Jednostavne dekoracije od vijugave vrbe

27 kolovoz 2018

Spiralna/vijugava vrba (lat. Salix babylonica var. matsudana), podvrsta žalosne vrbe, naraste 6 do 10 metara visine, a karakteriziraju je spiralne grane, po čemu je i dobila ime.
Ova vrsta autohtona je u sjeveroistočnoj Kini, a danas se uzgaja u mnogim krajevima svijeta.
(Kaže google...)

Pa tako raste i u mom vrtu.

Nezgodno posađena, blizu ograde, primoran sam istu i održavati, kako u visini tako i u širini;




S obzirom kako se vrba obnavlja jako brzo, rezidbu vršim tri puta godišnje.
Grane zbog svog spiralnog oblika su same po sebi zanimljive.
Iz istog razloga sam par primjeraka ostavio da se osuše te nakon par tjedana ih ogulio;






S obzirom da im vlaga pogoduje, možda je najbolje sušiti ih u zatvorenom prostoru.
Čak i lakše ide guljenje dok su još svježe jer se mogu odstraniti "trake" kore, no kako preferiram da se vide rezovi skalpelom, što manji, gulim posušenu verziju;




Uglavnom, čemu sve to?
Zbog dekoracije interijera koje sam imao prilike vidjeti na više mjesta.
Kako nisam sklon npr. održavanju uvijek svježeg cvijeća u vazi, težim jednostavnosti i prije svega dugotrajnosti.
Prema navedenom, odlučio sam se za ovo;




Također, tamna verzija, bez da se guli, može biti efektna.
Jednostavno nakon što se grana odreže, samo se stavi sušiti i kasnije se uklone listovi;




Mix crno/bijela verzija mi se isto čini dobra;



Pojedinačne grane se mogu iskoristiti za tegle sa biljkama koje trebaju pomoć u držanju.
Duže grane se mogu iskoristiti za puzavce.




Kako volim malo i zakomplicirati stvari, htio sam vidjeti i verziju drva od drva;















U planu je napraviti postolje od kamena.
A gdje smjestiti, apsolutno ne znam s obzirom da i nije tako malih dimenzija.
Kako grane nisu fiksne, bar neću imati problema sa prijenosom.

Toliko od mene i vijugave vrbe... za sad. :)

Proljetni projekt - hotel za kukce

16 kolovoz 2018

Kako hotel za kukce i nije više neka nepoznanica,
kao i značaj korisnih kukaca u našim vrtovima,
odlučio sam i ja "sklepati" jedan.

Uvijek postoje oni "ficleki" od grede ili daske, koje uredno pospremimo, jer naravno da će kad tad trebati.
Na kraju završe kao potpala za roštilj.
No mogu ja roštiljati svaki dan, svejedno će hrpa ostati.
Pa eto, uz ovaj mini projekt malo ćemo smanjiti drvenu građu u podrumu/garaži, kako i gdje tko pažljivo skladišti.

Poslužiti će i ona kutija puna hrđavih čavli... znao sam da će dobro doći, sva sreća da ih imam... 968...

Čekić u ruke i to je to.
Srećom, ne patim od vaser vage pa je to išlo glatko.
Svatko zna zabiti čavao, tako da ovo svatko može.

Dovoljno je samo započeti;




Nakon dobivene kocke, lagano se ispuni unutrašnjost npr. starom ciglom, sitnim grančicama, granama koje su se posušile na voćkama pa smo ih odrezali, slamom....
Deblje grane izbušiti bušilicom kako bi dobili rupe u koje se kukci mogu zavući.






Dosta bitno, na kraju staviti mrežu kako ptice ne bi imale pristup našim bubamarama i kompaniji.



Možda nije loša ideja da se popunjavanje izvrši na samom mjestu gdje će hotel biti postavljen.
Malo sam imao problema sa prijenosom zbog dimenzija i težine heh...




Ako netko pati na estetiku, hotel se uvijek može obojati i ukrasiti po vlastitim željama.

I to bi bilo to!
A sad treba malo i odmoriti.



Uteg za vagu

15 kolovoz 2018



Pišem ti a nikada nisam skladao,
zvukove pustim niz znane valove
kao da znaš da nisam nikad lagao
kao da znaš tihe misli i oči ove.

Spavaš li kraj sunca zelenog duha?
Ako se i budim noći, ako i tumaram,
Nisam slijep i za boje imam sluha
jer jedino sebe umijem da smaram.

Bijela noć, iskre lete, daleko sam,
Poželim i padam pod sunce tvoje
daleko od drame svoje, sam sam,
sumnje nisu za mene, zvijezde moje.

Nema me, pritvorim li prizore mjere
A nitko se ne vere, bježi, nit se mori,
Postati ću zraka za noć, bez vjere
I bez mene, tko je taj što se bori...(?)


<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>