TUGO, TUGO!

29.06.2019.


Image and video hosting by TinyPic
slika: digital artist

Tugo, tugo,
moja jedina drugo,
gdje su moje vidarice,
gdje su moje noćarice,
da rane vidaju,
da noću skitaju,
da moju dušu diraju,
da polete prema kraju
na bijelim teškim krilima
pa da zavijore zastave
kao plave kose anđela?

Tugo, tugo,
moja jedina drugo,
gdje su moje sanjarice,
da moje snove snivaju
o nježnoj ljubavi,
da žudnju probude
bez straha od boli,
da je ljubavi odveć',
nego da ljubav
kao bljesak munje
otkrije žudnju
zbog riječi Božje?

Tugo, tugo,
moja jedina drugo,
gdje su moje vodarice
sa krčazima punim vode
pa da ispijem gutljaj
iz ta vrča hladna
i da vile bijele u noći
kao luči nebeske
što žarom ljubavi svijetle
isprate me
uz suze nijeme
na duge pute
u blaženoj samoći?


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=69237

LJEPOTA KAPI

25.06.2019.



Pjesma je iz zajedničke zbirke

"POEZIJA SVEMIRA"

Željka Košarić-Safiris

Jadranka Varga

dr. Zlatan Gavrilović Kovač


Image and video hosting by TinyPic
slika: digital artist

Onome, koji ne voli
lijepo pripada sedlo i uzda
i onaj tko se nije zaljubio
u Njegovo Lijepo Lice
i onaj koji je bez Ljubavi
prema Ljepoti,
jer ima srce od kamena
ili pak srce,
zahvaljujući Ljubavi prema Ljepoti,
obuhvaća grandiozno carstvo oblika
svega onoga što je živo.

A što je Lijepo na Njegovom Licu?

Na toj površini vode
koja se presijava - Njegove suze!


Image and video hosting by TinyPic
slika: digital artist

Zatvoreni oblik kapi
sa svojom prirodnom loptastom formom,
kada padne – nejasno je vidljiva
pa se onda pojavljuju krugovi valova
koji se koncentrično šire na površini vode,
simetrija kovitlaca u zaustavljenome strujanju
ili je pak kap
koja poskakuje poslije pada,
jedna igra valova
i njome nošena igra svjetlosti.

Prvo je postojao pogled Keplera
i osjećanje velike ljepote
nevidljivoga sistema planeta,
a onda su postale vidljive
velike spiralne nakupine,
a slično je i sa loptastim sistemima zvijezda
i čitavoga Svemira
čija struktura ne može važiti,
da je znanstveno objašnjena,
nego je prethodni opažaj neposredno estetski.


Image and video hosting by TinyPic
slika: digital artist

Svi odnosi veličina
imaju estetsku stranu,
jer u njihovome obliku
baš kao kod elipse
postaje vidljiv jedan zakon
kojeg prije svega osjećamo,
ali ga ne shvaćamo.

Zato je točno,
da onome koji ne voli Ljepo,
pripadaju sedlo i uzda.


Image and video hosting by TinyPic
slika: digital artist

http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=125413

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

http://www.digitalne-knjige.com/poezijasvemira.php

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN broj:
ISBN 978-953-8100-54-3 Sva autorska prava pridržana. Ni jedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

DEDAL I IKAR

24.06.2019.


Image and video hosting by TinyPic
picture: digital artist

Nije svaka spoznaja bezopasna
tako da se čini da zapaziti od rana treba
koja je Istine mjera
razborita i kreposna što je kao zlatna oka,
da je na tezulji svaki gram kao vrlina ova
gdje se tegom i libelom
čo'jku muškost vaga i procjenjiva
kao zlatu čistoća od karata.

Tako nam je dunque za viditi,
da je i u lampe noćne svijetliti
kako bi se moglo hoditi,
al' da svitlost bude takva,
da hod ljudski uzmnaža,
dočim noćnoga leptira u opasan kavez spravlja
čim leptir privučen svjetlošću
lampu dotakne krilcima svojim,
ta se krilca i duša njegova odmah istopi
te od svjetlosti padne na pod
koji mu je tako postao tvrdi grob.

Zato mi se nekako čini,
da nije svaka spoznaja sasvim bezopasna,
nego bi trebalo učiti
što je mjera razboritosti i kreposti,
da bih mogao reći,
da je vascjeli moj život
kao zlatna od karata lipost.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=65876

"NAUČI ME NAJHITNIJE"

16.06.2019.

Ovo je tekst Srećka Petrinjaka od 20.4.1983. godine koji je objavljen u ''Studentskom listu'' broj 834 u kojem raspravlja teze Slobodana Miloševića koje je ovaj objavio u ''Privrednom vijesniku'', dok je bio predsjednik udružene ''Beobanke''.

Iz ovog Petrinjakovog teksta jasno se vidi, da je Milošević stajao iza politike galopirajuće inflacije kao spasa one posrnule države i ovdje je Petrinjak jasno upozorio na katastrofalne posljedice takve politike.



o, Gospodine!

15.06.2019.




O, Gospodine, zadrži Istinu za sebe, jer jedino Ti imaš Istinu i život.

Što se mene tiče, mene jedino traženje održava na životu.

O, Gospodine, Ti si voda onih koji su se spremili na put.

Mišljenjem i osjećanjem poznaješ i prodirešu tajnu postojanja.

O, Gospodine, Ti izravno vidiš što bih ja trebao da spoznam.

O, Gospodine, Ti otkrivaš Boga, a ja sam samo tragalac za njime.

O, Gospodine, Tvoje je znanje o zbilji, moje znanje je samo znanje od zbilje.

O, Gospodine, Ti si svjetlost vječne ljepote, a ja osvjetljavam trnjem Istine.

O, Gospodine, Tvoj let je u vječnost slobodan i nesputan, dok ja udaram krilima poput uhvaćene ptice u krletci vremena i prostora.

O, Gospodine, Ti stojiš iznad svakog stvorenja.

O, Gospodine, milost mi daj!


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=70002



DIPLOMA

12.06.2019.




Danas je moj sin Ezra dobio diplomu Flinders Sveučilišta u Adelaideu



moj sin radi u bolnici preko 12 godina, to je jedna nova bolnica u Adelaideu koja je jedna od najvećih i najsuvremenijih u Australiji, Royal Adelaide Hospital, on je u medicini od sasvim malih nogu

Epimeteus, Prometej i Pandora

10.06.2019.



slika: internet

ovo je jedna pjesma, koja je nastala po uzoru na Grke ili Latine, a potaknuta je bila susretom sa Sonjom, jednim adelaidskim zlatarom koja je u svome dućanu imala veliki napis ''Pandora'' sa zlatnom ogrlicom oko vrata jedne prelijepe žene; tako je nastala ova pjesma, ali ne znam hoće li vam se svidjeti sretan

O, slavni Zeuse, što na nebu stoluješ,
poslušaj ovu priču o Pandori
i kako završi sreća dvoje što čas zbori,
jer je Pandora bila od gline smeđe,
a bogovi joj udijele zlatne vjeđe
pa ljepša ne mogaše biti
kao i pjesmom što je pjevat' međ' cvijeće
bijelo i crveno kao ruho saliveno,
ali bogovi je Prometeju dadoše,
da ga kazniše nekom ženom mladom,
ali on ne mogaše od obijesti svoje
pa je lice pokrio od žalosti mnoge.

To je onaj od bogova tvojih,
kojeg si kaznio tako što si ga okovao
lancima teškim i na stijenu visoku metn'o,
da mu orlovi zobaju jetru meku,
jer je ljudima od bogova ukrao vatru,
ali on imaše brata Epimeteusa,
koji bijaše likom dostojnim i doličnim ponašanjem
i bijaše čovjekom običnim,
a ne uobraziše,
da je jedan od tvojih bogova,
koji stoluje kako i dolikuje na prijestolju visokom.

O, Zeuse, tako mi sretnoga trenutka,
počuj što se onda zbilo sa Pandorom milom:
dopadne je Epimeteus, brat milosrdni
pa se ona za njega udade
ne bi li mu skratila dane
i pokloni mu kutiju važnu,
koja poklon bijaše
i on je otvori i sva zla svijeta ovoga
prokuljaju po čitavom svijetu
i Pandora priskoči u pomoć
te naglo zatvori kutiju,
koja na dnu poklona lijepa
imaše još samo NADU,
koja hrabri naše ljude i mornare,
da Istinu i Ljubav slave
kao i sva ostala naša braća,
kojima se milost i vjera vrača.

Tako, Zeuse, nebeske ti sile,
jesam li zagonetku riješio
prije, nego mi je i rečena i iskazana
ili je sve samo neslana šala od koje boli glava?

To mi reci jednoga dana
kada budem za megdana.

Oj, Zeuse, a sada mi ostaj zbogom!


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=63870

EVO, BOŽE, KAJEM SE!

08.06.2019.



Image and video hosting by TinyPic

Evo, Bože, kajem se!

Očistio bih dušu svoju
od uzaludnog gnjeva
i napustio bih sve grijehe
kojih često nisam bio niti svjestan.

I odlučih da se više nikada
ne vratim na njih,
onima koji se kaju
Bog promijeni njihovo srce
koje je bilo omotano maglom
i tamom grijeha.

Osjećam bol i stid
što je korijen svih poroka
to da trgovac zna,
da je ono što prima u zamjenu,
bolje od onoga što je prodao,
jer inače ne bi prodavao.

Evo, Bože kajem se!

Cijepa se sveza moga bića
sa svijetom i stvarima u njemu,
čist sam od prljavstine
i ukrašen ljubavlju,
nosim plamen,
da zapalim nebo sa jednom
i ugasim vatru pakla
sa drugom rukom
kako bih mogao
otpočinuti u blizini istine.

Evo, Bože, kajem se!

Za siromaštvo,
kajem se za strast i hrabrost,
kajem se za srčanost i zahvalnost,
kajem se za strpljivost,
kajem se zbog prostodušnosti i dobroćudnosti,
kajem se zbog straha i nade,
kajem zbog pouzdanja,
kajem se zbog ljubavi
u vremenu kada je ljudskost
proglašena zločinom.

O, Bože, svetosti sveta,
je li ova istina dovoljno jaka,
da me ojača u nepokolebljivu htijenju
i pokaže put u strastvenu bdijenju
ili je sve varka pa se čini,
da je cijeli život prijevara,
pusta duša što se sa bogovima kuša.

Evo, Bože, kajem se!

SREDNJI TEČAJEVI NARODNE BANKE JUGOSLAVIJE OD 1966. DO 1991.

07.06.2019.

Srednji Tečajevi Narodne Ba... by on Scribd

DUGA

06.06.2019.



slika: digital artist

Velika je duga

nad Souther Oceanom

i čini mi se

kao da bih Antarktik

mogao vidjeti,

to moja duša

iglama tankim tka

golemi šareni veo


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=69888

GOSPOĐA JOVANOVIĆ I NJENIH 200 $

01.06.2019.

Bijaše ovdje u Adelaideu živjela porodica Jovanović gdje otac naglo umre, a njegov posao vlasnika tvornice tekstila nasljedi njegova žena. U toj tvornici uglavnom se krojio materijal za dresove ragbi fudbalera.
On bijaše Srbin, a ona pak Hrvatica iz dalmatinske Zagore, ali obiteljsko ime bijaše srbijansko što je i razumljivo.
Njih je dvoje imalo opet dvoje djece pa kad gospođa Jovanović ode u penziju, to jedno od te muške djece nasljedi tvornicu.

Taj bi mladić rekao svojoj majci:
"A bogami, dosta je više očevih Srba u tvornici i tvojih Hrvata. Ja sada primam na posao samo Kineze."

I tako gospođa Jovanović ode u penziju pa bi znala reći: "A dosta mi je više iglice i konca" te se pod stare dane dadne na znanosti, znala je studirati teoretski opus Paula Davisa, jer u Adelaideu svi studiraju Davisa, a onda jedne prilike rekne meni:

"A slušajte, dragi gospodine Gavrilović, on je veliko ime naše znanosti. I ove njegove teorije on nije sve sam iz glave sačinio nego se savjetovao sa nekim katoličkim svecenicima. Zato je to tako duboka teorija i značajna barem meni jer mi se čini da mi ne bi smjeli zaobići i tu svetu poruku Zavjeta kojoj mi Hrvati tako odano žrtvujemo svoje nacionalno biće već četrnaest stolježa."

I tako bismo mi raspredali pitanja Kosmosa i granična pitanja metafizike.
"Pa vidite, dragi moj Gavriloviću, ne bi se moglo reći za našega Paula da je repa bez korijena, ja mu znam i ženu, fina gospođa, a i Kraljica mu je uručila priznanje od nekih 200 tisuća funti, jer su tobože te njegove teorije toliko teške. Nego, što ćete kuhati danas? Ja sam baš pomislila da bih mogla napraviti šnicle od mljevenog kokošjeg mesa."

Tako bi naši razgovori tekli neometano neko vrijeme, a onda bi se svatko uputio na svoju stranu. Ta je gospođa Jovanović imala jednu jako dobru prijateljicu porijeklom isto iz nekih njoj bliskih dalmatinskih krajeva pa bi je znala zapitati:
"A moja draga prijateljice, kako ti je sada u penziji? Ma čula sam da sada raspolažeš sa sumom od 500 tisuća dolara. Pa što će ti toliko novac? gdje češ ga potrošiti? Nećeš imati vremena da ga čitavog potrosis."

A ja bi se tada nadovezao:
"Pa nije baš tako, eno ima velika njena porodica još uvijek u rodnom kraju koja treba pomoć svojih srodnika iz daleka svijeta. Pa nije li nam stado siromašno pa nam krava dadne samo 4 litra mlijeka dnevno dok ovdje u kulturnom i civiliziranom svijetu krave dadnu i po 25 litara mlijeka."

I gospođa Jovanović bi se složila sa mnom te mi obvezno napomenula kako svaku nedelju razgovara telefonom sa svojom sestrom u starom kraju i tako naše prijateljstvo potraja neko vrijeme sve dok meni ne padne na pamet jedna pomisao. Naime, imadoh ja jednu jako lijepu I bogatu biblioteku u Zagrebu koja istom bijaše mojom priručnom bibliotekom sa raritenim i izabranim knjigama te ja pomislim da bih možda mogao doći do nekih rijetkih primjeraka ukoliko se obratim gospođi Jovanović sa molbom za jedan predujam u visini od 200 dolara i ja nakon nekoliko dana premišljanja dođem njoj sa takvom idejom:
"A dragi moj gospodine Gavrilovic, vidjet ću što mogu učiniti pa mi se javite za jedno 15 dana."

I ja čekah 15 dana pa joj se ponovno javih.

"A moj dragi gospodine Gavrilović, evo imam nekog posla pa mi se javite za nekih 15 dana."

I ja opet čekah 15 dana pa joj se ponovno javim.

"A evo ja hranim neku dicu u Africi pa mi je to veliki trošak nego javite mi se za jedno 15 dana pa ću razmisliti."

Tako joj se ja naposljetku ne javih ponovno, ali otkrih da bi to možda moglo biti zafrkavanje tzv. stare migracije koja je na ovom velikom kontinentu naučila uglavnom kako zajebati, a da je mislila drugačije, bila bi danas obogaćena možda kojom knjigom Schilera starom kojih 250 godina i obogaćena spoznajom, da je pomogla jednom književniku u kreiranju njegovih vojnih i drugih znanstvenih teorija, ali nije znala.


iz moje knjige RAZGLEDNICA IZ AUSTRALIJE izdane 2014.

http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic25.php

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.