna.

Uglavnom, listajući Popis birača, nisam pronašao niti jednog Prominca ili Prominku iz „14 izborne jedinice“.

Nakon mog silnog bezuspješnog pilanja gospođa zaduženih za Popsi birača, obostrano smo slegnuli ramena slažući se da smo mi tu jednostvano nemoćni.

Ljudi koji su na Popisu imaju svoja Ustavna prava-imaju pravo glasa!


Vjerojatno ste se i vi zapitali -Tko su onda na kraju „Fantomski birači“ u Promini?

-To su prije svega naši Prominjci i Prominke na radu u inozemstvu
-To su djeca Prominjaca koja žive u inozemstvu a u Promini imaju prijavljeno prebivalište
-Prominci i Prominke širom Hrvatske koji su i dalje prijavljeni u Promini, iz raznih razloga ( ne riješeno stanbeno pitanje, privremeni rad u drugim gradovima....)

Uglavnom, da zaključim temu;

Osnovni problem je što se Popis birača sastavlja na temelju važećih osobnih iskaznica, a ne na temelju
podataka koji garantiraju da Popis birača odgovara stvarnom stanju na terenu.
(A koji bi to trebali na kraju biti podaci o stvarnom stanju na terenu, a da ih mi ne bi bili u stanju izmanipulirati???)

Na koncu, osim što je Popis birača brojčano veći od broja stanovnika (najmanje za 152 glasača- ili skoro 15%),
problem je što se na jednom biračkom mjestu navodno dogodilo da je na izbore izišlo 97% stanovnika, što je na temelju svega navedenog jednostavno nemoguće.

Evo jednog članka na ovu temu: Hoće li opet glasati mrtvi i odsutni?

Link: http://www.novi-tjednik.hr/politika/politika/8247-hoe-li-opet-glasati-mrtvi-i-odsutni.html


Oznake: izbori

- 18:38 - Komentiraj post (8) - Link posta

<< Arhiva >>






Promina blog
  • LL

Opis bloga

  • Promina blog postoji od 19.03.2005. godine, nešto više od deset godina.
    Teme su vezane uz život u Promini.....ali, tu su i druge razne teme koje su mi se u određenim trenutcima učinile zanimljivim...
    S. Sarić

    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Pomoću sljedećih linkova, saznajte nešto više o Promini.

    Gdje je Promina?

    Galerija promina.blog.hr


    Fotografije generacija iz škole:
    Stare slike Promine






    Video snimke:


































    Projekti čiju realizaciju očekujemo:









    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


Općina Promina









  • «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


.....

  • ......
    .......



    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Statistika posjeta promina.blog.hr -u kroz godine








    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»





    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»



    E-mail-Urednik promina.blog.hr-a:
    promina.blog.hr@gmail.com


    Zadnji postovi

...


.........................................................................Promina blog - promina.blog.hr© 2005.-2023. sva prava pridržana Urednik promina.blog.hr-a: Sanimir Sarić