novigradsko 2008

31.10.2005., ponedjeljak

Zbirka pjesama XXX

Mila Pavičević

Marina Jerčić
Djevojčica iza zrcala

U sklopu predstavljanja slikovnica «Uzbuna u moru» i «Priče iz Semića», čije su autorice Sonja Ivić i Marija Krmpotić te Marija Ribarić, sinoć je također u hotelu «Laguna» predstavljena i zbirka pjesama učenice sedmog razreda Mile Pavičević.
Mila je rođena u Dubrovniku prije trinaest godina i jedne od svojih prvih stihova napisala je upravo ovdje u Novigradu u literarnoj radionici. Mlada pjesnikinja može se pohvaliti i time da je i ove godine aktivna članica literarne skupine.
Nakon Jožine uvodne riječi tekst slikovnica popraćen je i igrokazom. Mila je, kao šećer na kraju, nastupila posljednja i njene su pjesme recitirale dvije učenice koje su svoj posao obavile profesionalno. Zbirku njezinih pjesama uredio je Lukša Peko, a pogovor je napisala Nada Šeparović-Lušić. U zbirci su sakupljene dvadeset i četiri pjesme, a sama knjiga nema naslova. Na zadnjoj stranici napisala je «Djevojčica iza zrcala» umjesto svoga imena, a za moto je izabrala: «Kreativnost je leptir, samo ga treba uhvatiti...»
Jučer joj je, također, bio rođendan, pa joj je Joža zaželio sve najbolje u životu, a to joj želimo i svi mi. Za kraj je pročitala sastavak na dubrovačkom dijalektu, koji su svi sa užitkom poslušali i nagradili je velikim pljeskom. Mili možemo još samo poželjeti sreću i napredak u njenom budućem književnom radu.



Zvonimira Milevčić
Da ti posudim diktafon?

Mila Pavičević mlada je pjesnikinja iz Dubrovnika. Iako pohađa tek sedmi razred osnovne škole, objavila je zbirku pjesama pod nazivom XXX.
Dok smo svi mi uživali u torti i čestitali Mili rođendan koji se baš lijepo «poklopio» s promocijom knjige, pojma nismo imali da je to opet bila Jožina smicalica. Ruku na srce, ne možemo reći da nije imao najbolje namjere. Svi smo željeli kupiti knjigu, ali većina je (i ja među njima) zaboravila novac. Kako je Mila imala samo jednu knjigu pri ruci, rekla je da joj damo adrese pa će nam ih ona poslati. Kad sam je upitala za novac, odmahnula je rukom i rekla: «Ma, neću ja novce!» To nam je bio i više nego dobar dokaz koliko Mila voli ono što radi.
Odlučila sam doznati nešto više o njoj. Unatoč «tehničkim problemima» s mojom kemijskom olovkom, za vrijeme razgovora vladala je dobra atmosfera. Kad je Mila vidjela da me olovka stvarno «gnjavi», ljubazno je upitala: «Hoćeš da ti ja posudim diktafon?» No zločesta olovka nije me zaustavila da zabilježim što je Mila rekla.

Čula sam da si bila sudionica Novigradskog proljeća. Kada si prvi put sudjelovala?
Prvi put prije tri godine. Otad stalno sudjelujem.
Tvoji dojmovi...
Baš mi se ovdje sviđa!
Naziv tvoje zbirke pjesama je XXX. Zašto baš tri x-a? Znači li to nešto?
Ostavljam otvoreno svim čitateljima da stave svoj naslov.
Sebe si nazvala djevojčicom iza zrcala. Zašto.
Imali smo opis lika u školi, a ja jednostavno nisam znala što bi napisala. Sjela sam pred zrcalo i opisala sebe.
Što te inspirira? Je li to neka osoba? Možda motiv iz prirode?
Inspirira me priroda i događaji iz stvarnog života. O tome najviše volim pisati!
Pišeš li samo poeziju ili i prozu?
Rijetko pišem prozu, ali u zadnje vrijeme pišem pjesme u prozi.
Pišeš i na književnom jeziku i na svom, dubrovačkom dijalektu. Što ti je draže?
Ovisi o temi. Ipak, moj dubrovački mi je draži.
Imaš li u planu novu zbirku?
Imam! Mislim raditi s Lukom Paljetkom. On će mi pomoći, upozoriti me na ono što je loše i naučiti me kako to ispraviti. Kad napišeš drugu knjigu ljudi te prestanu gledati kao «klinku» koja je napisala nekoliko pjesama i onda te smatraju ozbiljnim književnikom.
Kako zamišljaš svoju budućnost? Kad odrasteš bi li voljela postati književnicom, ili će ti to biti samo hobi?
Odavno želim postati književnicom. Voljela bih studirati književnost! Ne znam što će biti sa mnom!
Što bi poručila sudionicima Novigradskog proljeća?
Ovdje smo da naučimo što više i zabavimo se.



AKRF - travnja, 2002
Novigradsko proljeće

- 13:28 - Komentari (6) - Isprintaj - #

30.10.2005., nedjelja

Nasilje i darovitost

Ima li nekakve veze između nasilja i darovitosti?

Prevelike.

Zbog toga treba paziti na darovitost i usmjeravati je.

Bez etike može darovitost postati štetna.

.
- 23:34 - Komentari (2) - Isprintaj - #

29.10.2005., subota

Ponekad i roditelji ...

Ponekad i roditelji smatraju da dijete treba učiti samo onoliko koliko mu treba da bi uspješno položilo ispite.

Da, mnogi smatraju da je to dovoljno, a i učitelji su skloni postaviti razinu do koje učenici trebaju doći i ne potiču ih na veća postignuća. Onda se djeca zaustave na toj razini, iako duboko u srcu znaju da mogu više i bolje. Naravno, u školi smo svi pod trajnim pritiskom jer treba položiti sve te ispite, osvojiti potreban broj bodova i slično.



Pitanje iz naslova je postavila Maja Flego.
Odgovor je dao David George.

A sve je objavljeno u Školskim novinama broj 31 od 11. listopada 2005. godine.
- 22:03 - Komentari (1) - Isprintaj - #

28.10.2005., petak

A što ako darovito dijete ne želi učiti i napredovati?

Tada mu treba pomoć mentora.
Zapravo, takve probleme učitelj i roditelji trebaju rješavati u partnerstvu s djetetom, otvoreno i s punim povjerenjem. To je jako važno jer se danas općenito u zapadnom svijetu susrećemo s problemom niskih postignuća. Ljudi postižu manje od svojih realnih mogućnosti. Mnoga darovita i talentirana djeca ne ostvaruju uspjeh, neka zato što njihovi potencijali nisu uočeni, međutim, neka to čine namjerno.
Odustajanje od viših postignuća u nas (Velikoj Britaniji) je veliki problem, naročito izražen među dječacima. Oni ne žele biti uspješni u školi jer se boje da će ih proglasiti "štreberima". Nažalost, vršnjaci se ponekad doista loše ponašaju prema talentiranima.
Ne znam zašto mnogi danas misle da nije "cool" biti pametan.
Zato mislim da je vrlo važno da ravnatelji škola uvijek ističu pred učenicima i pred roditeljima:

U našoj školi je jako "cool" biti pametan!



Pitanje iz naslova je postavila Maja Flego.
Odgovor je dao David George.

A sve je objavljeno u Školskim novinama broj 31 od 11. listopada 2005. godine.

Imam i o tome svoje mišljenje i s njim se, u potpunosti, slažem.

- 23:52 - Komentari (2) - Isprintaj - #

27.10.2005., četvrtak

Radilo ne radilo, bilježim dane

Malo će biti objavljenih tekstova u ovo vrijeme.
Nije ni čudo.
Nije radilo i nije se moglo pristupiti.

A ja se u Školskim novinama nisam mogao odlučiti između nekoliko članaka uz intervju Davida Georgea.
.
- 22:40 - Komentari (2) - Isprintaj - #

26.10.2005., srijeda

Objavljeno a nisam siguran da ću prepisati


U Školskim novinama je objavljen, što bi rekli Riječani, preogroman intervju s Davidom Georgeom o darovitoj djeci.

Nisam siguran da ću prepisati cijeli tekst ali neke naglaske bih ipak mogao.
- 23:07 - Komentari (2) - Isprintaj - #

25.10.2005., utorak

Susret nakon 37 godina

O tome je u AKRF-u 2002. godine pisala Evelin Ivanković iz novinarske radionice.

Mirjana Jelašac, voditeljica lutkarske radionice, u Novigradu je susrela svoju bivšu profesoricu Mariju Kvakić koja je došla s djevojčicom Sabinom Muratović. Obje sudjeluju na Svečanoj večeri poezije u čast velikom pjesniku Dobriši Cesariću, a Ministarstvo ih je pozvalo jer je Sabina prvonagrađena u Brodsko-posavskoj županiji. Profesorica Marija nam je opisala svoje uzbuđenje kad ju je Mirjana prepoznala i to nakon trideset i sedam godina!

Kad je dolazila u OŠ Rivarela, srela je jednu kolegicu koja joj je prodložila da se priključi lutkarskoj radionici. Naravno, Marija je pristala, a uključila se i mala Sabina. Kad je došla u razred, nije ni shvatila da pred njom stoji njezina bivša učenica, iako je kroz ove godine znala skoro sve o njoj (gdje živi, koliko ima djece, kako je ...). Jedino nije znala da se bavi lutkarstvom. Profesorica Kvakić nije shvatila tko je, zapravo, ta gospođa i što želi reći kad je izjavila da je ona njezina bivša profesorica. To znači da ju je Mirjana Jelašac prepoznala nakon dugih 37 godina.

Poslije toplih zagrljaja, s osmjehom na licu su se pozdravile, obje iznenađene i fascinirane što su se srele baš ovdje, u Novigradu. Nisu gubile dragocjeno vrijeme nego potražile fotoaparat i uslikale se, kad već imaju priliku. Neprestano su pričale o mladosti i vremenu koje su prevele zajedno, prisjećajući se i najmanje pojedinosti. "Mladost je naljepši dio ljudskog života", zaključuje profesorica Kvakić.

Zanimljivo je znati da je to bila njezina prva prosvjetna služba, pa se zato tako dobro i sjeća. Misli da i sada može nabrojiti imena većine učenika koji su bili u tom razredu. O svojoj bivšoj učenici kaže da je draga osoba. Željela bi da iduće godine dođe i jedan likovnjak.

Naravno, profesorica i voditeljica radionice odmah su razmijenile najnovije brojeve telefona kako se ne bi ponovila ista priča iduće godine. Sada vidite koliko je važno biti dobro informiran i uvijek imati blokić pri ruci.

Ali ostaje pitanje.

Ma kako ju je samo prepoznala???

- 21:32 - Komentari (2) - Isprintaj - #

24.10.2005., ponedjeljak

Daroviti, talentirani, nadareni

Prijedlog usporedbe bistrog djeteta i darovitog djeteta

BISTRO DIJETE - DAROVITO DIJETE

Zna odgovore - Postavlja pitanja
Zainteresirano je - Izrazito je znatiželjno
Ima dobre ideje - Ima neobične ideje
Odgovara na pitanja - Raspravlja do u detalje
Sluša s interesom - Pokazuje snažne emocije ili izražava mišljenja
Lako uči - Već sve zna
Voli društvo vršnjaka - Više voli društvo odraslih ili starijih učenika
Dovršava ono što radi - Pokreće projekte
Uživa u školi - Uživa u učenju
Upija informacije - Koristi se informacijama
Tehničar - Inovator
Ima dobro pamćenje - Dobro pretpostavlja
Voli izlaganja u dijelovima - Voli kompleksnost u izlaganju
Zadovoljno je vlastitim učenjem - Vrlo je kritično

U engleskom je jeziku to puno jednostavnije, bar se meni tako čini.
Oni razlikuju gifted child i talented child.

Nadam se da je kod nas na jednoj strani bistro dijete, a da je na drugoj dijete koje je darovito ili talentirano ili nadareno.
- 22:48 - Komentari (1) - Isprintaj - #

23.10.2005., nedjelja

Organizirani autobusni prijevoz

Inspiriran odlaskom psihologa i psihologica autobusom na konferenciju psihologa u Osijek, mislim da će biti korisno organizirati autobuse za sudionike Novigradskog proljeća 2006.

Olakšati dolazak, omogućiti upoznavanje već na putu, olakšati povratak i produžiti druženje i učenika i učitelja. A svakako će biti jeftinije i učinkovitije nego javnim prijevozom.

Samo treba razraditi smjerove i vremena i svi mogu biti na otvorenju i svi mogu mirno početi s radom prvog radnog dana.

.
- 21:02 - Komentari (1) - Isprintaj - #

22.10.2005., subota

I naša nova savjetnica

Stručni skup stručnih suradnika Istarske županije u Puli je bio posvećen determiniranosti nasilja u školama i HNOS-u, ali smo u Osnovnoj školi Kaštanjer imali zadovoljstvo čuti čime se, trenutno ali intenzivno, bavi naša nova savjetnica.

U stručnom je timu, ili kako se već zovu radna tijela, za usklađivanje s Europskom unijom na području obrazovanja i kulture.

Stigla je izraziti svoje zadovoljstvo seminarom o nadarenoj i talentiranoj djeci u Rijeci i Zagrebu, o čemu je i pisala u Školskim novinama.

I naša nova savjetnica govori o takvoj djeci kao o djeci s posebnim potrebama.

Volim kad se to naglašava.

Još da se dogovorimo da je investiranje u djecu investiranje u budućnost i da je najbolje isplativa investicija, krenut će školstvo i odgoj nezadrživo u kvalitetu. Ovako stojimo na mjestu ili idemo naprijed malim pomacima i ljutimo se na učitelje i nastavnike i profesore i odgojitelje i roditelje. A nitko ne nalazi pravo rješenje. Učinkovito. Prva premisa nije zadovoljena, pa je teško doći do rješenja.

Dijete je osnovna vrijednost društva.
.

- 22:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #

21.10.2005., petak

Novigradsko 2002

Nekoliko rečenica iz ankete koja nije bila anonimna ali ne označujem ih ni radionicama iz kojih su došle:

Ja mislim da mi imamo nešto u sebi, neki talent, a to nešto mi možemo pružiti drugima da zajedno stvaramo još bolje.

Svatko nadaren tko sa sobom donese nešto zanimljivo iz svoga kraja treba to podijeliti s nama kako bismo napravili nešto lijepo i posebno.

Pa netko može donijeti i jedan predmet koji će postati puno i od toga možemo stvoriti nešto naše, što će nam puno značiti.

Prva asocijacija mi je talent. Mislim da svatko treba donijeti svoj talent kako bi mogao stvarati nešto novo, zajedničko.

Meni rečenica "Donesite svoje da stvaramo naše - i to naopako" govori da donesem svoje znanje te da ga udružim sa znanjem drugih učenika, a dodatak "i to naopako" govori mi da će moje znanje biti usavršeno ako ga donesem ovdje.
.
- 23:49 - Komentari (3) - Isprintaj - #

20.10.2005., četvrtak

Potpora Ujedinjenih naroda-a Otoku znanja


Ustanova Otok znanja dobio je pismo potpore UN-a, u kojem stoji ocjena da je riječ o "inovativnom projektu koji doprinosi oblikovanju društva znanja". Pismo je potpisao gospodin José Antonio Ocampo, pod-tajnik UN za gospodarska i društvena pitanja.

http://www.otok-znanja.hr/

Mislim da bi i Novigradsko proljeće neke stvari moglo naučiti od Otoka znanja.

Pogledajmo ove vijesti:

Potpisani sporazumi s najvećim hrvatskim poduzećima
Ustanova Otok znanja potpisala je sporazume o suradnji s najvećim hrvatskim poduzećima – Croatia Airlines , Croatia osiguranje, Combis, Elektroprojekt, Euroherc, Hrvatske pošte, Iskon internet, Končar, M-SAN Grupa, RRIF plus, TOZ Penkala, Vladimir Nazor, Privredna banka Zagreb, kao i Dubrovnik Riviera Invest (konzorcij 50 dubrovačkih poduzetnika).

Potpisani sporazumi s uglednim institucijama
Ustanova Otok znanja potpisala je sporazume sa značajnim neprofitnim organizacijama – Energetski institut Hrvoje Požar, Hrvatski Crveni križ, Hrvatsko društvo ekonomista, Hrvatski savez informatičara, Hrvatski institut za lokalnu samoupravu, a u sljedećih nekoliko dana očekuje se službena potpora više drugih institucija. Dobiveno je i pismo namjere od njemačke obrazovne grupacije F+U iz Heidelberga, koju čini 37 obrazovnih ustanova u Njemačkoj.

Potpora Europskog pokreta – najstarije europske organizacije
Ustanova Otok znanja dobila je službenu potporu Europskog pokreta iz Bruxellesa – osnivača Vijeća Europe i Europskog učilišta u Brugesu. Europski pokret će projekt Otok znanja u najskorije vrijeme predstaviti Europskim institucijama.

.

- 21:45 - Komentari (2) - Isprintaj - #

19.10.2005., srijeda

HNOS i primjedbe

Vidio sam u Školskim novinama jedan osvrt, već u nastavcima, u kojem se planiranje i provođenje HNOS-a povezuje sa zbrkom.

I uvodni tekst o našim potrebama, kad promijenimo ljude u ministarstvima, uključivo i onom koje vodi poslove u školstvu, da idemo u revolucionarne zahvate po principu - sve srušiti, pa raditi nešto novo. A zaboravljamo da ima i nečeg dobrog u onome što je bilo prije.
- 19:12 - Komentari (1) - Isprintaj - #

18.10.2005., utorak

HNOS i posebne potrebe

Kažu da će nakon eksperimentalnog provođenja HNOS-a, u kojem trenutno sudjeluju dvije osnovne škole iz Istre, u ovoj školskoj godini i nakon utvrđivanja početnog i završnog stanja, u sljedećoj školskoj godini program uključiti sve osnovne škole u Hrvatskoj.

Ne mogu vjerovati.

Odluka je već donešena iako se tek trebaju utvrditi učinci i rezultati.

Jedna od promjena je u tome da se učenici međusobno gledaju. Dakle, školske klupe su razmještene tako da je sredina učionice prazna. Trideset učenika? Nemam dovoljno jaku maštu.

Svi ćemo uletjeti u nešto što se zove promjena. Kad su svi u promjeni, kad se projekt tek uhodava, jedini rezultat koji vidim je - jednom riječju: kaos.

Posebne potrebe ostaju po strani.
I onda će nam opet trebati vrijeme.
- 23:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

17.10.2005., ponedjeljak

Dugački naslov sažetka

PROCJENE UČITELJA, PEDAGOGA I PSIHOLOGA O PONAŠAJNIM PROBLEMIMA KREATIVNE OSNOVNOŠKOLSKE DJECE:
IMPLICITNE TEORIJE KREATIVNOSTI NA DJELU?


Autori: Željko Rački i Željka Knežević- Šubić
(Osnovne škole Frana Krste Frankopana i Jagode Truhelke iz Osijeka i Osnovna škola Antuna Gustava Matoša iz Vinkovaca)

Sažetak

Kreativno je, u sadašnjem društvenom kontekstu, poželjna osobina. Naglasak na razvojni tijek kreativnosti eksplicira ulogu poticajnih obrazovnih iskustava. Primarni izvor školske podrške i kreativne poduke za osnovnoškolsku djecu predstavljaju učitelji te stručna služba škole.
No, razumijemo li što je kreativnost?
Pomalo je nerazumno očekivati poticanje kreativnosti kod djece ukoliko se ista ne prepoznaje. Još gore ukoliko, kao što istraživanja pokazuju, učitelji (i ne samo oni) povezuju kreativnost i problematična ponašanja kod djece.
S ciljem uvida u percepciju ponašajnih problema kreativne djece provedeno je anonimno ispitivanje. U ispitivanju je dobrovoljno sudjelovalo 70 osnovnoškolskih učitelja razredne i 63 učitelja predmetne nastave iz 9 osnovnih škola u Osijeku.
...
Kakve su predodžbe o ponašanju kreativne djece? Pa...

Tako završava sažetak. Izostavio sam nekoliko rečenica o samom provođenju istraživanja i metodama procjena. Jasno da nakon ovakvog sažetka, bolje rečeno uvoda, treba pogledati rezultate.

Kako je izlaganje na 13. godišnjoj konferenciji hrvatskih psihologa u Osijeku bilo nakon polaska našeg autobusa za Istru, a ja nisam prije toga uspio susresti autora, javit ću mu se na adresu koja je u knjizi sažetaka.

One koje zanima što je iza pa i tri točke upućujem na adresu
zracki@yahoo.com
- 20:38 - Komentari (1) - Isprintaj - #

16.10.2005., nedjelja

Dan fizičkog i psihičkog oporavka

Bazen je bio pravi užitak.
- 22:51 - Komentari (2) - Isprintaj - #

15.10.2005., subota

Put iz Osijeka

Panično spremanje i polazak u podne.
Ipak idemo u Đakovo i ipak je otvorena katedrala iako je pisalo da je zatvorena od 12-15 sati.

Izbjegli smo predsjedničku gužvu u Zagrebu.
Kolegica je, zahvaljujući vozaču koji je preskočio stajanje u Ravnoj Gori, stigla na autobus kojim stiže na posljednji trajekt.

U Istru smo dovezli monobicikl i hodulje (štule).
- 22:48 - Komentari (0) - Isprintaj - #

14.10.2005., petak

Drugi dan u Osijeku

Natjecanje u pripremanju fiš paprikaša u "našem" hotelu Centralu.

Predivan koncert japanskih glazbenika u Hrvatskom narodnom kazalištu.

Psihosijelo u Hotelu Osijek do ranih jutarnjih sati.
- 22:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

13.10.2005., četvrtak

Prvi dan u Osijeku

Kasnim u hotel Osijek pa dobivam samo umnoženi program.
Zadovoljan sam rasporedom i Godišnjom skupštinom Hrvatskog psihološkog društva.
Kao predsjednik Nadzornog odbora predložio sam usvajanje financijskog izvješća društva.

Popodne je kružna vožnja drugom tramvajskom linijom i posjet Tvrđi.
Navečer je bilo panično utrčavanje u Hrvatsko narodno kazalište na zanimljivu komediju, jer smo mislili da je predstava u 20 sati a bila je u 19 sati.

- 22:36 - Komentari (1) - Isprintaj - #

12.10.2005., srijeda

Putovanje u Osijek

Autobus je krenuo putem od Umaga preko Novigrada, Poreča i Pule do Pazina, a ja sam odrijemao još dva sata pa žurio do Rogovića da stignem prije autobusa.
U Rijeci smo na Delti čekali Vesnu i onda krenuli, pa stajali nekoliko puta dok nam se nije počelo žuriti na otvaranje Godišnje konferencije hrvatskih psihologa.
Stigli smo gotovo na vrijeme.
- 22:33 - Komentari (0) - Isprintaj - #

11.10.2005., utorak

Pripreme za put u Osijek

Sportski dan u školi u Umagu jer je otvorenje Školske rukometne lige.
Badminton trening za dvije grupe.
ŽMOK igra odbojku i uživa u hladnoj zakusci.
I onda s kolegicama na piću u knjižnici (vrata ispred knjižnice, jedan od ulaza).
- 22:29 - Komentari (0) - Isprintaj - #

10.10.2005., ponedjeljak

Postoji i naše rješenje

U petak 25. studenoga 2005. od 9,00 do 17,00 sati Centar za edukacije i istraživanja Naklade Slap organizira:

Identifikacija nadarenih: instrumenti i procedure

Predavači:
prof. dr. sc. Vsena Vlahović-Štetić
Melanija Slaviček, prof.

Nadam se da će biti plodonosno kao i seminar o radu s nadarenom i talentiranom djecom koji su organizirali u Rijeci i Zagrebu Centar za poticanje darovitosti iz Rijeke, Zavod za školstvo i Britanski savjet. Seminar je vodio David George, direktor Univerziteta u Northamptonu, dekan Fakulteta znanosti, utemeljitelj Nacionalne udruge i član Izvršnog odbora Svjetskog saveza za darovitu i talentiranu djecu. U dva dana seminara održana je i promocija knjige Davida Georgea "Obrazovanje darovitih", koja je u izdanju Educa Zagreb, prevedena na hrvatski.

- 22:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

09.10.2005., nedjelja

Ranojutarnja nedjeljnja obavijest

Ovo piše ispod blog.hr
Unos posta
Boxevi
Dizajn
Postavke
Statistike

Obavijest:
Zbog tehničkih problema s jednim poslužiteljem i povećanog prometa, rad s blogeditorom privremeno je usporen.

Moram reći da to trenutno nije istina.
Rad s blogeditorom je ubrzan.
Možda u ove ranojutarnje sate nije gužva.
Nije.
U ovom trenutku 7 korisnik(a) uređuje svoj blog.

I kad smo već kod obavijesti.
Od 12. listopada do 15. listopada nalazim se u Osijeku na konferenciji psihologa.
Tako će na ovom blogu Novigradsko proljeće biti u mirovanju.
.

Malo kasnije
Još bolje vrijeme za pisanje i bez gužve.
09.10.2005. 07:01
U ovom trenutku 3 korisnik(a) uređuje svoj blog.
- 05:25 - Komentari (4) - Isprintaj - #

08.10.2005., subota

A danas je praznik ili blagdan

Kao da se danas ne radi.
A radio sam.
U Zadru i u Marini.
Iako nisam vozio goste.
- 18:26 - Komentari (0) - Isprintaj - #

07.10.2005., petak

Nije radilo a sad radi

Nije radilo kad sam pokušao pisati u školi.
Sad prima i dva dana unatrag.
- 22:56 - Komentari (1) - Isprintaj - #

06.10.2005., četvrtak

Pokušaj unazad

Ovo sam propustio.
- 23:54 - Komentari (0) - Isprintaj - #

05.10.2005., srijeda

Učitelji dolaze i odlaze

Ovo se odnosi na umašku školu.
Svjetski dan učitelja iskorišten je za pozdrav novim učiteljima i učiteljima koji su otišli u mirovinu, uključivo i domara, koji je otišao u mirovinu na istoj fešti kao zaposlenik u školi.
Emocije u odlasku.
Emocije u dolasku nisu toliko vidljive.

I kako je predsjednik Radničkog vijeća citirao jednog učitelja:
Prekrasno je raditi u školi, kad nema djece.

I kako je rekla učiteljica razredne nastave, zahvaljujući na daru koji su joj kupili kolege i cvijeću za odlazak u mirovinu:
Lijepo je raditi s djecom.
.
- 23:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #

04.10.2005., utorak

Predvečerje Svjetskog dana učitelja

Nadam se da će se sutra učitelji dobro osjećati i da će djeca uživati u Svjetskom danu učitelja.
- 22:56 - Komentari (3) - Isprintaj - #

03.10.2005., ponedjeljak

KADA BIH PONOVO ODGAJALA SVOJE DIJETE

Ovo je sa seminara u Rijeci, a nadam se da je bilo i u materijalu za seminar u Zagrebu.

Diane Loomans
Full Esteem Ahed
H.J. Kramer


Kad bih svoje dijete ponovno odgajala

Više bih crtala prstima s njime, a manje prijetila prstom.

Manje bih ga ispravljala, i više se s njime slagala

Manje bih gledala na sat, i više bih vidjela svojim očima.

Manje bi me brinulo da znam više, i znala bih brinuti se više.

Na više bih ga izleta povela i više zmajeva puštala.

Prestala bih biti ozbiljna, i ozbiljno bih se igrala.

Pretrčala bih više polja i u više zvijezda gledala.

Više bih grlila, a manje postiskivala osjećaje.

Bila bih mnogo manje stroga, a dopuštala bih mnogo više.

Najprije bih gradila samopouzdanje, a potom kuću.

Manje bih podučavala ljubav snage, a više snagu ljubavi.

- 23:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

02.10.2005., nedjelja

Prijedlozi za djelovanje na Otoku znanja


Nabrajanjem izvora neznanja i nedoumica, već smo spomenuli i brojne načine i metode uklanjanja neznanja; pružili smo neke upute kako oblikovati institucionalni okvir za praćenje znanstvenih trendova i poticanje vrijednosti znanja. Kao jedan od glavnih načina socijalnoga uklanjanja neznanja imenovali smo povećanje socijalnoga kapitala. Tom sintagmom imenovali smo različite stvari: intenziviranje mogućnosti udruživanja među ljudima, uklanjanje svih zapreka za prenošenje znanja pojedinaca na skupine, ukidanje statusnih razlika između tzv. znalaca i tzv. neznalica, socijalnih razlika između onih koji prenose znanje i onih koji ga stvaraju; razlika koje proizlaze iz disciplinarnih zatvaranja na posebna područja znanja; uklanjanje staroga mentaliteta kolektivizma itd.

Vlastita formula djelovanja glasi:

Treba postojati ljubav pojedinaca prema znanju. Oni trebaju zavoljeti knjige, uživati i osjećati ponos pri rješavanju apstraktnih i praktičnih školskih i općenito ljudskih problema. Ili obrnuto: znanje ne smije biti predmetom poruge, ironiziranja, sarkazma ili loše stigmatizacije
Znalce treba nagraditi; učenici, kao i ljudi općenito, vole kada drugi ljudi znaju tko je riješio neki problem, tko je autor nekoga rada, tko je bio prvi ili najbrži u rješavanju - time se jača njihov ponos. Ali kao što sociolozi znanja dobro znaju: pravim znalcima najveća nagrada nije novac, već reputacija.
A da bi mogla postojati reputacija znalaca, odnosno razlika između znalaca i neznalica, mora postojati etika na razini zajednice, škole, skupine, države, kao i unutar neke skupine znalaca, koja će priznati te vrijednosti znanja; etika u kojoj neće biti svejedno koliko tko zna, tko je bio prvi u rješavanju problema, koliko je tko inteligentan ili - možemo to i tako reći - koliko je tko motiviran, marljiv, uporan, jedinstven, različit, autonoman i odgovoran.
Ta socijalna segregacija prema znanju ne smije biti temelj nove oligarhije. Jer je, doista, istina da su “svi ljudi neznalice, samo na različitim područjima”. Stoga su najrazvijeniji narodi, društva “utemeljena na znanju” uspjela postići da se i za one slabije na jednome području znanja otvore mogućnosti napredovanja u drugome.

U takvoj etici postoji i jedna estetska dimenzija: u tome priznanju različitosti ljudi prema njihovome znanju i sposobnostima razvija se “ukus” za istinu, a to znači za snaženje vrijednosti, razlikovanje onoga vrijednog od bezvrijednoga, istinitoga od neistinitog, lijepoga od ružnog. Priznanjem različitosti ne poričemo vrijednost traganja za jednom, svim ljudima zajedničkom istinom. Cilj toga priznanja nije pohvala relativizmu, a niti je različitost neka vrhunska vrijednost sama po sebi. Riječ je samo o jednoj od osnovnih socijalnih pretpostavka za traženje istine. Jer kad ne bi bilo različitih mišljenja, nikad ne bismo mogli utvrditi opravdanost onoga istinitog.

I kad bi svatko prihvatio takvu etiku i takvu estetiku, za njega više ne bismo rekli da je neznalica. Tada bi se zajednica sastojala od tolerantnih, prijemčivih, socijalno i kognitivno osjetljivih osoba sposobnih za donošenje kolektivno pametnih odluka. Tada bi takva zajednica zadovoljavala kriterije pametne skupine: različitost, autonomnost, individualnu potragu za rješenjima i tada bi vjerojatno bila sposobna i za onaj posljednji kriterij za integraciju različitih znanja. Takva bi klima stvorila dovoljno jak socijalni kapital da se ponosno mjeri s drugima, i to onim ponajboljima. Tada više ne bismo osjećali poštovanje prema nekome samo zato što nam je nadređen, već zato što je stručan i sposoban za ono što mu je dužnost.

I zato je potrebno da budemo znalci. I zato je potrebno da prestanemo biti neznalice te da svi zajedno krenemo u borbu protiv neznanja.

http://www.otok-znanja.hr/deklaracija/deklaracija_13.htm


- 11:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

01.10.2005., subota

Dan borbe protiv neznanja

Veseli me.
Dječji sabor znanja.
Otvorena deklaracija o Neznanju.
Prijedlozi za djelovanje.
.
- 17:59 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

< listopad, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi

TOP LISTE

Da li dobro brojim ?